E61 LCI kaiuttimet

E60, E61
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tokenator1000 kirjoitti:Etuparkkitutkien äänet tulevat etukaiuttimista ja takatutkien äänet takakaiuttimista. Nyt kun etupään signaali on vahvistettu ja takakaiuttimet edelleen soittimen vahvistimen perässä, niin etututkien äänet ovat erittäin kovat vs takatutkien äänet.
Minä (mulla tosin E93, mutta CCC ja 676 Hifi tehtaalta kuitenkin, joten jos ei tasoissa, niin lähellä ollaan) käänsin DSP:stä vahvistusta hiljemmalle ja radiosta ääntä kovemmalle, jolloin säätymättömät PDC ja gong -äänet vaimenivat suhteessa musiikkiin. Samalla kaikki mahdollinen indusoituva häriiö heikkenee suhteessa varsinaiseen signaaliin, joten siinäkin pääsee voiton puolelle. Jos musiikki alkaa tuolla keinoin taittua liikaa takakaiuttimien suuntiin, niin käännä soittimesta faderia eteenpäin
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tokenator1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Loka 2017, 10:58
Auto: 535D LCI 2007
Paikkakunta: Nokia

Aero kirjoitti:
Tokenator1000 kirjoitti:Etuparkkitutkien äänet tulevat etukaiuttimista ja takatutkien äänet takakaiuttimista. Nyt kun etupään signaali on vahvistettu ja takakaiuttimet edelleen soittimen vahvistimen perässä, niin etututkien äänet ovat erittäin kovat vs takatutkien äänet.
Minä (mulla tosin E93, mutta CCC ja 676 Hifi tehtaalta kuitenkin, joten jos ei tasoissa, niin lähellä ollaan) käänsin DSP:stä vahvistusta hiljemmalle ja radiosta ääntä kovemmalle, jolloin säätymättömät PDC ja gong -äänet vaimenivat suhteessa musiikkiin. Samalla kaikki mahdollinen indusoituva häriiö heikkenee suhteessa varsinaiseen signaaliin, joten siinäkin pääsee voiton puolelle. Jos musiikki alkaa tuolla keinoin taittua liikaa takakaiuttimien suuntiin, niin käännä soittimesta faderia eteenpäin
Noin sen tosiaan saa kuriin ja noin munkin laitteet on tällä hetkellä säädetty, Audison vahvistin -15dB tasolla. Ja tosiaan -10dB tasolla huomaa jo indusoituvaa häiriötä, mutta -20dB tasolla ei enää yhtään.
Mutta tällä tavoin mun alkuperäinen ajatus koko systeemissä katoaa, eli soittaa pelkkää etupäätä vahvistimen kautta vähintään riittävällä teholla (2x130W ovet ja 2x130W penkinalusbassot) ja pitää soittimen volume mahdollisimman matalana pitääkseni signaalin puhtaana. Nyt kun takakaiuttimet ovat alkuperäisen soittimen perässä (teho ~15W?) ja joudun erillisen vahvistimen tehon rajoittamaan korvakuulolta siihen asti että etu- ja taka PDC volumet ovat samoissa, niin enkö silloin käytäkin tuosta Audisonista myöskin sen n. 15W? Eli koko vahvistimen vahvistuspotentiaali on käyttämättä ja se toimii pelkkänä signaaliprosessorina?

Muistaakseni teho pitää tuplaantua jos halutaan saada +6dB, joten käänteisesti se menisi näin?
130W = +0dB
65W = -6dB
32,5W = -12dB
16,25W = -18dB

eli tuolla -18dB vahvistimen säädöllä saan sen 16,25W tehoa siitä ulos ja silloin korvakuulolta etu- ja takatutkat ovat aikalailla samoissa tasoissa. Jos siis tarvitsen vahvistimelta vain tuon n. 15W tehoa, niin voin hyvin purkaa tuon siltakytkennän vahvistimelta ja käyttää vain 2x35W oville ja 2x35W penkinalusbassoille. Silloin jää vielä 4 kanavaa käyttämättä. Eli voisi myös takakaiuttimet vahvistaa ja kanavat 7 ja 8 siltakytkeä esimerkiksi subille takakonttiin. Hmm..osaisiko joku kertoa miten saada E61 LCI takakaiuttimilta helposti johdot takakonttiin, joutuuko purkamaan kattoverhoilua vai käyvätkö ne kaiutinjohdot jossain välissä takakontissa jo valmiiksi? :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tokenator1000 kirjoitti: Mutta tällä tavoin mun alkuperäinen ajatus koko systeemissä katoaa, eli soittaa pelkkää etupäätä vahvistimen kautta vähintään riittävällä teholla (2x130W ovet ja 2x130W penkinalusbassot) ja pitää soittimen volume mahdollisimman matalana pitääkseni signaalin puhtaana.
Tuo menee minusta vähän väärinpäin. Mitä korkeammalla signaalia pitää alusta lähtien, sitä vähemmäksi siihen suhteessa häiriöitä indusoituu. Eli ellei soitin itse riko signaalia kovalla voimakkuudella tai vahvistimen sisäänmeno leikkaa, saa signaalin pidettyä puhtaampana juurikin minimoimalla myöhempiä vahvistuskertoimia ja maksimoimalla signaalin jo alkupäästä.
Tokenator1000 kirjoitti: Nyt kun takakaiuttimet ovat alkuperäisen soittimen perässä (teho ~15W?) ja joudun erillisen vahvistimen tehon rajoittamaan korvakuulolta siihen asti että etu- ja taka PDC volumet ovat samoissa, niin enkö silloin käytäkin tuosta Audisonista myöskin sen n. 15W? Eli koko vahvistimen vahvistuspotentiaali on käyttämättä ja se toimii pelkkänä signaaliprosessorina?
Et. Jos ne etukaiuttimet soi samalla voimakkuudella säätömuutoksen jälkeen kuin nyt, menee niille sama määrä tehoa. Ainoastaan vahvistimen sisäänmenotaso ja vahvistusaste muuttuu - siirrytään tyyliin signaali*vahvistus*teho -tyylillä 1*15=15 -tilanteesta 3*5=15 -tilanteeseen. Jos mukaan otetaan indusoituvaksi häiriöksi vaikka 0,05, niin muutos on 1,05*15=15,75 -> 3,05*5=15,25, jossa desimaaliosuus sisältää sekä indusoituvat häiriöt, PDC -piipitykset, kongit yms.

Teho on vähän suhteellinen ja lopulta hankalasti ilmaistava asia äänentoistossa, kun kuorma on induktiivinen ja signaali epäsäännöllinen. Käytännössä vahvistinpuolella on tehoa tarpeeksi, jos signaali ei leikkaanu ennen kaiuttimille vientiä ja kaiuttimet kestää sitä tarpeeksi, jos eivät pohjaa.
Tokenator1000 kirjoitti: Muistaakseni teho pitää tuplaantua jos halutaan saada +6dB, joten käänteisesti se menisi näin?
Ei kun 3dB :)
Tokenator1000 kirjoitti: eli tuolla -18dB vahvistimen säädöllä saan sen 16,25W tehoa siitä ulos ja silloin korvakuulolta etu- ja takatutkat ovat aikalailla samoissa tasoissa.
Ei, vaan vahvistuskerroin vähenee, eli saman ulostulotehon saavuttamiseksi pitää sisään viedä kovempi signaali (=volumenappi isommalla). Tässä taas sähköteknisesti on helppo haksahtaa, kun sisäänmenevä signaali on käytännössä jännitettä ja ulos tulee tehoa. Se jännite kerrataan vahvistuskertoimella ja virtaa syötetään sen verran kuin vahvari tarjoaa tai kaiuttimen impedanssiin ko. jännitteellä menee. Jos vahvistimelta loppuu virransyöttökyky kesken, leikkaantuu jännite ja elementti jää hetkeksi paikalleen, mikä kuulostaa ikävältä ja polttaa kaiutinelementin.
Tokenator1000 kirjoitti: Jos siis tarvitsen vahvistimelta vain tuon n. 15W tehoa, niin voin hyvin purkaa tuon siltakytkennän vahvistimelta ja käyttää vain 2x35W oville ja 2x35W penkinalusbassoille. Silloin jää vielä 4 kanavaa käyttämättä. Eli voisi myös takakaiuttimet vahvistaa ja kanavat 7 ja 8 siltakytkeä esimerkiksi subille takakonttiin.
Ne penkinalusbassot kaipaa enempi potkua kuin ovikaiuttimet. Miten olisi tälläinen konfiguraatio:
1: vasen ovi
2: oikea ovi
3+4 (sillattuna): vasen lattiabasso
5+6 (sillattuna): oikea lattiabasso
7: vasen takakulma
8: oikea takakulma
Pre-out: lähtö subwooferin erilliselle vahvistimelle

Eli käytännössä sama kuin Audisonin käyttöohjeen preset 5.4.7. Tuolla saisit potkua lattiabassoille eli sinne missä sitä alkuperäisellä kaiutinkonfiguraatiolla tarvitaan. Lisäksi kun teet subwooferin kokonaisuutena, jossa vahvistin on subbarikotelon kyljessä ja kytkentä laadukkailla liittimillä (Powercon ja XLR?) saat tehtyä subwooferin, joka on helppo nostaa pois jos auton kuljetuskapasiteettia tarvii maksimoida väliaikaisesti ja takaisin kun tilaa saa taas tuhlata surutta. Lisäksi tuolla saa subwooferille äkäisemmän vahvistimen kuin tuo 130W (jota rehellisesti sanoen hieman epäilen, kun Audison väittää yhdeltä kanavalta löytyvän 4ohm kuormaan 35W ja sillattuna 130W).

Niin joo, voit toki myös vaimentaa niitä takakaiuttimia laittamalla niille muutaman euron hintaiset sarjavastukset (esim. 4ohm), mutta kannattaa muistaa että sinne syötetty signaali lämmittää niitä vastuksia, joten niiden tehonkesto ja jäähtyvyys kannattaa huomioida. Lisäksi se on ainakin minusta vähän tyhmää, kun tuolla vahvistuskertoimen ja volumen säädöllä pääsee parempaan lopputulokseen vähemmällä työllä ja pienemmillä kustannuksilla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tokenator1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Loka 2017, 10:58
Auto: 535D LCI 2007
Paikkakunta: Nokia

Huh huh, olipas mulla järkyttävästi asia- ja ajatusvirheitä, kiitokset oikaisuista! Erittäin paljon hyvää tietoa postauksessasi. :thuup:

Eli yhteenvetona rohkeasti vaan soittimesta voluumia kunhan signaali pysyy säröttömänä ja pitää vahvistuskertoimen pienenä Audisonin asetuksista, niin pysyy indusoituvat häiriöt sekä PDC- ja Gong-äänet maltillisena.
Aero kirjoitti:Ne penkinalusbassot kaipaa enempi potkua kuin ovikaiuttimet. Miten olisi tälläinen konfiguraatio:
1: vasen ovi
2: oikea ovi
3+4 (sillattuna): vasen lattiabasso
5+6 (sillattuna): oikea lattiabasso
7: vasen takakulma
8: oikea takakulma
Pre-out: lähtö subwooferin erilliselle vahvistimelle

Eli käytännössä sama kuin Audisonin käyttöohjeen preset 5.4.7. Tuolla saisit potkua lattiabassoille eli sinne missä sitä alkuperäisellä kaiutinkonfiguraatiolla tarvitaan. Lisäksi kun teet subwooferin kokonaisuutena, jossa vahvistin on subbarikotelon kyljessä ja kytkentä laadukkailla liittimillä (Powercon ja XLR?) saat tehtyä subwooferin, joka on helppo nostaa pois jos auton kuljetuskapasiteettia tarvii maksimoida väliaikaisesti ja takaisin kun tilaa saa taas tuhlata surutta. Lisäksi tuolla saa subwooferille äkäisemmän vahvistimen kuin tuo 130W (jota rehellisesti sanoen hieman epäilen, kun Audison väittää yhdeltä kanavalta löytyvän 4ohm kuormaan 35W ja sillattuna 130W).
Tuo olisi varmasti järkevin ratkaisu ja saisi tasapainoisen soinnin. Kattokaiuttimien johdotukset pitäisi saada kierrätettyä vahvistimen kautta, niin saisi nekin sitten Audisonin kautta säädettyä. Toisaalta niille menevä signaali on jo soittimelta leikattua (150Hz? High Pass), niin niitä voisi enää säätää aikaviiveiden osalta.
Toistaiseksi subin puuttumisen voi korvata laittamalla lattiabassojen HP suotimen 30Hz paikkeille, niin tulee sieltä todella alhaaltakin jotain murinaa. Jostain kuitenkin luin, että soittimelta tuleva signaali olisi leikattu 40Hz kohdalta eli sen matalempia ääniä ei joka tapauksessa saa edes subilla, kun sekin käyttäisi tuota samaa Front-signaalia. Toisaalta Audisonin input käyrä näyttäisi sieltä tulevan ihan koko kaistan leveydeltä signaalia, mutta tiedä näistä sitten..

Lisäksi tällainen erikoinen huomio tullut soittimen Faderin säädöstä: Kun säädän pelkkää etupäätä eli fader täysin edessä ja saan säädöt kohdalleen, alan palauttamaan faderia taaksepäin ja tuntuu kuin bassontoisto voimistuisi tällöin. Fader keskitasossa bassontoisto tuntuu olevan jo selkästi ylikorostunut. Jotenkin erikoista, kun takana kuitenkin soittimen perässä olevat kattokaiuttimet ja etupäässä reilulla teholla 8" lattiabassot. Eikai bemari vaan ole tehnyt jotain muuttuvaa EQ:ta tuohon faderin yhteyteen eli soitin lisää bassoa kun laitetaan enemmän sointia laimeille kattokaiuttimille...eihän? :conf: Toisaalta näitä tarpeeksi säätäessä olen saattanut tulla luulosairaaksi, entistä kuurommaksi tai muuten vaan hulluksi :)
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Lisäksi pitää muistaa, että, kun CCC on ns normaalistereokonfiguraatiossa, matalimpia bassoja leikataan, koska pääteaste ei kykene niitä käsittelemään. Hifissähän taasen bassot leikataan kokonaan pois, koska ne johdetaan eri ulsotuloihin, balansoituna, linjatasoisena.
BMW on kyllä rakentanut stereosysteminsä niin "hauskasti", että oikeastaan vain noudatammalla orggislinjaa, saa hyvän lopputuloksen.
Jotta homma mensii totaalisen sekaisin, E90- sarjalaisissa hifi on toteutettu erilailla. Siinähän käsittääkseni hifit tehdään, niin, että mitään linjaulostuloja ei ole, vaan hifi pääte tulee kaikille kanaville. jos kuulostaa sekavalta, sitä se juuri on, koska periaatteessahan E60- ja E90- sarjan CCC on samanlainen sisuskaluiltaan. Mutta koodataan erilailla.
Siksi toivoisin, että E90- hifistelijät eivät tulisi tähän ketjuun, koska se sotkee E60- käsittämistä entisestään.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tokenator1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Loka 2017, 10:58
Auto: 535D LCI 2007
Paikkakunta: Nokia

BMW on tosiaan saanut melkoisen sopan luotua kaikista eri konfiguraatioista. Tästä olen ainakin sen oppinut, että seuraavassa vitosessa eli F11 tulee olemaan vähintäänkin Hifi tai mieluiten vielä pykälää parempi audiosetti jo valmiiksi.
Osaatko muuten sanoa, mistä taajuudesta CCC:n Hifissä on leikattu etuovien signaali? Siinä on ihan eri elementit ja vahvistin kuin omassani nykyisin, joten ei suoraan vertailukelpoinen, mutta olisi mielenkiintoista tietää missä kohtaa BMW tekee tuon leikkauksen.
Olen tässä testaillut 100-200Hz välillä 12dB jyrkkyydellä ovien ja lattiabassojen välistä suodatusta, mutta jotenkin tuntuu että 200Hz kohdalla lattiabassot hieman mölisevät eikä sointi ole niin tarkka kuin haluaisin, taasen 100Hz jaolla ovet toistavat erittäin tarkasti, mutta soundi on hieman laimea. Eihän niiltä ovien 4" keskiääniltä kauhean vahvaa sointia alle 200Hz voikaan olettaa..mutta..Ehkä pitää vielä tarkastaa keskiäänien ja ovipahvin tiiveys, jos sieltä saisi vielä vähän parannusta sointiin.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

E60 CCC:n saa kyllä antamaan jakosuotamatonta linjasignaalia, kunhan tietää mitä tekee. Modaus onnistuu Tampereella allekirjoittaneen toimesta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

jaki kirjoitti:E90- sarjalaisissa hifi on toteutettu erilailla. Siinähän käsittääkseni hifit tehdään, niin, että mitään linjaulostuloja ei ole, vaan hifi pääte tulee kaikille kanaville. jos kuulostaa sekavalta, sitä se juuri on, koska periaatteessahan E60- ja E90- sarjan CCC on samanlainen sisuskaluiltaan. Mutta koodataan erilailla.
Siksi toivoisin, että E90- hifistelijät eivät tulisi tähän ketjuun, koska se sotkee E60- käsittämistä entisestään.
Kun taidan olla ainoa E9x -hifistelijä, joka on hiljattain ollut äänessä, tunnen vähän vastuuta tähän kommenttiin. Joten mainittakoon, että juuri tuosta syystä olen pyrkinyt pysymään yleisellä tasolla, irti E9x (tai oikestaan mistään automallikohtaisista, pl. bemarin lattiabassojen olemassaolo) -spesifisyyksistä.

Jos tästä huolimatta olen onnistunut jakamaan väärää informaatiota E6x:n osalta, pahoittelen ja pyydän (vaikka yksityisviestillä, ettei ketju sotkeennu, jos muut ei halua lukea) kertomaan, missä kohtaa olen moiseen onnistunut sortumaan, jotta voin A) oppia lisää ja B) välttää samaa/vastaavaa sudenkuoppaa jatkossa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Böntti kirjoitti:E60 CCC:n saa kyllä antamaan jakosuotamatonta linjasignaalia, kunhan tietää mitä tekee. Modaus onnistuu Tampereella allekirjoittaneen toimesta.
Ahaa, eli CCC koodataan E9x hifiksi, oletan?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ei vaan vaihdetaan ASK:n softa E9x-malliin.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Böntti kirjoitti:Ei vaan vaihdetaan ASK:n softa E9x-malliin.
Oho, eipäs tullut tuollainen mieleenkään.
Mysteeri silti, miksi E9X:ssä hifi on tehty eri lailla kun E6X:ssä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

E9x-korissa on sähköjen osalta moni muukin asia tehtyy "uudella tavalla" jos kuuskymppiin verrataan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Samppasika
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Huhti 2016, 09:31

jaki kirjoitti:Ju, noinhan se meni :thuup: Vielä laitetaan Dension toimimaan....asentamon jäljiltä.
Päästään myös vertaamaan kokoonpanoa: GZ jälkiasennus hifi vrs orggis hifi.
Tuliko tätä vertailua koskaan tehtyä?
Kiinnostais kovasti, koska juuri alottelemassa E61 LCI perus stereon päivittelyn hifiksi ja elementtipolitiikka mietityttää. Hommaako ebaysta hifi, L7 tai Individual elementit oviin ja peilikolmioon, vaiko GZ settiä? Ajattelin nuo elementit laittaa joka tapauksessa jakosuotimilla, enkä pelkällä diskantin konkka suodolla, eli ne konkat pitäis napsia puis tieltä hifi ja L7 disuista..
Samppasika
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Huhti 2016, 09:31

Nytpä tuo olis tehty täälläkin, eli Stereo -> Hifi muunnos soveltaen.
ESX VS200C Erillissarjalla etupää. Takapää vielä vakio stereon kaiutin kikkareet katossa. Hifin vahvari piilotettuna iDrive näytön taa keksikajarin paikan oikealle puolen ja hyvin mahtuu olemaan. Uudet kaiutinjohdot bassoille uitettu mattojen alta ja etupään sulaketaululta otettu syöttö 40A sulakkeelta. Melkoisen iso muutos entiseen :thuup:

Tässäpä osalistaus kötöstykseen:

61131393724 Socket terminal MQS 0,5-0,75MM² SN 4kpl M-ask pinni, 12pin musta liitin X13813

61138352926 Terminal socket 2.5 2,5-4,0 MM² 6kpl Vahvistin, + - ja kaiutinlinjat

61131392302 Terminal socket 2.5 0.5-1.0 MM² 5kpl vahvistin, sisäänmeno signaalit ja heräte

61131383502 Socket housing 20 POLIG 1kpl Vahvistimen liitinrunko

61138377734 Double leaf spring contact 4,0-6,0 MM²(AG) 1kpl Sulaketaulun sulakekontakti
Kimmo-R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Loka 2011, 12:58
Auto: BMW F11 535xd -12
Honda CR-Z -10
Paikkakunta: Tampere

Tuossa juttua Match UP7 BMW DSP-päätteet asennuksesta E61LCI HiFi 676, jossa se pelkkä 2-kan bassovahvari: https://www.audiokit.fi/kirjoitus/match ... kaapelilla
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista...
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
Vastaa Viestiin