E9x 320i (N43) nykii

E90, E91, E92, E93
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Vm -10 auto 320i manuaali jossa kone koodilla N43 tahtoo tasaisella kaasulla nykiä/nypyttää. Tämä tapahtuu ainakin "normaaleilla" kierroksilla 1500-3000 välillä. Ei nyi kiihdytyksissä eikä hidastuksissa, ainoastaan tasaisesti ajettaessa. Ilmiö ei esiinny jokaisella pienellä ajomatkalla, mutta sitten saattaa toisella kertaa esiintyä häiritsevän paljon, riippumatta onko moottori kylmä vai lämmin. Ilmiö tulee ihan riippumatta siitä onko ajonopeus 50, 80 vai 120kmh, ajaa sitten jalalla kaasua painellen tai vakkaria käyttäen.

Kuvailisin edellä mainittua tuntemusta sellaiseksi kuin ennen vanhaan ajoi kaasutinkoneella ja se ilmaisi tarvitsevansa hieman lisää ryyppyä... samanlaista nykimistä ja pätkimistä.'

Koitin pari tankillista ajaa 98 oktaanisella ajatellen että jos kone olisi nirso 95 oktaaniselle mutta siitä ei ole ollut apua. Auto oli tänään ongelman takia Laakkosella tutkittavana mutta mitään vikakoodeja ei löytynyt, eikä 10km ajolenkillä vikaa saatu esiin. Nämä on just niitä ikäviä vikoja jotka loistaa poissaolollaan silloin kun joku huollosta autoa kokeilee...

Onko vastaavia kokemuksia muilla nykyisillä bensanelosilla ajavilla? Onko kyseessä ominaisuus, joka näissä liian vähän kuluttavissa bensakoneissa on...?
Viimeksi muokannut -V-, 15 Maalis 2011, 07:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Itse hankin keväällä 2010 vm 2009 E91 LCI:n (ajettu tuolloin noin 4000km:a) jossa automaatti ja 2-litrainen bensavapari... Tosin minulla miedompi versio eli 318i eikä 320i mutta koneen koodi myös N43. Aluksi oli keväällä/kesän alussa aina välillä ihmeellistä vapinaa pysähdyksissä ja tyhjäkäynti aaltoili silloin tällöin ihan pikkiriikkisen eli neula väpätti ees taas parkissa/pysähdyksissä. Soitin huoltoon että missä vika niin huollossa sanottiin että jospa korjaantuisi softapäivityksellä tai että kannattaa ajaa uusi softa. En kuitenkaan vienyt autoa softapäivitykseen vaan kokeilin muutaman tankillisen 98E:tä sekä 99E Shellin V-poweria ja ongelmaa ei enää esiintynyt. Sitten myöhemmin aloin käyttää taas 95E:tä mutta vain Shellin bensaa eikä tyhjäkäynnin aaltoilu tai pikku vapina ole palannut. Kone käy ja kukkuu tasaisesti ja on melko äänetön ja veto on vapariksi melko laheaa tosin ei aivan VAG TSI-moottorien veroista (no niissä on kyllä turbotkin). Nämä BMW:n nelisylinteriset bensavaparit kyllä raksuttaa tyhjäkäynnillä ulospäin äänekkäämmin kuin silkinpehmeästi käyvät VAG:n TSI:t. Näissä uusissa BMW:n neloskoneissa on polttoaineen suorasuihkutus kuten on myös VAG:n TSI:ssä. Lisäksi näissä BMW:n bensapadoissa on se joku laihaseos systeemi (selittäköön joku paremmin osaava) ja moottori vaihtaa välillä laihemmalle seokselle ajon aikana. Kulutuksesta sen verran että kyllä entinen Golf Variant 1.4TSI kulki pienemmällä vaikka tehoa oli 105kW:n sijaan 118kW ja vääntöä 190nm:n sijaan 240nm sekä tankki oli vain 52ltr eikä 63ltr. En kyllä sanoisi tätä kovinkaan pikkuruokaiseksi. Kaupunkiajossa tämä ainakin kuluttaa enempi kuin nuo muhkeasti alhaalta asti vääntävät ja suorakytkentälootin varustetut Golfit. Kait se momentinmuunnin ja vaparipata sitten lisää niin paljon kulutusta. Vähemmän tämä toki voi viedä kuin kilpailijoiden 2-litraiset vaparit perinteisellä automaatilla mutta vaikka on sun mitkä Effient dynamicksit niin ei tämä nyt ihan kyllä kulutuksessa ja väännössä pärjää TFSI/TSI-teknologialle.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Hei J1978:

Mitä ihmettä kirjoitat VAG:n TSI / TFSI -koneiden silkinpehmeästä käynnistä ? Sitähän ne eivät tarjoa, vaan varsin järkyttävän äänekästä ja rumaa tyhjäkäyntiä. Minulla on ollut useampi noita koneita ja käyntiääni on hävettävän rumaa esim. 2.0 TFSI:ssä (2x Audi, 1x Skoda, 2 x VW itsellä). Samaten uusi ostokseni 1.2 TSI. Rumasti nuo käyvät. Jos rinnalle laittaa Bemarin bensakuutosen, niin pitkä on matka.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

[ot]Tämä J-mies se on erikoinen kaveri. VAG-forumeilla se kehuu BMW:tä maasta taivaisiin, mutta täällä se taas kehuu VAG-vehkeitä :lol: - no ei siinä mitään, anteeksi hieman kärjistetty kommenttini[/ot]

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: Voisiko vikaa olla kaasupolkimen asentotunnistimessa? Josko siellä on jotain hapettumaa tmv. joka ilmenee tuolla tavoin, eli antaa hieman epämääräistä signaalia?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kumma kun jollekin voi olla vaikeaa se ettei se BMW:kään ole joistakin muista kuitenkaan aivan täydellinen. Jos tässä nykyisessä autossani olisi esim. nykyisen viitossarjan Comfort penkit tai sen vakiopenkitkin ja ksenonit nokalla+parkkitutka takana tai jopa edessäkin ja jotkut parhaimmat mahdolliset alkuperäishifit, sisälistat alumiinia, neliveto, entisen autoni kulutus, kiihtyvyys, vääntö ja pelkkä turbo (ilman remmiahdinta) nokalla tämä olisi minulle vielä mielekkäämpi auto kuin mitä nyt on. Eli jos autosta löytyy minulla kritisoitavaa BMW:kin tapauksessa ei se tarkoita silti sitä että se on minusta aivan täysin surkea tai yhtä huono kuin entiset VW:ni. Ei kiinnostanut hankkia autoa saksasta eikä kiinnostanut odottaa uutta autoa kuukausien tilausaikaa, ei kiinnostanut faceliftiä edeltänyt malli ulkonäollisesti ja sisäilmeeltään (mm.kulimallissa nykyistä rumempi verhoilu), muut käytetyt kuin tämä yksilö olivat liian kalliita tai mm. väärän värisiä, liian paljon ajettuja, ei ollut varaa kuutoskoneisen ylläpitökuluihin&vakuutusmaksuihin eikä ollut järkeä hankkia dieseliä jne. Eli oli siis varallisuuden tai varattomuuden syytä että piti hankkia vähän käytetty, mahdollisimman kulivarusteinen, nelisylinterisenä bensana ja ilman nelivetoa. Se "uusi" auto piti myös saada mahdolllisimman äkkiä kun entinen erimerkkinen auto oli aika pommi ja siinä oli niin paljon negatiivista. Mut eikai sen takia tarvitse olla 100% tyytyväinen että ei ole rahaa tai mahdollisuuksia parempaan.

Jos olisi oikeasti varaa hankkisin uuden tai vähän käytetyn F11:n 520d:nä Business tai Business sportina, ehkä nelivedollakin ja kaikilla mahdollisilla kiinnostavilla varusteilla. Toinen kiinnostava olsi uusi X3 monilla lisäkilkkeilla. Kuutoskoneisísta BMW:stä mulla ei ole mitään kokemusta ne tuntuu olevan kaikista täydellisiä mutta itse en tiedä kun en ole koskaan kuutoskoneista bemaria ajanut enkä omistanut. Enkä ole tässä verrannutkaan muuta kuin nelisylinterisen 318i:n käyntiääntä entisiin 1.4 103kW ja 1.4 118kW TSI:hin ja kyllähän se äänekkäämmin raksuttaa ja rallattaa tyhjäkäynnillä kuin ne. Ei toki sisälle kuulu mutta jos auton ulkopuolella tepastelee niin käyntiääni on sivistymättömämpi ja raaempi/äänekkäämpi kuin entisten TSI:tten. 2.0TSI/TFSI moottoreista mulla ei ole omakohtaista kokemusta enkä niihin verrannutkaan. 1.2TSI on melko mopo juttujen ja speksien perusteella ja teknisesti on selvää että eipä se varmaan kovin nätisti käykään kun on antiikkisin noista TSI-padoista. Silläkään moottorilla varustetulla autolla en ole tosin itse ajanut tai ole muitakaan omia kokemuksia siitä. kylläkän 1.4 118kW TSI on upea moottori teknisesti mutta epävarma, vikaherkkä ja epäluotettava. Minä toivon bensaturboa ilman remmiahdinta BMW:n nokalle ja seuraavaan kolmoseen niitä ilmeisesti tulee ja se on hyvä tieto&asia meille jotka haluamme pienen kulutuksen, kohtuulliset vakuutusmaksut, mukavasti tehoa&vääntöä ja joilla ei ole varaa ostaa ja ylläpitää kuutoskoneista tai järkeä ajaa työkoneilla eli dieselillä.

Olen käynyt koeistumassa uusia F10 ja F11 malleja ihan muuten vaan ja onhan ne sisältä paljon tyylikkäämpiä, astetta laadukkaampia ja upeampia kuin oma E91 LCI. Penkitkin ovat vielä moninkertaisesti paremmat, ksenonit ja muuta sälää tulee Busineksessa ja noissa automalleissa muutenkin enempi vakiona vs. E91 LCI. Sisälle on helpompi mennä ja tulla sieltä pois, kontti on isompi ja taakse on moninkertaisesti helpompi mennä kuin E91:een ja mitkä jalka ja varvastilat. Oli vaan ihan pakko vuodattaa ja kommentoida kun tuntui saavan heti vihat niskaan kun omaa BMW:tä pikkasen kritisoi. Mut ei autoa, taloa, työpaikkaa tai mitään asiaa josta en löytäisi pienen ajan jälkeen jotain puutteitakin tai negatiivista sanottavaa vaikka alussa voi tuntua ettei parempaa tai täydellisempää olekaan.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

J1978 kirjoitti:Kumma kun jollekin voi olla vaikeaa se ettei se BMW:kään ole joistakin muista kuitenkaan aivan täydellinen. Jos tässä nykyisessä autossani olisi esim. nykyisen 5-sarjan Comfort penkit tai sen vakiopenkitkin ja ksenonit nokalla+parkkitutka takana tai jopa edessäkin ja jotkut parhaimmat mahdolliset alkuperäishifit, sisälistat alumiinia, neliveto, entisen autoni kulutus,kiihtyvyys, vääntö ja pelkkä turbo (ilman remmiahdinta) nokalla tämä olisi minulle vielä mielekkäämpi auto kuin mitä nyt on.
Mulla on, mutta työkonemalli. Penkeistä en tiedä sanoa, mutta paremmat nuokin mitä vitosen vakiolankut. En kyllä tiedä mikä auto sulla oli aiemmin, mutta silti. Et kai sä nyt tosissasi vertaa E91:stä uuteen F10:iin? On siinä 5 vuotta kuitenkin kulunut välissä. Onhan se vanha E kuuskymppinenkin isompi auto kuin E91 ja varmasti helpompi kulkea eteen ja taakse istumaan. Mikset ostanut vaikka vanhempaa 5-sarjalaista jos et meinaa mahtua sisälle tohon kolmoseen?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Näissä uusissa N43 moottoreissa on ollut ongelmia sytytyspuolien kanssa. Netistä löytyy pitkiä keskusteluja aiheesta. Yleensä vika ilmenee nykimisenä juuri tuolla kuvaamallasi kierrosalueella ja yhteistä on myös se että läheskään aina viallinen puola ei anna vikakoodia kun ilmeisesti toiminta on jonkun raja-arvon sisällä. Juttelin aiheesta paikallisen bmw huoltomyyjän kanssa ja "sattumalta" heillä on varaosahyllyssä reippaasti noita sytytyspuolia.

Omaan autoon on yksi puola vaihdettu ja vikakoodi löytyi vasta monta kuukautta ongelman alkamisen jälkeen. Ilman vikakoodia eivät halunneet alkaa vaihtelemaan mitään. Mulla siis toi sama kone 105kw versiona ykkösen keulalla ja nyt kulkee todella tasaisesti :thup:
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

///Marko kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Kumma kun jollekin voi olla vaikeaa se ettei se BMW:kään ole joistakin muista kuitenkaan aivan täydellinen. Jos tässä nykyisessä autossani olisi esim. nykyisen 5-sarjan Comfort penkit tai sen vakiopenkitkin ja ksenonit nokalla+parkkitutka takana tai jopa edessäkin ja jotkut parhaimmat mahdolliset alkuperäishifit, sisälistat alumiinia, neliveto, entisen autoni kulutus,kiihtyvyys, vääntö ja pelkkä turbo (ilman remmiahdinta) nokalla tämä olisi minulle vielä mielekkäämpi auto kuin mitä nyt on.

Mikset ostanut vaikka vanhempaa 5-sarjalaista jos et meinaa mahtua sisälle tohon kolmoseen?
Tämä tuli itsellenkin mieleen, kun luin tuota kirjoitusta.
E60 Business LCI-mallissa tulee jo vakiona mm.xenonit, automaatti-ilmastointi, parkkitutkat yms.

Ja tuosta moottorin käyntiäänestä, MINKÄÄN 4-koneen käyntiääni ei ole kaunista kuunneltavaa..
Mutta itselle on ihan sama, mille se kone ulospäin kuulostaa, kunhan äänet ei tule sisälle saakka.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Mulla on nyt varattuna ensi kuulle yksi päivä Laakkosen huoltoon sähkömiehen tutkittavaksi. Jospa siellä jotain selviää. Sinnehän toki auton vien jos se silloin vielä minulla on... Minulle autot ovat pelkän kulkemisen lisäksi fiilisjuttuja ja tällaiset jutut vaikuttaa siihen fiilikseen. Kun auton kanssa fiilis katoaa, on aloitettava seuraavan katseleminen.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Anteeksi OT,

Ensimmäinen kerta ikinä kun kuulen jonkun kehuvan VW:n neloskonetta silkinpehmeäksi käynniltään :lol:
Toki 1.4 TSI on ehkä hieman sivistyneemmän kuuloinen kuin 2.0T joka kuulostaa dieseliltä. Neloskoneet nyt ovat mitä ovat ääniltään ja käynnin tasaisuudeltaan, ehkä Honda on onnistunut tässä luokassa parhaiten?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

pena69 kirjoitti:Anteeksi OT,

Ensimmäinen kerta ikinä kun kuulen jonkun kehuvan VW:n neloskonetta silkinpehmeäksi käynniltään :lol:
Toki 1.4 TSI on ehkä hieman sivistyneemmän kuuloinen kuin 2.0T joka kuulostaa dieseliltä. Neloskoneet nyt ovat mitä ovat ääniltään ja käynnin tasaisuudeltaan, ehkä Honda on onnistunut tässä luokassa parhaiten?
Voisin melkein lyödä vetoa Hondan puolesta, jos noita kahta (VW & Honda) aletaan vertailemaan moottorin hiljaisuudesta. Taidan olla harvoja tällä forumilla joka tykkää japsiautoista ja kehtaa sen vielä ääneen myöntää.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

No kaikilla kun ei ole varaa ostaa ja ylläpitää kuutoskoneista (bensa tai diesel) BMW:tä. Se kuutoskone sitten kait käy niin upeasti ja vääntöä, kiihtyvyyttä ja tehoakin varmasti löytyy aivan eri lailla vs. 318i (sen nyt ainakin on fakta). Kaikilla kun ei vaan ole sellaisia tuloja tai työsuhde-etuja/työnantajia kuin suurimmalla osalla täällä että olis varaa ostaa&ylläpitää yhtä kalliita, isoja, hyvinvarusteltuja ja tehokkaita autoja kuin mitä suurimmalla osalla tämän saitin bemaristeista on. Minun kuukausitulot kun ei ole bruttona kuin alle 2000,00eur niin se kuulkaas hieman rajoitti sitä minkälainen BMW oli hankittavissa kun BMW:n kuitenkin välttämättä halusin ja siksi oli tyytyminen tähän. Siksi teidän on vaikea ehkä ymmärtää että jonkin mielestä autossani voi olla puutteita tai en ole aivan 100% tyytyväinen kun suurimmalla osalla teistä on ollut varaa hankkia auto just sillä moottorilla, varusteilla ja just se malli jonka haluatte kun suurin osa teistä upeammilla bemareilla ajevilla tienaa pikkasen eri tavalla kuin allekirjoittanut tai teillä on työsuhdeauto tai vastaava. Sitäpaitsi tästäkin on velkaa ihan tarpeeksi ja maksan tätä vielä monta monituista vuotta. Saahan tähän esim. ksenonit, parkkitutkat ja alumiiniset sisälistat jälkikäteen mutta ne maksaa aivan poskettomia jälkiasenteisena orkkistavarana kun vertaa mitä moni juttu maksaa tehdastilauksen yhteydessä. Mut syytön minä siihen olen että nuo BMW-diilerit varustelee nämä nelisylinteriset bensakoneelliset esittelyautonsa todella kulisti ja ottavat vielä mieluumin 318i:tä kuin 320i:tä autorivistöönsä. Diesel ei ole minulle oikein vaihtoehto koska ajan vain 10-20.000km:a per vuosi (en aina sitäkään). Kun kuusisylinteriseen BMW:n ei ole oikein rahkeita ja paukkuja jos en voita lotossa niin odotan kuin kuuta nousevaa 1.4-2.0-litraisten bensaturbojen tuloa BMW:n nokalle koska kuitenkin BMW:stä tykkään ja BMW:llä tykkään ajaa. Niissä olisi luutavammin kuitenkin enempi tehoa, vääntöä ja kiihtyvyyttä kuin tässä. Ohituskiihtyvyys on lähinnä se tämän auton heikoin asia tuon moottori+vaihteistokombinaation suhteen ja se turbo toisi sitä lisäpotkua. Mut tämän aiheen jauhaminen saa jäädä osaltani tähän. Laittelen tähän vielä muutamia lisävarusteita sitä mukaa kun pätäkkää löytyy ja pidän autoa 1-2v jonka jälkeen katselen uutta tai vähän käytettyä BMW:tä pikkasen paremmilla varusteilla. Paitsi jos lottopotti tulee niin sitten katsellaan vaikkapa heti se F11 520d:n tilaus :) Mut tuskin tulee penniäkään tänä iltana....
Viimeksi muokannut J1978, 13 Marras 2010, 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

///Marko kirjoitti:
pena69 kirjoitti:Anteeksi OT,

Ensimmäinen kerta ikinä kun kuulen jonkun kehuvan VW:n neloskonetta silkinpehmeäksi käynniltään :lol:
Toki 1.4 TSI on ehkä hieman sivistyneemmän kuuloinen kuin 2.0T joka kuulostaa dieseliltä. Neloskoneet nyt ovat mitä ovat ääniltään ja käynnin tasaisuudeltaan, ehkä Honda on onnistunut tässä luokassa parhaiten?
Voisin melkein lyödä vetoa Hondan puolesta, jos noita kahta (VW & Honda) aletaan vertailemaan moottorin hiljaisuudesta. Taidan olla harvoja tällä forumilla joka tykkää japsiautoista ja kehtaa sen vielä ääneen myöntää.
Siis pidän minäkin Hondasta, ja vain ja ainostaan uudesta Accordista. Ainoa syy, miksi en sitä hankkinut,
oli vetotapa :lol: No joo, haluamillani varusteilla hinta pompahti niin, että samalla hinnalla sai sitten E60:n, tai ainakin niin itsepetoksella itselleni kerroin :mus:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pidetäänhän juttu aiheessa ;)
kolmekolmenolla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 14:00
Auto: F25 xDrive20dA
ex: E83 xDrive30dA, E90 330iA
Paikkakunta: Helsinki

Ei ole kokemusta, mutta varmaa tietoa vermosta :thuup: Uusimmissa koneessa epätasainen käynti osittain johtuu yksinkertaisesti siitä, että polttoainetta menee liian vähän (koska valmistaja haluasi päästää pienempään kulutukseen ja Co2 päästöihin jne). Kyllä se raja jossain tulee vastaan, ei vaan voi vähentää kulutusta loputtomiin ;)
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Sepä se, sen takia kuvasinkin että tuntuma on kuin ajaisi vanhalla kaasutinkoneisella autolla, joka kaipaisi hieman ryyppyä ;)

Minulta ei asiaan enää tule raporttia koska vein auton vaihtoon. Ei tuo ollut "mun juttu".
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

kolmekolmenolla kirjoitti:Ei ole kokemusta, mutta varmaa tietoa vermosta :thuup: Uusimmissa koneessa epätasainen käynti osittain johtuu yksinkertaisesti siitä, että polttoainetta menee liian vähän (koska valmistaja haluasi päästää pienempään kulutukseen ja Co2 päästöihin jne). Kyllä se raja jossain tulee vastaan, ei vaan voi vähentää kulutusta loputtomiin ;)

No minä en ainakaan huomaa enää mitään epätasaisuutta käynnissä eli neula ei vispaa milliäkään eikä moottori hytky/vapise/tutise, värise kuten esim. joissakin entisissä 1.6 8V Golfeissa joita niitäkin ollut mulla kaksi. Ajon aikana ei myöskään esiinny mitään nykimistä, värinää yms. eikä ole koskaan esiintynytkään joten en allekirjoita omakohtaisesti tuota väittämääsi. Kiihdyhän tämä ei kummoisesti mutta ihan riittävästi. Perusvapariksi ihan ok motti ja pirun lämmintä kyytiä tarjoaa. Eikä tämä juo kuin jenkkipelit mutta en kyllä omakohtaisesti allekirjoita myöskään väitettäsi N43 moottorin niin hirvittävän kovasta polttoainetaloudellisuudesta. Ajotyylini on rauhallinen ja melko ennakoiva joten siitä se kulutus ei ainakaan ole kiinni. Mut niihin paperilla luvattuihin pieniin kulutuslukemiin en ole päässyt, en sitten millään. Niin ja autoa saa kyllä tulla tyyppäämään ihan livenäkin jos täälläpäin pyörii. Nätisti se pelaa mooottorin, ohjauksen ja vaihteistonsa osalta.
Viimeksi muokannut J1978, 19 Marras 2010, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

-V- kirjoitti: Minulta ei asiaan enää tule raporttia koska vein auton vaihtoon. Ei tuo ollut "mun juttu".
Vaihdoitko autosi E90 335dA:iin? Jos, niin minkä ikäinen auto on kyseessä?
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

///Marko kirjoitti:
-V- kirjoitti: Minulta ei asiaan enää tule raporttia koska vein auton vaihtoon. Ei tuo ollut "mun juttu".
Vaihdoitko autosi E90 335dA:iin? Jos, niin minkä ikäinen auto on kyseessä?
Kyllä vaihdoin. 2v 2kk vanha vanhus on kyseessä. Mukavaa kyytiä...

Kun J1978 toteaa että auto pelaa mainiosti, sehän on hyvä asia. Omani vaan ei toiminut eikä päivän etsinnällä mitään vikaa siitä löytynyt. Totesivat vaan että "onhan näitä ollut". Lupasivat nyt kuitenkin vielä tutkia autoa lisää, jos vaikka jotain oikeaa vikaakin löytyisi. Minä vaan en enää ole siitä raportoimassa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
ppiippo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Joulu 2010, 16:37

Moro,

Mulla oli 2009 316 ja siinä oli ihan samat nykimisongelmat + moottorin 'joku merkkivalo' vilkkui. Ongelma ratkesi, kun kaikkiin sylintereihin (yksi kerrallaan, kun takuun piirissä ei voi korjata, ennenkuin tietokone antaa häiriökoodin) vaihdettiin ruiskutussuuttimet + puolan johdot.
Kolmen pytyn kalut vaihdettiin neljän kuukauden aikana (luonnollisesti yksi kerrallaan), ja viimeisen - neljännen - vaihtoivat ilman häiriökoodia säälistä huollossa.

Sen jälkeen auto lähti minulta vaihtoon ....
Vastaa Viestiin