E61 kompressori käy vaikka auto sammuksissa

E60, E61
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Auto on e61 vm2005. Ilmajousituksen kompura voi käydä silloin tällöin vaikka auto on sammuksissa ja avaimet poissa. Onko tämä normaalia? Eikö tässä ole vaara että akku tyhjentyy ennen pitkää kun auto seisoo.
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Ei ole normaalia, vaan jossain on vuoto!
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

No ei kai se nyt niin hölmö systeemi ole et jos on vuotoa ja jätät auton illalla parkkiin niin koko yön pumppaa ilmaa jousiin. Aamulla olis akku tyhjä! Jos vuoto on ja varsinkin paha sellainen niin perä on vaan maassa aamulla. Starttaat auton niin alkaa kompura käydä. Kyse siis siitä että ei kai kompuran kuulu käydä kun auto on sammuksissa ja avaimetkin poissa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vaikuttaa että on vuoto ja sen lisäksi jostain syystä auto ei mene 'nukkumaan'. Laita kysymys myös naapurifoorumille http://www.btcf.fi kun siellä voidaan tietää paremmin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Avaimet poissa virtalukosta vai auto lukossa on kaksi eri asiaa Bmw:lle, jos kompura käy vielä auton ollessa lukittuna niin sitten on isompaa vikaa.
kutos-z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä

Kyllä se perä hakee oikean asennon vaikka ei ole avaimet virtalukossa.jos vehkeet on kunnossa
kutos-z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä

Kyllä se perä hakee oikean asennon vaikka ei ole avaimet virtalukossa.jos vehkeet on kunnossa
Yleensä kun rupeaa olemaan näitä ongelmia niin kompura on niellyt sontaa ja on sökö
kokemusta on
hankin uuden kompressorin saksasta edulliseti.
tärkein juttu on siirtää se imuputki pois sieltä puöräkotelosta vaikka ongelmahan tulee kun letku katkeaa aijemmin
laittakaa imuletku vaikka akku kotaloon ja densa suodatin päähän niin ei tule enään tätä ongelmaa
voi syventyä muihin (niitähän riittää näissä vanhoissa rukeissa.siitä olen tyytyväinen vaikka on vikoja kyllä on potkua pelissä :drink:
hirvefe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 19:52
Auto: E61 520d

täällä jossain oli kuvakin sekä ohjeet miten letkuja vaihdettiin. Itsellä E61 (ei LCI) ja kompura käy hetken sammuttamisen jälkeen ja kun lyön lastia takaluukkuun tai 5h kyydissä niin herjaa ettei korkeus säätö toimi. Epäilen että johto/liitos vuotaa johonkin kun kompura surraa nätisti. Kysymys siis, missä ne ilmaletkut piileskelee ja missä yleensä vuoto/katkos tms. Ai niin kattoikkunallinen malli, eikös se vedenpoisto tule jonnekin samoille huudeille kompuran sähköjen kanssa.
BMWfarkkue61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Touko 2017, 15:58

Terves!

Tiedoksi kun omani vikoi samaa 2017, uusikaa vihreä kytkentä rele kompuralle 19,30€ maksaa originaali SAH möi siihen hintaan. Tosin Saksassa hinta 4,90€
Rele yksinkertaisesti kuluu loppuun ja hitsaillee kiinni, näin kompura lopettaa huutamasta.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Kompura haukkaa sen verran reilusti virtaa, että tuo rele on kyllä kovilla. Useampi tapaus ollut, joissa rele hirttää kiinni ja kompura sulattaa itsensä kuolleeksi (muovinen hiilien pidike sulaa yhdeksi möykyksi).
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

Clavurion kirjoitti:Kompura haukkaa sen verran reilusti virtaa, että tuo rele on kyllä kovilla. Useampi tapaus ollut, joissa rele hirttää kiinni ja kompura sulattaa itsensä kuolleeksi (muovinen hiilien pidike sulaa yhdeksi möykyksi).
Täälläkin viime viikolla korjattu kompuran pörinä releen vaihdolla. Eli jos kompura jää huutamaan, niin takaluukku auki ja vararengasylös, niin sen vararenkaan alta löytyy kolme relettä. Kompuran rele on se oikena puoleinen vihreä. Ensiapuna voi kopistella releen auki, jottei pala kompura, mutta uusikaa se rele, jos on jäänyt jumiin. Hain marmorilta ja tinkaamisen jälkeen 14€.
hirvefe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 19:52
Auto: E61 520d

Sama vika ollut (E61 -07, ei LCI), Kompura tosin huutaa vain hetken aikaa, sitten sammuu, uskoisin ettei releessä ole vikaa. Olen nyt metsästänyt vikaa jonkun aikaa ja päädyin siihen että kompura väljä, eikä anna tarpeeksi painetta. Tänään tuli uusi kompura, mukana uusi rele bonuksena. Mihin se rele siis tulee kiinni??? Vararengasta ei ole ja ja vararenkaan tyhjässä kotelossa ei kyl releitä ole. Onko se jossain verhoilun alla?
Sit lisää kyssäreitä. Paljonko siellä takajousissa pitäisi painetta olla (ilman lastia) täällä toisessa ketjussa puhuttiin 6bar paineesta, kuulostaa melko paljolta. Voiko sen mitata jostain itse?
Onhan se niin että korkeudensäätö on jollain erilisellä kykimellä, ettei kompuran vaihto vaikuta tasonsäätöön?
Ostin Aerosus-kompuran, joka siis ei ole "merkki, OEM tai jotain" originaalia varaosaa simuloiva.
Vastaa Viestiin