Moro,
Onko kellään tietämystä kuinka voisi asentaa lisäkaukovalot E60/61 malliin jossa alkuperäiset xenonit? Löytyykö sovitemoduuleita tai onko tarjolla "herätettä" releelle? Itse olisin laittamassa todennäköisimmin halogeenilisälaukovalot.
Lisäkaukovalot xenonien rinnalle
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Onko sinulla adaptiiviset ajovalot (kääntyvät), vai ihan normi-bixenonit? Onko LCI vai pre-LCI?
Jos on pre-LCI niin katsopa että palaako pitkien kanssa yhtaikaa sisemmät halogeenivalot. Jos palaa, niin heräte releen kautta sieltä. Jos ei pala, niin valot on adaptiiviset. Tuossakin pystyy koodaamaan nuo sisemmät pitkät palamaan jolloin tilanne sama kuin edellisessä.
LCI:stä en sitten osaa sanoa, periaatteessa voisi ottaa herätteen bixenonien sulkuläpän ohjausjännitteen rinnalta mutta kun tuo taitaa olla 6V jännitteellä ohjattu jos oikein muistan.
Jos on pre-LCI niin katsopa että palaako pitkien kanssa yhtaikaa sisemmät halogeenivalot. Jos palaa, niin heräte releen kautta sieltä. Jos ei pala, niin valot on adaptiiviset. Tuossakin pystyy koodaamaan nuo sisemmät pitkät palamaan jolloin tilanne sama kuin edellisessä.
LCI:stä en sitten osaa sanoa, periaatteessa voisi ottaa herätteen bixenonien sulkuläpän ohjausjännitteen rinnalta mutta kun tuo taitaa olla 6V jännitteellä ohjattu jos oikein muistan.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Tämä on LCI ja siinä on normi kaksoisxenonit. Homma on siis aika kryptinen. On kyllä kumma, ettei näihin ole valovalmistajat tuoneet lisävaloratkaisuja tarjolle. Ollaan vielä kait "Xenon" hypen vallassa ja kuvitellaan niiden olevan kaikenkattavat valot. Todellisuudessa niissä on kyllä paljon parantamisen varaa. Referenssiluvut on tietysti yksi haaste, muttei liene ylitsepääsemätön. Onko se läpän syöttöjännite muuten CAN väylässä? Jos siitä alkaa herätettä " rosvoamaan" niin saattaa alkaa palamaan muutama muukin valo...kojelaudassa...
Riippuu paljon varusteista. Jos on kääntyvät, niin sisemmässä on hajavalopolttimo. Muttoin tyhjä. Tästä on keskusteltu täällä paljon, threadia en vaan löytänyt. Laitan liitteeksi kuvan, josta selviää yksityiskohtaisesti eri mallivuosien erot.jukkareu kirjoitti:Pitäisikö noissa sisemmissä umpioissa joskus palaa valot?
Itse en ainakaan ole koskaan huomannut niissä muuta kuin rinkulat.
- - -
LCi kaksoisxenoneissa ei sisällä todellakaan ole mitään valoa, vaan se on tyhjä paikka. Varmaaniin juuri siitä syystä, että muottien teko on eri valoversioille halvempi.
Kysymys on edelleen avoin siit, kuinka ne lisävalot siihen saisi asennettua. Siitä varjostimen käyttövirtajohtimesta se voisi onnistua, mutta en ole vielä pellin alle katsonut kuinka vaikea homma se on.
Toisaalta onko kukaan kuullut sovitemoduleista lisävaloille tai muusta hieman virallisemmasta ratkaisusta?
Kysymys on edelleen avoin siit, kuinka ne lisävalot siihen saisi asennettua. Siitä varjostimen käyttövirtajohtimesta se voisi onnistua, mutta en ole vielä pellin alle katsonut kuinka vaikea homma se on.
Toisaalta onko kukaan kuullut sovitemoduleista lisävaloille tai muusta hieman virallisemmasta ratkaisusta?
Ei tietenkään ole mitään, ellei ole kääntyvät ajovalot-ominaisuutta autossaan. Silloin sisemmässä on mutkavalo.Axel-i kirjoitti:LCi kaksoisxenoneissa ei sisällä todellakaan ole mitään valoa, vaan se on tyhjä paikka. Varmaaniin juuri siitä syystä, että muottien teko on eri valoversioille halvempi.
Kysymys on edelleen avoin siit, kuinka ne lisävalot siihen saisi asennettua. Siitä varjostimen käyttövirtajohtimesta se voisi onnistua, mutta en ole vielä pellin alle katsonut kuinka vaikea homma se on.
Toisaalta onko kukaan kuullut sovitemoduleista lisävaloille tai muusta hieman virallisemmasta ratkaisusta?
- - -
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Juuri näin. Ainoastaan pre-LCI:ssä on nuo sisemmät lisäpitkät (riippumatta mitkä valot autossa on). LCI:ssä adaptiivisilla ajovaloilla varustetussa autossa tuossa sisemmässä paikassa on ns. kääntymisvalo, normi xenonien yhteydessä paikka on tyhjä (musta linssi).masiaro kirjoitti:Ei tietenkään ole mitään, ellei ole kääntyvät ajovalot-ominaisuutta autossaan. Silloin sisemmässä on mutkavalo.Axel-i kirjoitti:LCi kaksoisxenoneissa ei sisällä todellakaan ole mitään valoa, vaan se on tyhjä paikka. Varmaaniin juuri siitä syystä, että muottien teko on eri valoversioille halvempi.
Kysymys on edelleen avoin siit, kuinka ne lisävalot siihen saisi asennettua. Siitä varjostimen käyttövirtajohtimesta se voisi onnistua, mutta en ole vielä pellin alle katsonut kuinka vaikea homma se on.
Toisaalta onko kukaan kuullut sovitemoduleista lisävaloille tai muusta hieman virallisemmasta ratkaisusta?
Periaatteessa herätevirran ottaminen releelle jonkin toisen komponentin kautta vie niin vähän virtaa että ei pitäisi sytyttää mitään vikavaloja (edes BMW:ssä ). Varsinainen käyttöjännite lisäpitkille vedetään tietysti kokonaan jostain muualta.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Tässä threadissa ei siis kysytty millaiset "lyhdyt" eri bemareissa on, vaan lsiävalojen asentamisesta xenonien rinnalle näkyvyyttä parantamaan. Sen verran on selvinnyt, että lisävalomoduleita johtosarjan kera kauppaa Ruotsalainen Sepab.se. Nyt vielä pitäisi selvittää, mikä johdin on pitkien valojen peilin ohjainsignaali, josta informaation moduulille saa otettua. Oletan, että valaisinyksikön ulkoreunalla olevasta johtoliittimestä se löytyy? Onko kellään ko. Johdotuksen karttaa olemassa?
Onko tähän kellään tiedossa fiksua ratkaisua, miten saada herätevirta lisävaloille e61 LCI bemariin?
Kävin tuossa ajamassa pari tuhatta kilometria pohjoisessa ja totesin että pitkät todellakin kaipaisivat lisää potkua. Kyseessä e61 LCI bi-xenoneilla.
Tuli kyllä vastaan parikin e6x lisävalojen kanssa, mutta en sentään kääntynyt perään kysyäkseni opastusta...
Kävin tuossa ajamassa pari tuhatta kilometria pohjoisessa ja totesin että pitkät todellakin kaipaisivat lisää potkua. Kyseessä e61 LCI bi-xenoneilla.
Tuli kyllä vastaan parikin e6x lisävalojen kanssa, mutta en sentään kääntynyt perään kysyäkseni opastusta...
“An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.”
-Axel Oxenstierna
-Axel Oxenstierna