520d Touring vm. 2009: Autossa olikin Webasto

E60, E61
hartzaespoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Loka 2012, 23:45

BMW 520d Touring vm. 2009/8 - Saksasta tuotu

Laitoin auton VIN koodin BMW:n sivuille ja sain selville että on nämä:

65 Auxiliary heating
64_1327 Auxiliary heating
64_1389 TRANSMITTER F AUXIL.HEATING REMOTE CTRL
64_1351 FUEL SUPPLY/PUMP/TUBING

Harmikseni kävin asentamassa autoliikkeessä jo lohkolämmittimen ja pistokkeen.(450 eur)

Ihmettelin ihmeellinen avain auton mukana tuli.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Ymmärsin vasta jälkikäteen että autossa on Webasto, kun kokeilin auton lämmitintä että auto suhisi 20 sec paikallaan sammuttamisen jäljeen.

Eli nyt minulla on ON/OFF tyylinen kaukosäädin Webastoon, mutta sitä varten tarvitaan joku ajastin juttu.

Huomasin että tälläisen ohjaimen saisi: Telestart T100 HTM. Onko muita vaihtoehtoja. Nopean lukemisen jälkeen Suomessa maksaa yli 400 eur, ja eBay:sta saa reilu 200 eur. Miten moinen ohjelmoidaan jne. Onko tietoa.

Ei viitsisi enää maksaa extraa kun kerran menin jo asentamaan sen lohkolämmittimen. :(

http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/w ... M_ohje.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:37
Paikkakunta: Kokkola

Onhan siellä ajastin idrive valikossa vai onko ajastin kaukosäätimeen välttämätön?
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

hartzaespoo kirjoitti: Eli nyt minulla on ON/OFF tyylinen kaukosäädin Webastoon, mutta sitä varten tarvitaan joku ajastin juttu.
Ei tuohon erillistä ajastinta tarvi. Mulla on samanlainen on/off-kaukosäädin omaan Webastoon ja se riittää hyvin. Pitää vain muistaa laittaa Webasto kaukosäätimestä päälle 20-30min ennen ajamaan lähtemistä. Yleensä noissa on tehdas-asetuksena 30 minuutin päälläoloaika ettei Webaston sammuttamisesta tarvitsisi itse huolehtia.

Tuo tehtaan alkuperäinen Webasto lämmittää pelkästään auton sisätilat, joten voi olla ihan hyvä juttu että asennutit moottorille oman lohkolämmittimen.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

///Marko kirjoitti:älläisen ohjaimen saisi: Telestart T100 HTM. Onko muita vaihtoehtoja. Nopean lukemisen jälkeen Suomessa maksaa yli 400 eur, ja eBay:sta saa reilu 200 eur. Miten moinen ohjelmoidaan jne. Onko tietoa.

Ei viitsisi enää maksaa extraa kun kerran menin jo asentamaan sen lohkolämmittimen. :(
Pari kaveria on teetättänyt jossain pikkupajalla muutoksen että tuo tehtaan webasto lämmitää myös koneen.

Webastohan on aivan yliveto lämppäri. Tuota asentamaasi lohkaria kannattaa käyttää vain jos ajat hyvin lyhyttä ajoa, eikä akku kerkeä lataamaan riittävästi (jos nyt oletetusti teet vielä tuon muutoksen). Mielipide.

Mä en juurikaan näkis millekkään ajatimille suurta tarvetta ellei autoa joudu säilyttämään jossain satojen metrien päässä kodista tai työpaikasta.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ja jos defan johdotukset on valmiina niin on suht nopea ja halpa asentaa myös defan ylläpitolaturi, jottei akku pääse kyykähtämään webaston käytöllä ja silloin voi jättää sisälämppäri kokonaan asentamatta vaikka sisäpistoke onkin ja pauhuttaa webaa niin usein kuin haluaa... Lohkon asentaminen tuskin on turhaa muutenkaan...

Ajastinta tarttee myös esim jos työpiste tai neukkari sattuu olemaan betonipunkkerissa tms mistä ei signaali pääse läpi... tai sattuu olemaan hiihtämässä tai mettäreissulla kauempana autosta...

Itse olen pohtinut tässä syksyllä, että näkeekö tuosta ko linkin näköisestä kakesta lähteekö weba päälle vai ei? Jos olen käyttänyt sitä oikein olen painanut pitkään ON-nappia ja se vilkuttaa vihreää ja lähempänä hörähtää weba käyntiin, mutta muutaman kerran olen ollut kauempana ja näin ei ole käynyt. Tietääkö mistään onko weba käynnissä tai käynnistyikö se? Vai kuinka tuota käytetään? Manuaalia ei ole..
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

samulis kirjoitti: Itse olen pohtinut tässä syksyllä, että näkeekö tuosta ko linkin näköisestä kakesta lähteekö weba päälle vai ei? Jos olen käyttänyt sitä oikein olen painanut pitkään ON-nappia ja se vilkuttaa vihreää ja lähempänä hörähtää weba käyntiin, mutta muutaman kerran olen ollut kauempana ja näin ei ole käynyt. Tietääkö mistään onko weba käynnissä tai käynnistyikö se? Vai kuinka tuota käytetään? Manuaalia ei ole..
Webaston käynnistymisen näkee siitä että pitkän painalluksen jälkeen punainen ledi jää vilkkumaan muutaman sekunnin välein kauko-ohjaimeen. Jos ledi vilkkuu vihreänä, niin silloin Webastossa on päällä ohjaamon jäähdytystoiminto jota käytetään yleensä kesäisin.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

///Marko kirjoitti:
samulis kirjoitti: Itse olen pohtinut tässä syksyllä, että näkeekö tuosta ko linkin näköisestä kakesta lähteekö weba päälle vai ei? Jos olen käyttänyt sitä oikein olen painanut pitkään ON-nappia ja se vilkuttaa vihreää ja lähempänä hörähtää weba käyntiin, mutta muutaman kerran olen ollut kauempana ja näin ei ole käynyt. Tietääkö mistään onko weba käynnissä tai käynnistyikö se? Vai kuinka tuota käytetään? Manuaalia ei ole..
Webaston käynnistymisen näkee siitä että pitkän painalluksen jälkeen punainen ledi jää vilkkumaan muutaman sekunnin välein kauko-ohjaimeen. Jos ledi vilkkuu vihreänä, niin silloin Webastossa on päällä ohjaamon jäähdytystoiminto jota käytetään yleensä kesäisin.
??? Kyllä se vihreää vilkuttaa ja silti lämmittää, jos sattuu olemaan lähellä..? Tarkoitatko siis bmw orggis-kakea joka on tämän näköinen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Weban oman kaken manuaalista olen tuon vihreä/punaisen ledin toiminnasta lukenut, mutta mun mielestä se ei päde tuohon bemarin omaan kakeen vaikka käytännössä lähes sama kikotin (T93 tai T95?) on kysessä? Orggiksessa taitaa jossain 10-15 asteen välissä auto itse päätellä lämmityksen/tuuletuksen välistä vai tuliko tuo vasta F10/11:sta? Siinähän tosin kake muuttui näyttämään samalta kuin itse avain.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

samulis kirjoitti: ??? Kyllä se vihreää vilkuttaa ja silti lämmittää, jos sattuu olemaan lähellä..? Tarkoitatko siis bmw orggis-kakea joka on tämän näköinen: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65" onclick="window.open(this.href);return false;

Weban oman kaken manuaalista olen tuon vihreä/punaisen ledin toiminnasta lukenut, mutta mun mielestä se ei päde tuohon bemarin omaan kakeen vaikka käytännössä lähes sama kikotin (T93 tai T95?) on kysessä? Orggiksessa taitaa jossain 10-15 asteen välissä auto itse päätellä lämmityksen/tuuletuksen välistä vai tuliko tuo vasta F10/11:sta? Siinähän tosin kake muuttui näyttämään samalta kuin itse avain.
Mulla on Telestart T91 ja se toimii noin kuten edellä kuvasin. On täällä osalla porukkaa tuo tehtaan originaali Webastokin, jospa joku heistä ehtisi kommentoimaan.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Orkkis kaukosäätimiä on paria eri mallia,
tuo T9x -sarjalainen johon jo linkitettiinkin kuva,
ja sitten T60 joka on isompi ja toimii auton keskuslukituksen vastaan ottimen kautta,
ja sen kantama on vain kymmeniä metrejä, Webaston oma on satoja.

Auto päättelee itse että pitääkö lämmittää vai jäähdyttää,
en tiedä mikä se tarkka raja on mutta en koe sen olevan ongelma,
turha sitä on välikeleillä (+5 - +15) käyttää...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
hartzaespoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Loka 2012, 23:45

Soitin BMW huoltoon. Tehdasasennettu Webasto on luultavasti lukinnut itsensä. Sulkee itsensä jos ei käynnisty komannella kerralla.
Vastaa Viestiin