Jeps. Eli näyttäisi tuo bemmi taas jäävän lämmöistä kun alkas vähän kylmenemään; 40km työmatkalla lämmöt satasen alueella lopuksi maks. 87C ja kun pysähtyy työpaikan pihaan alkaa lämpö laskea vähän yli 80 asteeseen.. Ensimmäinen reilu 20km menee 70 lämmöissä.
Sinänsä mielenkiintoista kun kummatkin termarit on tasan vuosi sitten vaihdettu... Oon kyllä kuullu että näissä saa termarinvaihtoja tehdä mutta tämä on jo ennätys...
Mutta tosiaan nyt kun siellä on kaksi (normi ja egr) termaria, onko samanlaisen kokemuksen omaavat vaihtaneet heti kummatkin vai yksi kerrallaan? Vai onko toinen toista heikompi ja yleisemmin se mikä menee?
Egr:n termarihan olisi varsin äkkiä vaihdettu, mutta päätermari teettänee hieman enemmän töistä.
Onkos noiden vaihdossa jotain erityistä mitä pitää huomioida?
E91 320d termostaattikysymys
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Automaatissa taisi olla vielä kolmaskin termari.
Mulla on nyt toiminut termarit yli 100tkm eli parisen vuotta. Aamulla muutamassa miinusasteessa lämmöt näytti kivunneen 89c asteeseen 20 kilsan jälkeen.
Mulla on nyt toiminut termarit yli 100tkm eli parisen vuotta. Aamulla muutamassa miinusasteessa lämmöt näytti kivunneen 89c asteeseen 20 kilsan jälkeen.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
87 on jo kohtuuhyvä. Itsellä oli joskus 330d:ssä max alle 60 astetta lämmöt, joten oli aika vaihtaakin. Itse vaihtaisin molemmat termarit kerralla, pelkkä egr-termari on harvoin auttanut.
Jos automaatti, niin sen lämmönvaihtimessa kans joku termari, kannattaa vaihtaa jos ei siihen koskettu.
Vesipumppu ihan päätermarin vieressä, eli jos senkin aika olis vaihtaa niin samalla menee
Jos automaatti, niin sen lämmönvaihtimessa kans joku termari, kannattaa vaihtaa jos ei siihen koskettu.
Vesipumppu ihan päätermarin vieressä, eli jos senkin aika olis vaihtaa niin samalla menee
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Tuo 87 astetta on vielä ihan OK, koska EGR:n poltto lähtee päälle noin 75 -asteessa eli ei pitäisi olla sen suhteen ongelma. Itse vaihdatin molemmat kerralla, kun vaihtohommiin ryhdyttiin. Ilmeisesti kaikissa laatikoissa ei ole tuota automaatin termari, mutta en osaa sanoa mistä löytyy ja mistä ei.
Nämä termarithan on ns. kulutustavaraa Bemareissa eli suomeksi siis paskoja. Vuodessa on hyvinkin voinut jo "antautua".
Nämä termarithan on ns. kulutustavaraa Bemareissa eli suomeksi siis paskoja. Vuodessa on hyvinkin voinut jo "antautua".
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Vaihteiston lämmönvaihdin on ns. huoltovapaa eli koko osa on vaihdettava jos termari on rikki.Hiace kirjoitti:87 on jo kohtuuhyvä. Itsellä oli joskus 330d:ssä max alle 60 astetta lämmöt, joten oli aika vaihtaakin. Itse vaihtaisin molemmat termarit kerralla, pelkkä egr-termari on harvoin auttanut.
Jos automaatti, niin sen lämmönvaihtimessa kans joku termari, kannattaa vaihtaa jos ei siihen koskettu.
Vesipumppu ihan päätermarin vieressä, eli jos senkin aika olis vaihtaa niin samalla menee
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Tsiikailin tuossa Haynesia ja siellä meinaavaat että moniurahihna pitäisi irrottaa kun termaria vaihtaa.. Kokemuksesta tiedän että aina asiat ei välttämättä ole kuten Haynesi sanoo, joten mites oikeat kokemukset asiasta? Näiden sivujen 330 vaihdossa ei ainakaan remmiä irrotella..
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Sama homma olis edessä. Lämmöt nousi vain hädintuskin 75°C, oikeastaan käväisi vain. Missä ohjeet juurikin tuohon 330? Ja minkä hintaiset termarit on?ämsport kirjoitti:Ite vaihdoin perjantaina molemmat termarit tuon 330 ohjeiden mukaan.Ei tarvi remmiä irroittaa.
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Mistä nämä lämmöt tsekataan, kun käytössä on iDrive ja iso näyttö?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Löysinkin nuo Hiacen tekemät ohjeet. Tosin varasin jo ajan termareiden vaihtoon, liikkeeseen, josta auton ostin.
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 65
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
- Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010
Kiitos.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD