e39 523i

E12, E28, E34, E39
RobinSalin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Tammi 2014, 18:37

Lämpö ongelmia..
Ostin tosta tuttulta 523i e39 -96. Auto keitti kokoajnan eikä olla vieläkään saatu järkevää syytä miki tekisi näin. Vesipumppu vaihdettu (todettiin rikkinäiseksi) termostatti kans vaihdettu mutta porattu lisää reikii koska keitää muuten heti. (Pysyy lämöissä jos laitaa puhaltamaan täysin hyttiin)
Outo on että nesteet ei hävii mihinkää ja kiertää kaikken läpi.
Olisi kiva jos jollain olisi kokemusta asiasta ja pystyisi kertomaan että mitä ne totesi ongelmaksi.
arriv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 06 Loka 2011, 22:12
Auto: F31 320iA xDrive

RobinSalin kirjoitti:Lämpö ongelmia..
Ostin tosta tuttulta 523i e39 -96. Auto keitti kokoajnan eikä olla vieläkään saatu järkevää syytä miki tekisi näin. Vesipumppu vaihdettu (todettiin rikkinäiseksi) termostatti kans vaihdettu mutta porattu lisää reikii koska keitää muuten heti. (Pysyy lämöissä jos laitaa puhaltamaan täysin hyttiin)
Outo on että nesteet ei hävii mihinkää ja kiertää kaikken läpi.
Olisi kiva jos jollain olisi kokemusta asiasta ja pystyisi kertomaan että mitä ne totesi ongelmaksi.
Onko kahdella tuulettimella mekaanisella ja sähköisellä?
Itsellä oli e39 josta meni alavesiletkussa oleva lämpöanturi rikki ja sähköinen tuuletin ei lähtenyt
pyöriin. Jäähdytys kyllä riitti ajossa ja korkeammilla kierroksilla, jolloin mekaaninen tuuletin
pyöri riittävästi. Anturi oli helppo vaihtaa, kun oli kiinni pikakiinnityksellä.
Sitten vielä, että onko kahdella vesipumpulla? (myöskin mek. ja sähköinen)
RobinSalin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Tammi 2014, 18:37

arriv kirjoitti:
RobinSalin kirjoitti:Lämpö ongelmia..
Ostin tosta tuttulta 523i e39 -96. Auto keitti kokoajnan eikä olla vieläkään saatu järkevää syytä miki tekisi näin. Vesipumppu vaihdettu (todettiin rikkinäiseksi) termostatti kans vaihdettu mutta porattu lisää reikii koska keitää muuten heti. (Pysyy lämöissä jos laitaa puhaltamaan täysin hyttiin)
Outo on että nesteet ei hävii mihinkää ja kiertää kaikken läpi.
Olisi kiva jos jollain olisi kokemusta asiasta ja pystyisi kertomaan että mitä ne totesi ongelmaksi.
Onko kahdella tuulettimella mekaanisella ja sähköisellä?
Itsellä oli e39 josta meni alavesiletkussa oleva lämpöanturi rikki ja sähköinen tuuletin ei lähtenyt
pyöriin. Jäähdytys kyllä riitti ajossa ja korkeammilla kierroksilla, jolloin mekaaninen tuuletin
pyöri riittävästi. Anturi oli helppo vaihtaa, kun oli kiinni pikakiinnityksellä.
Sitten vielä, että onko kahdella vesipumpulla? (myöskin mek. ja sähköinen)



On mekaninen ja sähköinen. Kahdesta pumpusta en tiedä? Missä olisi toinen pumppu jos on kaks?
Ja mull tuli ihan todella paljon painetta jäähdytys järjestelmään. Mutta jos oli täydet lämmöt päälä että puhaltaa sisälle niin lämmöt pysyi alhalla mut mulla ei kyllä auta se että pitäisin kierokset kovemalla/ajaisin kovemmin. Keitää kuitenkin... -.-
Wanna
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 08:41

Oma moka, kirjoitin väärin.
Vastaa Viestiin