Moi,
Minulla olisi tuollainen 3 litrainen -07 525d E61 (facelift malli)ja olen suunnittelemassa Karalalla käyntiä.
Osaako kukaan kertoa onko -07 530d:ssä turbo samanmoinen kuin minun autossa??
535d:ssähän ne on käsittääkseni riskimmät ja niitähän oli kaksinkappalein.
Olen ajatellut nostaa noihin 530 teholukemiin(170kw/231hp/500Nm),kun nykyisellään on 145kw/197hp/400Nm.
Olen käsittänyt että turbo ja kaikki palikat on samat,ainoastaan softa olisi eri.
Olenko väärässä?
t,R
525d:n turbo
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Oma muistikuva on, että 25d:ssä ja 30d:ssä olisi muutakin eroa kuin softa, mutta saatan olla väärässäkin. Hieman lähteestä riippuen erot ovat joko suuria tai pieniä, mutta olisi mukava kuulla jos jollakin on faktaa?
All information below taken from RealOEM and refers to LCI 525d & 530d models
Turbo - Same
525d: 11657794260 (11657791758 was pre-LCI fitted to the older 2.5d engine)
530d: 11657794260
Intercooler: - Same
525d: 17517795823
530d: 17517795823
Intake Manifold: - Different
525d: 11617799625 (without Flap control)
530d: 11617800585 (Vacuum Controlled)
Injectors: - Different
525d: 13537794555
530d: 13537809194
Gearbox - Auto: - Different
525d: 24007577802 (GA6HP19Z) - rated to 400NM
530d: 24007572498 (GA6HP26Z) - rated to 600NM (I believe)
Gearbox - Manual: - Same
525d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
530d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
All information below taken from RealOEM and refers to LCI 525d & 530d models
Turbo - Same
525d: 11657794260 (11657791758 was pre-LCI fitted to the older 2.5d engine)
530d: 11657794260
Intercooler: - Same
525d: 17517795823
530d: 17517795823
Intake Manifold: - Different
525d: 11617799625 (without Flap control)
530d: 11617800585 (Vacuum Controlled)
Injectors: - Different
525d: 13537794555
530d: 13537809194
Gearbox - Auto: - Different
525d: 24007577802 (GA6HP19Z) - rated to 400NM
530d: 24007572498 (GA6HP26Z) - rated to 600NM (I believe)
Gearbox - Manual: - Same
525d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
530d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
- Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
- Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02
Eroja on.
Imusarja, 525D:ssä ei ole ongelmallisia "läppiä".
Momentinmuunnin eli automaattilaatikon turbiini.
suuttimet ovat erilaiset.
Turbo ym. ovat samanlaiset, eli auto kyllä kestää tehon ja väännön noston. Kaiken tietenkin saa rikki...
Pikku ohjelmoinnilla pitäis tulla 235hp ja 510nm. Eron kyllä huomaa ainakin nelivedossa...
Imusarja, 525D:ssä ei ole ongelmallisia "läppiä".
Momentinmuunnin eli automaattilaatikon turbiini.
suuttimet ovat erilaiset.
Turbo ym. ovat samanlaiset, eli auto kyllä kestää tehon ja väännön noston. Kaiken tietenkin saa rikki...
Pikku ohjelmoinnilla pitäis tulla 235hp ja 510nm. Eron kyllä huomaa ainakin nelivedossa...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Miten lie tuo automaattilaatikko... tuon lähteen mukaan sekin olisi eri, eli 25d:n loota ei kestäisi niin hyvin vääntöä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
- Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
- Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02
Kuten jo tuossa edellä mainitsin on automaattilaatikon momentinmuunnin eli turbiini 525d:ssä heikompi. Hyvin se on kuiten kestäny. Jos ihan simona vedättää jatkuvasti niin varmaankin saa repimällä hajalle..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 42
- Liittynyt: 04 Joulu 2010, 09:00
- Auto: BMW E91 335d touring
- Paikkakunta: Askola
holle1000 kirjoitti:Kuten jo tuossa edellä mainitsin on automaattilaatikon momentinmuunnin eli turbiini 525d:ssä heikompi. Hyvin se on kuiten kestäny. Jos ihan simona vedättää jatkuvasti niin varmaankin saa repimällä hajalle..
Onko omakohtaisia käyttö/toimivuuskokemuksia?
Sinulla näyttää olevan nelivetona sama peli,oletko piristyttänyt ja missä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
- Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
- Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02
http://www.tummennus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paikka sijaitsee Keminmaassa. Mulla on ollut ohjelmoituna n.vuoden verran ja 45 000 km. Auto toimii tosi hyvin. Nelivetoisena se tuntui aika tahmealta, (ei juurikaan eroa edelliseen autooni, joka oli E61 520 DA -08.) Ohjelmoinnin jälkeen auto on paljon vääntävämpi ja terävemmin reagoi kaasuun. Suosittelen.
Paikka sijaitsee Keminmaassa. Mulla on ollut ohjelmoituna n.vuoden verran ja 45 000 km. Auto toimii tosi hyvin. Nelivetoisena se tuntui aika tahmealta, (ei juurikaan eroa edelliseen autooni, joka oli E61 520 DA -08.) Ohjelmoinnin jälkeen auto on paljon vääntävämpi ja terävemmin reagoi kaasuun. Suosittelen.