Miten lienee keskustelua aiheesta, mutta aloitan ketjun, koska mielessä oman auton optimointi. Juttelin tuossa erään bmw huoltojantterin kanssa, joka myös oli bimmerharrastaja. Kertoi, että oman autoni saa optimoimalla vähentämään kulutusta normi-ajolla 1l/100km
Kattelinkin tuossa noita ohjelma vaihtoehtoja. Eco-ohjelma tuo kaakkeja 245hv ja vääntöä 515nm. Power taas tuo 270hv ja 600nm Vakiona mulla siis 231hv ja 500nm..
Oliskin mukavaa saada oikeaa faktaa niiltä, jotka ovat optimoineet, että millaisia kulutuslukemia noilla ohjelmilla saa?
Varsinkin jos joku nimenomaan käyttää juurikin tuota eco-ohjelmaa?
E9x diesel ja "lastutetun" kulutus, eco vs power ohjelmat?
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
Laita linkkejä optimointipaikkaan, muitakin voisi kiinnostaa.
Pienempi kulutus käsittääkseni liittyy siihen että moottori toimii paremmalla hyötysuhteella (isommat ahdot, railpaine, yms) optimoinnin jälkeen. Esim. ylämäessä syöttää lyhyemmän aikaa kuin normaali ja kuluttaa vähemmän. Toki vie enemmän optimoinnin jälkeen jos rällää ja ulosmittaa tehon. Tuo säästö toimii kai vähän samoin kuin jos itse optimoi, eli kiihdyttää reippaasti ja sitten nostaa vähän poljinta niin vauhti pysyy mutta kulutus tippuu.
Pienempi kulutus käsittääkseni liittyy siihen että moottori toimii paremmalla hyötysuhteella (isommat ahdot, railpaine, yms) optimoinnin jälkeen. Esim. ylämäessä syöttää lyhyemmän aikaa kuin normaali ja kuluttaa vähemmän. Toki vie enemmän optimoinnin jälkeen jos rällää ja ulosmittaa tehon. Tuo säästö toimii kai vähän samoin kuin jos itse optimoi, eli kiihdyttää reippaasti ja sitten nostaa vähän poljinta niin vauhti pysyy mutta kulutus tippuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Jos ja kun eko- ja voimaohjelmat ovat samanhintaisia niin itse valitsisin aina voiman. Luultavasti saat samat tai lähes samat säästöt kuin eko-ohjelmalla, mutta varmasti enemmän voimaa. Ohjelmoinnin hinnan takaisin säästäminen alentuneina pa-kuluina vaatinee noin 50-100 tankkausta, joten pelkillä säästöillä sitä on vaikeampi perustella, IMO.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
http://www.powerflash.fi/etusivu/valmis ... p?part=bmw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/3/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kaksi mestaa oulusta. Powerflash ei tuossa ainakaan tarjoa mitään eco-ohjelmaa. Voimaa.com tarjoaa myös jonkinlaista customohjelmaa, jos haluaa esim jotain econ ja powerohjelman välimaastosta käsittääkseni..
Eco-ohjelma kiinnostaa siinämielessä, että jos oikeasti kulutus putoaa normiajossa jopa litran / sataselle, niin onhan se köyhälle säästöä. Ikävää tässä on se, että nälkä kasvaa syödessä. Onhan se mageeta kun pirssissä on runtua ja jotain tapahtuu, kun kaasua painaa
Mut oma auto on ihan normi käyttöauto, ei mikään brassailulelu. Voimaa on sopivasti vakionakin.. Ainakin melkein :D
http://www.voimaa.com/fin-fin/lastutus/3/bmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kaksi mestaa oulusta. Powerflash ei tuossa ainakaan tarjoa mitään eco-ohjelmaa. Voimaa.com tarjoaa myös jonkinlaista customohjelmaa, jos haluaa esim jotain econ ja powerohjelman välimaastosta käsittääkseni..
Eco-ohjelma kiinnostaa siinämielessä, että jos oikeasti kulutus putoaa normiajossa jopa litran / sataselle, niin onhan se köyhälle säästöä. Ikävää tässä on se, että nälkä kasvaa syödessä. Onhan se mageeta kun pirssissä on runtua ja jotain tapahtuu, kun kaasua painaa
Mut oma auto on ihan normi käyttöauto, ei mikään brassailulelu. Voimaa on sopivasti vakionakin.. Ainakin melkein :D
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 12:03
- Auto: E90 330da
279hv/647Nm
Unohtaisin kyllä tuon eco ohjelman saman tien.Omassakin oli vakiona jo 234hv/526Nm eli ecolla väännöt tippuis Tosin veto oli dpf poistettuna.
Exät Saab 900i, Opel Ascona B, Saab 900T, Saab 9-5, Subaru Impreza GT
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Kulutus kyllä tippuu, jos dpf:n tyhjentää. Silloin tulee voimaakin ihan eri lailla, suosittelen. Toki savuakin täyskiihdytyksellä semmoinen fiilis on että pelkällä power/eco-ohjelmalla kulutuksen muutos on aika marginaalinen...
Suosittu ja laadukas paikka on myös Aj-tech Seinäjoella tai siellä päin. Paljon kehuja saanut x35d-miesten keskuudessa. Ja yhdessä 450hv/800nm 335d:ssä on tullut kyydissä istuttua, aj:n viritys. Huima laite
Suosittu ja laadukas paikka on myös Aj-tech Seinäjoella tai siellä päin. Paljon kehuja saanut x35d-miesten keskuudessa. Ja yhdessä 450hv/800nm 335d:ssä on tullut kyydissä istuttua, aj:n viritys. Huima laite
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Motorbit tekaisi E91 N57:aani softan jolla saatiin 300+/650nm ulos ja keskikulutus tietokoneen mukaan nousi 0.1l 7.2->7.3l, mutta laski takaisin 7.2:een kun kaasujalka tottui lisääntyneeseen tehoon. DPF on edelleen paikoillaan, sen jos ottaisi pois saisi vielä parisenkymmentä kaakkia lisää ja löpöä menemään vähemmän. Odotellaan että menee tukkoon ja otetaan sitten pois