Sivu 3/7

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 13 Syys 2011, 17:41
Kirjoittaja JKK
Pitäisi tosiaan fixata tuo kompuran letku uusiksi. Eikös siinä tartte irroittaa apukuskin puoleinen takamuovilokari irtipois, jotta pääsee letkuun käsiksi?

Minkämoista letkua/tarvikkeita kannattaa hankkia etukäteen, jottei kahteen kertaan tartte tehdä?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 13 Syys 2011, 17:47
Kirjoittaja Major
JKK kirjoitti:Pitäisi tosiaan fixata tuo kompuran letku uusiksi. Eikös siinä tartte irroittaa apukuskin puoleinen takamuovilokari irtipois, jotta pääsee letkuun käsiksi?

Minkämoista letkua/tarvikkeita kannattaa hankkia etukäteen, jottei kahteen kertaan tartte tehdä?
Pitää, ja myös kompuran suojana oleva muovi, se helpottaa asennusta
ja muutenkin tekee hyvää ottaa kompuran vierestä kaikki kertyneet kurat pois...

Osta metri muistaakseni 6 mm sisähälkaisijaltaan olevaa letkua.
Itse ostin biltemasta metallipunoksella vahvistettua kun pistin asiakkaan autoon...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Syys 2011, 20:03
Kirjoittaja jukkareu
Onkos nuo panoraaman poistoreijät helposti löydettävissä sietä puskurin syövereistä?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Syys 2011, 20:12
Kirjoittaja Major
jukkareu kirjoitti:Onkos nuo panoraaman poistoreijät helposti löydettävissä sietä puskurin syövereistä?
No jaa, ei. Mutta niiden auki oleminen on helppo testata,
pistä auto tasaiselle alustalle ja kaada luukun auki ollessa vettä sinne kiskoihin.
Joka kulmasta pitäisi tulla vettä (takakulmista ja eturenkaiden tienoilta)...
Jos ei lorise kunnolla, ovat tukossa. Tietysti kannattaa ennen kaatamista
katsoa sinne konttiin että onko mahdollisen vararenkaan alla kosteutta ettei lopullisesti
hukuta niitä boxeja...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Syys 2011, 20:34
Kirjoittaja jukkareu
Koettelin kurkkia sinne alle ja en kyllä ko. reikiä havainnut.

Miten ja mitä kautta olette ne saaneet avattua.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 08 Tammi 2012, 19:45
Kirjoittaja Ironic32
jukkareu kirjoitti:Koettelin kurkkia sinne alle ja en kyllä ko. reikiä havainnut.

Miten ja mitä kautta olette ne saaneet avattua.
Tämä tieto kiinnostais itseäkin.

Löytyiskö jollain ohjetta / kuvaa, esim. tuolta bmwfans.info sivulta, että mistä noita poistoreikiä vois mettästää. Siis panoraamakaton tapauksessa? Tai ylipäätänsä jotain tarkempaa kuvausta, että mistä tuota vettä pitäis valua?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 13:23
Kirjoittaja BlackGrouse
5) Tarkista/Vaihda kompuran letku (koskee vain farkkua)
- Kaikissa farkuissa on ilmajouset takana
- Kompuran imuletku murtuu kompuran päästä ja imee kompuraan likaa jonka seurauksena
kompura hajoaa ja se maksaa reilun tonnin, töineen varmaan vajaa 2...
- Kompura sijaitsee auton alla oikeassa takakulmassa
- Siihen pääsee käsiksi purkamalla auton pohjamuovin pois
- Huhujen mukaan uudemmissa on vahvistettu letku,
itse en vielä ole omistani tuota jaksanut tarkistaa...




Löytyykö tätä ohjeistusta koskien kuvallista ohjeistusta mistään? Eli missä kompura tarkalleen sijaitsee ja mitä letkuja vaihdellaan. Aloittava bemarimies tarvii neuvoja. kiitos :mus:

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 13:34
Kirjoittaja Major
Kuvia ei ole, oikeasta takakulmasta pohjamuovipois,
siellä on kymmenkunta mutteria/ruuvia.

Kompura on syvennyskessä vararenkaan kotelon reunan ja lokasuojan välissä.
Etupäästä lähtee letku, murtuu nipan vierestä.

Letku nousee oikean sisälokarin taakse, ja jos sen haluaa kokonaan vaihtaa,
pitää sisälokasuojaa raottaa.

Letku on sisähalkaisijaltaan 6 mm.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 21:48
Kirjoittaja BlackGrouse
Kiitos selvennyksestä. Kuinka usein tai millä väliajoilla vaihdatte tuon letkun? Mun bemmulla ajettu melkein 300tkm, mutta missään ei ainakaa lue sanaakaan tuosta letkusta, ei saksaksi, eikä suomeksi. Imuläpät kylläkin poistettu.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 21:54
Kirjoittaja Major
170 tkm ajetussa 2005:ssa oli poikki,
150 tkm ajetussa 2008 faceliftissä letku oli moitteettomassa kunnossa...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 20:02
Kirjoittaja kutos-z
Major kirjoitti:170 tkm ajetussa 2005:ssa oli poikki,
150 tkm ajetussa 2008 faceliftissä letku oli moitteettomassa kunnossa...
Morjensta vaan kaikille hengen heimolaisille.tuli hommattua tuommonen 535-2005:nen farkku pitkällä varuste listalla ja myös M-Sport.Hp on yli kolmensadan ja torguetakiin melkein settemänsataa.hyvin potkii.Tämä hieno palsta voi katella nuo vakio viat.Kiitos Majorsille.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 11:10
Kirjoittaja JP-76
Antinontoxic kirjoitti:Missäs vaiheessa avain muuttui salmiakista mokkulaan?
2006:een tuo taisi tulla.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 12:12
Kirjoittaja Major
Kyllä, 9/2005 alkaen valmistettuihin...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 12:45
Kirjoittaja JP-76
JP-76 kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Missäs vaiheessa avain muuttui salmiakista mokkulaan?
2006:een tuo taisi tulla.
Joo, tota, olis varmaan mun kannattanu lukea tuota ensimmäistä sivua pidemmälle... :lol:

My bad :)

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 29 Tammi 2012, 21:22
Kirjoittaja BlackGrouse
Level system control fail!

Tuommosta herjaa silloin tällöin käynnistysen jälkeen. Eli tasonsäätimessä häikkää. Ei jätä viestiä muistiin. Myyjä(liike) sanoi, että "ihan normaalia talvella". Mitenhän on? Valittaako muilla tuosta tasonsäädöstä ehjät bemmut?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:28
Kirjoittaja 309mik
Tervehdys ..

Kertoisiko joku pitääkö 525 da: vaihteistoöljyt vaihtaa joskus ja jos pitää niin milloin..
Malli on v.2006 2,5l diesel touring..

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 08 Helmi 2012, 09:03
Kirjoittaja Major
Virallisesti ei milloinkaan. Käytännössä jos vaihtaa, pitäisi ne vaihtaa alle 100 tkm välein jotta siitä olisi mitään hyötyä.
Jos mennään vaihtamaan 200 tkm ajetun öljyt eikä niitä ole aiemmin vaihdettu,
saatetaan vain saada vahinkoa aikaiseksi kun saattaa lähteä laatikkoon kertyneet sakat liikenteeseen...

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 28 Maalis 2012, 07:53
Kirjoittaja JJ530xdaT
Major kirjoitti:Jos ostit/omistat E61 korisen bemarin (osa pätee myös muihin korimalleihin),
tässä työlistaa:


1) Poista/ta dieselistä imusarjan läpät
Ei koske 525d (3.0) konetta, koskee kaikkia muita.

Ei koske yleisesti 3.0 konetta eli miten autossa 530xdaT 2006 vai ei koske pelkästään 525d 3.0 konetta?

Omassa radio kuuluu tosi huonosti eli löytyy yleensä vain YLEn kanavat ja Nova, kirkolla myös kaupalliset. Viittaisi antennikaapeliin tai vahvistimeen?

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 28 Maalis 2012, 08:22
Kirjoittaja Ironic32
JJ530xdaT kirjoitti: Ei koske yleisesti 3.0 konetta eli miten autossa 530xdaT 2006 vai ei koske pelkästään 525d 3.0 konetta?
Kyllä sun autosta (530d) läpät löytyy.

Re: E61/60 dieselin ostajan työ/vinkkilista, tyyppiviat

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 14:00
Kirjoittaja Major
BlackGrouse kirjoitti:Level system control fail!

Tuommosta herjaa silloin tällöin käynnistysen jälkeen. Eli tasonsäätimessä häikkää. Ei jätä viestiä muistiin. Myyjä(liike) sanoi, että "ihan normaalia talvella". Mitenhän on? Valittaako muilla tuosta tasonsäädöstä ehjät bemmut?

Ehjät ei valita. Tuo vikailmiotus tulee siitä että kompura on ollut liian kauan päällä,
ts. on joko vuoto jossain tai kompuran tuotto ei riitä (eli menny *askaa sisään ja sen takia kulunut).