E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

E60, E61
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

No auton ostamiseen Saksasta:
Huoltokirja pitää kyllä varmistaa että
- on kyseisestä autosta
- ei ole painettu myöhemmin kuin auto valmistettu
- mahdollisuuksien mukaan tarkistaa että ne huollot on tehty leimat löyneessä liikkeessä

Otteista pitää saada 1- ja 2 osat mukaan. Ja pitää varmistaa että ne vastaavat toisiaan.
Lisäksi tarvitaan kauppakirja. Jos myyjänä on yksityinen henkilö,
tarvitaan kaikki kauppakirjat koko ketjusta (eli viimeisin rekisteriin merkitty omistaja
tai autoliike josta auto on myyty Suomalaiseen, auton verottavaan henkilöön asti).
Jos myyjänä on autoliike, riittää kauppakirja liikkeeltä Suomessa auton veroittavalle.

Varusteita on niin paljon että kysymykseen ei voi oikein vastata.
Omassa on uutena Suomen hinnaston mukaan varusteita n. 50 ke:llä...

Sigusta sulle suositusta ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
ka_0593
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 07:43

Major kirjoitti:
Sigusta sulle suositusta ;-)
Tuommoinen olisi kyllä unelma, mutta se raha..
Kunnnon penkit ja automaatti ovat itselle ne tärkeimmät. Vain millaiset nuo bemarin vakio jakkarat ovat.
Sitten xenon valot ja parkkitutkat olis kans kiva.
Mistähän löytyis vakio varusteet esim. vm. 2008 520d mallista?
Ja ei suoraa topiciin, mutta laitan kuitenkin. Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

ka_0593 kirjoitti:Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
Ei tähän ole suoraa vastausta. Ennemmin hyvin varusteltu Volvo kuin karvalakki Bemu.

Bemussa on kuitenkin sopivasti höystettyna paljon enemmän autoa.
Ja teholtaan ja kulutukseltaan BMW vie kyllä voiton, ainakin jos automaatista puhutaan.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
ka_0593
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 07:43

Major kirjoitti:
ka_0593 kirjoitti:Miksi BMW 520d ennemmin kuin vm. 2008 V70 2.4d?
Ei tähän ole suoraa vastausta. Ennemmin hyvin varusteltu Volvo kuin karvalakki Bemu.

Bemussa on kuitenkin sopivasti höystettyna paljon enemmän autoa.
Ja teholtaan ja kulutukseltaan BMW vie kyllä voiton, ainakin jos automaatista puhutaan.
Automaatin osalta varmasti näin on.
Volvossa kiinnostaa hyvät tilat viidelle. BMW:ssä laadun tuntu, meluttomuus jne..
Onko sinulla Major käsitystä miten kilometrit näkyvät /tuntuvat em. autoissa?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

ka_0593 kirjoitti: Onko sinulla Major käsitystä miten kilometrit näkyvät /tuntuvat em. autoissa?
No kokemusta on 10 kpl 2002-2006 mallin volvoista, n. 300 tkm.
Ajettu 90-180 tkm väliltä.
Useampaan piti tehdä alustaremnttia.

E61:stä kokemusta on 5 kpl ja 200 tkm, 2005-2008 vuosimallit,
130-190 tkm ajetut. Yhteen on pitänyt alustan osia vaihdella.

Jos autoja vertaa niin ajoltaan BMW vie kyllä voiton.
Manuaalina Volvo oli pieniruokaisempi kuin automaatti BMW.
Tosin BMW:t on ollet 3-litraisia.

Uuskorisista Volvoista ei ole pitempää kokemusta.

BMW on kuitenkin yleiseltä laatutasoltaan ylemmässä luokassa kuin Volvo.
Ja Volvon huoltaminen merkkiliikkeessä on sikakallista, BMW:n vain kallista ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
ka_0593
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 07:43

Vielä saman kertausta..
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d moottoreissa..
Onko käytännönnkulutuksessa eroa, tai mitään muuta syytä miksi kanntaa laittaa 177hv versio ja maksaa siitä +1000€ enemmän.
Ja mitä käytännön eroa on käyttökuluissa 525d(LCi) ja 520d välillä.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

ka_0593 kirjoitti:Vielä saman kertausta..
Mitä eroa on 163hv ja 177hv 520d moottoreissa..
Onko käytännönnkulutuksessa eroa, tai mitään muuta syytä miksi kanntaa laittaa 177hv versio ja maksaa siitä +1000€ enemmän.
Eroa on ainakin tuo 14-hevosvoimaa...
No joo, on siinä sitten muutakin. Tuo 177-heppainen kone tuli LCI-malliin, jossa on mm.sisustassa eroja edelliseen malliin, ( ovipahvit erilaiset, iDrive-päivitetty, Cobra-Stick-vaihteenvalitsin automaateissa yms.)
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

ka_0593 kirjoitti:Ja mitä käytännön eroa on käyttökuluissa 525d(LCi) ja 520d välillä.
Vakuutusmaksuissa on eroa 3-litraisen ja 2-litraisen välillä. Mutta kyllä se kuutoskone on sen väärti :)
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
ka_0593
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 07:43

http://www.kober-co.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tästä firmasta kokemusta, vaikuttaa asialliselta??
Timber
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 21:28

Moro, pari kysymystä noihin vaihdettaviin osiin liittyten, lainaan Majorin teksiä...
Major kirjoitti: 2) Vaihda alipaineletkut, tuppaavat hapristumaan etenkin 535d:ssä turbojen kohdalta ....
Linkki Turbon alipaineletkujen kuvaan
Riittää varmaan kun uusii yllä olevasta kuvasta kaikki letkut joiden numero on 11 & 13 ??
Major kirjoitti: 4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
............Jos lämmöt eivät ole kohdallaan, aloita EGR-termarin uusinnalla.
Linkki EGR-termari kuvaan
Elikkäs onko EGR-termari tässä kuvassa näkyvä osa numero 8 ??
Major kirjoitti: Jos lämmöt eivät vieläkään nouse sinne 90 pintaan,
seuraavaksi kannattaa vaihtaa päätermostaatti.
Linkki Pää termostaatin kuvaan
Ja päätermostaatti on osa kokonaisuus numero 4 yllä olevasta kuvasta ??
Major kirjoitti: 5) Tarkista/Vaihda kompuran letku (koskee vain farkkua)
Linkki Ilmajousien kompura kuvaan
Eli käsittäkseni riittää kun vaihtaa letkut numero 8 & 9, yllä olevasta kuvasta ??
Minkä kokoista, 4,5,6 mm ja tarviiko pikku klemmaraita ??

Kiitoksia paljon jos joku jaksaa vastata ja selventää asiaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

ISO VAROITUS! :curse:

Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.

Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!

Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin :de:

Joten, hyvää onnea...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Ricracing kirjoitti:ISO VAROITUS! :curse:

Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.

Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!

Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin :de:

Joten, hyvää onnea...
Just joo... Itsehän ostaisin uuden auton aina seuraavasta vastaan tulevastasta BMW liikkeestä, jotta ei tartteisi ajaa jo ajetulla autolla. Enkä missään nimessä menisi autoani tuunailemaan vaikka sen saisi siten arvokkaammaksi ja paremman näköisemmäksi... ei kannata missään nimessä mennä näin tekemään. Kannattaa vaan ajaa sillä perusrumalla mallilla ja vaihtaa se joka liikkeessä.

huhhuijaa... perustelehan vähän rigracing miksi ihmeessä autoa ei saisi tuunata ja mistä saa rahat vähän ajettuihin tai peräti uusiin autoihin??

Kyllä joillakin on toooooodella kapea elämänkatsomus... taIdat olla näitä kavereita, joiden mielestä lapsilisien korotukset on turhaa hommaa.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Ricracing kirjoitti:ISO VAROITUS! :curse:

Itse ostaisin mahollisimman vähän ajetun auton johon kukaan "koti-amis-inssi" ei ole ikinä koskenut.
Mielummin BMW liikkeestä, eka häviät ehkä tonnin mutta pitkän päälle voitat kaksi.

Kaikki trimmatut ja tuunatut Bemarit kannattaa kiertää kaukaa!!!

Olen täysin varma ettei tämä viesti tavoita kaikkia nuoria - tehän tiedätte aina paremmin :de:

Joten, hyvää onnea...
Mitä bullshittiä tämä on? Menikö oikeaan topikkiin vai?

Eihän nyt tyyppivikojen korjamainen ole mitään tuunaamista...

Ja aika harvalla koti-amis kaverilla on E6x dieseli...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Timber kirjoitti:Moro, pari kysymystä noihin vaihdettaviin osiin liittyten, lainaan Majorin teksiä...
Major kirjoitti: 2) Vaihda alipaineletkut, tuppaavat hapristumaan etenkin 535d:ssä turbojen kohdalta ....
Linkki Turbon alipaineletkujen kuvaan
Riittää varmaan kun uusii yllä olevasta kuvasta kaikki letkut joiden numero on 11 & 13 ??
Major kirjoitti: 4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
............Jos lämmöt eivät ole kohdallaan, aloita EGR-termarin uusinnalla.
Linkki EGR-termari kuvaan
Elikkäs onko EGR-termari tässä kuvassa näkyvä osa numero 8 ??
Major kirjoitti: Jos lämmöt eivät vieläkään nouse sinne 90 pintaan,
seuraavaksi kannattaa vaihtaa päätermostaatti.
Linkki Pää termostaatin kuvaan
Ja päätermostaatti on osa kokonaisuus numero 4 yllä olevasta kuvasta ??
Major kirjoitti: 5) Tarkista/Vaihda kompuran letku (koskee vain farkkua)
Linkki Ilmajousien kompura kuvaan
Eli käsittäkseni riittää kun vaihtaa letkut numero 8 & 9, yllä olevasta kuvasta ??
Minkä kokoista, 4,5,6 mm ja tarviiko pikku klemmaraita ??

Kiitoksia paljon jos joku jaksaa vastata ja selventää asiaa.
Kyllä, kaikki olivat oikein...

Työn iloa ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

En tiedä onko oikea topikki, mutta kysynpähän kuitenkin :)

Tarkoitus on hankkiutua nykyisestä "väärän merkkisestä" ykkösautosta eroon ja laittaa tilalle toinen merkki, vaihtelu virkistää. Ykkösvaihtoehtona on 5-sarjan diesel farkku, 520D, 525(X)D tai 530(X)D Touring.

Sitten tyhmiä kysymyksiä:
1. Missä vaiheessa facelift tapahtui, vuosina 2007/2008?
2. Tarkoittaako "LCI" = uudempi face-lift malli?
3. Onko facelift mallien koneissa/kulutuksessa eroja, näitä EfficientDynamics juttuja?

Peliä etsin sekä Suomesta että Saksasta - molemmat tämän hetkiset ajokit ovat tuontiautoja ja toistaiseksi hyvin on mennyt :cools: Varustelista on melko avoin, mutta kunnolliset poppivehkeet (vakiota parempi) on ykkösenä listalla.

Muitakin kommentteja saa laittaa, mitä tulee mieleen! Esim. mitä hakea ja mitä välttää...
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

LCI=Life cyle impulse=Facelift.

2008 malliin tuli, ekat autot valmistuneet 3/2007 (olen tosin yhden 27.2.2007 valmistetunkin nähnyt).

520d mallissa on 130 kW tehoisessa jakopää/kampiakseliongelmia, en suosittele.
Osta joko 120kW malli (M47N2 koneella, ei N47) tai suosiolla 525d tai isompi.

N47 tosin on pieniruokaisempi.

Muissa koneissa ei ole mierkittäviä eroja kulutuksessa, vain desin tippumiset 2008 vuonna...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Kiitos kommenteista! 520d on varmasti käyttökulujen puolesta paras vaihtoehto (polttoaine, vakuutukset, huollot), mutta 6-sylinterisen käynti kyllä koukuttaa. Joka tapauksessa nykyisen VAG 3.0TDI:n jälkeen kulutus laskee, joten parempaan suuntaan mennään...

Pitääpä katsella 525d/530d malleja... Tuo Majorinkin 535dTA olisi kyllä hieno!
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

hkarr kirjoitti:Tuo Majorinkin 535dTA olisi kyllä hieno!
Ei kuvat enää vastaa autoa, nyt on 19" M5 vanteet ja M-spor ratti...
Ja musta M-sport kattoverhoilu tilauksessa, ja Shadow- line -listatkin on tulossa ;-)


Ei noissa kulutuksissa 520d vs. 525d oli enää niin iso ero että sen takia kannattaisi vajaamoottorillinen ostaa...
Onhan se 3 litrainen 525d mukava peli jos 4-pyttyiseen vertaa ja bitit kun pistää softasta ojennukseen niin siitä tulee 530d:tä vastaava...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
repsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Syys 2011, 16:39

kiitos suuri majorille pro-tipeistä.

omassa (2004 e61 2,5döööö manuaali)
-oli läpät, poisto ~1,5-2h ensikertalaiselta.
-oli kompuran imuputki halki kahdesta kohtaa, ~1h meni korjaukseen/letkujen vaihtoon
-takaluukun luona oleva antenni oli ok, mutta tulipahan ny sit kuitenni kurkattua sisälle.

-tekemättä vielä lämpötilatesti, kun en vain osannut näpytellä vinniä mittaristoon... :curse:
-ei ole panoraamaluukkua niin ei tule autosta akvaariota.
-alipaineletkut pitää uusia samalla kun vaihtaa pakosarjan, lisää tyyppivikoihin tämä näissä alkupään kutosen koneissa. sarja halkeaa ja sit konehuoneessa haisee pakokaasu kylmällä moottorilla. omaan tilasin kokonaisedullisesti ~200e hintaan rahteineen valurauta-pakosarjan uudemmasta mallista, ebaystä.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Ollos hyvä. Täytynee lisätä tuo pakosarja...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vastaa Viestiin