E39 Savuttaa lämpimänä

E12, E28, E34, E39
saviove
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2015, 20:23

Olen yrittänyt löytää vastaavaa vikaa täältä foorumilta, mutten löytänyt. Eli kyseessä on 520i v. 2001 2,2 litranen bensa automaatti . Auto käynnistyy hyvin käy nätisti, mutta sitten kun moottori lämpenee se alkaa pukkaamaan sinertävänharmaata savua.

Siis käynnistyy hyvin ei savuta kylmänä.
kun moottori lämpenee käyntilämpötilaan se alkaa puskea todella paljon sinertävän harmaata savua.
Savu haiskahtaa vähän kuin palaneelle kumille. Auto käy silti ihan hyvin eikä anna vikavalot pala.

Olisiko vihjeitä mistä kannattaisi aloittaa vikaa hakemaan.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Olisiko lohko halki tjms ja lämpölaajenemisessa jäähdytysnestettä menisi palotilaan / öljyn sekaan? Jos näin olisi, niin ei kannattaisi ajella varmaan kamalasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Eiköhän siellä öljy pala, jos kerran siniharmaata savuttaa. Onko huohotuksen hiluja koskaan uusittu?
saviove
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2015, 20:23

Ei oo. Epäilin ite ensin ohjureitten kumeja, mut on aika työläs alkaa tarkastamaan. Nyt oon täältä netistä haeskellu vastaavia ja toi huohotuksen tukkeutuminen on tullu vastaan yhtenä mahdollisuutena. Täytyy varmaan alottaa siitä ja jos sieltä ei syytä löydy niin olisko ohivuotomittaus seuraavana?
saviove
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2015, 20:23

No ei se ihan pieni homma ollutkaan toi huohottimen puhdistus. tässähän ei mitään huoparullaa ole tuo separaattori on tämän kaltainen http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2194" onclick="window.open(this.href);return false;

sielä oli semmosta likasta ruskeeta öljynsekasta töhnää muttei ny mitenkään hirveen paljon. (samaa töhnää on
imusarjassa) ja tossa paineventtiilissä oli sielä kalvotilassa semmonenpikkurillinpään kokoinen klöntti. Kalvo näytti ihan hyvältä.

Eli täytyy vissiin vaan putsata ja lyödä läjään, turha tota paineventtiiliä on vissiin alkaa vaihtamaankaan.
saviove
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Elo 2015, 20:23

No niin auto kasassa ja savuttaa edelleen. Nyt ottaa pannuun, kun en vaihtanut sitä paineventtiiliä vaikka osa oli irti. Ei siis voi olla satavarma, ettei vika oo siinä huohotuksessa. Putsasin sen ja löin takas läjään. Edelleen sama vika, Kun moottori tulee kuumaksi niin savutus alkaa.

Testauksen jälkeen Irrotin sen letkun, joka tulee paineventtiililtä ja menee siihen imusarjan päällä olevaan ööö... jakolattaan (en tiiä sen nimeä) siellä oli vähän öljyä ku pumpulipuikolla pyyhkäsin.

Eli onko normaalia, vai pitäskö olla ihan kuiva?
Vastaa Viestiin