Mielipiteitä takaveto vs xDrive

E90, E91, E92, E93
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Kauneus on katsojan silmässä. Koska Bemun xDrivet ovat normaalitilanteessa takapainotteisia, siirtyy voimaa väistämättä enemmän tai vähemmän etuakselille silloin kun alkaa luistamaan. Tämä puolestaan rauhoittaa menoa, koska veto siirtyy sinne, mihin ollaan menossa (kun ajetaan suoraan eteenpäin). Samalla periaatteella toimivat käsittääkseni myös Audit A4:stä ylöspäin, järjestelmän hienosäädössä voi toki olla eroja.

Pienemmät Audit sekä Skodat, Volkkarit, Volvot yms. Haldex nelarit toimivat puolestaan päinvastoin. Nehän ovat normitilanteessa etuvetoisia ja kun pitoa tarvitaan lisää, kytkeytyy taka-akseli mukaan. Jos laittaa ajonvakautuksen pois, niin fysiikan lakien mukaisesti perän pitäisi irrota helposti kaasulla. Toisin on Bemarissa, jossa kaasua saa laittaa aika huolella ennenkuin perän saa irti (kyllä se lähtee, tosin tilannenopeus on usein siinä vaiheessa jo liian suuri).

Joidenkin mielestä tämä Bemarin järjestelmä on tylsä, toisten mielestä se on turvallinen. Joka tapauksessa lieveilmiönä on hieman ärsyttävä puskemisilmiö, kun juuri siinä kohtaa kun auton pitäis lähteä lievästi aliohjautumaan (eli takapyörät hieman luistaisivat) esim. käännyttäessä risteyksessä, siirtyy veto eteen ja auto menee suoraan. En mä silti vaihtaisi pois nelivetoa tai Bemaria.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

laituri kirjoitti:Onko tosiaan niin, että X-Drive työntää eteen jakoa, jos alkaa lyömään tyhjää?
Niinhän tuo periaatteessa menee. Taakse on kiinteä voimalinja, etuvetoa hallitaan kytkimen avulla. Käytännössä oletuksena taitaa eteenkin mennä voimaa.

Jos joku on perehtynyt oikeasti syvällisesti, niin kertokoon ihmeessä, miten BMW lunastaa väitteensä saada 100% voimasta etuakselille. Tottahan 100% tiehen menevästä voimasta välittyy etuakselin kautta xDrive -kytkimen ollessa täysin kiinni ja takarenkaiden ilmassa, mutta takavetoahan tuo koskaan kytke pois. Onko siellä jotain välityssuhdekikkailuita (kuten Saabilla, joka saa 90% voimasta taakse Haldexilla) vai onko kyse vaan takarenkaiden nollakitkatilanteesta? Meno kieltämättä tuntuu melko helpostikin etupainotteiselta, kun auto ei halua vaeltaa vaan kiihtyä (ainakaan tuolla pienellä bensakoneella, ehkä se enemmällä voimalla vaeltaisi kovemmin).
Merikotka kirjoitti:Kauneus on katsojan silmässä. Koska Bemun xDrivet ovat normaalitilanteessa takapainotteisia, siirtyy voimaa väistämättä enemmän tai vähemmän etuakselille silloin kun alkaa luistamaan. Tämä puolestaan rauhoittaa menoa, koska veto siirtyy sinne, mihin ollaan menossa (kun ajetaan suoraan eteenpäin). Samalla periaatteella toimivat käsittääkseni myös Audit A4:stä ylöspäin, järjestelmän hienosäädössä voi toki olla eroja.
No oikeastaan ei. Pitkittäiskoneisissa Audeissa (eli A4 ja ylöspäin) on perinteisesti ollut keskitasurina Torsen, joka tuuppaa jatkuvasti voimaa molempiin päihin. Yleensä toki "perusjakona" 40/60 takapainotteisesti, mutta käytännössä Torsen jakaa voimaa enemmän sinne päähän, jonka kautta saadaan toimitettua enemmän voimaa tiehen asti, eli pitävämmälle akselille.

laiturin autossa on vielä takaperässä sports differential -tuotenimeä kantava lukkoperä, jossa on molemmille vetoakseleille omat kytkimet hoitamassa voimanjakoa. Tuo varmasti auttaa takarenkaiden vetopitoon, minkä ansiosta Torsen tykkää tavallistakin enemmän syöttää taka-akselille voimaa.

Nykyisin Audilla on Torsenin korvaamassa Crown Gear Differential, jonka toiminnasta minulla ei (vielä) ole sen kummepaa tietoa. Luulen, että laiturin autossa on vielä Torsen, mutta en sano varmaksi.
Merikotka kirjoitti:Joidenkin mielestä tämä Bemarin järjestelmä on tylsä, toisten mielestä se on turvallinen. Joka tapauksessa lieveilmiönä on hieman ärsyttävä puskemisilmiö, kun juuri siinä kohtaa kun auton pitäis lähteä lievästi aliohjautumaan (eli takapyörät hieman luistaisivat) esim. käännyttäessä risteyksessä, siirtyy veto eteen ja auto menee suoraan. En mä silti vaihtaisi pois nelivetoa tai Bemaria.
Tarkoittanet yliojautumista ;).

Ainakin tähänastisen, vähäisen kokemuksen mukaan lievä peräluisto, kaikki 4 rengasta kauhomaan vauhtia haluttuun suuntaan, auto nopeasti suoraan ja kiihdytys aivan tautisella vetopidolla. Tykkään :thuup: Saa nähdä, kuinka hauska tuo on jääradalla. Viimetalvisen näkemän mukaan sielläkin olisi aika vahvaa suoritusta tarjolla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Merikotka kirjoitti:Pienemmät Audit sekä Skodat, Volkkarit, Volvot yms. Haldex nelarit toimivat puolestaan päinvastoin. Nehän ovat normitilanteessa etuvetoisia ja kun pitoa tarvitaan lisää, kytkeytyy taka-akseli mukaan. Jos laittaa ajonvakautuksen pois, niin fysiikan lakien mukaisesti perän pitäisi irrota helposti kaasulla. Toisin on Bemarissa, jossa kaasua saa laittaa aika huolella ennenkuin perän saa irti (kyllä se lähtee, tosin tilannenopeus on usein siinä vaiheessa jo liian suuri).
Tartun tähän sen verran, että Volvon Haldex on jo ainakin viimeisen kymmenen vuotta jakanut normaalitilanteessa vetoa jatkuvasti 90:10 eteen:taakse.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Hyvä kirjoitus Aerolta ja tosiaan minun S4:ssa on Torsen ja lukkoperä, jonka toimintaa hyvin kuvailit kirjoituksessa, tuo uusi Crown Gear taitaa löytyä vasta 2014 mallisarjan S4/RS4:sta versioista.
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Aero kirjoitti:Tarkoittanet yliojautumista ;)
Jep :blush:
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Nyt on tullut vähän omia kokemuksia xDrivellä ajelusta. Motarilla kulkee kuin juna sadekelillä. Edellisellä takavetoisella kun joutui ajamaan urissa olevan vesimassan läpi, niin korissa yleensä tuntui hidastava vastavoima. xDrivellä samoissa olosuhteissa vaimentava voima tuntuu huomattavasti pienemmältä. Renkaat tosin eri merkkiset (mutta urasyvyydet suht samat persdynon kalibroinnin aikana) ja autokin eri mutta suurinpiirtein sama massa (E61 vs F34).

Vakauden tunne on xDrivellä erittäin hyvä märissä ja kuivissa olosuhteissa. Vaikea kuvailla tarkemmin mutta tunne on kuin kokoajan olisi melkein liimattuna tienpintaan.

Takavetoisessa pidän siitä kun ohjaukseen ei tule häiritseviä ylimääräisiä momentteja vetotavasta johtuen. Mutta eipä xDrivessäkään kuivalla kelillä juuri tunne häiritseviä voimia - oikeastaan ainoastaan silloin jos luistoesto rajoittaa jarrulla toista etupyörää vedättäessä. Tuossa tilanteessa takavetoisen ohjaus tuntuu itselleni huomattavasti paremmalta mutta kesäkelillä noita ei pääse normiajossa kuivalla kelillä juurikaan tapahtumaan ainakaan tällä painavahkolla peruskinnerillä. Mutta jos jollain tehokkammaalla kulkineella tykkää kesällä radalla käydä nautiskelemassa niin takavetoinen on sinne mielestäni mukavampi ja nopeampi.

Rata-ajossa silloin kun ajetaan kelloa vasten isoa kovaa pidon rajamailla niin ohjausta varten pitoa on enemmän etupyörillä takavetoisella kuin xDrivellä oman ymmärrykseni mukaan. Takavetoisen etupyörien pitoa ei ole rikkomassa vetotavasta johtuvat ylimääräiset momentit kun mutkan apex:sta kiihdytetään voimakkaasti pois. Sadekelillä tilanne saattaa olla eri.

Talvella takavetoinen tuntuu vähän leikkisemmältä. Sillä on helppo esim risteyksissä tai ysikympin mutkissa tuikata lyhyesti kaasulla takapää pieneen luistoon ilman että se menee yliohjautuvuuden puolelle - jolloin kukkahatuillekaan ei aiheuteta mitään ylimääräisiä otsasuonen pullistumisia. Auto kääntyy ketterästi pienessä tilassa mutta vauhti ei kuitenkaan juuri nouse.

Samassa tilanteessa xDrive tuntuu lähes kuin asfaltilla ajaisi ja kaasua painamalla vauhti vaan nousee ja menee sinne minne ohjauspyörät osoittavat. Jos haluaa pientä luistoa / yliohjautuvuutta niin pitää tuikata päättäväisesti kaasulla enemmän mutta vauhti on silloin ihan eri lukemissa kuin takavetoisella - ja tällöin joillain saattaa otsasuoni pullistua jos tuota väärässä paikassa väärään aikaan tekee.

Talvella tietyissä tilanteissa xDriven ohjauksessa tuntuu kun luistonesto rajoittaa toisen etupyörän sutimista mitä luonnollisesti ei takavetoisella tapahdu eikä mikään ylimääräinen häiritse takavetoisen ohjaustuntumaa.

Pari vuotta sitten tuli ajettua talvella A6 quattro torsenilla. Tuossa yksilössä ei ollut taka-aksilla olevaa lisävarusteena saatavaa mekaanista lukkoa. Tuo auto oli itselleni vähän pettymys. Se tuntui itselleni etuvetoiselta puskutraktorilta joka ei kääntynyt - mutkissa se vain tuntui kaartavan. Vetopitoa paikaltaan lähtiessä oli kyllä hyvin. Renkaina siinä oli Bridgestonen kitkat. Saattoi johtua myös noista renkaista. Niissä pidon rajamailla ei ollut oikein mitään tuntua - pito lähti yhtäkkiä pois ja yhtäkkiä se taas palautui takaisin. Nokian R2 kitkat ovat täysin eri planeetalta hyvässä mielessä verrattuina noihin.

Oikeastaan tuon kokemuksen kautta vähän arvelutti xDriven valinta ilman koeajoa mutta eipä ole onneksi tarvinnut katua ainakaan toistaiseksi. Oiva tekniikka käyttöautoon jolla saa ajamisen iloa niin halutessaan.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Aero kirjoitti:Jos joku on perehtynyt oikeasti syvällisesti, niin kertokoon ihmeessä, miten BMW lunastaa väitteensä saada 100% voimasta etuakselille. Tottahan 100% tiehen menevästä voimasta välittyy etuakselin kautta xDrive -kytkimen ollessa täysin kiinni ja takarenkaiden ilmassa, mutta takavetoahan tuo koskaan kytke pois. Onko siellä jotain välityssuhdekikkailuita (kuten Saabilla, joka saa 90% voimasta taakse Haldexilla) vai onko kyse vaan takarenkaiden nollakitkatilanteesta? Meno kieltämättä tuntuu melko helpostikin etupainotteiselta, kun auto ei halua vaeltaa vaan kiihtyä (ainakaan tuolla pienellä bensakoneella, ehkä se enemmällä voimalla vaeltaisi kovemmin).
Mun käsityksen mukaan xDrive ei pysty kytkemään vetoa taka-akselilta pois. BMW markkinointi viittaa tuohon pyörän kautta tienpintaan välittyvään ns. vetovoimaan. Kun takapyörillä ei ole pitoa yhtään (nollakitka) - ne pyörivät ja luistavat koko ajan mutta vetovoimaa ei välity tällöin renkaan kautta tiehen ollenkaan. Tällöin kaikki vetovoima välittyy etupyörien kautta (vaikka voimaa jaetaan 50/50 suhteessa akselien välillä).
Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

Tuoreena Xdrive kuljettajana voin sanoa, että on upea ajaa nelivedolla. Tuosta kahva-edellä sudittelusta vielä sen verran, että hauskaahan se on takavetoisella talvella. Tosin itseä ei niinkään enää kiinnosta samanlailla, kuin nuorenpana. Mutta kun ottaa luistoneston ja ajonvakautuksen pois, niin kyl mielestäni helvetin paljon "tyylikkäämpää" poistua esim liikenneympyrästä snadissa sladissa, mutta samalla erittäin nopeasti, If u know what I mean :thuup:
Mulle tuo pidon merkitys on suurempi, kuin tuo takavetoisen "funfactory".
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Itse asun yksityistien varrella, jossa kunnossapito on joskus mitä on. Tiessä on jyrkimmässä mäessä jyrkkä kurvi, eli vauhtia ei saa. Viimeisen parin viikon aikana satanut lumi tuli tampattua tielle, ja nyt vesisade teki mäestä peilinliukkaan.

Yksikään naapuri ei ole 2-vetoisilla autoillaan päässyt kotiin pariin päivään, vaikka kaikilla on nastarenkaat. Meillä kys. mäki ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. X-drive voi joskus olla aika ratkaiseva varuste...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

X1 Xdrive ja kitkarenkaat. :thup:
Saa nähdä miten pärjää sitten, kun tulee se "talvikeli" :tong:
Santtu13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
Auto: F55 Mini Cooper S
Paikkakunta: Helsinki

Nykyinen ja edellinen bemmi ollut nelikolla. E46 325xiA oli suorastaan paska ostos ajonautintoa ajatellen. Se ei tosin vielä ollut varustettu "uudella" x-Drive järjestelmällä niin ei siitä sen enempää.. Nykyinen E90 x-Drive on ollut kyllä mainio kelissä kuin kelissä mutta olen ketjun aloittajan kanssa samoilla linjoilla että hauskuus ja tarkka näppituntuma puuttuu. Siksi katselenkin seuraavaksi taas takavetoa alle. Sopii meikäläisen ajohanskaan parhaiten. Enkä tarkoita vaan leikkimistä/kylki edellä vetelyä(joka on toki tuomittavaa muun liikenteen seassa) vaan jotenkin tuntuu että tuon nelikon sielunelämästä ei edes lähes parin vuoden ajelun jälkeen pääse 100% perille.
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

Hauskaa huomata, miten erilaisia fiiliksiä takaveto/neliveto herättää. Sehän on tietty makuasia ja miltä omassa hanurissa mikäkin oikealta tuntuu
:thup:
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
clogz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 14:46

Toistaiseksi xdrive-kokemuksia vain kesäkeliltä, mutta täytyy sanoa että omaan makuuni (ja näillä kahdella yksilöllä) takaveto oli kivempi ajaa. Ohjaustuntuma oli minusta aavistuksen parempi, ja ennenkaikkea ajokäytös kaikenkaikkiaan "rajoja lähestyttäessä" oli loogisempi ja tarkempi. Sateella toki menee aivan hämmentävän junamaisesti motaria.

Mutta se suurin miinus - jostain toistaiseksi tuntemattomasta syystä tämä uusi xdrive on ai-van jär-kyttävästi uraherkempi kuin tuo aiempi takaveto oli.

Aikaisempi auto oli siis
- 2010 e91
- msport eli tuo karvan matalampi jousitus
- oem 225/35/19 + 255/30/19 continental, talvella 225/45/17 continental
- ei runflat
- kulmat säädetty Leskinen/Nummela

Nykyinen xdrive
- 2012 e91
- msport joo mutta noissahan on vakion jousitus (miltä kaikilta osin eroja?)
- oem 225/40/18 + 255/35/18 continental
- ei runflat
- kulmat säädetty Leskinen/Nummela

... ja tämä nykyinen on aivan sietämätön pk-seudulla verrattuna aiempaan. Joo tiet ovat uraisia ja joo renkaat on matalat, mutta ei tuo takaveto vedellyt näin. Joku on sanonut että tuo sekarengastus aiheuttaisi tätä xdrivessä - voi olla, mutta toisaalta olen kuullut täysin toimivistakin autoista tuolla rengastuksella ja jos se olisi NÄIN epävakaa, ei se olisi oem valinta.

Odotan mielenkiinnolla kun menee nuo 225/45/17 xi3 kitkat alle että poistuuko ongelma, onko ropleema sittenkin vain esim eturenkaiden kuluneisuudessa.

:conf:
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

aika typerän isot ja matalaprofiiliset kumit olet laittanut alle. Kokeilepa ihan vakiorenkaita 255/55/16 non run flat niin saat kaikki nämä edut ja ongelmat katoaa:
+ uraherkkyys poistuu
+ rengasmelu puolittuu
+ bensankulutus laskee litran verran sataselle
+ ei lähde niin herkästi vesiliirtoon
+ matkustusmukavuus paranee radikaalisti
+ rengaskulutkin tippuu kolmasosaan

ei ne suotta tehtaalla laita tietynkokoisia vakiorenkaita autoon, parhaan laittavat :)
Jonkun mielestä jättivanteet näyttävät paremmalta mutta samalla tulee nuo kaikki 6 yllälistattua ongelmaa.

Ulkonäköasiakin on katsojan silmissä. Minusta kumia vanteen ympärillä on hyvä olla ja vanne voi olla vähän pienempikin.
clogz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 14:46

Tsiisus, oliks tää trolli? :)

- alla on valmistajan speksaama marmoritiskiltä saatava rengaskoko valmistajan alkuperäisvanteilla
- alla ei ole runflat-renkaita
- edellinen takavetoinen e91 ei vedellyt
- wtf dude?
- ps mikä hitto on 255/55/16? :D
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

korjaan - vakiot on näemmä 225/55/16, piti käydä ihan tallissa kattoon :)
Duudson
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Touko 2012, 09:52
Auto: E91 330DA -06

clogz kirjoitti: - oem 225/40/18 + 255/35/18 continental
Mulla oli ihan hirvee auto ajaa kun edessä oli 225/40/18 Nokialaiset ja takana 255/35/18 Contit. Kulmat säädettiin moneen kertaan muttei siitä juurikaan apua ollu. Sit kun talvirenkaat vaihdoin niin vetely loppu heti. Ja seuraavana keväänä kun laitoin taakse 255/35/18 Nokialaiset niin vetely oli palannu normaaliks minkälainen se ton levysillä renkailla on, eli samanlaista hullua vetelyä ei enää ollut kuin aiempana kesänä Nokia + Conti yhdistelmällä.
Viimeksi muokannut Duudson, 20 Marras 2015, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
clogz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 14:46

Jos nyt oletetaan että olet(te) oikeassa, niin miksi xdrive vetelee 225/255 kombolla mutta takaveto ei vedellyt (vaikka oli vielä matalammat)? :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jos clogzin kesärengaskoko olisi E90:llä vetelyn peruste, niin miksi esim. meikäläisen auto ei vetele? Kesärengassetti on meillä kuitenkin samaa kokoa (225/40R18 ja 255/35R18). Toki joo, mulla ei ole dieselin murhaavaa alavääntöä, mutta nuo 250-300Nm lukemat nyt on hanskattavissa vielä etuvedollakin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Vanhat papat pelottelee yli 16" ajavia. Itse nostan 19"+ tuumaisten ajettavuudet paremmaksi johtuen ajamisen tarkkuudesta. Sen takia voin vähän kärsiä mukavuudesta.
- Vähempi parempi -
Vastaa Viestiin