AKUN PURKAUTUMISVALO
Eli tätä akun nopeaa purkautumista näyttelee silloin tällöin näin talvella käynnistyksen yhteydessä. Pieni kolmiovalo jää palamaan, joka kuitenkin häviää seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Esim. auto on piuhassa ylläpito laturissa yön yli ja kun soitan auton eberin lämpiämään, puhelimeen tulee tieto, että akun varaustila on 13.7-14.3V, elikkä normaali. Virta akussa tuskin vähissä, koska puhallin toimii ja myös penkin lämmittimet.Tämä valo syttyy kuitenkin aina silloin tällöin ja mistähän tämä johtunee? Autoon vaihdettu akkutunnistin reilu vuosi sitten ja akku parisen vuotta sitten, joka myös koodattiin Wetterillä tunnistimen vaihdon yhteydessä. Auto 530D , vm.2004 ja ajettu 187000 km.Olisikohan apuja, jos käyttäisi vikakoodit luetuttamassa? Auto muuten pelaa normaalisti, mutta tuo valon näyttely ärsyttää ajoon lähtiessä!
Oletko seurannut mittariston kautta pysyykö latausjännite suht tasaisena heti käynnistyksen jälkeen ja ajon aikana. Jos latausjännite heittelee paljon voisi lataussäädin tehdä temppujaan. Tai jos akun jännite tippuu reilusti käynnistyksen jälkeen,eikä lataus ole täysin kunnossa,voi herjaa tulla. Hiilet ei kuitenkaan noilla kilometreillä pitäisi olla loppu,jos mittari varmasti pitää paikkansa.
Toki nuo vikkoodit voisi olla fiksu tsekata,jos jotain infoa sattuisi löytymään.
Toki nuo vikkoodit voisi olla fiksu tsekata,jos jotain infoa sattuisi löytymään.
Heguli varmaan tarkoitti että oletko katsonut piilovalikosta ajon aikana jännitteitä?sepeteus kirjoitti:Mittarilukema pitää paikkansa ja jos tuota mittarivaloa ei katsele kuin talvisin, niin luulisin,että autolla ajelee vielä monet kilometrit.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Latausjännitettä en ole katsonut ja miten se liittyy starttauksessa ilmenevään vikavaloon,joka syttyy silloin tällöin? Akkuhan on ok, koska näin talvella auto on piuhan päässä jatkuvasti? Seuraanpa kelien lämmettyä ilmeneekö vaiva.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23 Tammi 2016, 16:52
- Auto: F10 LCI 518d A Business 2013
Minun F10 -13 aloitti sama herjan edellisten kovempien pakkasten aikaan. Jatkui viikon verran ja lopulta rupesi valittamaan matalaa akun jännitettä vaikka ajoa kohtuullisesti motaria pitkin. Korjaantui kun sain auton 4-5 tunniksi lämpimään ja ajoa tämän päälle.
Ajatus oli että jos auto ei lataa ajossa kunnolla, niin se ehtii ajossa purkaa akkua.sepeteus kirjoitti:Latausjännitettä en ole katsonut ja miten se liittyy starttauksessa ilmenevään vikavaloon,joka syttyy silloin tällöin? Akkuhan on ok, koska näin talvella auto on piuhan päässä jatkuvasti? Seuraanpa kelien lämmettyä ilmeneekö vaiva.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
- Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä
Kovemmilla pakkasilla akku on niin kylmä johtuen akun paikasta että ei ota latausta vastaan kovinhyvin.jos on paljon sähkövehkeitä päällä ei yaida paljon latautua.
Varmaan semmoinen akun lämmitys paketti auttaisi moneen murheeseen pakkasella.
Semmosia myydään tarvikeliikkeissä reilulla satasella.helppo asennettava.
Varmaan semmoinen akun lämmitys paketti auttaisi moneen murheeseen pakkasella.
Semmosia myydään tarvikeliikkeissä reilulla satasella.helppo asennettava.
Eikös ratkaisu ole:
1) pidä akkulaturia kiinni yöllä
2) pidä auto lämpimässä hallissa ja aja pitkiä matkoja
1) pidä akkulaturia kiinni yöllä
2) pidä auto lämpimässä hallissa ja aja pitkiä matkoja
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Auto diagnosoitu tänään Oulun SAH:huollossa ja vaidettu kuskinpuoleinen parkkivalo ja johdon pätkä. Auto menee "nukkumaan" ja mitään virtahäviöitä ei löytynyt. Ei ole myöskään ilmoitellut nopeasta virtahäviöstä. Näillä mennään......
Auto ei ole nyt näytellyt vikavaloja ja ehkä syy on ylläpitolaturi,jota ei ole nyt käytetty. Tuntuu vain siltä, että kaikki nämä lisä"härpäkkeet" lisäävät Suomen olosuhteissa vikatiloja. Kyllähän Lada käynnistyi veivin avulla -80 luvulla, mutta ajo-ominaisuuset olivat eri luokkaa, mutta pääsipähän paikasta A paikkaan B.