Sivu 7/7

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 12:15
Kirjoittaja Juha
inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?
Eipä siellä kepissä mitään servoa tai muuta moottoria ole, joka sitä liikuttelisi itsestään. Eli ominaisuushan se.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 12:41
Kirjoittaja inconel
Kiitos tiedosta. Näin epäilinkin. Olen uutta autoa ostamassa ja piti tämäkin varmistaa.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 12:48
Kirjoittaja hege
inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?
Kollegallani on E60 LCI 25xd ja hänellä kyllä menee vaihdevipu fyysisesti takaisin sinne "keskiasentoon" kun painaa P:tä tai avaa oven. Pitää vielä kokeilla tätä samaa omassa F10:ssäkin, mutta uskon että toimii ihan samalla tavalla.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 12:55
Kirjoittaja samulis
omissa E6X (2*vm 2009) ja F11 muistaakseni kaikissa on palautunut paikoilleen.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 12:57
Kirjoittaja Juha
Oho, mulla on sitten ollut jotain viallisia e60/e61:iä... Satavarma en enää ole tuosta nykyisestä F10:stä. Täytyykin testailla.

Sammuttaakos porukka nuo autot aina vaihde päällä? Itse tulee ensin laitettua P-asentoon, ja sitten vasta sammutan auton.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 20 Loka 2014, 18:58
Kirjoittaja Heguli31
inconel kirjoitti:LCI-mallin automaattihämmentimen toiminnasta olisi nopea kysymys:

Auton kun sammuttaa D-asennosta se menee P-asentoon. Saman kun tekee M/S-asennosta niin keppiin syttyy P-valo, mutta itse keppi ei fyysisesti liiku takaisin "oikealle puolelle". Onko tämä vika vai ominaisuus?
Kyllä sen kuuluu siirtyä sinne oikealle.Yleensä varovainen vaihdevalitsimen alapään puhdistaminen paineilmalla sen suojuksen alta auttaa.Voi ola toki ihan vikaantunut(kin).Mutta suositteln kokeilemaan sen joykkarin puhdistamista.Omassani kyllä toimii ihan oikein,eli palauttaa kepin oikealle heti sammutksen jälkeen

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 22:56
Kirjoittaja terhakka
Hei

Sanokaapas, kun iski polte 530 vm. 06 bemariin kipinä. Ainut askarruttava juttu, että autolla (ollut yhdellä omistajalla) ajettu melkein puolimiljoonaa. Uskaltaako laittaa käyttöautoksi? Ja löytyykö näistä peleistä vakiona jo pysäköintitutkat tms.

Kiitokset vastauksista.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 21:29
Kirjoittaja melli
Tervehdys,

ensimmäinen viesti foorumille ja kaipaisin apua 2004-mallisen 530d-farkun hinnoittelussa. Kävi niin murheellisesti, että syöpä vei veljen ja leskelle jäi ylimääräiseksi tuo mainittu auto, jonka ostamista harkitsen. Koeajon perusteella auto vaikutti hyvältä.

BMW on merkkinä uusi, mutta käsittääkseni auto on siis tummansininen e61 530d automaatilla, comfort-penkeillä ja panoraamakatolla, ajettu jo 525 tkm ja löysin ainakin seuraavat viat: ovia ei saanut kauko-ohjaimella auki (vain yhtä avainta kokeilin), ilmastointi puhalsi kuumaa koko ajan (en usko, että säätöihin on paljon viime aikoina koskettu), etuspoilerista puuttuu pala. Monenlaisia viestiketjuja on tullut luettua ja eniten huolestuttaa nyt tuo ilmastointi.

Imusarjan läpistä veli ei ollut koskaan kuullutkaan, kenties ne on jo Saksassa poistettu tai sitten ei. Vetokoukku puuttuu ja sellaisen tarvitsen muttei sitä nyt vikana voi pitää. Tasonsäädön kompressori on kuulemma vaihdettu ja muutenkin huollettu ilmeisesti liikkeessä enimmäkseen. Auto on 400 km päässä Lappeenrannassa, eli en pääse tutkimaan sen tarkemmin. Ruostetta en nähnyt missään, jonkinlainen kolari sillä on ajettu ja etupäätä laitettu uusiksi useammalla tonnilla.

Nettiautossa halvin saman ikäinen oli 10000 e, toki 200 tkm vähemmän ajettuna. Mikähän moiselle pelille voisi olla käypä arvo? Ilmeisesti voisin saada sen puoli-ilmaiseksi ja harkitsen vakavasti sen ostoa jos esim. 3-4000 eurolla minulle lähtisi (ulkopuolinen ostaja kenties joutuisi enemmän maksamaan jos moinen löytyisi). Mitään erityistä järkisyytä ei tuon ostoon ole, olisipahan jonkinlainen tunneside veljeen kuitenkin. Toisaalta nykyinen auto vaatisi jo melkoisia panostuksia, jos sitä aikoisi kauan pitää, joten autokaupoille saattaisin joutua kuitenkin lähiaikoina.

Eli löytyisikö jotain näkemystä hinnalle? Jos joku muu sattuisi olemaan moisesta kiinnostunut, autoa pääsee varmasti katsomaan (yv:llä vaikka yhteyttä).

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 17 Touko 2015, 22:35
Kirjoittaja melli
No niin, reilu 500 km tuli ajettua tuolla edellisessä viestissä mainitulla autolla. Eipä siinä juuri kilometrit tunnu ja kulku oli pääosin mukavaa. Kesärenkaat oli joku lesken ystävä vaihtanut alle, ravisti kovasti 90:n tuntumassa, mutta onneksi enin matka meni vähän kovempaa. Ja toki tarkistin pulttien kireyden; pitänee ottaa kaikki irti ja laittaa momentit ja paineet kohdalleen.

Varustelistakin selvisi rekisteriotteen perusteella:

Model description: 530d
Market: Europa
Type: NJ71
E-Code: E61
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O1 - 3,00l (160kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Orientblau Metallic (317)
Upholstery: Leder Dakota/rotorange (LCRK)
Production date: 14.07.2004
Assembled in: Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S205A Automatikgetriebe Automatic transmission
S217A Aktivlenkung Active steering
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings
S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel
S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S2C0A BMW LM Rad Sternspeiche 124 mit Notlauf BMW LA star spoke 124 w flat-runn. prop.
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S339A Shadow-Line Shadow-Line
S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S386A Dachreling Roof railing
S402A Panoramadach elektrisch Electric panoramic roof
S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S438A Edelholzausführung Fine wood trim
S442A Getränkehalter Cup holder
S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S536A Standheizung Auxiliary heating
S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S563A Lichtpaket Light package
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S620A Spracheingabe Voice control
S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth
S676A HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec.
S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.
S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.
S8SPA Steuerung COP Control unit COP

Pitää jostain hommata suomenkielinen manuaali vielä ja tutustua autoon kunnolla.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 01 Tammi 2017, 22:18
Kirjoittaja miq
Ironic32 kirjoitti:
JJ530xdaT kirjoitti: Ei koske yleisesti 3.0 konetta eli miten autossa 530xdaT 2006 vai ei koske pelkästään 525d 3.0 konetta?
Kyllä sun autosta (530d) läpät löytyy.
Olen antanut kertoa itselleni että manuaali e61 530dX:ssä ei näitä pahamaineisia läppiä olisi.
Miten asia on, pitääkö tarina paikkaansa?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 20:24
Kirjoittaja Clavurion
miq kirjoitti:Olen antanut kertoa itselleni että manuaali e61 530dX:ssä ei näitä pahamaineisia läppiä olisi.
Miten asia on, pitääkö tarina paikkaansa?
Ei pidä paikkaansa. E6x:ssä ainut läpätön poikkeus LCI 525d.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 11 Syys 2017, 20:46
Kirjoittaja hkarr
Näin minäkin olen ymmärtänyt, että E60/E61 530d:ssä on aina läpät. Ja 525d:ssa taas ei ole läppiä.

Toisaalta muitakin "tietoja" liikkuu: Tuttava oli vasta ostanut 530d farkun (VIN C105654)
* Engine M57/T2
* Prod. Date 2010-02-24

Paikallinen merkkihuolto sanoi em. autosta ettei 2010 vuosimallin 530:ssä ole läppiä. Ei taida pitää paikkansa vai pitääkö? :mus:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 11 Syys 2017, 21:03
Kirjoittaja Clavurion
hkarr kirjoitti:Näin minäkin olen ymmärtänyt, että E60/E61 530d:ssä on aina läpät. Ja 525d:ssa taas ei ole läppiä.

Toisaalta muitakin "tietoja" liikkuu: Tuttava oli vasta ostanut 530d farkun (VIN C105654)
* Engine M57/T2
* Prod. Date 2010-02-24

Paikallinen merkkihuolto sanoi em. autosta ettei 2010 vuosimallin 530:ssä ole läppiä. Ei taida pitää paikkansa vai pitääkö? :mus:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä on läpät ainakin tehtaalta lähtiessä.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 11 Syys 2017, 21:21
Kirjoittaja hkarr
Jep, näin minäkin olen ymmärtänyt.

Yksi foorumi kirjoittaa näin:
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
"BMW diesels engines post 2009 DO NOT have swirl flaps"
"also 6 cylinder N57 diesel engines have a flap control but this is an inline system and not a swirl flap system"

Mikähän tilanne on F10/F11 530d ja 535d malleissa? :conf:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 11 Syys 2017, 23:00
Kirjoittaja Major
Kyllä myös N-sarjan koneissa on läpät mutta ne on erilaiset eikä niitä tarvitse sen takia poistaa että ne koneeseen kulkeutuisivat... N-sarjassa imusarja kartottuu ihan eri tavalla kuin M-sarjassa ja imusarja pitää putsata jossain vaiheessa... Tämä näkyy mm. vikakoodeina imusarjan läpistä kun ne eivät enää sulkeudu kunnolla.