No auton ostamiseen Saksasta:
Huoltokirja pitää kyllä varmistaa että
- on kyseisestä autosta
- ei ole painettu myöhemmin kuin auto valmistettu
- mahdollisuuksien mukaan tarkistaa että ne huollot on tehty leimat löyneessä liikkeessä
Otteista pitää saada 1- ja 2 osat mukaan. Ja pitää varmistaa että ne vastaavat toisiaan.
Lisäksi tarvitaan kauppakirja. Jos myyjänä on yksityinen henkilö,
tarvitaan kaikki kauppakirjat koko ketjusta (eli viimeisin rekisteriin merkitty omistaja
tai autoliike josta auto on myyty Suomalaiseen, auton verottavaan henkilöön asti).
Jos myyjänä on autoliike, riittää kauppakirja liikkeeltä Suomessa auton veroittavalle.
Varusteita on niin paljon että kysymykseen ei voi oikein vastata.
Omassa on uutena Suomen hinnaston mukaan varusteita n. 50 ke:llä...
Sigusta sulle suositusta ;-)
E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Tuommoinen olisi kyllä unelma, mutta se raha..Major kirjoitti:
Sigusta sulle suositusta ;-)
Kunnnon penkit ja automaatti ovat itselle ne tärkeimmät. Vain millaiset nuo bemarin vakio jakkarat ovat.
Sitten xenon valot ja parkkitutkat olis kans kiva.
Mistähän löytyis vakio varusteet esim. vm. 2008 520d mallista?
Ja ei suoraa topiciin, mutta laitan kuitenkin. Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei tähän ole suoraa vastausta. Ennemmin hyvin varusteltu Volvo kuin karvalakki Bemu.ka_0593 kirjoitti:Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
Bemussa on kuitenkin sopivasti höystettyna paljon enemmän autoa.
Ja teholtaan ja kulutukseltaan BMW vie kyllä voiton, ainakin jos automaatista puhutaan.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Automaatin osalta varmasti näin on.Major kirjoitti:Ei tähän ole suoraa vastausta. Ennemmin hyvin varusteltu Volvo kuin karvalakki Bemu.ka_0593 kirjoitti:Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
Bemussa on kuitenkin sopivasti höystettyna paljon enemmän autoa.
Ja teholtaan ja kulutukseltaan BMW vie kyllä voiton, ainakin jos automaatista puhutaan.
Volvossa kiinnostaa hyvät tilat viidelle. BMW:ssä laadun tuntu, meluttomuus jne..
Onko sinulla Major käsitystä miten kilometrit näkyvät /tuntuvat em. autoissa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
No kokemusta on 10 kpl 2002-2006 mallin volvoista, n. 300 tkm.ka_0593 kirjoitti: Onko sinulla Major käsitystä miten kilometrit näkyvät /tuntuvat em. autoissa?
Ajettu 90-180 tkm väliltä.
Useampaan piti tehdä alustaremnttia.
E61:stä kokemusta on 5 kpl ja 200 tkm, 2005-2008 vuosimallit,
130-190 tkm ajetut. Yhteen on pitänyt alustan osia vaihdella.
Jos autoja vertaa niin ajoltaan BMW vie kyllä voiton.
Manuaalina Volvo oli pieniruokaisempi kuin automaatti BMW.
Tosin BMW:t on ollet 3-litraisia.
Uuskorisista Volvoista ei ole pitempää kokemusta.
BMW on kuitenkin yleiseltä laatutasoltaan ylemmässä luokassa kuin Volvo.
Ja Volvon huoltaminen merkkiliikkeessä on sikakallista, BMW:n vain kallista ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vielä saman kertausta..
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d moottoreissa..
Onko käytännönnkulutuksessa eroa, tai mitään muuta syytä miksi kanntaa laittaa 177hv versio ja maksaa siitä +1000€ enemmän.
Ja mitä käytännön eroa on käyttökuluissa 525d(LCi) ja 520d välillä.
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d moottoreissa..
Onko käytännönnkulutuksessa eroa, tai mitään muuta syytä miksi kanntaa laittaa 177hv versio ja maksaa siitä +1000€ enemmän.
Ja mitä käytännön eroa on käyttökuluissa 525d(LCi) ja 520d välillä.
Eroa on ainakin tuo 14-hevosvoimaa...ka_0593 kirjoitti:Vielä saman kertausta..
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d moottoreissa..
Onko käytännönnkulutuksessa eroa, tai mitään muuta syytä miksi kanntaa laittaa 177hv versio ja maksaa siitä +1000€ enemmän.
No joo, on siinä sitten muutakin. Tuo 177-heppainen kone tuli LCI-malliin, jossa on mm.sisustassa eroja edelliseen malliin, ( ovipahvit erilaiset, iDrive-päivitetty, Cobra-Stick-vaihteenvalitsin automaateissa yms.)
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Vakuutusmaksuissa on eroa 3-litraisen ja 2-litraisen välillä. Mutta kyllä se kuutoskone on sen väärtika_0593 kirjoitti:Ja mitä käytännön eroa on käyttökuluissa 525d(LCi) ja 520d välillä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
http://www.kober-co.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tästä firmasta kokemusta, vaikuttaa asialliselta??
Onko tästä firmasta kokemusta, vaikuttaa asialliselta??
Moro, pari kysymystä noihin vaihdettaviin osiin liittyten, lainaan Majorin teksiä...
Riittää varmaan kun uusii yllä olevasta kuvasta kaikki letkut joiden numero on 11 & 13 ??
Elikkäs onko EGR-termari tässä kuvassa näkyvä osa numero 8 ??
Ja päätermostaatti on osa kokonaisuus numero 4 yllä olevasta kuvasta ??
Eli käsittäkseni riittää kun vaihtaa letkut numero 8 & 9, yllä olevasta kuvasta ??
Minkä kokoista, 4,5,6 mm ja tarviiko pikku klemmaraita ??
Kiitoksia paljon jos joku jaksaa vastata ja selventää asiaa.
Linkki Turbon alipaineletkujen kuvaanMajor kirjoitti: 2) Vaihda alipaineletkut, tuppaavat hapristumaan etenkin 535d:ssä turbojen kohdalta ....
Riittää varmaan kun uusii yllä olevasta kuvasta kaikki letkut joiden numero on 11 & 13 ??
Linkki EGR-termari kuvaanMajor kirjoitti: 4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
............Jos lämmöt eivät ole kohdallaan, aloita EGR-termarin uusinnalla.
Elikkäs onko EGR-termari tässä kuvassa näkyvä osa numero 8 ??
Linkki Pää termostaatin kuvaanMajor kirjoitti: Jos lämmöt eivät vieläkään nouse sinne 90 pintaan,
seuraavaksi kannattaa vaihtaa päätermostaatti.
Ja päätermostaatti on osa kokonaisuus numero 4 yllä olevasta kuvasta ??
Linkki Ilmajousien kompura kuvaanMajor kirjoitti: 5) Tarkista/Vaihda kompuran letku (koskee vain farkkua)
Eli käsittäkseni riittää kun vaihtaa letkut numero 8 & 9, yllä olevasta kuvasta ??
Minkä kokoista, 4,5,6 mm ja tarviiko pikku klemmaraita ??
Kiitoksia paljon jos joku jaksaa vastata ja selventää asiaa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
ISO VAROITUS!
Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.
Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!
Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin
Joten, hyvää onnea...
Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.
Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!
Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin
Joten, hyvää onnea...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Just joo... Itsehän ostaisin uuden auton aina seuraavasta vastaan tulevastasta BMW liikkeestä, jotta ei tartteisi ajaa jo ajetulla autolla. Enkä missään nimessä menisi autoani tuunailemaan vaikka sen saisi siten arvokkaammaksi ja paremman näköisemmäksi... ei kannata missään nimessä mennä näin tekemään. Kannattaa vaan ajaa sillä perusrumalla mallilla ja vaihtaa se joka liikkeessä.Ricracing kirjoitti:ISO VAROITUS!
Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.
Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!
Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin
Joten, hyvää onnea...
huhhuijaa... perustelehan vähän rigracing miksi ihmeessä autoa ei saisi tuunata ja mistä saa rahat vähän ajettuihin tai peräti uusiin autoihin??
Kyllä joillakin on toooooodella kapea elämänkatsomus... taIdat olla näitä kavereita, joiden mielestä lapsilisien korotukset on turhaa hommaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Mitä bullshittiä tämä on? Menikö oikeaan topikkiin vai?Ricracing kirjoitti:ISO VAROITUS!
Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.
Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!
Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin
Joten, hyvää onnea...
Eihän nyt tyyppivikojen korjamainen ole mitään tuunaamista...
Ja aika harvalla koti-amis kaverilla on E6x dieseli...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kyllä, kaikki olivat oikein...Timber kirjoitti:Moro, pari kysymystä noihin vaihdettaviin osiin liittyten, lainaan Majorin teksiä...Linkki Turbon alipaineletkujen kuvaanMajor kirjoitti: 2) Vaihda alipaineletkut, tuppaavat hapristumaan etenkin 535d:ssä turbojen kohdalta ....
Riittää varmaan kun uusii yllä olevasta kuvasta kaikki letkut joiden numero on 11 & 13 ??Linkki EGR-termari kuvaanMajor kirjoitti: 4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
............Jos lämmöt eivät ole kohdallaan, aloita EGR-termarin uusinnalla.
Elikkäs onko EGR-termari tässä kuvassa näkyvä osa numero 8 ??Linkki Pää termostaatin kuvaanMajor kirjoitti: Jos lämmöt eivät vieläkään nouse sinne 90 pintaan,
seuraavaksi kannattaa vaihtaa päätermostaatti.
Ja päätermostaatti on osa kokonaisuus numero 4 yllä olevasta kuvasta ??Linkki Ilmajousien kompura kuvaanMajor kirjoitti: 5) Tarkista/Vaihda kompuran letku (koskee vain farkkua)
Eli käsittäkseni riittää kun vaihtaa letkut numero 8 & 9, yllä olevasta kuvasta ??
Minkä kokoista, 4,5,6 mm ja tarviiko pikku klemmaraita ??
Kiitoksia paljon jos joku jaksaa vastata ja selventää asiaa.
Työn iloa ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
En tiedä onko oikea topikki, mutta kysynpähän kuitenkin
Tarkoitus on hankkiutua nykyisestä "väärän merkkisestä" ykkösautosta eroon ja laittaa tilalle toinen merkki, vaihtelu virkistää. Ykkösvaihtoehtona on 5-sarjan diesel farkku, 520D, 525(X)D tai 530(X)D Touring.
Sitten tyhmiä kysymyksiä:
1. Missä vaiheessa facelift tapahtui, vuosina 2007/2008?
2. Tarkoittaako "LCI" = uudempi face-lift malli?
3. Onko facelift mallien koneissa/kulutuksessa eroja, näitä EfficientDynamics juttuja?
Peliä etsin sekä Suomesta että Saksasta - molemmat tämän hetkiset ajokit ovat tuontiautoja ja toistaiseksi hyvin on mennyt Varustelista on melko avoin, mutta kunnolliset poppivehkeet (vakiota parempi) on ykkösenä listalla.
Muitakin kommentteja saa laittaa, mitä tulee mieleen! Esim. mitä hakea ja mitä välttää...
Tarkoitus on hankkiutua nykyisestä "väärän merkkisestä" ykkösautosta eroon ja laittaa tilalle toinen merkki, vaihtelu virkistää. Ykkösvaihtoehtona on 5-sarjan diesel farkku, 520D, 525(X)D tai 530(X)D Touring.
Sitten tyhmiä kysymyksiä:
1. Missä vaiheessa facelift tapahtui, vuosina 2007/2008?
2. Tarkoittaako "LCI" = uudempi face-lift malli?
3. Onko facelift mallien koneissa/kulutuksessa eroja, näitä EfficientDynamics juttuja?
Peliä etsin sekä Suomesta että Saksasta - molemmat tämän hetkiset ajokit ovat tuontiautoja ja toistaiseksi hyvin on mennyt Varustelista on melko avoin, mutta kunnolliset poppivehkeet (vakiota parempi) on ykkösenä listalla.
Muitakin kommentteja saa laittaa, mitä tulee mieleen! Esim. mitä hakea ja mitä välttää...
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
LCI=Life cyle impulse=Facelift.
2008 malliin tuli, ekat autot valmistuneet 3/2007 (olen tosin yhden 27.2.2007 valmistetunkin nähnyt).
520d mallissa on 130 kW tehoisessa jakopää/kampiakseliongelmia, en suosittele.
Osta joko 120kW malli (M47N2 koneella, ei N47) tai suosiolla 525d tai isompi.
N47 tosin on pieniruokaisempi.
Muissa koneissa ei ole mierkittäviä eroja kulutuksessa, vain desin tippumiset 2008 vuonna...
2008 malliin tuli, ekat autot valmistuneet 3/2007 (olen tosin yhden 27.2.2007 valmistetunkin nähnyt).
520d mallissa on 130 kW tehoisessa jakopää/kampiakseliongelmia, en suosittele.
Osta joko 120kW malli (M47N2 koneella, ei N47) tai suosiolla 525d tai isompi.
N47 tosin on pieniruokaisempi.
Muissa koneissa ei ole mierkittäviä eroja kulutuksessa, vain desin tippumiset 2008 vuonna...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Kiitos kommenteista! 520d on varmasti käyttökulujen puolesta paras vaihtoehto (polttoaine, vakuutukset, huollot), mutta 6-sylinterisen käynti kyllä koukuttaa. Joka tapauksessa nykyisen VAG 3.0TDI:n jälkeen kulutus laskee, joten parempaan suuntaan mennään...
Pitääpä katsella 525d/530d malleja... Tuo Majorinkin 535dTA olisi kyllä hieno!
Pitääpä katsella 525d/530d malleja... Tuo Majorinkin 535dTA olisi kyllä hieno!
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei kuvat enää vastaa autoa, nyt on 19" M5 vanteet ja M-spor ratti...hkarr kirjoitti:Tuo Majorinkin 535dTA olisi kyllä hieno!
Ja musta M-sport kattoverhoilu tilauksessa, ja Shadow- line -listatkin on tulossa ;-)
Ei noissa kulutuksissa 520d vs. 525d oli enää niin iso ero että sen takia kannattaisi vajaamoottorillinen ostaa...
Onhan se 3 litrainen 525d mukava peli jos 4-pyttyiseen vertaa ja bitit kun pistää softasta ojennukseen niin siitä tulee 530d:tä vastaava...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
kiitos suuri majorille pro-tipeistä.
omassa (2004 e61 2,5döööö manuaali)
-oli läpät, poisto ~1,5-2h ensikertalaiselta.
-oli kompuran imuputki halki kahdesta kohtaa, ~1h meni korjaukseen/letkujen vaihtoon
-takaluukun luona oleva antenni oli ok, mutta tulipahan ny sit kuitenni kurkattua sisälle.
-tekemättä vielä lämpötilatesti, kun en vain osannut näpytellä vinniä mittaristoon...
-ei ole panoraamaluukkua niin ei tule autosta akvaariota.
-alipaineletkut pitää uusia samalla kun vaihtaa pakosarjan, lisää tyyppivikoihin tämä näissä alkupään kutosen koneissa. sarja halkeaa ja sit konehuoneessa haisee pakokaasu kylmällä moottorilla. omaan tilasin kokonaisedullisesti ~200e hintaan rahteineen valurauta-pakosarjan uudemmasta mallista, ebaystä.
omassa (2004 e61 2,5döööö manuaali)
-oli läpät, poisto ~1,5-2h ensikertalaiselta.
-oli kompuran imuputki halki kahdesta kohtaa, ~1h meni korjaukseen/letkujen vaihtoon
-takaluukun luona oleva antenni oli ok, mutta tulipahan ny sit kuitenni kurkattua sisälle.
-tekemättä vielä lämpötilatesti, kun en vain osannut näpytellä vinniä mittaristoon...
-ei ole panoraamaluukkua niin ei tule autosta akvaariota.
-alipaineletkut pitää uusia samalla kun vaihtaa pakosarjan, lisää tyyppivikoihin tämä näissä alkupään kutosen koneissa. sarja halkeaa ja sit konehuoneessa haisee pakokaasu kylmällä moottorilla. omaan tilasin kokonaisedullisesti ~200e hintaan rahteineen valurauta-pakosarjan uudemmasta mallista, ebaystä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ollos hyvä. Täytynee lisätä tuo pakosarja...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi