Auto 530dxa LCi vm 2008. Auton kojetaulusta kuuluu heikkoa mutta kuitenkin häiritsevää resonanssia kun auton nopeus nousee 70 kympin tienoille tai yli. Olen yrittänyt paikallistaa mutta tuossa vauhdissa ei oikein pysty lymään korvaa kojetauluun kiinni pitkäksi aikaa. Ääntä ei kuulu esim hidasteiden yli ajaessa tms tilanteissa jossa koriin kohdistuu rasitusta.
Kohtuullisen raivostuttava ongelma ja korjaamista haittaa tuon paikallistaminen. Ääni ei poistu jos pidän kiinni kojetaulun lasista tai yläosan muovista. Ilmeisesti ongelma on sisäpuolella = kallista diagnosoida/korjata?
Onkohan kenelläkään ollut samaa vikaa, jos löytyisi vinkkiä? Haluaisin tämän laittaa kuntoon. Eihän vaimonkaan soraääniä kestä pitkään, saati tyttöystävän
Kojetaululun resonanssi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
- Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
- Paikkakunta: Köyliö
bugracer kirjoitti:Auto 530dxa LCi vm 2008. Auton kojetaulusta kuuluu heikkoa mutta kuitenkin häiritsevää resonanssia kun auton nopeus nousee 70 kympin tienoille tai yli. Olen yrittänyt paikallistaa mutta tuossa vauhdissa ei oikein pysty lymään korvaa kojetauluun kiinni pitkäksi aikaa. Ääntä ei kuulu esim hidasteiden yli ajaessa tms tilanteissa jossa koriin kohdistuu rasitusta.
Kohtuullisen raivostuttava ongelma ja korjaamista haittaa tuon paikallistaminen. Ääni ei poistu jos pidän kiinni kojetaulun lasista tai yläosan muovista. Ilmeisesti ongelma on sisäpuolella = kallista diagnosoida/korjata?
Onkohan kenelläkään ollut samaa vikaa, jos löytyisi vinkkiä? Haluaisin tämän laittaa kuntoon. Eihän vaimonkaan soraääniä kestä pitkään, saati tyttöystävän
Terve
Samantyyppistä ärsyttävää ääntä metsästin itsekin E60 525da 2009 kojelaudan alueelta.
Ratkaisu mun osalta löytyi kuitenkin konehuoneen puolelta, joka resonoi hyttiin. Eli koneen suojamuovin kuljettajan puolella on pyöreä muovikansi suojassa (Bemun merkistä muovissa n. 25 cm oikealla), mikä lie tarkoitus, lienee samassa paikassa 530? Kansi pärisi sitä koputtelemalla, ei tiivistystä-> mulla ainakin ääni tuli siitä.
2005 vuoden E60:n vilkunviiksen check nappula piti myöskin erittäin ärsyttävää pärinää-> ensiapu- langan pätkä tai pahvin pala nappulan ja yläreunan väliin. Uudemmissa on tehdas tiivistänyt tätäkin nuppia niin, ettei enään ilmeisesti resonoi.
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kyllä LCI -malleissakin check nappula rämisee joissain yksilöissä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
ratin räminöidenkorjaus on helppoa.
Bägi lähtee irti kun painaa keskipuolan takaa olevasta reiästä jousta etuviistoon (ei tasapäisellä meisselillä vaan jollain tylpemmällä). Ei tarvitse irroittaa akunkenkää jos virrat eivät ole päällä eikä avaimet lukossa, bägin piuhaa ei tarvi käyttää irti.
Bägi on 3:lla jousitulla hakasella kiinni, käytä jouset irti ja venytä niitä pitemmiksi,
ja katso ettei johdot pääse rämisemään,
sillä tulee yleensä kuntono, vartin kestää korjaus.
Bägi lähtee irti kun painaa keskipuolan takaa olevasta reiästä jousta etuviistoon (ei tasapäisellä meisselillä vaan jollain tylpemmällä). Ei tarvitse irroittaa akunkenkää jos virrat eivät ole päällä eikä avaimet lukossa, bägin piuhaa ei tarvi käyttää irti.
Bägi on 3:lla jousitulla hakasella kiinni, käytä jouset irti ja venytä niitä pitemmiksi,
ja katso ettei johdot pääse rämisemään,
sillä tulee yleensä kuntono, vartin kestää korjaus.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24 Maalis 2013, 11:18
- Auto: BMW E60 530D
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitooos!Major kirjoitti:ratin räminöidenkorjaus on helppoa.
Bägi lähtee irti kun painaa keskipuolan takaa olevasta reiästä jousta etuviistoon (ei tasapäisellä meisselillä vaan jollain tylpemmällä). Ei tarvitse irroittaa akunkenkää jos virrat eivät ole päällä eikä avaimet lukossa, bägin piuhaa ei tarvi käyttää irti.
Bägi on 3:lla jousitulla hakasella kiinni, käytä jouset irti ja venytä niitä pitemmiksi,
ja katso ettei johdot pääse rämisemään,
sillä tulee yleensä kuntono, vartin kestää korjaus.
Eihän kenelläkään ole hyviä vinkkejä siihen että mikä voisi aiheuttaa resonanssia kuskinpuolen a-pilarin suunnalla , auto on e60 530 , check nappula on teipattu kun se jo aiheutti myös samankaltaista ääntä ja muutenkin tässä on koitettu tutkia ja painella joka paikkaa mutta ääni senkuin vaan jatkuu , ääni alkaa noin 30-40 nopeudessa vähänkään epätasaisemmalla asfaltilla. Voiko mahdollisesti diskantissa jokin päästää ääntä ?
rmcf83 kirjoitti:Eihän kenelläkään ole hyviä vinkkejä siihen että mikä voisi aiheuttaa resonanssia kuskinpuolen a-pilarin suunnalla , auto on e60 530 , check nappula on teipattu kun se jo aiheutti myös samankaltaista ääntä ja muutenkin tässä on koitettu tutkia ja painella joka paikkaa mutta ääni senkuin vaan jatkuu , ääni alkaa noin 30-40 nopeudessa vähänkään epätasaisemmalla asfaltilla. Voiko mahdollisesti diskantissa jokin päästää ääntä ?
Täsmälleen samanlaista vikaa mulla. Auto 2004 530dA. Purin eilen a-pilarin verhoilun ja otin myös ovipahvin irti. Niistä ei mitään vikaa löytynyt. Sain paikallistettua vikaa kojelaudan sisään sen ilmastoinnin räppänän yläpuolelle. Eli helvetin vaikeeseen paikkaan. Pitää tänään koittaa purkaa romuja tieltä josko syyllinen löytyis.
On muuten helvetin ärsyttävää ajella nyt.
J0keri kirjoitti:rmcf83 kirjoitti:Eihän kenelläkään ole hyviä vinkkejä siihen että mikä voisi aiheuttaa resonanssia kuskinpuolen a-pilarin suunnalla , auto on e60 530 , check nappula on teipattu kun se jo aiheutti myös samankaltaista ääntä ja muutenkin tässä on koitettu tutkia ja painella joka paikkaa mutta ääni senkuin vaan jatkuu , ääni alkaa noin 30-40 nopeudessa vähänkään epätasaisemmalla asfaltilla. Voiko mahdollisesti diskantissa jokin päästää ääntä ?
Täsmälleen samanlaista vikaa mulla. Auto 2004 530dA. Purin eilen a-pilarin verhoilun ja otin myös ovipahvin irti. Niistä ei mitään vikaa löytynyt. Sain paikallistettua vikaa kojelaudan sisään sen ilmastoinnin räppänän yläpuolelle. Eli helvetin vaikeeseen paikkaan. Pitää tänään koittaa purkaa romuja tieltä josko syyllinen löytyis.
On muuten helvetin ärsyttävää ajella nyt.
Joo kyllä käy ääni hermoon ,ja juurikin niiltä paikoilta se ääni on mun mielestäkin kuulunut , mittariston oon ottanut pois ja tutkinut mutta en keksinyt mikä siellä voi ääntä pitää, kaipa se joskus selviää kun kerta jostain syystä alkoikin