Valkoinen savupöllähdys?

E90, E91, E92, E93
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Minulla on nyt viimeisen parin viikon aikana kaksi kertaa tullut noin 5 minuuttia auton käynnistyksestä ja liikennevaloista liikkeelle lähdettäessä valkoinen savupöllähdys auton alta (voi olla että tuli pakoputkesta, mutta en ole varma). Ajotietokoneen Check näyttää kaikki ok ja auto kulkee vallan mallikkaasti.

Tuo on tosiaan tullut vain kaksi kertaa ja parin viikon sisään on tullut ajettu melkein 3000km. Öljyt tuli vaihdatettua pariviikkoa sitten...

Mistäköhän tuo voisi johtua. Auto on 2012 E91 320XD...
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Voisiko olla vettä takaäänenvaimentimessa? Vedenpoistoreikä tukossa vaimentimessa. Toinen pahempi voi olla se, että jäähdytysneste vuotaa jostain kohdin.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Minulla ei ole mitään hajua... googlasin ja näytti löytyvän paljon "White Smoke Puff" juttuja, mutta missään ei ollut mitään yhtä syytä.

Tässä yksi keskustelu, mutta en oikein ymmärrä tuostakaan löytyikö jotain syytä..
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=634793" onclick="window.open(this.href);return false;

Minulla tuota ei tosiaan tule mitenkään usein. pari kertaa tässä parin viikon sisään ja en pysty luomaan itse tilannetta kuten tuossa keskustelussa.

Yhteneväistä molemmissa kerroissa tosin oli, että olin ajanut noin viisi minuuttia ja sitten pysähtynyt vauhdista ja pöllähdys tuli kun lähti uudestaan liikkeelle.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

steelduck kirjoitti:Minulla on nyt viimeisen parin viikon aikana kaksi kertaa tullut noin 5 minuuttia auton käynnistyksestä ja liikennevaloista liikkeelle lähdettäessä valkoinen savupöllähdys auton alta ...
Mistäköhän tuo voisi johtua. Auto on 2012 E91 320XD...
Olisiko mikään näistä: http://www.fourthgen.net/diesel-white-smoke.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Kiitos noista... kuullostaa loogistelta. Kyseessä on molemmilla kerroilla ollut kylmä moottori. nyt ei ole tullut kyllä moneen päivään. Pitää katsoa jos tulee vielä ja sitten lähteä tutkimaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Oletko tarkistanut että öljyä on tarpeeksi? Aika pahoja vikoja listattu tuolla mahdollisiksi aiheuttajiksi. Alkaen lohkon halkeamasta, männänrenkaisiin ja jäähdytysnestettä palotilaan... En tiedä paljonko autollasi on ajettu mutta ei noin tuoreessa pitäisi olla tuollaisia ongelmia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Joo, olen... öljyt oli vaihdettu juuri viikkoa ennen noita pöllähdyksiä. Nyt niitä ei ole tullut... toinen yhdistävä tekijä oli että molemmilla kerroilla olin käyttänyt tehdaswebastoa... voisiko se pölläytellä jotain?
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

steelduck kirjoitti:Kiitos noista... kuullostaa loogistelta. Kyseessä on molemmilla kerroilla ollut kylmä moottori. nyt ei ole tullut kyllä moneen päivään. Pitää katsoa jos tulee vielä ja sitten lähteä tutkimaan.
Saattaa liittyä tähän (https://www.dieselnet.com/tech/air_heat.php#heaters" onclick="window.open(this.href);return false;):

"The primary reason that many diesel engines use high compression ratios—higher than that which provides optimum efficiency—is to aid cold startability. The trend in modern diesel engine is to utilize a reduced compression ratio that is much closer to values that provide optimum efficiency. Unfortunately, this exacerbates the cold start problem and increases the potential to generate white smoke."
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

En tiedä mistä noi tulivat... eikä tiedä näköjään kukaan muukaan. Nyt on testattu, tutkittu ja koodeja luettu ja mitään vikaa ei löydy missään. Ilmiö ei ole toistunut ja alkaa jo itseäkin epäilyttämään tuliko se edes minun autosta. Ajoa on kuitenkin tullut parissa viikossa melkein 3000km ja mitään oireita ei ole ollut... (Muutaman kerran tullut sahattua jyväskylä-helsinki väliä.. :))

Palailen keskusteluun jos on tarvis....
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Kadottaako jäähdyttäjän nestettä? Jos kadottaa niin voisin lyödä vetoa, että kyseessä on EGR -lauhdutin, joka vuotaa nestettä pakosarjaan. Itsellä esiintyi alkuun todella harvoin ja vasta, kun jäähdyttäjän nestettä hieman katosi, epäiltiin ko. vikaa. Marmorilla osa noin 400€ ja muutaman tunnin työ.
Vastaa Viestiin