Huoltoapua??

E12, E28, E34, E39
Tomppeli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Huhti 2013, 12:44

Ostin eräältä jobbarilta BMW 520d man.vaihteistolla.
Autolla on ajettu paljon 416tkm.
Sain auton todella halvalla ja se on hyvillä varusteilla ja kaikki sähköromppeet tuntuu toimivan (sähköpenkit muistilla, napit ratissa, ilmastoinnit...). Lisäksi kori ja kaikki autossa on ulkonäöllisesti ehjää ja siistiä.
Auto tuntuu kilsoihin nähden ihan hyvältä, ehkä vaihteisto on kulunut mutta siihenkin olen varautunut että vaikka laatikko menisi uusiksi ei se olisi katastsofi, löytyyhän niitä vähän ajettuja käytettyjä laatikoita alle tonnilla(??)
Auto on tuotu Saksasta -07 ja huoltokirjassa on sen jälkeen lähinnä öljynvaihtomerkintöjä eli välillä 267tkm --> 416tkm. Käyttöohjekirja ja huoltokirja on saksankielinen ja en ymmärrä sanaakaan.

Eli kysymys kuuluu mitkä on sellaisia järkevimpiä kohteita joita kannattaa alkaa varmuuden vuoksi vaihtamaan??
Iskarit takaa ainakin menee vaihtoon.
Mitkä nesteet ja öljyt kannattaa vaihtaa ja mitä ei??

Minulla on HYVÄ ja HALPA korjaaja ja itse voisin tilailla osia netistä kun sieltä varmaan saisi halvemmalla.
Ja myös varaosien ostopaikka vinkkejä otetaan myös vastaan.

Olisin todella kiitollinen jos saisin vähän neuvoja :)
Olen varannut ajan ja vaihdan merkkihuollossa ajotietokoneen kielen englanniksi (65€) ja käyttöohjekirjan saisi myös suomeksi jos raaskin ostaa (55€).
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minä en ehkä tekisi mitään etukäteen vaan korjaisin vasta kun joku on hajoamassa. Tietty normihuollot voi tehdä ja varsinkin öljynvaihdot ohjeiden mukaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
KTTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Loka 2010, 19:46

Hei,
Edulliset originaaalit BMW varaosat saat Saksasta esim:
felgenBarth.de
info@felgenbarth.de
Postimaksu on halpa!
Vastaa Viestiin