Autokuumetta pukkaa ja harkinnassa on tuollainen 320d xDrive A Business Comfort muutamilla lisävarusteilla. Autohan on kyllä hieno, mutta tuloillaan oleva uusi 3-sarjan sukupolvi hillitsee ostohaluja. Mitä mieltä arvon bemaristit ovat, kuinka järkevää tuon mallin hankinta tässä vaiheessa elinkaarta on? Tuleeko uusi 3-sarja olemaan revoluutio vai evoluutio nykyisestä? Autoa pidän varmaan useita vuosia ja nykyinenkin uutena ostamani Honda Accord on ollut minulla jo yli viisi vuotta.
Tuosta xDrivesta kai on jonkinlainen kampanja meneillään tällä hetkellä ja hinta olisi siinä mielessä kohdillaan.
320D xDrive A harkinnassa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Uuden kolmosen myynti alkaa vasta vuoden 2012 puolella ja nelivetoisia F30:sia saa odottaa vielä vähintään 1,5v, joten en pidä E90:n ostamista tällä hetkellä mitenkään huonona vaihtoehtona
Uusi F30 3-sarja tulee olemaan enemmänkin evoluutio nykyisestä E90 3-sarjasta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=51&t=386" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusi F30 3-sarja tulee olemaan enemmänkin evoluutio nykyisestä E90 3-sarjasta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=51&t=386" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tuo 320dA xDrive lienee järkevintä, mitä 3-sarjasta voi tällä hetkellä ostaa. Tosiaan reilun vuoden saat vielä ajaa "uusimmalla mallilla" ja kuitenkin ikää on jo sen verran, että mahdollisia lapsuksia on ehditty korjata, eli todennäköisesti aika luotettavan pelin saat.
Jos vaan likviditeetti riittäisi, niin en epäröisi hetkeäkään ostaa tuota autoa.
Jos vaan likviditeetti riittäisi, niin en epäröisi hetkeäkään ostaa tuota autoa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Ehdottomasti tämä nykymalli. Ensimmäiset F30-toimitukset tuskin saapuvat Suomeen ennen kesää 2012 (ja tähän aikatauluun päästäksesi olet joutunut tilaamaan sen ilman koeajoa) ja neliveto varmaankin aikaisintaan 2013. M-Sport (jos kiinnostaa) ei sekään ole saatavilla kuin vasta n. vuosi ensiesittelyn jälkeen eli 2013.
Autonahan tuo e90 on vielä perinteinen "ajamisen iloa" BMW ilman liikoja elekronisia härpäkkeitä. Pelkona on, että F30 lähtee liikaa F10:n linjoille, jossa perusmallin dynamiikkaa uhrataan liikaa mukavuutta painottamalla. Tämä johtaa siihen, että autoon joutuu lataamaan ison määrän lisävarusteita (säädettävää alustaa, aktiiviohjausta ym.) ennen kuin autosta saa tunnokkaamman, jämäkämmän ja sähäkämmän. Tämä on oma mielipiteeni/pelkotilani, joku voi olla muutakin mieltä.
Autonahan tuo e90 on vielä perinteinen "ajamisen iloa" BMW ilman liikoja elekronisia härpäkkeitä. Pelkona on, että F30 lähtee liikaa F10:n linjoille, jossa perusmallin dynamiikkaa uhrataan liikaa mukavuutta painottamalla. Tämä johtaa siihen, että autoon joutuu lataamaan ison määrän lisävarusteita (säädettävää alustaa, aktiiviohjausta ym.) ennen kuin autosta saa tunnokkaamman, jämäkämmän ja sähäkämmän. Tämä on oma mielipiteeni/pelkotilani, joku voi olla muutakin mieltä.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Joku voisi sanoa, että E30 viimeinen BMW ilman liikoja sähköhärpäkkeitäSpark kirjoitti:Autonahan tuo e90 on vielä perinteinen "ajamisen iloa" BMW ilman liikoja elekronisia härpäkkeitä. Pelkona on, että F30 lähtee liikaa F10:n linjoille, jossa perusmallin dynamiikkaa uhrataan liikaa mukavuutta painottamalla.
Itsekin toivon ettei uuteen kolmoseen tule liikaa vitosta, mutta spekulaatioita F30:sta voi jatkaa tarkemmin täällä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=59&t=824" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitoksia näistä vastauksia - jotka saattavat kyllä käydä vielä kalliiksi minulle
Toinen auto, jota olen puntaroinut, olisi Audi A4 quattro mutta siihen ei saa nelivedon, automaatin ja dieselin yhdistelmää kukkarolle sopivaan hintaa. En ole käynyt Audia koeajamassa, mutta 320d xDrive A on lyhyesti kokeiltu ja se tuntui kyllä nussakalta. Ehkä se pitää pyytää vielä yökylään...
Toinen auto, jota olen puntaroinut, olisi Audi A4 quattro mutta siihen ei saa nelivedon, automaatin ja dieselin yhdistelmää kukkarolle sopivaan hintaa. En ole käynyt Audia koeajamassa, mutta 320d xDrive A on lyhyesti kokeiltu ja se tuntui kyllä nussakalta. Ehkä se pitää pyytää vielä yökylään...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
///Marko kirjoitti:Tuossa saattaa olla perää, mutta jos haluat parasta niin osta 330dA xDrive.Ironic32 kirjoitti:Tuo 320dA xDrive lienee järkevintä, mitä 3-sarjasta voi tällä hetkellä ostaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
On kyllä ollut kiva tykitellä tuolla talven liukkailla.Antinontoxic kirjoitti:///Marko kirjoitti:Tuossa saattaa olla perää, mutta jos haluat parasta niin osta 330dA xDrive.Ironic32 kirjoitti:Tuo 320dA xDrive lienee järkevintä, mitä 3-sarjasta voi tällä hetkellä ostaa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tämä malli on varmasti kannattava ja fiksu hankinta jos ei tarvitse paljoa tilaa. Olen lukenut nyt viimeaikoina nipun HS:n, TM:n, Iltalehden, Autobildin ja Iltasanomien koeajoista koskien kolmossarjan 326-320d sedan- ja farmarimalleja taka- ja nelivetoversioina ja ko malli/mallisarja on saanut melkein joka koeajossa pelkkää kehua alustasta, ajettavuudesta, hiljaisuudesta, laadukkuudesta, viimeistelystä, ajattomuudesta, muotoilusta ja penkeistä...
Tässä viimeisin eli 320d eko-version (takavetomalli) koeajo HS:ssä
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/BMWn+e ... 5261946300" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä viimeisin eli 320d eko-version (takavetomalli) koeajo HS:ssä
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/BMWn+e ... 5261946300" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseinen auto itsellänikin harkinnassa, touring-versiona. xDrive ei Comfort Business-paketissa enää paljoa maksa versus pelkkä 320dA Comf Bus. joten jotenkin tuntuisi hullulta jättää neliveto pois tilauksesta. Tämän hetken pääkaupunkiseudun kelitkin tuntuvat helpottavan nykyisen etuvetokuskin autonvaihtopäätöstä.
Olisi kuitenkin halunnut tietää, että millainen xDrive on ylläpitää? VW:n Nintendo-neliveto eli Haldex vaatii uudet öljyt 60tkm:n välein mikä on ihan hyväksyttävissä oleva vaatimus. Miten on huoltojen laita xDrivessä? Onko tämän päivän xDrivessä mitään erityisiä heikkoja kohtia tai lastentauteja joihin kannattaa henkisesti varautua?
Olisi kuitenkin halunnut tietää, että millainen xDrive on ylläpitää? VW:n Nintendo-neliveto eli Haldex vaatii uudet öljyt 60tkm:n välein mikä on ihan hyväksyttävissä oleva vaatimus. Miten on huoltojen laita xDrivessä? Onko tämän päivän xDrivessä mitään erityisiä heikkoja kohtia tai lastentauteja joihin kannattaa henkisesti varautua?
Tähän olisi mukavaa kuulla xDriven omistajlta kommentteja eli kuinka kalliita huoltoja nelivetosysteemi vaatii ja kuinka usein? Samat asiat saa kommentoida myös automaattilootasta.Henrik kirjoitti:Olisi kuitenkin halunnut tietää, että millainen xDrive on ylläpitää? VW:n Nintendo-neliveto eli Haldex vaatii uudet öljyt 60tkm:n välein mikä on ihan hyväksyttävissä oleva vaatimus. Miten on huoltojen laita xDrivessä? Onko tämän päivän xDrivessä mitään erityisiä heikkoja kohtia tai lastentauteja joihin kannattaa henkisesti varautua?
Kauppoja on viime aikoina hierottu autosta mutta päätöstä ei ole vielä tehty.
Viimeksi muokannut laavu, 09 Joulu 2010, 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Vielä taitaa muutama tonni olla itsellä matkaa ensimmäiseen huoltoon. Jaetaan sitten kokemukset
Automaattilaatikko ei aiheuta huoltotoimenpiteitä, ainakaan ensimmäiseen 150tkm ajalla.
BTCF:n puolella paljonkin keskustelua tästä aiheesta.
Omalla kärryllä on nyt rullattu 106tkm ja laatikko toimii kuin uutena.
Laatikossa on "elinikäiset" öljyt ja BMW:n oman huoltotiedotteen mukaan öljyjä ei saisi vaihtaa
ennen kuin 150tkm on täynnä. Mutta kuten sanottu, BTCF:n puolelta löytyy koko tarina tästä aiheesta.
Laatikon öljynvaihto, huuhtelemalla, maksaa noin 500€ ja hintaan sisältyy uusi öljypohja. Ja
öljypohja menee vaihtoon sen vuoksi, koska suodatin on integroitu siihen kiinni
BTCF:n puolella paljonkin keskustelua tästä aiheesta.
Omalla kärryllä on nyt rullattu 106tkm ja laatikko toimii kuin uutena.
Laatikossa on "elinikäiset" öljyt ja BMW:n oman huoltotiedotteen mukaan öljyjä ei saisi vaihtaa
ennen kuin 150tkm on täynnä. Mutta kuten sanottu, BTCF:n puolelta löytyy koko tarina tästä aiheesta.
Laatikon öljynvaihto, huuhtelemalla, maksaa noin 500€ ja hintaan sisältyy uusi öljypohja. Ja
öljypohja menee vaihtoon sen vuoksi, koska suodatin on integroitu siihen kiinni
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
xDrivesta ei kokemuksia, mutta 115tkm automaatilla takana ilman minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä ja vielä pelaa täysin moitteetta.
Tuon öljynvaihdon kanssa olen arponut itsekin, mutta toisaalta: Jos se toimii, älä koske. Tästä öljynvaihdon järkevyydestä automaattilaatikkoon saataisiin varmaan mielenkiintoiset väännöt aikaiseksi, joten ei aleta siitä ainakaan tässä topicissa sen enempää vääntämään.
Kaiken kaikkiaan tuntuvat olevan varsin laadukkaita tekeleitä nämä ZF:n laatikot ainakin uudempaan bemariin istutettuna (E6x, E9x, jne)
Tuon öljynvaihdon kanssa olen arponut itsekin, mutta toisaalta: Jos se toimii, älä koske. Tästä öljynvaihdon järkevyydestä automaattilaatikkoon saataisiin varmaan mielenkiintoiset väännöt aikaiseksi, joten ei aleta siitä ainakaan tässä topicissa sen enempää vääntämään.
Kaiken kaikkiaan tuntuvat olevan varsin laadukkaita tekeleitä nämä ZF:n laatikot ainakin uudempaan bemariin istutettuna (E6x, E9x, jne)
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...