Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 12 Elo 2013, 08:03

Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 08:16
Auto: F20 120da -13
X5 E70 40d -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja samulis » 12 Elo 2013, 10:23

Noita tulppia tarkoitinkin, kun en niitä löytänyt/nähnyt vain ne putken pätkät joiden sisällä on sellaiset löysät lärpäkkeet jotka varmaan estää roskien & pölyn sisään menon.. Ne on nähtävästi poistuneet jossain vaiheessa?
ex:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09

jniikkonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Elo 2013, 19:04

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jniikkonen » 19 Elo 2013, 13:27

Mitä tälle pitäisi tehdä?
Farkun 520 da 2007 takalasia kun käyttää auki niin langaton avain ei toimi sen jälkeen hetkeen - puoli tuntia ehka kaksi.
Olen käyttänyt avainta lukossa ja autoa käynnissä heti ilman toivottua tulosta.
Avaimen/avainten toimivuus palaa itsekseen omia aikojaan.
Takaluukun aukaisusta en vielä uutena bemaristina ole vielä tälläista ominaisuutta huomannut.

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 21 Maalis 2014, 22:40

Mites näiden termarien kanssa meni, pitäisikö vaihdella?
Päivällä katsoin ensimmäisen kerran ja lämmöt oli pihassa ajon jälkeen noin 84, ulkona noin 20C.
Sitten myöhemmin ajossa pyöri 77 hujakoilla ja nousi välillä pikkasen 80 yli ja max taisi olla juuri tuolla 84 paikkeilla, ulkolämpö n13C.
Auto on 08 malli LCI 525d.

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 22 Maalis 2014, 07:06

Nyrkkisääntö on että jos 20 minuutin maantieajon jälkeen lämmöt eivät pysy 80 asteen paremmalla puolella niin kannattaa vaihtaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 741
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E61 530d 2007 M-Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 23 Maalis 2014, 07:55

Major kirjoitti:Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.


Ei kannata. Niillä tulpilla on yksi tärkeä tehtävä: vähentää takapyöriltä tulee melua auton sisään. Olen tehnyt head-to-head ajotestin. dB- mittaria ei ollut, mutta korvakuuloltakin huomasi eron.

Lisää listaa. LCI- malleissa hajoaa se joystick vaihdekeppi jossakin vaiheessa. En ole vielä perehtynyt, voiko sen korjata, vai meneekö vaihtoon (n 1500 eur osa)
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

jukkareu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Elo 2011, 08:19
Auto: E61 LCI 530xd M-Sport -08

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jukkareu » 23 Maalis 2014, 08:51

Millaisilla oireilla tuo keppi porsii?
e61 530 xdA LCI M-Sport Alpine White -08
e81 118i Alpine White -07

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 23 Maalis 2014, 09:13

jaki kirjoitti:
Major kirjoitti:Ei siellä mitään muttereita ole, vaan letkumen päässä "rutatut ristin malliset tulpat" jotka kannattaa poistaa.


Ei kannata. Niillä tulpilla on yksi tärkeä tehtävä: vähentää takapyöriltä tulee melua auton sisään. Olen tehnyt head-to-head ajotestin. dB- mittaria ei ollut, mutta korvakuuloltakin huomasi eron.

Lisää listaa. LCI- malleissa hajoaa se joystick vaihdekeppi jossakin vaiheessa. En ole vielä perehtynyt, voiko sen korjata, vai meneekö vaihtoon (n 1500 eur osa)


Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'

LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 741
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E61 530d 2007 M-Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 23 Maalis 2014, 12:58

Major kirjoitti:Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'


Sen kun et usko, minulle ihan sama. Melua ne kuitenkin lisää. Se on nyt semantiikkaa, onko ne lähellä takapyörää vai takapuskurin sisällä, takapyörien melu joka tapauksessa lähellä ja pakoputken pää. Eivät muuten edes tule takapuskurin alle, vaan jäävät sinne sisälle.
Likahan noihin tutteihin tarttuu todella tiukasti,kun ovat jotain hyvin pehmeää materiaalia (kumia).

LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...


Mistä sen tiedät onko vaihdettu jo Saksassa (takuukorjauksia ei aina näy SAP- huolto/korjauslistauksissa) joita tuskin olet muutenkaan saanut kaikista autoista. Ja kertovatko kaikki asiakkaasi mitä autoilleen on tehty esim vuosi ostamisen jälkeen?
Tuo keppihän on vain kytkinkokoelma hienossa paketissa. Edellä kysyttiin miten oireilee.
Vastaus: en tiedä, yhdestä asiakkaan autosta luin vikakoodin, että oli antanut satunnaista kepin kytkinvikaa. Todennäköisesti jossakin vaiheessa menee siis rikki.
Omassa (ajettu 170 tkm) keppi oli vaihdettu EP- takuuseen n vuosi sitten.
Mutta: ehkä liioittelin: ehkä tuo nyt ei ihan ns tyyppivika kategoriaa ole, mutta rikki niitä on kuitenkin mennyt.
Jos omasta sattuu joskus hajoamaan (tuskin, koska uusi oli päivitetty versio)), aion kyllä korjata sen. Ohjeita en ole kaivellut, on sitten sen ajan murhe.
ja: kepistä on tullut jo viisi pävitettyä versiota. Huvikseenko ovat tehneet siitä uusia (parannettuja?) versioita...
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 23 Maalis 2014, 16:58

Major kirjoitti:Nyrkkisääntö on että jos 20 minuutin maantieajon jälkeen lämmöt eivät pysy 80 asteen paremmalla puolella niin kannattaa vaihtaa...


Vielä tuosta senverran että mihin tuo mahtanee vaikuttaa jos käy liian vilposena? Oliko esim jotain tyyliin DPF tartti enemmän lämpö tms, joka myöhemmin saattaa tulla sitten kalliiksi jos vaihtele? Muuten auto toimii kun junan vessa.

Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 09:52
Auto: 535dTA 2008

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Major » 23 Maalis 2014, 17:02

Kuluttaa ½-1 litraa enemmän, dpf poltot eivät toimi alle 75 asteessa,
ja moottorin kuluminenkin on puolilämöpoisenä isompaa, tosin ei merkittävästi...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
E60/61 Tyyppivikojen korjausta Jyvässeudulla. Originaalit varaosat E60/61, yleisimmät suoraan hyllystä

bf777
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 22:20
Auto: E61 LCI Touring 525d ECE L A

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja bf777 » 23 Maalis 2014, 18:24

Kiitoksia vastauksista. Taitanee olla sitten tosiaan termarien vaihto aluksi edessä.
Kulutus on ollut sekalaisessa ajossa aika tasasesti 7 litran hujakoilla tietokoneen mukaan.

lauka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Huhti 2014, 09:08

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja lauka » 21 Huhti 2014, 09:13

Olen hommaamassa ensimmäistä Bemariani (520 vm 2007) ja tämän ketjun tiedot ovat kyllä tarpeen.

Olisi pari kysymystä:
1. Autossani on M47-TU2D20 tyyppinen moottori, teho 110 kW. Olen nähnyt vastaavaa moottoria myös 120 kW:na, mitä eroa näissä on?

EDIT: BMW:n varaosasivustolla (http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html) näyttää tehoksi 120 kW. Hmm..

EDIT2: Itse itselleni vastaten, syynä näyttää olevan tämä varuste: S843A MOTORAUSLEGUNG Power reduction. Tehoja on ilmeisesti ohjelmallisesti pienennetty verojen pienentämiseksi Saksassa. Saakohan tuon ominaisuuden myös ohjelmallisesti poistettua?

2. Mistä Bemariin kannattaa ostaa varaosat? Saako ihan Motonetistä vai kannattaisiko katsella netistä esim. Saksanmaalta?
Viimeksi muokannut lauka, 21 Huhti 2014, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 939
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 525dA XD
VW Touareg
Moto Guzzi 1400 California
Paikkakunta: Kaarina

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Juha » 21 Huhti 2014, 12:32

jaki kirjoitti:
Major kirjoitti:Tuota meluhommaa en kyllä suosiolla niele... Ettäkö kumiletkun sisään pääsevä melu kantautuisi paremmin autoon?!?
Ja ne reiäthän on takapuskurin alla eikä pyöränkoteloissa...'


Sen kun et usko, minulle ihan sama. Melua ne kuitenkin lisää. Se on nyt semantiikkaa, onko ne lähellä takapyörää vai takapuskurin sisällä, takapyörien melu joka tapauksessa lähellä ja pakoputken pää. Eivät muuten edes tule takapuskurin alle, vaan jäävät sinne sisälle.
Likahan noihin tutteihin tarttuu todella tiukasti,kun ovat jotain hyvin pehmeää materiaalia (kumia).

LCI mallin keppejä ei minun tuomiin ole yhtään vielä vaihdettu, autoilla tosin on ajettu alle 200 tkm,
yksilöitä on kuitenkin muutamia kymmeniä...


Mistä sen tiedät onko vaihdettu jo Saksassa (takuukorjauksia ei aina näy SAP- huolto/korjauslistauksissa) joita tuskin olet muutenkaan saanut kaikista autoista. Ja kertovatko kaikki asiakkaasi mitä autoilleen on tehty esim vuosi ostamisen jälkeen?
Tuo keppihän on vain kytkinkokoelma hienossa paketissa. Edellä kysyttiin miten oireilee.
Vastaus: en tiedä, yhdestä asiakkaan autosta luin vikakoodin, että oli antanut satunnaista kepin kytkinvikaa. Todennäköisesti jossakin vaiheessa menee siis rikki.
Omassa (ajettu 170 tkm) keppi oli vaihdettu EP- takuuseen n vuosi sitten.
Mutta: ehkä liioittelin: ehkä tuo nyt ei ihan ns tyyppivika kategoriaa ole, mutta rikki niitä on kuitenkin mennyt.
Jos omasta sattuu joskus hajoamaan (tuskin, koska uusi oli päivitetty versio)), aion kyllä korjata sen. Ohjeita en ole kaivellut, on sitten sen ajan murhe.
ja: kepistä on tullut jo viisi pävitettyä versiota. Huvikseenko ovat tehneet siitä uusia (parannettuja?) versioita...


Mulla on kahdesta e6x vaihdettu keppi takuuseen. Ilmeisesti v. 2007 ja 2008 malleissa oli tyyppivikaa, ja korjausohjeet oli valmiina kun kuvailin oireet.
Ex:
F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

penax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 11:50
Auto: BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
Paikkakunta: Isokyrö

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja penax » 26 Touko 2014, 12:18

Major kirjoitti:Jos ostit/omistat E61 korisen bemarin (osa pätee myös muihin korimalleihin),
tässä työlistaa:

..........

4) Tarkista koneen lämmöt, uusi termareita tarvittaessa
Dieselit tuntuvat järjestään käyvän vanhemmiten kuumana,
ja kun näissä ei ole varsinaista lämpömittaria, tarkista salavalikon kautta koneen lämmöt:
- Laske valmistusnumeron 6 viimeisen merkin summa (1+2+3+4+5+6=xx)
- Virtojen ollessa päällä tai auton ollessa käynnissä pidi trippiä pohjassa kunnes mittaristoon ilmestyy 01 xxxxx
- Paina nopeasti uudestaan 18 kertaa kunnes tulet 19 -alkuiseen valikkoon
Jos painoit liian hitaasti, menit 01 alavalikkoon, päävalikkoon pääsee pitämällä trippiä hetken pohjassa.
- 19 valikkoon tullessasi päästä tripistä irti, 1-2 s. sisällä alle ilmaantuu lock on ja numero
syötä tähän tripillä laskemasi numero
- Kun numero on syötetty oikein, siirryt takaisin 01 menuun,
siitä sitten siirry 07 menuun josta näet mm. moottorin lämmöt.

..........

...


Mun katiskan VINnissä on vain 5 numeroa lopussa. Mites tässä mennään salavalikoihin?
- penax -

_________________________________________________________________________________
BMW 525dA Touring -08
Toyota Corolla 2.0D
+ exiä lukematon määrä

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3124
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: F30 320dA 2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja salmol » 26 Touko 2014, 18:54

penax kirjoitti:Mun katiskan VINnissä on vain 5 numeroa lopussa. Mites tässä mennään salavalikoihin?


F-sarjan katiskoissa otetaan VIN-koodista vain 5 numeroa, mutta en tiedä miten E-sarjassa. Kokeile kuitenkin.

viewtopic.php?f=12&t=4820&p=45778#p45271

Tai jos siinä on kirjain, niin ota sitä edeltävä numero mukaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyt: BMW F30 320dA 2012
Ex: BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Moksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 10:53

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Moksu » 05 Heinä 2014, 11:25

Tervehdys

Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
huoltokirjaa katselin 3-4 viimeistä huoltoa lukuunottamatta kaikki huollot oli merkkiliikkees tehtyjä vieläpä samassa paikassa
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle

Kiitoksia jo näin etukäteen :)

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 741
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 08:52
Auto: E61 530d 2007 M-Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja jaki » 05 Heinä 2014, 15:34

Moksu kirjoitti:Olis kiikarissa tollanen 530d 2003 310tkm ajeltu Suomi peli
Mahtaakos tuollaiseen uskaltaa kokkaantua vai onko parempi antaa olla vaan ?
lyhyellä koeajo lenkillä ainakin laatikko tuntui toimivan hyvin muutenkin tuntui jämäkälle/vakaalle


Mikä ettei. Yhdellä 330 tkm ajetulla 535d:llä tuli ajeltua päivä. En keksinyt mitään valitamista. Pihassa käv viime viikolla 2 kpl n 370 tkm ajettua E61:tä. Molemmissa sisusta siisti ja kaikki käsittääkseni toimi niin kuin pitikin.
Tuossa autossasi on joko imusarjan läpät poistettu tai huomaat kohta, onko... :blush:

Asiasta seitsemänteen: minulla on nyt 10/07 LCI 530d ja onpa siinäkin keppi vaihdettu takuuseen, km-lukemalla 23 tuhatta. Taisin kirjoittaa aikaisemmin väärin, rikki ei mene siis koko keppisysteemi vaan sen "kädensija", eli missä on ne vaihdetta ilmaisevat ledit ja kirjaimet jne. Se ei maksa Saksassa kuin n 150 euroa. Eli ei paha, jos se siis on noissa onelmana.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Kässi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Heinä 2014, 08:25

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja Kässi » 16 Elo 2014, 11:40

Oikea koodi tuohon salavalikkoon on 5 viimeistä sarjanumeroa,koitin tuolla 6numeron ohjeella päästä puolipäivää.

inconel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Elo 2012, 07:08
Auto: E91 330d LCI

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

ViestiKirjoittaja inconel » 20 Loka 2014, 08:20

LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa