Tuollainen ilmoitus tuli tässä yksi päivä. Mitähän tuo meinaa? Onkohan joku pahastikin vialla? Sen jälkeen aina autoa käynnistettäessä näyttöön tulee ilmoitus "prog".
Bmw 530D vm. 2003
Vikakoodi: Trans failsafe prog ??
Viittaa valitettavasti vaihdelaatikko-ongelmaan.
Hommasta voi selvitä pelkällä öljynvaihdolla/lisäyksellä tai sitten menee koko laatikko remonttiin. Myös sähkövika on mahdollinen.
Autolla ei kannata ajella ennen kuin vian alkuperä on selvinnyt.
Hommasta voi selvitä pelkällä öljynvaihdolla/lisäyksellä tai sitten menee koko laatikko remonttiin. Myös sähkövika on mahdollinen.
Autolla ei kannata ajella ennen kuin vian alkuperä on selvinnyt.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Vikakoodit lukuun, sen jälkeen on jo vähän viisaampi.
Vanhemmassa bensakoneisessa E39:ssä itsellä meni laatikko vikatilaan kevyellä kiihdytyksellä, kun nokka-akselin tunnistinanturi oli hajoamassa. Itse vikakoodit tässä tapauksessa viittasi moottorin ecun ja laatikon ecun välille, mutta pienen googletuksen perusteella päätin vaihtaa tuon anturin, koska oli selkeästi halvin homma ja onneksi vika oli siinä. Dieselissä ja uudemmassa voi tietenkin olla ihan eri tarina.
Vanhemmassa bensakoneisessa E39:ssä itsellä meni laatikko vikatilaan kevyellä kiihdytyksellä, kun nokka-akselin tunnistinanturi oli hajoamassa. Itse vikakoodit tässä tapauksessa viittasi moottorin ecun ja laatikon ecun välille, mutta pienen googletuksen perusteella päätin vaihtaa tuon anturin, koska oli selkeästi halvin homma ja onneksi vika oli siinä. Dieselissä ja uudemmassa voi tietenkin olla ihan eri tarina.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
- Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61
Kiitos vastauksista, ei muuta kuin vikakoodin lukuun... taas....
Voisikohan pieni nykiminen veto päällä kierrosten ollessa n. 1300-1500 johtua tuosta?
Tuosta vaidelaatikon öljynvaihdosta olen kuullut sellaisen huhun, että ei kuulemma kannattaisi vaihtaa, koska silloin alkaa tulla ongelmia laatikon kanssa. Taitaa olla urbaani legenda, kun ei mene minun järkeen...
Voisikohan pieni nykiminen veto päällä kierrosten ollessa n. 1300-1500 johtua tuosta?
Tuosta vaidelaatikon öljynvaihdosta olen kuullut sellaisen huhun, että ei kuulemma kannattaisi vaihtaa, koska silloin alkaa tulla ongelmia laatikon kanssa. Taitaa olla urbaani legenda, kun ei mene minun järkeen...
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=184297" onclick="window.open(this.href);return false;
Aiheesta käytyä keskustelua btcf:llä. Ei kannata ajaa metriäkään, kuten tuossa aiemmin todettiin.
Aiheesta käytyä keskustelua btcf:llä. Ei kannata ajaa metriäkään, kuten tuossa aiemmin todettiin.
Ex: E60/F10