moi. tuli hommattua eka bimmeri ja nyt kaipais kokeneempien apua, kun tekisi mieli vähän piristää myllyä. minkä valmistajan softaa suosittelette ja mikä oli järkevä tehomäärä, kun tarkoitus ei olisi lähteä repimään maksimitehoja heposissa eikä väännössä. autossa automaattiloota et vaikuttaako sekin lisättäviin tehoihin alentavasti?
toivottavasti joku jaksaisi urpoa vähän neuvoa..
530d vm 2008 lastutus
Tuolla BTCF:n naapuri foorumilla on jonkin verran juttua moottorien ohjelmoinneista. Ja sillä kyllä pääsääntöisesti on mielipide vahvasti noita "valmislastuja" vastaan. Eli suositus ohjemointiin on enemmin ollut asiantuntevalla pajalla tehopenkissä suoritettu moottoripurkin uudelleen ohjelmointi. Esim. AJ-Tech tai CdiTuikku Oy. Ja onhan noita muitakin.
Mulla on myöskin 2008 530d e61 ja siinä on ollut yli 2 vuotta Motorcom:in ohjelma. Ei penkitetty, mutta tehojen uskotaan olevan 285hp/600nm.
Dpf:ää ei poistettu eikä ehkä kannata jos toimii.
Tehoeron huomaa todella selvästi ja vääntöalue on laaja. Ei savuta eikä haise. Vakioksi en muuta paitsi jos olisi aivan pakko, kyllä tuo välillä niin ajonautinto on kun autoletkan ohittaa
Automaatti kestää tällaisen väännön ja moottori myös. Tietysti järki mukana kun ajelee ettei kokoajan älytöntä repimistä. Oma ajotyyli on aika leppoisaa muutenkin mitä nyt joskus kunnon kiihdytys tulee tehtyä, ja nopeasti on nopeus sitä luokkaa, että kortti lähtis kuivumaan ellei ole tarkkana... Kulutukseen ei vaikuta tai en ainakaan huomaa eroa. Täällä PK-seudulla kehäteillä ja taajamissa kulutus siinä 6.7L/100km. Moottorin lämmöt aina 91-95 (termarit kunnossa).
Niin ja edellisessä 520d:ssä oli kanssa tuon firman ohjelma että sitä nyt ainakin voin suositella. Ja kuten edellinen mainitsi niin onhan noita muitakin optimointi paikkoja, mutta ei ikinä sellaisia polttoaineen lämmönhuijaus bokseja yms. Niillä saa auton kuin auton hajalle aika äkkiä.
Dpf:ää ei poistettu eikä ehkä kannata jos toimii.
Tehoeron huomaa todella selvästi ja vääntöalue on laaja. Ei savuta eikä haise. Vakioksi en muuta paitsi jos olisi aivan pakko, kyllä tuo välillä niin ajonautinto on kun autoletkan ohittaa
Automaatti kestää tällaisen väännön ja moottori myös. Tietysti järki mukana kun ajelee ettei kokoajan älytöntä repimistä. Oma ajotyyli on aika leppoisaa muutenkin mitä nyt joskus kunnon kiihdytys tulee tehtyä, ja nopeasti on nopeus sitä luokkaa, että kortti lähtis kuivumaan ellei ole tarkkana... Kulutukseen ei vaikuta tai en ainakaan huomaa eroa. Täällä PK-seudulla kehäteillä ja taajamissa kulutus siinä 6.7L/100km. Moottorin lämmöt aina 91-95 (termarit kunnossa).
Niin ja edellisessä 520d:ssä oli kanssa tuon firman ohjelma että sitä nyt ainakin voin suositella. Ja kuten edellinen mainitsi niin onhan noita muitakin optimointi paikkoja, mutta ei ikinä sellaisia polttoaineen lämmönhuijaus bokseja yms. Niillä saa auton kuin auton hajalle aika äkkiä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Kesä 2017, 13:55
eilen motorbytella piristetty vollea. tehoja pitäs olla n.290hv ja väännöt n. 600nm. ei penkitetty koska ei oo laitetta. autoon tuli uusi elämä ja vetoja ihan eri tavalla pienillä kierroksilla. hyvä maku jäi paikasta vaikka
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Kesä 2017, 13:55
moi en tiedä yhtään. kävin syömässä niin oli softa laitettu sillä aikaa paikalleen. vakiosoftan imas koneelle ku olin paikalla sen enempää en kattonu. sanoivat et ohjelma tehty samanlaisella autolla penkissä jossa tehot ja väännöt sit mitattu---> eli oisko oma softa kyseessä?