525d:n turbo

E60, E61
Rape80
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 04 Joulu 2010, 09:00
Auto: BMW E91 335d touring
Paikkakunta: Askola

Moi,
Minulla olisi tuollainen 3 litrainen -07 525d E61 (facelift malli)ja olen suunnittelemassa Karalalla käyntiä.
Osaako kukaan kertoa onko -07 530d:ssä turbo samanmoinen kuin minun autossa??
535d:ssähän ne on käsittääkseni riskimmät ja niitähän oli kaksinkappalein.
Olen ajatellut nostaa noihin 530 teholukemiin(170kw/231hp/500Nm),kun nykyisellään on 145kw/197hp/400Nm.
Olen käsittänyt että turbo ja kaikki palikat on samat,ainoastaan softa olisi eri.
Olenko väärässä?

t,R
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Oma muistikuva on, että 25d:ssä ja 30d:ssä olisi muutakin eroa kuin softa, mutta saatan olla väärässäkin. Hieman lähteestä riippuen erot ovat joko suuria tai pieniä, mutta olisi mukava kuulla jos jollakin on faktaa?

All information below taken from RealOEM and refers to LCI 525d & 530d models

Turbo - Same
525d: 11657794260 (11657791758 was pre-LCI fitted to the older 2.5d engine)
530d: 11657794260

Intercooler: - Same
525d: 17517795823
530d: 17517795823

Intake Manifold: - Different
525d: 11617799625 (without Flap control)
530d: 11617800585 (Vacuum Controlled)

Injectors: - Different
525d: 13537794555
530d: 13537809194

Gearbox - Auto: - Different
525d: 24007577802 (GA6HP19Z) - rated to 400NM
530d: 24007572498 (GA6HP26Z) - rated to 600NM (I believe)

Gearbox - Manual: - Same
525d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
530d: 23007571426 (GS6-53DZ - TJGA) - rated to 530NM
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Eroja on.
Imusarja, 525D:ssä ei ole ongelmallisia "läppiä".
Momentinmuunnin eli automaattilaatikon turbiini.
suuttimet ovat erilaiset.

Turbo ym. ovat samanlaiset, eli auto kyllä kestää tehon ja väännön noston. Kaiken tietenkin saa rikki...
Pikku ohjelmoinnilla pitäis tulla 235hp ja 510nm. Eron kyllä huomaa ainakin nelivedossa...
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Miten lie tuo automaattilaatikko... tuon lähteen mukaan sekin olisi eri, eli 25d:n loota ei kestäisi niin hyvin vääntöä?
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Kuten jo tuossa edellä mainitsin on automaattilaatikon momentinmuunnin eli turbiini 525d:ssä heikompi. Hyvin se on kuiten kestäny. Jos ihan simona vedättää jatkuvasti niin varmaankin saa repimällä hajalle..
Rape80
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 04 Joulu 2010, 09:00
Auto: BMW E91 335d touring
Paikkakunta: Askola

holle1000 kirjoitti:Kuten jo tuossa edellä mainitsin on automaattilaatikon momentinmuunnin eli turbiini 525d:ssä heikompi. Hyvin se on kuiten kestäny. Jos ihan simona vedättää jatkuvasti niin varmaankin saa repimällä hajalle..

Onko omakohtaisia käyttö/toimivuuskokemuksia?
Sinulla näyttää olevan nelivetona sama peli,oletko piristyttänyt ja missä?
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

http://www.tummennus.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Paikka sijaitsee Keminmaassa. Mulla on ollut ohjelmoituna n.vuoden verran ja 45 000 km. Auto toimii tosi hyvin. Nelivetoisena se tuntui aika tahmealta, (ei juurikaan eroa edelliseen autooni, joka oli E61 520 DA -08.) Ohjelmoinnin jälkeen auto on paljon vääntävämpi ja terävemmin reagoi kaasuun. Suosittelen.
Vastaa Viestiin