Vaihteisto öljyt

E60, E61
j_s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Maalis 2012, 21:24

Hei,

Oletteko vaihdattaneet automaattilaatikolla varustettuihin e61 vaihteistoöljyjä? Kannattaako ne vaihdattaa vai ei?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

BMW:n mukaan ei tarvitse vaihtaa,
ZF:n mukaan 100.000 MAILIN välein pitäisi vaihtaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Avatar
iluvilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Syys 2011, 23:07
Auto: BMW 530 dA
Paikkakunta: Itä-Suomi

Talvipakkasella ilmeni kiihdytystilanteessa ongelma vaihtotilanteessa joka poiki harmillisen viestin "transmission fault, please check it in nearest bmw-service tms.." Oikeasti ei mekaanista vikaa, poistui kun auto virrattomaksi. Ilmaantui joskus 150 - 200 tkm paikkeilla, laatikon öljynvaihto ja tämä ongelma poistui. e60 530 -04 kyseessä, 6-vaiht autom
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Sigun E61een vaihdettu edellisen omistajan toimesta jossain ~110tkm paikkeilla. Nyt ajettu n. 40tkm sen jälkeen vailla ongelmia (kop kop...). Laatikko vaihtaa nätisti eikä muutenkaan moitittavaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

j_s kirjoitti:Kannattaako ne vaihdattaa vai ei?
Tähän on kaksi koulukuntaa, KYLLÄ ja EI.
EI:
Miksi vaihtaa jos kaikki toimii niin kuin pitääkin? Ja BMW on ilmoittanut että nuo on "ikiöljyt"
Riskinä "paskashokki", eli uusi öljy liuottaa sakkaa irti ja tukkii kanavia ym.
KYLLÄ:
"Ikiöljyjä" ei ole olemassakaan ja laatikon valmistaja suosittelee öljynvaihtoa ym. mukaisesti.

Jos tuohon vaihtorumbaan lähtee, niin vaihto tulee tehdä huuhtelemalla. Kustannukset on noin 500 €. Sisältäen öljypohjan jossa on kiinteästi suodatin sekä 12 - 15 l öljyä.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
palotie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Loka 2012, 15:50

Ajankohtainen asia itselläni juuri ja ilmoittivat merkkihuollossa 600 eur hinnaksi. on E60 da aj.180 tkm vm-04,Onko kellään tietoa autom.laatikon toiminnasta siten että onko ominaisuus vai vika kun ajaa vakkari päällä n.80 km/h niin kierrokset hieman elää ,mittarin mukaan noin. 200 r/min Eli jos vika millainen ennuste,koska laukeaa koko laatikko. :de:
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

palotie kirjoitti:Ajankohtainen asia itselläni juuri ja ilmoittivat merkkihuollossa 600 eur hinnaksi. on E60 da aj.180 tkm vm-04,Onko kellään tietoa autom.laatikon toiminnasta siten että onko ominaisuus vai vika kun ajaa vakkari päällä n.80 km/h niin kierrokset hieman elää ,mittarin mukaan noin. 200 r/min Eli jos vika millainen ennuste,koska laukeaa koko laatikko. :de:
Tuohon löytynee marmorilta softapäivitys, joka voi korjata tuon kierrosten humppaamisen. BTCF:ltä löytyy lisää juttua (aika paljonkin liittyen tuohon laatikon nykimiseen / humppaukseen). Vika voi myös olla turbiinissa (tai BTCF:n juttujen perusteella vaikka missä :lol: )
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

palotie kirjoitti:Ajankohtainen asia itselläni juuri ja ilmoittivat merkkihuollossa 600 eur hinnaksi.
Kallis operaatio. Merkkihuolto ei vaihda öljyjä huuhtelemalla. Öljypohja pois ja se öljy mikä valuu ulos (noin 2 - 3 l) vaihdetaan uuteen. Turbiiniin, lauhduttimeen + linjoihin ja osaan laatikosta jää edelleen vanhat öljyt...]
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Vastaa Viestiin