BMW E91 TOURING HIFI-SYSTEM

E90, E91, E92, E93
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Jylppy90 kirjoitti:Mulla on omassa kulkineessa prof-soitin ja löytyy myös subit penkkien alta.. Mutta koska tykkään kuunnella musiikkia ja tulee ajeltua pitkiä matkoja niin vedin takakontissa alkuperäseltä vahvistimelt linjamuuntimen kautta piuhat toiselle vahvistimelle jonka perässä on sitten 12" subbari. JA olen erittäin tyytyväinen ollut tähän tekoon.. Piuhat ja kaikki muut helppo vetää koska akkukin on takakontissa :) Kaikki menee piilossa ja nätisti.

Ne penkkien alla olevat "subit" ei hirveen matalalle suostu menemään. Ja siitä syystä tuli laitettua oikee subbari takakonttin.
Ja siihen on hyvä syy: Muoviset helmakotelot toimii "suppareiden" resonanssikotelona. Voi sitä räminän määrää jos nuo menisi sinne 60Hz:n alle. Periaatteessa jos nuo helmakotelot irroittaisi ja vetäisi jonkun alustamassan tai muun raskaamman massan kauttaaltaan sisäpintaan niin voisi vaihtaa paremmat mid-bassot tuonne penkkien alle jotka menisi karvan alle 50Hz:n :conf: tosin pro-soittimessa muistaakseni leikataan nuo alabassot joka tapauksessa 60:n Hertzin paikkeilla joten vaatii jotain muita soitin/vahvistinratkaisuja että saa toimimaan puhtaasti. Kyllähän "matalia bassoja" saa kuulumaan vaikka vahvistin ei toistaisikaan kyseisiä, mutta jos on tarkoitus saada mahdollisimman puhdasta ääntä niin...
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

JP-76 kirjoitti: Ja siihen on hyvä syy: Muoviset helmakotelot toimii "suppareiden" resonanssikotelona. Voi sitä räminän määrää jos nuo menisi sinne 60Hz:n alle. Periaatteessa jos nuo helmakotelot irroittaisi ja vetäisi jonkun alustamassan tai muun raskaamman massan kauttaaltaan sisäpintaan niin voisi vaihtaa paremmat mid-bassot tuonne penkkien alle jotka menisi karvan alle 50Hz:n :conf: tosin pro-soittimessa muistaakseni leikataan nuo alabassot joka tapauksessa 60:n Hertzin paikkeilla joten vaatii jotain muita soitin/vahvistinratkaisuja että saa toimimaan puhtaasti. Kyllähän "matalia bassoja" saa kuulumaan vaikka vahvistin ei toistaisikaan kyseisiä, mutta jos on tarkoitus saada mahdollisimman puhdasta ääntä niin...
Juuri tämä bassontoisto mietityttää, että saako noilla paketeilla siihen parannusta. Ground Zerossa tulisi kyllä paremmat mid-bassot. Alpinen paketissa ei taida tulla uusia mid-bassoja ollenkaan?

Tämän pohjalta valinta voisi olla tuo Ground Zero Hifi Upgrade, koska itsellä kuitenkin Professional soitin. Lisänä siihen voisi sitten lisätä erillisin subbarin myöhemmin, koska tuo mid-bassojen suorituskyky näyttää siis olevan aika rajallinen.

Mid-bassoille ei varmaan ole hyötyä laittaa omaa vahvistinta koska tulee juuri noi resonointiongelmat sitten esiin?
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

topgear kirjoitti:
Juuri tämä bassontoisto mietityttää, että saako noilla paketeilla siihen parannusta. Ground Zerossa tulisi kyllä paremmat mid-bassot. Alpinen paketissa ei taida tulla uusia mid-bassoja ollenkaan?

Tämän pohjalta valinta voisi olla tuo Ground Zero Hifi Upgrade, koska itsellä kuitenkin Professional soitin. Lisänä siihen voisi sitten lisätä erillisin subbarin myöhemmin, koska tuo mid-bassojen suorituskyky näyttää siis olevan aika rajallinen.

Mid-bassoille ei varmaan ole hyötyä laittaa omaa vahvistinta koska tulee juuri noi resonointiongelmat sitten esiin?
Itselläni oli muinoin auto jossa oli pro-soitin peruspoppeineen. Ostin 4-kanavaisen vahvistimen ja koaksiaalikaiuttimet eteen, merkkiä en muista (muistaakseni olen kirjoittanut täällä aiheesta aiemmin) mutta kustannukset oli varmaan 200€ luokkaa. Kytkin vahvistimen niin, että etukanavat syöttivät ovessa olevia kaiuttimia ja takakanavat midejä. Sitten asettelin jakosuodon niin että alataajuus oli rajattu jonnekin 40hz:n paikkeille ja pienellä kikkailulla sai kyllä hintaansa nähden kohtuullista ääntä. Suurempi ongelma noissa helmakoteloissa on se ulospäin kuuluva räminä kuin sisälle kuuluva jos alabassoja voimistaa :)
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Omassa autossa on professional soitin ilman hifipakettia.
Soitin SK Autosoundiin, mitä heillä on tarjota. Ovat asentaneet paljon settiä missä laitetaan diskantit peilikolmioihin ja 10" subi ja vahvistin takakonttiin, originaalit keskiääniset jää paikalleen. Tällä setillä pitäisi saada kuulemma selkeästi parempi ääni kuin Alpinen kitillä. Hintaakin on tosin tuplasti eli 1300€.

Näitä on kuulemma asennettu paljon pk-seudulla, onko kellään foorumilaisella kokemuksia?

Toisaalta olen taas kuullut että Alpinella saisi merkittävän parannuksen vakio hifeihin, joka varmaan itselleni riittäisi.
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Mielenkiintoinen ratkaisu, kun alkuperäiset keskiääniset kaiuttimet jää paikalleen. Tosin kustannustehokas. Itse laitoin eilen Alpinen setin tilaukseen ja asennus liikkeessä, hinta kaikkineen se 700 euroa. Tähän on jälkikäteen helppo lisätä subbari itsekin, koska takakontista saa vedettyä johdot suoraan Alpinen vahvistimelta.
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Heidän mukaan keskiääniset ovat yllättävän hyvät, joten vaihtaminen ei ole tarpeellista mutta toki mahdollista.

Missä laitat Alpinen setin? Merkkiliikkeiden tarjous 700e ei sisältänyt uusia diskanttejen paikkoja, kun kysyin asiasta. Schmiedmannilla arvio oli 700e tai vähän yli.
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Tietenkin tossa SK-Autosoundin ratkaisussa on hyvää se että saadaan kunnon mölyä aikaiseksi kun laitetaan kunnon subbari. Integrointihan siinä maksaa, eli varmasti tekävät oman kotelon lasikuidusta ja subbari menee huomaamattomasti tavaratilaan. Mutta jotenkin tuntuu että auton muu äänentoisto jää kesken, vaikka sinulla Professional soitin onkin autossa. Alpinen setissä itsenäni kiinnostaa myös tuo vahvistinteho, 4 x 80 wattia, ja oma kanava on mid-bassoillekin.

Alpinen setin heikkous on varmasti kunnon subbarin puuttuminen mutta toisaalta siihen on helposti lisättävissä esim. tehokas aktiivisubbari.

Laitan Alpinen setin Mega-autossa. Aika jännä että sinulle sanottiin, että diskantin paikat ei kuulu hintaan. Itse sain sähköpostilla vastauksen että kokonaishinta asennuksineen on autooni tuo 700 euroa. Itsellä siis Professional radio eikä diskantteja. Varmistin sähköpostilla koska hinta epäilytti, onpa sitten näyttää mustaa valkoisella jos alkavat laskuttaa muista tarvikkeista.
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Subbarin laittaminen tuntuu olevan aika hankalaa omaan e90 Sedaniin. Tilaan on niin vähän ja kuitenkin pitäisi olla aika iso boxi että kontista sais bassot kuulumaan.

Onko kellään kokemusta miten Alpinen setin kanssa toimii noi 6,5 tuuman mid-bassot, tuleeko parannusta jos ne vaihtaa esim. Ground Zeron 8 tuumaisiin mid-bassoihin?
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Joko sait Alpinet asennettua? Jos sait niin miltä kuulostaa?

Itse arvon vielä vaihtoehtojen välillä. Omassa systeemissä tuo toinen keskiääninen on vielä pimeänä, joten SK:n satsista tulisi aika kallis, mutta tunnetusti näkä kasvaa syödessä.
Yksi vaihtoehto on laittaa Alpinet ensin ja myöhemmin tarvittaessa subi konttiin joku SK:lta tai BSW:ltä. Ehkä nuo Jehnertin 8" bassot voisi riittää, vähän vaikea näitä on arpoa kun missään ei pääse kuuntelemaan mitä on ostamassa.

http://www.jehnert.de/produkte-speakers ... lang=en_us" onclick="window.open(this.href);return false;
Tälläisiä suosittelivat penkkien alle ulkomaisella foorumilla. Ei halvat, mutta ehkä hyvät?
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Onko toi kappalehinta? Hinta varmasti kertoo laadusta jotain, itse ei tuosta yhtään tietoa.

Tänään piti olla asennus mutta soittivat että Alpinen paketti ei ole vielä tullut. Soittavat heti kun osa tulee. Alkais kyllä jo kuumottamaan :)

Soittelin tänne paikalliseen hifi-liikkeeseen ja subbarin asennus integroituna n. 900-1000 euroa. 10 tuuman elementti ja lasikuituboxi. Omassa sedanissa jotenkin se hyöty saattaa silti jäädä rajalliseksi joten ehkä panostan noihin mid-bassoihin. Tietysti tietää vasta sitten kun saa Alpinen paikalleen.

Kyselin samalla mid-bassoista. Suurin ongelma on tuo paikka missä ne on, ilmeisesti tilaa on niin vähän siinä kotelossa penkin alla. Mutta hifimies oli sitä mieltä että parannusta saadaan kyllä vaihtamalla mid-bassot 8-tuumaisiin.
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Itsekin kallistuin loppuenlopuksi Alpinen settiin, pitää vain varata aika asennukselle. Lisäksi voi sitten miettiä 8" mid-bassoja. Alimmat taajuudet tulee vähän turhan kalliiksi, ainakin toistaiseksi :)

Jehnerttien hinta on käsittääkseni parihinta http://www.jehnert.de/produkte-speakers ... lang=en_us" onclick="window.open(this.href);return false; nämä on ihan eri hintaluokassa, en tiedä mikä ero on noihin kalliimpiin paitsi adapterin puuttuminen.

Mid-bassojen sijainti tosiaan on ongelma, jos ne toistavat liian alas niin resonointi vain lisääntyy. Näitäkin on käytetty käsittääkseni hyvällä menestyksellä ja saisi Suomesta http://www.earthquakesound.fi/kataloogi ... ls.php?p=7" onclick="window.open(this.href);return false;
marginaalimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:33

Tein soittokierroksen pk-seudun merkkihuoltoihin Alpinen kitin asennuksesta. Autokeskus (Konala) tiesi kampanjan ja hinta oli 700e + peilikolmiot ~60e, Metro-Auto (Tikkurila) ei uskonut että mitään kampanjaa on olemassa!, vaan tarjosi pakettia asennettuna hintaan 900+€. Schmiedmannin kirjallinen tarjous oli 810e. Yllättäen halvin oli Laakkonen (Espoo), mistä sai paketin oikealla kampanjahinnalla eli tasan 700e.
lash
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:46
Auto: E91 320dA

Tuon Alpinen-sarjan asennus on tehty aika helpoksi (varsinkin uudessa sarjassa), jos on paikka missä tehdä ja työkalut pysyy kädessä.
Uudemman mallisessa sarjassa kaikki liitokset hoituu valmiilla liittimillä, tällainen laitettiin kaverin 09-malliseen 320:iin. Penkkien alta bassoista liitin irti, vahvistimelta tuleva johto siihen kiinni ja alkuperäinen liitin vahvistimelle menevään johtoon.
Omaan autoon tuli vanhempi sarja, vahvistimen johdot piti kolvata auton johtosarjoihin etupenkkien jalkatilassa.
Molemmissa sarjoissa etuovien kaiutin liitännät on valmiilla liittimillä.
Etuovien pahvit irti, uudet kaiuttimet tilalle ja johdot liittimillä kiinni. Samalla vaihtuu ikkunoita kiertävät listat.

Vahvistimelle on paikka peräkontissa verhoilun alla. Johdot vedetään molemmille puolille kynnyslistojen alla.
Kaikki kiinnikkeetkin (kynnyslistat, ovipahvit) pysyi ehjänä molemmissa asennuksissa..
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Nyt Alpinen Hifi setti asennettu. Erikoista oli se ettei autoa (320d LCI) tarvinnut uudelleen ohjelmoida. Bemarin uudessa ohjeessa tätä ohjelmointitarvetta ei enää ole (2011), näin ainakin Mega-Autossa sanottiin kun asiaa ihmeteltiin.

Äänentoisto on nyt sillä tasolla millä sen pitää olla. Äänet kuuluu kirkkaasti, esim. radiota kuunnellessa huomaa särinät helpommin, jos kanava ei ole kohdallaan. Edellisessä E87:ssa oli tehtaan hifi-paketti ja Alpine vaikuttaa paremmalta kun bassot potkii kovemmin ja muutenkin voi soittaa lujempaa. Johtuu varmaan tosta Alpinen vahvistintehosta (hifi 180W, Alpine 320W).

Moni puhunut että takakaittimet ovat Alpinen heikkous, koska niille ei tehdä mitään. Itseäni se ei mitenkään häiritse, takakaiuttimien toimintaa ei edessä edes huomaa.

Mid-bassoille tuskin aijon tehdä mitään, koska en usko että basson toisto merkittävästi paranee. Erillinen subbari ehkä tulevaisuudessa, jos tuntuu että sille tulee tarvetta...
Kimmo-R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Loka 2011, 12:58
Auto: BMW F11 535xd -12
Honda CR-Z -10
Paikkakunta: Tampere

Kyllä kannattaa heittää GZ / Rainbowin plug'n'play subbarit penkkien alle Alpine-kitin kanssa, ero ihan älytön. Itsekkin aikoinaan yllätyin miten alas ne toistaa ja kuinka lujaa potkii, enkä ole autohifiä 15 vuotta harrastaneena kaivannut enää subbaria konttiin. Saa kyllä bass boom levyllä kankut hierontaa tarvittaessa vaikkei noilla mihinkää painekisoihin vielä mennä, mutta ompahan kontissa tilaa rattaille. Hintakaan ei ole paha alta 200e pari korotusrenkaineen. Ja vaihtokin onnistuu tallissa muutakun penkin pultit irti ja kippaa penkin taakse makaamaan, sitten vaan vanhat pois ja uudet tilalle. Eli kyseessä siis GZMW 200NEO / Rainbow W200XPLAIN subit (samoja elementtejä, eri tarra perässä) ja GZBR 200BMW koroterenkaat. Audioimport taitaa olla maahantuoja, itse tilasin Powersetin kautta.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista...
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

topgear kirjoitti:Nyt Alpinen Hifi setti asennettu. Erikoista oli se ettei autoa (320d LCI) tarvinnut uudelleen ohjelmoida. Bemarin uudessa ohjeessa tätä ohjelmointitarvetta ei enää ole (2011), näin ainakin Mega-Autossa sanottiin kun asiaa ihmeteltiin.

Äänentoisto on nyt sillä tasolla millä sen pitää olla. Äänet kuuluu kirkkaasti, esim. radiota kuunnellessa huomaa särinät helpommin, jos kanava ei ole kohdallaan. Edellisessä E87:ssa oli tehtaan hifi-paketti ja Alpine vaikuttaa paremmalta kun bassot potkii kovemmin ja muutenkin voi soittaa lujempaa. Johtuu varmaan tosta Alpinen vahvistintehosta (hifi 180W, Alpine 320W).


Moni puhunut että takakaittimet ovat Alpinen heikkous, koska niille ei tehdä mitään. Itseäni se ei mitenkään häiritse, takakaiuttimien toimintaa ei edessä edes huomaa.

Mid-bassoille tuskin aijon tehdä mitään, koska en usko että basson toisto merkittävästi paranee. Erillinen subbari ehkä tulevaisuudessa, jos tuntuu että sille tulee tarvetta...
Anteeksi nyt vaan, mutta Alpinen setin tehot pitäs olla vain 180W. Mulla on ollut kahdessa E91:ssä ne ja se teho on max 180W eikä 320W. Mistä sait lukeman 320W?
JK79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Tammi 2013, 22:41
Auto: 330e LCI

Moro kaikki, nyt tulis eka postaus tänne. :thup:
Mut tuosta Alpinen setistä. Se todellakin vaatii koodauksen autoon, jos on jokin muu soitin kuin business cd.

Itse asensin E91 318d 2012 Limited Business Edition malliin ko setin ja nyt kun auto ei ole vielä koodattu, niin kyllähän bassoa sekä diskanttia riittää.
Nimittäin tuo business navi pukkaa nyt niin korostettua ulos, ettei mitään järkee.
Viimeksi muokannut JK79, 31 Tammi 2013, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JK79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Tammi 2013, 22:41
Auto: 330e LCI

Unohtu mainita, että lukee muuten ohjeessakin tuo koodaus.
Itse tilasin Schmiedmannilta Alpinen setin, mutta heidän nettisivut antavat valinnaksi vanhemman kitin, joka ei ole ns uudempi "plug 'n' play". Vaan vanhempi "kolvattava".

Mut ohessa uusin asennusohje.
Liitteet
Alpine HiFi System Retrofit.pdf
(637.55 KiB) Tiedosto ladattu 411 kertaa
topgear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 11:13
Auto: BMW 320d E90 LCI 2009

Kimmo-R kirjoitti:Kyllä kannattaa heittää GZ / Rainbowin plug'n'play subbarit penkkien alle Alpine-kitin kanssa, ero ihan älytön. Itsekkin aikoinaan yllätyin miten alas ne toistaa ja kuinka lujaa potkii, enkä ole autohifiä 15 vuotta harrastaneena kaivannut enää subbaria konttiin. Saa kyllä bass boom levyllä kankut hierontaa tarvittaessa vaikkei noilla mihinkää painekisoihin vielä mennä, mutta ompahan kontissa tilaa rattaille. Hintakaan ei ole paha alta 200e pari korotusrenkaineen. Ja vaihtokin onnistuu tallissa muutakun penkin pultit irti ja kippaa penkin taakse makaamaan, sitten vaan vanhat pois ja uudet tilalle. Eli kyseessä siis GZMW 200NEO / Rainbow W200XPLAIN subit (samoja elementtejä, eri tarra perässä) ja GZBR 200BMW koroterenkaat. Audioimport taitaa olla maahantuoja, itse tilasin Powersetin kautta.
Kiitos tiedosta, hyvä tietää että eroa tulee merkittävästi. Taidankin sitten itsekin päivittää vielä nuo mid-bassot penkkien alle. Ilmeisesti liittimet käy suoraan? Alpinen setti varmaankin leikkaa ihan alimpia taajuuksia pois eikä sitten resonoi niiden helmakoteloiden kanssa?
Kimmo-R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Loka 2011, 12:58
Auto: BMW F11 535xd -12
Honda CR-Z -10
Paikkakunta: Tampere

topgear kirjoitti: Kiitos tiedosta, hyvä tietää että eroa tulee merkittävästi. Taidankin sitten itsekin päivittää vielä nuo mid-bassot penkkien alle. Ilmeisesti liittimet käy suoraan? Alpinen setti varmaankin leikkaa ihan alimpia taajuuksia pois eikä sitten resonoi niiden helmakoteloiden kanssa?
Liittimet joutuu napsaseen pois kun kaiuttimissa tavan johto ruuvin alle kytkentä. Kannattaa myös huomioida, että elementit tulevat toisinpäin kuin vakiot eli kytkee plussan miinukseen ja miinuksen plussaan jotta vaihe pysyy samana. Itse heitin myös palan vanua pohjalle jos siitä jotain apua olisi. Lattiamatosta joutuu myös saksimaan pienen palasen ettei vahingossa ota kalvoon kiinni ja estä liikettä. Ritilät joutuu myös jättämään pois kun elementit tulee sen verta ylemmäs ja penkin kisko menee päältä, ellei sitten halkaise niitä ja laita jotkut mutterit korokkeeks. Yks vaihtoehto on pingottaa joku sukkahousukangas päälle ettei kivet pääsee pomppimaan.

Mitään taajuudeen laikkaamista en ole havainnut, alas asti mörisee mutta elementtien koosta johtuen mitään infraääniä ei tietty ole odotettavissa, mutta vissiin siellä joku suodatus on joko soittimessa tai vahvarissa. Vahvarin sisällä on jotain dippikytkimiä joiden vieressä lukee high/low ym. mutta en ole ruvennut kokeileen. Kotelo ei itsessään resonoi yhtään eikä sisälle kuulu mitään pärinää vaikka täysillä luukuttaa. Ulos taas bassot kuuluu aika selkeesti ja pohjamuovit alkaa kovaa soittaessa räpättään, mutta eikös se ole vain plussaa :mus:
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista...
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
Vastaa Viestiin