daCosa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2012, 15:34
Auto: F31 320iA XDrive Sport Line

LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja daCosa » 18 Syys 2012, 10:35

Onko otsikon malleissa sama vaihteisto? Lähinnä tekisi mieli hieman piristää 530d:tä, mutta voimalinjan kestävyys arveluttaa. Jos on sama aski molemmissa, ei silloin liene huolta?
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja Major » 18 Syys 2012, 15:22

Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

baxtor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Syys 2012, 19:43

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja baxtor » 19 Syys 2012, 19:55

Major kirjoitti:Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).


Kyllä 530d LCI:ssä että 535d LCI:ssä on sama automaattilaatikko. Minulla on 530xd LCI ja siinä ainakin on kyseinen loota.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX91&mospid=50114&btnr=24_1016&hg=24&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX71&mospid=50108&btnr=24_1016&hg=24&fg=05

Kuten näet, laatikko on täsmälleen sama ZF 6HP26Z. Laatikko on speksattu kestämään 600 Nm vääntö mutta tuossa on kyllä ihan reilu marginaali eli enemmänkin voi ottaa. Tosin yli 600 Nm mentäessä laatikon ikä jo lyhentynee. Turvallisena vääntönä pidetään n. 620 Nm näille laatikoille vaikkakin näkyy monilla olevan x35d:stä puristettu jopa 700 Nm ja silti laatikko kestää.

Itse rajoittaisin väännön 600 Nm niin pysytään vaihteiston speksien sisällä.
Viimeksi muokannut baxtor, 19 Syys 2012, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja Major » 19 Syys 2012, 20:04

Realoem:n sivuilla on virhe, 535d:ssä on 6HP28. Lyöppä gookkellin 535d 6HP28 niin löytyy useampia 535d laatikoita...
Viimeksi muokannut Major, 19 Syys 2012, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

baxtor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Syys 2012, 19:43

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja baxtor » 19 Syys 2012, 20:05

Major kirjoitti:Realoem:n sivuilla on virhe, 535d:ssä on 6HP28. Lyöppä gookkellin ko. malli niin löytyy useampia 535d laatikoita...


ZF 6HP28 on sama kuin 6HP26Z.
6HP26Z = 2. gen 6HP26 joka myöhemmin nimetty 6HP28:ksi.

jurpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Huhti 2010, 15:56

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja jurpo » 19 Syys 2012, 20:23

Laatikoiden osanumerot ainakin eroavat. Voiko tästä päätellä mitään? Vai onko mallikohtainen softa valmiiksi sisällä jolloin osanumerotkin luonnollisesti eroavat? Realoem:n perusteella momentinmuunnin ainakin näyttäisi olevan sama.

daCosa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Kesä 2012, 15:34
Auto: F31 320iA XDrive Sport Line

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja daCosa » 23 Syys 2012, 16:27

Onko lopputulos se, että askit ovat samoja?
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja Ricracing » 29 Syys 2012, 21:24

Tottakai askeissa on eroja. ZF on tehnyt ja myynyt tätä "uutta" 8-lovista automaattia jo monille eri auto merkeille ja erilaisille bensa ja diesel moottoreille. Ja varmaa on että niihin on myös tullut uusia softia ja versioita.

Niitä oli aluksi (2009) BMW:lle kahta eri mallia, muistaakseni 450 Nm ja 700 Nm kestäviä. Tämä on varmaankin vanhaa tietoa nyt.

Ja kohta tulee 9-vaihteinen laatikko. Ks lisää: http://www.zf.com/corporate/de/products ... ssion.html

PS. Huomasin juuri että olen väärällä osastolla, sori. Mutta jääköön tämä tiedoksi.
Samalta ZF:n sivulta löytynee myös E60/61 6-lovisen tiedot, kunhan viitsii klikkailla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

miq
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Joulu 2016, 17:49

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

ViestiKirjoittaja miq » 31 Joulu 2016, 17:53

Lainaanpa vanhaa topikkia.. :)
mites e61 530dX manuaalilaatikon/kytkimen kestävyys ja käyttöikä, onko odotettavissa ongelmia mikäli hieman piristää laitetta?
Jonkin verran laitteelle olisi tiedossa myös kärryn vetoa, mutta ei mitenkään jatkuvasti.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa