520 d farkku -08 moottori hajosi

E12, E28, E34, E39
Tre
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Huhti 2015, 09:19

Moi!

Kysyisin muiden kokemuksia asiaan. Autollani on ajettu 200 00 km.
Olen itse ajanut sillä 150 000 km, ja huollot tehty säännöllisesti.

Viime viikolla alkoi oireilu. Auto starttasi hiukan huonosti. Sitten muutaman päivän ajon jälkeen
alkoi moottorin keltainen vikavalo palamaan. Seuraava päivänä lähdin ajamaan,
ja ensimmäisen pysähdyksen jälkeen auto ei enää startannut. Näytössä paloi jäähdytinnesteen vikavalo.

Auto hinattiin korjaamolle. Tuomiona moottori rikki (vipuvarsi tmv).

Nyt olisi sitten moottorin vaihto edessä. Onko kellään kokemuksia ko.
viasta? Ilmeisti jonkin sortin tyyppivika?!?

Ja kannattaajo tuo moottorin vaihto - kustannusarvio vähintään 5 000 eur.
WSE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Elo 2014, 07:17

Kuulostaa aika epämääräiselle tuo vian rajaus, jos saisi oikeasti tietoa mikä on vialla? Jakoketjuthan noista N47 yleensä katkeavat noilla kilometreillä mutta jäähdytysnesteen valoa se ei sytytä... korjaukseen osat eivät tavallisesti kustanna ihan tuommoisia summia mutta riippuu tietysti siitä miten on laajalti hajonnut. Käytettyjä tuon tyyppisiä moottoreita on aika vähän markkinoilla joten siksi pyynnitkin ovat kovia. Jos on vain ketjut, muutama venttiili ja nokat sekä nokkien kiinnityslevy vialla niinkuin yleensä ketjun katketessa niin uusimalla välttämättömät päästään usein osat noin 2500€ + työ noin 20h kustannuksilla.
Vastaa Viestiin