iPod/iPhone -liitäntä Prof-navilliseen ilman CD-vaihtajaa

E60, E61
kaius
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
Auto: F30 335iA Sport 2012
Paikkakunta: Luxembourg

Terve,

Mulle on ens viikolla tulossa 03/2006 valmistunut 535dAT jossa Professional navi muttei CD-vaihtajaa. Olen tässä tutkaillut pitkin poikin nettiä että mitä vaihtoehtoja on iPhonen musatoimintojen saamisessa integroitua iDriveen. Ymmärtääkseni vaihtoehtoni ovat joko OEM iPod-adapteri tai Dension GW500. Kummassakin tapauksessa tarvitaan merkkiliikkeen ohjelmointi koska autossa ei ole vaihtajaa. OEM USB-liittymää ei käsittääkseni ole saatavilla autooni. AUX löytyy keskikonsolin takaa mutta äänenlaatu ei liene kovin häävi ja käyttö puhelimesta vähän kökköä.

Kysymys kuuluukin että kumpaa kannattaisi lähteä hankkimaan? Dension toisi muassaan myös USB-liitännän, mutta hinta on hurjan suolainen €500 ilman asennusta. Onko kenelläkään tietoa suhtautuuko merkkiliike muuten oletuksena nihkeästi tuollaisen ei-OEM-palikan asennukseen ja ohjelmointiin? OEM iPod-adapterin listahinta ilman asennusta taas on jotain €213. Mitähän luokkaa tuntitöitä tuohon asennukseen ja ohjelmointiin mahtaa palaa? Onko vaihtoehtojen hintaero suunnilleen tuo laitteiden välisen eron suuruinen, vai tuleeko jompaan kumpaan vielä jotain lisätöitä?

Ja muuten, tietääkö kukaan lataako iPod-adapteri myös iPhone 3GS:ää?
JaU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 20:28
Auto: Uutta haetaan...

Onko sinulla puhelinta keskikonsolissa? Sen tilalle saa ainakin vaihdettua ongelmitta iPhonen vastaavan. Itse vaihdoin eilen vastaavan ja puhelin ainakin toimi ongelmitta. Täytynee testata huomenna soiko poppikin sitä kautta.
ksiili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Loka 2010, 20:37

Tuo dension GW500 on asennettuna ainakin 690e + bluetooth 250e + video/tv 350e.

Tuosta retrofit sarjan asennushinnasta en osaa sanoa mitään.

Itselleni kyselin aikanaan tuota densionia, ennen kuin huomasin autossani olevan tuon originaalin ipod liitännän ja adapterikin löytyi autosta :tong:

Tuo originaali ipod liitäntä ei kunnolla tue ainakaan iphone 3gs mallia. Lataa kyllä, mutta musiikkia kuunnellessä tuo musiikin kuuntelemien katkea turhauttavan usein. Tuosta jumittelusta johtuen lopetin itse musiikin kuuntelin iphonen kautta ja ostin autoon oman ipod classic mallin. Tuo malli toimii kuin junan vessa tuossa liitännässä ja eikä jumittele.

Tuota omaa iphone adapteria olen mietinyt autoon tuon originaaliin puhelin telineeseen. Kun tuollainenkin löytyy niin kai se pitää valjastaa käyttöön jossain vaiheessa :lol:

Itse harkitsisin varmaan aika vahvasti tuon retrofitin ja densionin välillä. Ja varmaan loppujenlopuksi päätyisin kuitenkin tuohon retrofittiin. Mutta jos taas haluaa säästyä yhden laitteen ylimääräiseltä ostamiselsta niin sitten tuo dension olisi ehdoton. Ja itse ottaisin sen kyllä kaikilla herkuilla, kun sellaisen autoon asentaa. Saisi olla bluetoothit ja telkkarit ja video ominaisuudetkin sitten. Eipä ainakaan harmittaisi jälkeenpäin.

Tämäpä oli tosi tyhjentävä vastaus. Ei tämän perusteella ainakaan saa mitään päätöstä tehtyä :w00t:
JaU kirjoitti:Onko sinulla puhelinta keskikonsolissa? Sen tilalle saa ainakin vaihdettua ongelmitta iPhonen vastaavan. Itse vaihdoin eilen vastaavan ja puhelin ainakin toimi ongelmitta. Täytynee testata huomenna soiko poppikin sitä kautta.
Mites toimiko tuon adapterin kautta myös musiikin toisto vai pelkästään puhelut?
nykyiset: BMW E61 530da -09 Volvo C70 T5 -98
Ex: Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 tdi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -98, Volvo 460 GLE
JaU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 20:28
Auto: Uutta haetaan...

Täytynee perehtyä aiheeseen paremmalla ajalla, mutta ainakin meikäläisen autossa ja adapterilla toimii pelkästään puhelut ja silloinkin kaiketi täytyy olla bluetooth-yhteys päällä kokoajan.

AUX-In adapterinkin pitäisi olla jossain autossa, joten täytynee testata senkin toiminta.

Tuleeko tuo Ipod-adapteri muuten CD-vaihtajan tilalle, eli täytyy valita jompi kumpi?
ksiili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Loka 2010, 20:37

JaU kirjoitti:Täytynee perehtyä aiheeseen paremmalla ajalla, mutta ainakin meikäläisen autossa ja adapterilla toimii pelkästään puhelut ja silloinkin kaiketi täytyy olla bluetooth-yhteys päällä kokoajan.

AUX-In adapterinkin pitäisi olla jossain autossa, joten täytynee testata senkin toiminta.

Tuleeko tuo Ipod-adapteri muuten CD-vaihtajan tilalle, eli täytyy valita jompi kumpi?
mulla tuo aux-in liitäntä löytyy tuon mahdollisen puhelin telineen alta sen kotelon etureunasta ainakin LCI mallissa. Vanehmmissa se liitäntä taisi olla hanskalaatikossa, jos nyt oikein muistan, Siellä on USB ja 3.5mm plugi liitäntä ja erillisellä ipod adapterilla sen saa ipod ohjauksen toimimaan nätisti idriven kautta. iphonen kanssa adapteri toimii musiikin kuunteluun hieman heikosti, kuten aikaisemmin kerroin.
nykyiset: BMW E61 530da -09 Volvo C70 T5 -98
Ex: Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 tdi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -98, Volvo 460 GLE
JaU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 20:28
Auto: Uutta haetaan...

Itsellä -06 mallissa Aux-In on keskikonsolin takapäässä, takamatkustajien ilona. USB:tä ei ole ollenkaan.

Johdon kanssa poppi ainakin soi autossa jollakin tavoin, vaikkakin volumet sai laittaa kohtuu kovalle.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

JaU kirjoitti:Itsellä -06 mallissa Aux-In on keskikonsolin takapäässä, takamatkustajien ilona. USB:tä
Ei uudemmissakaan ole USB:tä ellei siitä ole maksettu.
Eipä i-podella sun muilla tee enää mitään kun voi muistitikulta soitella mitä haluaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vastaa Viestiin