E60 523i nykii kylmänä

E60, E61
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Hei.oisko täällä ketään asian tuntijaa jolla ois ollu samallaisia ongelmia mitä mulla tuon auton kans?eli vm06 523i automaatti e60 käyttäytyy kylmällä koneella erikoisella tavalla..esim.8t auto seisoneena kun lähtee liikenteeseen niin auto alkaa nykimään rajusti siinä 1500-2000rpm kohdalla..kierrokset heijaa 1000-2000rpm välillä muutaman sekunnin ja sitten nykiminen loppuu.auto pelaa sen jälkeen normaalisti eikä nykimis ongelmaa ole lämpimänä eikä parituntia seisoneena..tätä samaa ongelmaa ei tule välttämättä joka kerta kun auto on seissy sen abaut 8t.(lievempää nykimistä hieman)suomi auto ja ajettu 161tkm.laatikkoon vaihdettu öljyt huuhtelemalla n.158tkm.kohdalla.(nyki samalla lailla ennen öljyn vaihtoa) autosta luettu vikakoodit ja viimeksi ainuat viat anto semmoiset kuin aob5/a118 eli ajonopeus signaali epäuskottava/katkonainen tjsp. Voiko abs anturi vika aiheuttaa nykimistä?mitään merkkivaloja ei sytytä? Oulun sah eivät saaneet vikaa esille vaikka oli auto seisonu 6t.ja ajonopeus signaalit näytti kuulemma oikein kaikissa pyörissä. Seuraavaksi menee varmaan wetterille jos löytys vika niitten tuntemuksella...auto ja laatikko pelaa minun mielestä hyvin muuten mutta tosiaan tuo ärsyttävä nykiminen kylmänä rassaa..sitten toinen (vika)pitäiskö autossa palaa koko yön vaihevalitsimen vieressä p valo?? Akku eilen vaihdettu alkuperäiseen kokoon eli agm80ah.oli joku entinen omistaja laittanu normaali akun joka oli kokoa 105ah ja ei oltu rekisteröity/kerrottu autolle akun vaihdosta mitään...2v vanha akku oli jo paskana..liekkö syynä väärä akku tyyppi jota ei auto osannu latata oikein/täyteen..voiko suutin,puola tai joku anturi vika aiheuttaa nykimistä vain kylmän ja muutaman sekunnin?
T.marko
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Millä nuo vikakoodit on luettu? Koodit kannattaa lukea BMW:n omaan diagnostiikan "osaavalla" ohjelmalla (Inpa,Ista tms.). Jollain yleislukijalla voi tulla vaikka mitä (tulkitsemattomiakin) koodeja. Silloin saisi tarkat koodit koneesta,laatikosta ja abs-systeemistä.

Jos viet merkkiliikkeeseen,niin varaudu siihen,että voivat tulkita niitä koodeja vähän miten sattuu. Ja ruveta ehdottelemaan vaikka minkä osan vaihtamista. Ei halpaa :thdw:
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Ensin luettu koodit jollain yleismittarilla..sitten sah oulu luki ne jollain bmw omalla lukijalla ja saivat suunnilleen samat koodit mitä yleislukulaitteella.itse koitin inpalla lukia mutta en saanu esiin tuommosia häiriöitä enkä kyllä löytäny koneesta enkä muualtakaan mitään nykimiseen liittyvää koodia.voi olla että en osaa käyttää inpaa oikeen ku oli niin pirusti kaikkia mahdollisuuksia näpytellä...enkä oikein ohjeita löytäny koko ohjelmalle.oiskohan oulun tienoilla kys.vikaan perehtynyttä tyyppiä/osais lukia antureita kunnolla?voiskohan tulpat olla nykimisen syynä sillä aika pitkä on muka vaihtoväli jos kerran on vain vaihdettu 11v aikana kys.autoon..huolto ohjelman mukaan?sillä yleislukulaitteella vika löytyi kuulemma vaihteiston puolelta..mutta koodi viittais ennemmin abs anturiin..ainaki sama koodi löytyy ulkomaisilta foorumeilta ja niissä viitataan abs anturiin..hmm
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Niin ja sah ei tosiaan saanu vikaa päälle vaikka kys.koodi oli tallentunu..eikä löytyny muka koneen jne puolelta vikaa..
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Inpaaa pitäisi käyttää etenkin vian ollessa päällä ja helpoiten vika löytyy todennäköisesti livedatan puolelta.
Yleensä bemarin bensakoneissa nykimistä aiheuttaa imupuolen ilmavuoto. Tässä autossa on kaksi DISA-venttiiliä, joista tuo imusarjassa ulompana oleva saattaisi aiheuttaa kuvailemiasi oireita.

Vaihdekepin P-valo pitää sammua E60:ssäkin muistaakseni n. 16 min jälkeen. Jos ei sammu ollenkaan, niin auto ei jostain syystä mene lepotilaan ja tämä purkaa akkua.
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Pitäsköhän sen disan oireilla myös lämpimänä vai miten se toimii..tosiaan just lähin töistä ja sama hummaus/nykimis vaiva ehkä 20m.matkan ajan..sitten tasottuu eikä nyi enää..sillain ainaki menee auto lepotilaan että jos jättää oven auki niin n15min.päästä sammunu sisävalot ja mikään sähköverme ei taida toimia ennen kun laittaa virrat..tosiaan tuo p valo palaa vaikka yön yli...auto käy nätisti eikä kuulu ainakaan minun korviin disan kolinoita jne kilinöitä..sen verran huomannu että kun starttaa niin kierrokset nousee hetkeksi aikaa lähemmäs 1000 oli kylmä tai lämmin kone..eli ei tasotu heti sinne norm.tyhjäkäynnin paikkeille..ehkä hieman humppaa kiekat..startin jälkeen
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eihän tässä ole kyse lootan mekatroniikan ongelmista?

http://www.btcf.fi/forum/archive/index. ... 35092.html

On tuossa spekulaatioita myös ilmamassamittariin ja turbiiniin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Ei tee tasakaasulla kiekkamittarin mukaan mitään humppaamista..alkukiihdytys nykivää kylmällä koneella..tosin ei nyi jos lähtee reippaalla kaasulla eikä pintakaasulla..jotenki tuntus että vois olla imuvuoto..mutta varmaan selviää jollain live seurannalla.
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Miten muuten inpalla katotaan disa toiminto kun en löytäny live datasta kys.kohtaa?
4t.seisoneena ei tullu mitään vikaa esille(nykimistä)..tosin oli hetken tyhjäkäynnillä kun luin samalla live dataa..
Sitten iski silmään että jokin voltage secondary air on ilman virtaa sillä oli huutomerkki perässä ja näytti vaan 0.35v jännitettä?!mihinhän tuo ilmapumppu tai mikä lie onkaan vaikuttaa?päästöihin?ihme vikoja..
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Ja taas uusia kysymyksiä heräs inpasta. miten ja mistä löydän abs hommat että vois lukea niitten mahd koodit ja samalla jos pystyis lukemaan abs antureiden live dataa?kaikki olen omasta mielestä käyny läpi mutta abs ei oo tullu silmille..jos oulun läheltä löytyy inpan asiantuntijaa ja bmw erikoistunutta räplääjää niin saa laittaa vaikka privana mulle viestiä..muuten mieluinen auto kun sais tuon nykimisen pois..
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Soitappa numeroon 0443424479 niin ehkä hän voisi auttaa.T:Sepe
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Kellehän tuo numero on?:)
Minäpä kilautan..
sepeteus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 09:19

Ei muutako helistä ja jos sait ongelmaan ratkaisua, niin ilmoitteleppa tänne.
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Morjensta.
Laitetaanpa tänne hieman infoa että miksi tuo mun kottero ei alkanu nukkumaan...eli p valo paloi jatkuvasti ja vika löytyi valo/sadetunnistimesta.se vaihdettiin ja koodattiin oulun wetterillä niin nyt se alkoi sitten nukkumaan :) olihan tuo kuulemma ainaki 200krt vikaillu ja enpä itse ois tuota osannu epäillä..tosin joskus sadetunnistin ei pelannut oikein..eli vikaa oli..sitten siinä samassa on ilmeisesti valotunnistin.mulla oireili silleen että valo kirkastui välillä pienen ajotietokoneen näytöllä..ja välillä oli himmeenä..nykimis vian kans vielä painitaan..tulpat vaihdettu,ne oli huonot..kaikki testit käyty läpi ja ei löydy vikaa mistään...kaikki anturi ja live arvot kohallaan..huollossa saivat kerran nykimään kylmällä koneella kun ihan ryömimällä lähtee kiihdyttään sitten loppuu nykiminen ja kaikki pelaa hyvin..mikä lie..niin ja imuvuotojakaan ei löytyny..eli vaikia vika kun ei tule koodia mistään viasta.pitää varmaan lähtä reippaammalla kaasulla niin ei nyi.eli auton kiekkamittari nousee nykimällä vaihdepäällä 1000-2000rpm ensimmäiset 20-50m sitten oire häviää.kuulemma laatikosta ei johdu..turbiini vikaa ei kuulemma ole.vanoksen solenoidit putsattu ja niissäkään ei ollu häikkää..disat ei ääntele.kone käy nätisti kylmänä ja lämpimänä.
Maf antaa oikeaa arvoa..samoin lambdat.
Lämpötila anturit ok.
Voiskohan olla joku muu anturi häikkä ettei kylmänä heti pääse "oikeaan"arvoo tjsp?
N53
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Maalis 2018, 21:15

Moi! Samanlaista vikaa sama auto nykii kylmänä misfire sylinterit 5 ja 6. Moottorivalo syttyi auton lämmettyä 2-3km ajon jälkeen sammutin moottorin vikavalo sammui vika poissa. Suuttimet vaihdettiin kaikki sarja 11 ja sytytystulpat nyt toimii tosi hyvin. Nox myös herjasi siihen pakkopoltto . Halpaa ei ole suuttimet maksaa 270euroa kappale.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

N53 kirjoitti: 07 Huhti 2018, 17:38 Moi! Samanlaista vikaa sama auto nykii kylmänä misfire sylinterit 5 ja 6. Moottorivalo syttyi auton lämmettyä 2-3km ajon jälkeen sammutin moottorin vikavalo sammui vika poissa. Suuttimet vaihdettiin kaikki sarja 11 ja sytytystulpat nyt toimii tosi hyvin. Nox myös herjasi siihen pakkopoltto . Halpaa ei ole suuttimet maksaa 270euroa kappale.
Aamunykimisen syynä on suuttimet-->kaikki vaihtoon jos on alle 11 sarjaa. Jos taas ajossa nykii aina, niin kyseessä on puola. Puolaviat on suht harvinaisia jos on orggisosia. Nox taas ei lähde useinkaan edes pakkopoltolla toimimaan. Täältä löytyy laitteet testeihin, jos joku haluaa selvitellä oikeasti mikä on vialla.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Mulla on auto n52 koneella.koskeeko kys.kone tyyppiä kans nämä suutin viat?huollossa meinasivat että n52 harvoin vikaa suuttimissa. Vikakoodia ei tule autoon...näköjään ihan kaasun asennosta riippuu ettö nykiikö kylmänä. Ihan pienellä kaasulla ei nyi kovin paljoa kun vaihtaa 1-2 ja 2-3 vaihteelle.sit hieman reippaammalla enemmän nykii ja sitten vielä reippaammalla kaasulla ei nyi ollenkaan.
Laatikon adaptiot nollattu ja ehkä parani hieman...ihmetyttää vaan että jos antaa käydä auton sen verran että on tyhjäkäynti tasaantunut sinne normaaliin ja lähtee sit ajamaan niin ei nyi..oli sitten kesä tai talvi.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Eipä juuri, N52 on imusarjaruisku ja N53 suoraruisku eli täysin erilaiset toteutukset. Kaikkihan voi hajota, mutta nämä BMW:n tyypilliset suutinongelmat koskevat nimenomaan suoraruiskuja.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Wildzuria
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Touko 2018, 23:16

Samaa vikaa omassa n52 mutta nykii myös lämpimällä koneella 1300-1800rpm kohdalla. Tänään matka-ajon (100km vakkarilla) jälkeen kun risteyksestä lähti uudelleen kiihdyttämään nyki paljon ja vikavalo syttyi ja auto ei enää kiihtynyt kunnolla nykimisen takia. Vikavalo hävisi kun sammutti moottorin ja toimi taas pienellä nykimisillä 1300-1800rpm.
Inpa antoi vikakoodit 2A87 ja 29CE. Katson huomenna miltä tulpat näyttää ja 2. sylinterin puolaa voisi kokeilla vaihtaa toisen sylinterin kanssa päikseen. Muita ideoita?
Jale78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Touko 2017, 07:08

Vika viittais sinulla luultavasti pakopuolen vanos solenoidiin..siihen löytyy juutuupasta purku/putsaus ohje.se ilmeisesti jumittaa niin ei kulje kunnolla ja tulee koodia..mulla ei tule mitään koodia eikä sytytä mitään valoja..ei tosiaan nyi kun kylmänä ihan hetken.200m jälkeen ei ongelmaa..epäilen jotain anturi häikkää tai jotain seos juttua tjsp..mistäpä nuista tietää kun ei tule herjaa..
Vastaa Viestiin