Mersumies vaihtaa tallia? :)
Olen 15vuotisen mersu uran jälkeen miettinyt että jos kokeilis bemari vaihteeks.. Tollasta 535dieseliä olen katellut ja nyt olis risut ja ruusut tervettulleita. Suoraan sanottuna en tiedä ko merkin hyveistä ja paheista yhtään mitään Jos on jotain mihin ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota niin info olis enemmän kuin tervetullutta. Kiitokset etukäteen!
Ei huono tallinvaihto ollenkaan. Kyllähän BMW on paljon nuorekkaampi ja edistyksellisempi kuin vanhoollinen Mercedes... No se on jokaisen oma asia miten tuon ajattelee
Vahva ja hieno autohan tuollainen 535d on. Sedania vai touringia olet meinannut?
Automaattivaihteiston toiminta kannattaa koeajolla tutkia tarkkaan, noissa on ollut jonkin verran turbiini vikoja voimakkaasta moottorista johtuen.
Moottori puolella kannattaa varautua (mikäli ei ole tietoa koska tehty) pimentyneisiin hehkutulppiin ja hehku ohjainlaitereleeseen. Niitä on pimentynyt paljon.
Termostaatti vikojakin noissa on ollut huomattavan paljon, se on vaikea nähdä kun autosta ei löydy lämpömittaria.
Mittaristosta saa esiin "salavalikon" josta löytyy moottorin lämpömittari, lämmöt pitäisi nousta ajossa noin 84-92*C välille.
Imusarjan läppien poistoon kannattaa myös varautua mikäli ne ovat vielä paikallaan.
Touringissa (farmarissa) on mennyt takaluukun saranoinnin kohdalta johtosarjoja poikki, sekä takailmajousituksen kompressoreissa on ollut vikoja, ja isot panoraamakattoluukut ovat reistailleet.
Näihin asioihin löytyy kyllä netistä ja ainakin tuolta BTCF puolelta runsaasti tarinaa, ja minultakin kysymällä saa lisäinfoa.
Muutenhan toi on laadukas ja vahva auto kaikinpuolin kun hoitaa edellämainitut asiat kuntoon
Vahva ja hieno autohan tuollainen 535d on. Sedania vai touringia olet meinannut?
Automaattivaihteiston toiminta kannattaa koeajolla tutkia tarkkaan, noissa on ollut jonkin verran turbiini vikoja voimakkaasta moottorista johtuen.
Moottori puolella kannattaa varautua (mikäli ei ole tietoa koska tehty) pimentyneisiin hehkutulppiin ja hehku ohjainlaitereleeseen. Niitä on pimentynyt paljon.
Termostaatti vikojakin noissa on ollut huomattavan paljon, se on vaikea nähdä kun autosta ei löydy lämpömittaria.
Mittaristosta saa esiin "salavalikon" josta löytyy moottorin lämpömittari, lämmöt pitäisi nousta ajossa noin 84-92*C välille.
Imusarjan läppien poistoon kannattaa myös varautua mikäli ne ovat vielä paikallaan.
Touringissa (farmarissa) on mennyt takaluukun saranoinnin kohdalta johtosarjoja poikki, sekä takailmajousituksen kompressoreissa on ollut vikoja, ja isot panoraamakattoluukut ovat reistailleet.
Näihin asioihin löytyy kyllä netistä ja ainakin tuolta BTCF puolelta runsaasti tarinaa, ja minultakin kysymällä saa lisäinfoa.
Muutenhan toi on laadukas ja vahva auto kaikinpuolin kun hoitaa edellämainitut asiat kuntoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 16 Elo 2011, 11:19
- Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08
Samanlainen tallinvaihto tuli tehtyä tuossa viime syksynä ja ei ole kyllä yhtään kaduttanut.
Tuo nykyisen neliveto on kyllä vielä melkoisen mukava näillä keleillä
Tuo nykyisen neliveto on kyllä vielä melkoisen mukava näillä keleillä
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07
e81 118i Alpine White -07
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Missäs päin asustelet?mikkb kirjoitti:Olen 15vuotisen mersu uran jälkeen miettinyt että jos kokeilis bemari vaihteeks.. Tollasta 535dieseliä olen katellut ja nyt olis risut ja ruusut tervettulleita. Suoraan sanottuna en tiedä ko merkin hyveistä ja paheista yhtään mitään Jos on jotain mihin ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota niin info olis enemmän kuin tervetullutta. Kiitokset etukäteen!
Minulla on kokemusta kahdesta 535D:tä, farkusta ja sedanista. Jos likellä Turkua liikut niin tervetuloa tyyppäämään.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Kiitokset vastauksista! Saman tyyppisiltä hehku ja laatikko/perus vioiltahan nuo kuullostaa niin kuin mersuissakin. Pistetäänpäs korvantaa koeajo kutsu, kyllä turussa tulee vähän väliä käytyä. Jatketaan juttua kun pääsen etenemään asiassa. Emo pistää vielä vähän hanttiin.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Tuulilasi 16/2010 voi antaa sinulle osaltaan vastauksia, vaikka vertailussa ovatkin MB/BMW-farkut. Suurelta osin arviot soveltuvat myös sedaneihin. Rengastus vaikuttaa erit. BMW-tuloksiin ja se kannattaa huomioida.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
- Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d
Sen verran tiedustelen että onko harkinnassa E60/61 vai F10/11?
Tuosta vanhemmasta mallistahan löytyy netistä tosin paljon tietoa ja onhan täällä foorumillakin tämä threadi mikä voi olla ihan hyödyllistä lukea läpi jos tuollaista on hankkimassa. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
Tuosta vanhemmasta mallistahan löytyy netistä tosin paljon tietoa ja onhan täällä foorumillakin tämä threadi mikä voi olla ihan hyödyllistä lukea läpi jos tuollaista on hankkimassa. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
No sielläpä sitä oli paljon luettavaa! Toi koneen lämmön tarkistus ei ihan ensi lukasulla jäänyt mieleen,että pitää varmaan kirjotella ylös Eli tota e60 eli sedania olen kyttäilly ja sen verran laskenu vaatimusta, että taitas kyllä riittää pienempi koneinenkin mun käytössä. Mersuja kun on ollu 100-700 000km ajettuja itellä niin mikähän Bemarilla mahtaa olla sellanen unohda koko juttu kilsa määrä? Eihän sitä nyt suoraan voi määrittää, mutta ruvetaanko 300tkm jälkeen olemaan ehtoo puolella?V_K kirjoitti:Sen verran tiedustelen että onko harkinnassa E60/61 vai F10/11?
Tuosta vanhemmasta mallistahan löytyy netistä tosin paljon tietoa ja onhan täällä foorumillakin tämä threadi mikä voi olla ihan hyödyllistä lukea läpi jos tuollaista on hankkimassa. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
- Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
- Paikkakunta: Tampere
Ei. Ex-Toimistolla (E39 530da) ajettiin liki 400t km. Työnantaja sanoi,että se oli vanhana parempi ajaa kuin uusi Mercedes( W211 200 cdi) johon Hän BMW:n vaihtoi.mikkb kirjoitti:No sielläpä sitä oli paljon luettavaa! Toi koneen lämmön tarkistus ei ihan ensi lukasulla jäänyt mieleen,että pitää varmaan kirjotella ylös Eli tota e60 eli sedania olen kyttäilly ja sen verran laskenu vaatimusta, että taitas kyllä riittää pienempi koneinenkin mun käytössä. Mersuja kun on ollu 100-700 000km ajettuja itellä niin mikähän Bemarilla mahtaa olla sellanen unohda koko juttu kilsa määrä? Eihän sitä nyt suoraan voi määrittää, mutta ruvetaanko 300tkm jälkeen olemaan ehtoo puolella?V_K kirjoitti:Sen verran tiedustelen että onko harkinnassa E60/61 vai F10/11?
Tuosta vanhemmasta mallistahan löytyy netistä tosin paljon tietoa ja onhan täällä foorumillakin tämä threadi mikä voi olla ihan hyödyllistä lukea läpi jos tuollaista on hankkimassa. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Eiköhän se raja sopivalle km-lukemalle ole lähinnä psykologinen.
Jos 400 tkm ajetun saa 5-10 tonnia halvemmalla kuin 200 tkm ajetun,
todennäköisesti tulee 400 tkm ajetulla seuraavat 200 tkm halvemmaksi.
Sama pätee varsin hyvin 100 tkm vs. 200 tkm ajetut.
Jos farkku kelpaa, multa löytyis 530d ja 535dTA, tuu kokeileen ;-)
Itselläni on ollut useampia 530/535d malleja farkkuina, ja myö 520d:stä on kokemusta.
Jos 400 tkm ajetun saa 5-10 tonnia halvemmalla kuin 200 tkm ajetun,
todennäköisesti tulee 400 tkm ajetulla seuraavat 200 tkm halvemmaksi.
Sama pätee varsin hyvin 100 tkm vs. 200 tkm ajetut.
Jos farkku kelpaa, multa löytyis 530d ja 535dTA, tuu kokeileen ;-)
Itselläni on ollut useampia 530/535d malleja farkkuina, ja myö 520d:stä on kokemusta.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kyllähän noilla ajaa vaikka "maailman tappiin" kyse on lähinnä siitä paljonko on valmis sijoittamaan auton ylläpitokorjauksiin rahaa.
Perus auto (koppa/runko) ja moottori kyllä kestää, mutta niiden ympärillä joutuu kyllä osaa uusimaan hiljalleen
Perus auto (koppa/runko) ja moottori kyllä kestää, mutta niiden ympärillä joutuu kyllä osaa uusimaan hiljalleen