Sivu 1/1

LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 18 Syys 2012, 13:35
Kirjoittaja daCosa
Onko otsikon malleissa sama vaihteisto? Lähinnä tekisi mieli hieman piristää 530d:tä, mutta voimalinjan kestävyys arveluttaa. Jos on sama aski molemmissa, ei silloin liene huolta?

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 18 Syys 2012, 18:22
Kirjoittaja Major
Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 19 Syys 2012, 22:55
Kirjoittaja baxtor
Major kirjoitti:Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).
Kyllä 530d LCI:ssä että 535d LCI:ssä on sama automaattilaatikko. Minulla on 530xd LCI ja siinä ainakin on kyseinen loota.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=05

Kuten näet, laatikko on täsmälleen sama ZF 6HP26Z. Laatikko on speksattu kestämään 600 Nm vääntö mutta tuossa on kyllä ihan reilu marginaali eli enemmänkin voi ottaa. Tosin yli 600 Nm mentäessä laatikon ikä jo lyhentynee. Turvallisena vääntönä pidetään n. 620 Nm näille laatikoille vaikkakin näkyy monilla olevan x35d:stä puristettu jopa 700 Nm ja silti laatikko kestää.

Itse rajoittaisin väännön 600 Nm niin pysytään vaihteiston speksien sisällä.

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 19 Syys 2012, 23:04
Kirjoittaja Major
Realoem:n sivuilla on virhe, 535d:ssä on 6HP28. Lyöppä gookkellin 535d 6HP28 niin löytyy useampia 535d laatikoita...

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 19 Syys 2012, 23:05
Kirjoittaja baxtor
Major kirjoitti:Realoem:n sivuilla on virhe, 535d:ssä on 6HP28. Lyöppä gookkellin ko. malli niin löytyy useampia 535d laatikoita...
ZF 6HP28 on sama kuin 6HP26Z.
6HP26Z = 2. gen 6HP26 joka myöhemmin nimetty 6HP28:ksi.

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 19 Syys 2012, 23:23
Kirjoittaja jurpo
Laatikoiden osanumerot ainakin eroavat. Voiko tästä päätellä mitään? Vai onko mallikohtainen softa valmiiksi sisällä jolloin osanumerotkin luonnollisesti eroavat? Realoem:n perusteella momentinmuunnin ainakin näyttäisi olevan sama.

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 23 Syys 2012, 19:27
Kirjoittaja daCosa
Onko lopputulos se, että askit ovat samoja?

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 30 Syys 2012, 00:24
Kirjoittaja Ricracing
Tottakai askeissa on eroja. ZF on tehnyt ja myynyt tätä "uutta" 8-lovista automaattia jo monille eri auto merkeille ja erilaisille bensa ja diesel moottoreille. Ja varmaa on että niihin on myös tullut uusia softia ja versioita.

Niitä oli aluksi (2009) BMW:lle kahta eri mallia, muistaakseni 450 Nm ja 700 Nm kestäviä. Tämä on varmaankin vanhaa tietoa nyt.

Ja kohta tulee 9-vaihteinen laatikko. Ks lisää: http://www.zf.com/corporate/de/products ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. Huomasin juuri että olen väärällä osastolla, sori. Mutta jääköön tämä tiedoksi.
Samalta ZF:n sivulta löytynee myös E60/61 6-lovisen tiedot, kunhan viitsii klikkailla.

Re: LCI 530d/535d -vaihteistot

Lähetetty: 31 Joulu 2016, 19:53
Kirjoittaja miq
Lainaanpa vanhaa topikkia.. :)
mites e61 530dX manuaalilaatikon/kytkimen kestävyys ja käyttöikä, onko odotettavissa ongelmia mikäli hieman piristää laitetta?
Jonkin verran laitteelle olisi tiedossa myös kärryn vetoa, mutta ei mitenkään jatkuvasti.