Ravistaa, jarruttaessa ravistaa. (kaikki levyt ja palat uusittu). Ajossa ravistaa välillä. Kovassa ajossa vaikea pitää auto käsissä. Jarrutaessa hakee. Samaa tekee kesä/talvirenkailla.
Katsastusmies ei löydä vikaa, leima tulee. Ad-korjaamo totesi tänään, että kaikki on kunnossa, ei väljää missään. Hekin tosin tunsivat ajossa, että vikaa on.
Onko E-suomessa jotain järkevää korjaajaa, joka vielä osaisi paikallistaa vian. En viitsisi alkaa vaihtaa palikkaa ihan summamutikassa.
Auto siis 525 xDrive diesel. 192 tkm -09
E60 XDrive ravistaa
Jos pyörän napa on kierossa tai laakereissa ongelmia, niin kuulemma saattaa vääntää levyt kieroon -> ravistusta. Tarkastaisin pyörännavat.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 03 Elo 2016, 13:05
- Auto: F30 330d Xdrive MSport -15
Onko jarrupalat mallia "halpis" vai oem laatua? Huonot(halvat) palat saa hyvätkin levyt kieroiksi kovemmissa jarrutuksissa.
Kierot levyt ravistavat vain jarruttaessa. Jos ravistusta esiintyy myös ilman jarrutusta , ei vika voi olla levyissä. Ei siis ihme , ettei niiden vaihdolla korjaantunut. Nuo puslat voisi hyvinkin olla oikea arvaus. Onko se ravistus ajossa aivan satunnaista , vai esiintyykö sitä esim käännettäessä ? Jos ravistaa ajossa , voimistuuko vai vaimeneeko , kun jarruttaa ? Tuntuuko ravistus vain ohjauspyörässä , vai koko autossa ? Kauanko ravistus aina kestää , kun tulee ajossa , sekunteja , vai kauemmin ?
Kannattaa viedä autokorjaamo k. järvinen, herttoniemessä.. On suosittu ja ajat menee pitkälle, mutta järvinen on legenda. Tietää autoista ihan kaiken , varsinkin mersut ja bemarit. korjaa ihan uudetkin.
Reaktiotankojen puslat voi tosiaan olla pehmentyneet,mikä aiheutta vapinaa ja urahakuisuutta. Ja tämä ei yleensä näy konttorilla.
Huollettiinko ne jarrut kunnolla,kun palat ja levyt uusittiin? Eli satuloiden ja kiinnikkeiden (carrie) liukupinnat puhdistettiin kunnolla. Sekä satuloiden liukutapit. Ja tulihan ne jarrupalat varmasti sovitettua kunolla toimiviksi,eikä vain lyöty paikoilleen? Esim. kaikki tarvikepalat ei aina asetu paikoilleen kunnolla. Mäntien herkkyys tsekattu? Jos näitä ei tehty,niin jarrut laahaa ja kuumenee. Joskus vain toispuoleisesti levyä.
Jos kuitenkin päädyt noita puslia vaihtamaan,niin uusi suosiolla sitten koko tukivarsi molemmille puolille. Kyllä se ulkopään pallonivelkin on jo aikaa nähnyt ja tuskin enää kestää uusitun puslan ikää. Kokonaisen tukivarren töineen vaihtaa reilusti alle 200€/puoli korjaamollakin. Ja ihan oem-laatuisena. Ja mikäli työkalut/halut löytyy itseltä,niin ei enää paljoa maksa.
Huollettiinko ne jarrut kunnolla,kun palat ja levyt uusittiin? Eli satuloiden ja kiinnikkeiden (carrie) liukupinnat puhdistettiin kunnolla. Sekä satuloiden liukutapit. Ja tulihan ne jarrupalat varmasti sovitettua kunolla toimiviksi,eikä vain lyöty paikoilleen? Esim. kaikki tarvikepalat ei aina asetu paikoilleen kunnolla. Mäntien herkkyys tsekattu? Jos näitä ei tehty,niin jarrut laahaa ja kuumenee. Joskus vain toispuoleisesti levyä.
Jos kuitenkin päädyt noita puslia vaihtamaan,niin uusi suosiolla sitten koko tukivarsi molemmille puolille. Kyllä se ulkopään pallonivelkin on jo aikaa nähnyt ja tuskin enää kestää uusitun puslan ikää. Kokonaisen tukivarren töineen vaihtaa reilusti alle 200€/puoli korjaamollakin. Ja ihan oem-laatuisena. Ja mikäli työkalut/halut löytyy itseltä,niin ei enää paljoa maksa.