Elikkäs ongelma seuraavanlainen;
Antaa vikakoodeja p0173, p0170, p1250 ja p0150(pending fault)
Auton käyttäytymisessä ei mitään muuta outoa kuin että täristää tyhjäkäynnillä aika reippaasti. Tyhjäkäynti kuitenkin normaali 700-800rpm
Mistä vikaa kannattaa lähteä puimaan, lambdat maksaa turhan paljon niinkuin myös ilmamassamittari joista ilmeisesti kertovat koodit p0173 p0170 sekä p0150...
muutenkin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä että olisivat yhtäkkiä kaikki kerralla lakanneet toimimasta.
Tulpat, pa suodatin sekä ilmansuodatin vaihdettu 30tkm sitten eli toki niistäkin voi vika löytyä ja imuvuodot varmaan kannattaa tarkistaa?
Autona siis 523iA vuosimallia 2000 ja kilometrejä takana 310tuhatta.
e39 523iA vikakoodit ja tärisevä tyhjäkäynti
523i vm -99, 2007000km. Samat oireet pari viikkoa sitten. Koodit p0306, p0150, p0130, p0173, p0170. Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu, tyhjäkäyntisäädin (moottori?) vaihdettu uuteen, tulpat uudet, näkyvät piuhojen kytkimet avattu ja crc:tä kytkimeen. Käy alhaisilla kierroksilla tyhjäkäynnillä. Autokatokseen ajo hankalaa, kun vastaa kaasupolkimeen viiveellä antaen liikaa kierroksia. Kaikki edellä itse tehtyä. Pääsiäisen jälkeen sovittu aika oikealle autokorjaamolle.
heh...kilometrejä minulla on 207000....ei miljoonia. Tuon tyhjäkäyntisäätimen vaihdoin, kun pari viikkoa ennen tyhjäkäyntiongelmaa konehuoneesta kuului aika kova ujellus. Äänen paikannin imusarjan alle. Nettikeskusteluissa (monessa) mainittiin ao. säätimen vikaantuminen. Maksoi tuollaiseksi mötikäksi paljon (200e). Sen ja tulppien vaihto ei auttanut; omat taidot loppuu ja siksi vien pajalle.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos olet pääkaupunkiseudulla, niin Schmiedmann Konalassa on hyvä. Kannattaa viedä sinne; se on lisäkseni monen foorumilaisen suosikki.ismokrh kirjoitti:omat taidot loppuu ja siksi vien pajalle.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Kiitos pajavinkistä, mutta sen verran eri paikkakunnalla ettei onnistu.
Nyt auto kunnossa. Imusarjan alla olevat letkut vaihdettu ml. öljyseparaattorin letkut.
Olivat hapristuneet ja vuotoja oli useampia. Jollain käynnistyseetteriä vähän lievemmällä sprayllä olivat todenneet, että vuotokohtia on enemmän, kuin yksi.
Nyt auto kunnossa. Imusarjan alla olevat letkut vaihdettu ml. öljyseparaattorin letkut.
Olivat hapristuneet ja vuotoja oli useampia. Jollain käynnistyseetteriä vähän lievemmällä sprayllä olivat todenneet, että vuotokohtia on enemmän, kuin yksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04 Touko 2016, 12:56
If selected, I will post something in this one.