137tkm ajetusta 520d touringista meni 6000€ eli eiköhän se siinä samoissa hinnoissa pyöri.ka_0593 kirjoitti:Auto / jos vain jollakin on tietoa, että mitä menee veroa esim. 110tkm ajetusta 2007 520d touringista?
Auton hankinta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
- Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
Sulla kun näyttää olevan MB E 280cdi autona, niin miten vertaisit sitä 5-sarjaan?mol kirjoitti:137tkm ajetusta 520d touringista meni 6000€ eli eiköhän se siinä samoissa hinnoissa pyöri.ka_0593 kirjoitti:Auto / jos vain jollakin on tietoa, että mitä menee veroa esim. 110tkm ajetusta 2007 520d touringista?
E-sarjaakin olen miettinyt, mutta BMW huomattavasti alempi kulutus paperilla käänänee valinnan vitoseen..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
- Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Valitettavasti ei ole kokemusta vitossarjalaisista eli en osaa mitään vertailuakaan tehdä. MB:n autonrakennusfilosofia vaan tuntuu meikäläisestä hyvältä ja olen niin kotonani sen ratin takana. Jonkin verran häiritsee ehkä sekin että BMW-omistajan (ja Audinkin) imago on niin kauhean trendikäs, nuorekas, sporttinen ja hyvin menestyvä. Tuohan on toki vain mainonnan luoma mielikuva mutta silti vaikuttaa kokonaisuuteen (ainakin minun kohdallani negatiivisesti).
Viime aikoina on kyllä hiipinyt mieleen kiero ajatus että pitäisiköhän käydä BMW-kaupassa koittamassa jos vaikka saisi koeajaa jotain 5-sarjalaista. Tietäisi sitten itsekin miten hyvä semmoinen oikein on kun niitä niin kovasti kehuvat. Todennäköisesti myyjät koittavat ensin ohjata minua takapihalle missä halvat käytetyt ovat ja kun saan väkisin sanottua asiani niin toteavat että juuri nyt ei ole yhtään koeajoautoa vapaana tms...
Viime aikoina on kyllä hiipinyt mieleen kiero ajatus että pitäisiköhän käydä BMW-kaupassa koittamassa jos vaikka saisi koeajaa jotain 5-sarjalaista. Tietäisi sitten itsekin miten hyvä semmoinen oikein on kun niitä niin kovasti kehuvat. Todennäköisesti myyjät koittavat ensin ohjata minua takapihalle missä halvat käytetyt ovat ja kun saan väkisin sanottua asiani niin toteavat että juuri nyt ei ole yhtään koeajoautoa vapaana tms...
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
Käsittäkseni ei vielä automaatin yhteydessä. Uuteen X3:een tulee Start&Stop-systeemi automaattivaihteiston yhteydessäkin vakiona.pumafi kirjoitti:F10-mallin mukana tuli Start & Stop-automatiikka, siis vm 2010/2011 lähtien.ka_0593 kirjoitti:Milloin BMW 520d sai ajon aikaisen start and stop automatiikan?
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ja vuosimalli oli? Kone, laatikko, kulutus (co2 päästöt) ja kilometrit vaikuttavat aika oleellisesti veron määrään...mol kirjoitti:137tkm ajetusta 520d touringista meni 6000€ eli eiköhän se siinä samoissa hinnoissa pyöri.ka_0593 kirjoitti:Auto / jos vain jollakin on tietoa, että mitä menee veroa esim. 110tkm ajetusta 2007 520d touringista?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
- Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
- Paikkakunta: Pirkanmaa
^Vuosimalli oli tietenkin 2007, eikös juuri siitä ollut kysymyskin?
Nyt on kokemusta 5-sarjasta (tosin uudesta, 520dA) kun tuolla ylhäällä pyydettiin omaan vertaamaan. Sanotaan nyt vaikka näin että ei tarvinnut laittaa tilaukseen. Ihan hyvä ja mukava autohan se oli mutta en nähnyt siinä mitään niin paljon parempaa että olisin omasta pussistani maksanut väliä pyydettyä 33000 euroa. Suurimmat parannukset mitä sillä rahalla olisin saanut nykyiseen verrattuna olisivat olleet nykyaikainen ulkonäkö, värillinen ajotietokoneen näyttö, 2v takuu ja 170tkm pienempi kilometrilukema. Keskikulutus olisi varmaan pienentynyt litralla mutta toisaalta taas suorituskyky olisi huonontunut vaikka olisi sekin meikäläiselle riittävä ollut.
Ei siis tullut kauppoja mutta ei tullut kauppoja samalla reissulla ajamastani E200CDIA:stakaan. Ihan samasta syystä, ei ollut yli 30000 euron edestä parempi kuin nykyinen. Mersuissa alkaa olemaan tuon Premium Business-paketin myötä vakiovarusteet kohdallaan. Ja parhaat penkit missä olen aikoihin (jos koskaan) istunut. Ajamassani 520:ssä oli sport-penkit, ihan ok, mutta Mersun monisäätöpenkit olivat kyllä ainakin minulle (170cm, 80kg) mieluisammat.
Nyt on kokemusta 5-sarjasta (tosin uudesta, 520dA) kun tuolla ylhäällä pyydettiin omaan vertaamaan. Sanotaan nyt vaikka näin että ei tarvinnut laittaa tilaukseen. Ihan hyvä ja mukava autohan se oli mutta en nähnyt siinä mitään niin paljon parempaa että olisin omasta pussistani maksanut väliä pyydettyä 33000 euroa. Suurimmat parannukset mitä sillä rahalla olisin saanut nykyiseen verrattuna olisivat olleet nykyaikainen ulkonäkö, värillinen ajotietokoneen näyttö, 2v takuu ja 170tkm pienempi kilometrilukema. Keskikulutus olisi varmaan pienentynyt litralla mutta toisaalta taas suorituskyky olisi huonontunut vaikka olisi sekin meikäläiselle riittävä ollut.
Ei siis tullut kauppoja mutta ei tullut kauppoja samalla reissulla ajamastani E200CDIA:stakaan. Ihan samasta syystä, ei ollut yli 30000 euron edestä parempi kuin nykyinen. Mersuissa alkaa olemaan tuon Premium Business-paketin myötä vakiovarusteet kohdallaan. Ja parhaat penkit missä olen aikoihin (jos koskaan) istunut. Ajamassani 520:ssä oli sport-penkit, ihan ok, mutta Mersun monisäätöpenkit olivat kyllä ainakin minulle (170cm, 80kg) mieluisammat.
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 28 Huhti 2011, 11:40
- Auto: 520 E60
- Paikkakunta: Kokkola
kysyisin 520 vm 2004-2005 ajovaloista mikäli ei ole xenoneita että onko nuo halogeenit mistään kotoisin. Tällä vaan sitä että kun tässä katselen ensimmäistä bemariani josko löytyis niin pärjääkö halogeeneilla vai ovatko xenon valot ihan must juttu.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Jos halogeenien ulkonäkö kelpaa niin kai niillä ajossakin pärjää. Tuon ikäisissä xenonumpioissakaan ei välttämättä ole kaikki luxit tallessa, mutta itse tietysti suosittelen xenon-vaihtoehtoa jos sellainen on valittavissa, ihan ulkonäkösyistä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kyllä vahvasti suosittelen Xenoneita. Niiden jälkiasennus tulee kalliiksi ja ulkonäöllisestikin xenonit on hienommat.watt kirjoitti:kysyisin 520 vm 2004-2005 ajovaloista mikäli ei ole xenoneita että onko nuo halogeenit mistään kotoisin. Tällä vaan sitä että kun tässä katselen ensimmäistä bemariani josko löytyis niin pärjääkö halogeeneilla vai ovatko xenon valot ihan must juttu.
Polttimoiden hinnoissa keston huomioiden ei ole juurikana merkitystä, lamput itse vaihtamalla maksaa xenonit alle satasen pari ja ne kestää 3-5 kertaa kauemmin kuin halogeenit...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi