Moottorin lämmittimet?

E60, E61
Bobbyville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Marras 2013, 16:01

Tässä olen etsinyt ja miettinyt hetken.. liiankin pitkään minkälaisen lämmittimen asentaisin autooni
Autoni 525d touring -07 eli sillä 3.0l diesel koneella.

Kun tuossa yhteen liikkeeseen soitin ja kyselin mitäs kustantais letkulämppäri niin sieltä kerrottiin että ei suositella sotkee antureita. Ja auto ei käynnisty. Muualta en ole kuullut kyseisestä ongelmasta...
Itse on oikeen luota noihin säteilylämmittimiin.. huonoja kokemuksia on ollut niiden kanssa :blush:
Sen takia tuota letkulämppäriä mietin..

Ja webastoa en rupea tällä hetkellä hankkimaan... vaikka olisihan se ihan jees :thup:

Mitä täällä porukalla on käytössä? Pistäkää kokemuksia tänne päin....
Eli Säteiliä/letku/letku pumpulla? ja tietenkin valmistajan voi mainita

kiitoksia
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Säteilylämmitin Defa, ei mitään ongelmia. Tuli auton 530dA mukana, kun sen ostin.
Muissakaan autoissani säteilylämmittimen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Mitä huonoja kokemuksia sinulla on ollut?
Bobbyville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Marras 2013, 16:01

Anyway kirjoitti:Säteilylämmitin Defa, ei mitään ongelmia. Tuli auton 530dA mukana, kun sen ostin.
Muissakaan autoissani säteilylämmittimen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Mitä huonoja kokemuksia sinulla on ollut?
edellisessä autossa oli säteiliä.. oli ihan sama oliko auto 1tunnin tai 10 tuntia tolpassa kiinni niin yhtä huonosti lähti käyntiin ja ongelmat alko kun tuli -10´c taikka enemmän. Mittasin ohmisesti vastuksen oli ok. Muistaakseni 90ohm ja temppuilu jatku. Akkukin meni vaihtoon varuiksi. Mutta ei apua. Ostin säteiliän, mittasin ohmit olivat samat ja samallaista temppuilua.. auto oli pajalla tarkistuksessa kanssa (startti,hehkut,releet,yms sun muut) temppuilu vain jatku.... lopusta laitoin letku lämppärin.. ja toimi ei ollut käynnistys ongelmia..
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

On sulla ollut säteilijän kanssa ongelmia, ettei vain olis alun perin asennettu väärin?
Tänä aamuna 15 astetta pakkasta, säteilijä päällä kaksi ja puoli tuntia ja kun käynnistin, niin
eivät edes hehkut välähtäneet, ihan kesä startti. En tiedä mitä lisää jokin letkulämmitin tuohon
tilanteeseen toisi.
Yhdessä autossa mulla oli webasto ja akku antoi herjoja, tosin taisi olla niin, että edellinen omistaja
oli käyttänyt akun webastolla loppuun. Auto sitten vaihtui ennen kuin viitsin akun uusia.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Calix PH500 ja asennus öljynjäähdyttimen nestelinjoihin valmiilla asennussarjalla tai irtoletkuilla, jos asennustapa on entuudestaan tuttu. Toimivaksi testattu useassa asennuksessa. Pumppusarjaa ei tarvita, jos asennus tehdän oikein, eli lämmitin asennetaan riittävän alas ja lämpenevä neste pääsee nousemaan suoraan ylös synnyttäen kierron.
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

Bobbyville kirjoitti:Tässä olen etsinyt ja miettinyt hetken.. liiankin pitkään minkälaisen lämmittimen asentaisin autooni
Autoni 525d touring -07 eli sillä 3.0l diesel koneella.

Kun tuossa yhteen liikkeeseen soitin ja kyselin mitäs kustantais letkulämppäri niin sieltä kerrottiin että ei suositella sotkee antureita. Ja auto ei käynnisty. Muualta en ole kuullut kyseisestä ongelmasta...
Itse on oikeen luota noihin säteilylämmittimiin.. huonoja kokemuksia on ollut niiden kanssa :blush:
Sen takia tuota letkulämppäriä mietin..

Ja webastoa en rupea tällä hetkellä hankkimaan... vaikka olisihan se ihan jees :thup:

Mitä täällä porukalla on käytössä? Pistäkää kokemuksia tänne päin....
Eli Säteiliä/letku/letku pumpulla? ja tietenkin valmistajan voi mainita

kiitoksia
Moro !

Meikäläisen auto on toki 520D LCI, mutta mullekin sanottiin, että ei saa muuta kuin säteilylämmittäjää. Paikkana oikein merkkiliike. Calix:in sivuilta kuitenkin löytyi letkulämmitin, jonka lämmitystehoon oikeasti uskon jahyvin on toiminut. Mullekin merkkiliikkeessä varoittelivat anturihäiriöstä jne, mutta hyvin on pelannut nyt 2 talvea ja lämmittää oikeasti.
Hoodman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Syys 2013, 00:07
Auto: X3 20d ///M-Sport, Opel Calibra V6

Mun teknisen ymmärryksen mukaan säteilylämmitin lämmittää "harakoita" niin kauan, kun sitä ei pystytä ERISTÄMÄÄN! Lämmitin lämmittää kyllä öljyn, mikä sitten supernopeasti jäähtyy kylmissä öljykanavissa lohkossa pakkasella.
Vesilämmitin on aina vesilämmitin, vaikka sellaista ei Vaasan seudulla kukaan suositellut. Anturit ja muut luulot olivat asiaa vastaan. Kysyin sitten asiaa maahantuojalta. Vastaus oli yllättävänkin suorasanainen (kun sain vastauksen olin jo hankkinut Calix -letkulämmittimen).

*****Välitetty viesti:*************

Lähettäjä: "info@bmw.fi" <info@bmw.fi>
Päiväys: 29. tammikuuta 2014 8.33.00 UTC+2
Vastaanottaja: minä@minä.itte
Aihe: FW: Yhteydenotto bmw.fi -sivustolta

Hyvä BMW-asiakas,

kiitos yhteydenotostanne BMW-asiakaspalveluun,

Bmw suosittelee ainoastaan CALIX lämmittimien käyttöä, ja Bmw valtuutetun jälleenmyyjän tulee tarjota Calix lämmitintä mikäli tällainen kyseiseen malliin löytyy.


Ystävällisin terveisin,

Nnnn Yyyyyy
Office Assistant

BMW Group Suomi
Äyritie 8 b
FIN-01510 Vantaa
T +358 9 123 456
info@bmw.fi
http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mini.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------
Oy BMW Suomi Ab
Business ID: 09880059
Board location: Helsinki
----------------------------------------------

Voidaan tietysti vain arvata kuinka paljon markkinavoimilla on sananvaltaa tuossa vastauksessa. Joka tapauksessa se on maahantuojan virallinen kannanotto.

BTW: Asentaja oli tyytyväinen, että olin hankkinut sen asennussarjan. Vastus tulee juuri oikeaan asentoon. Jossain on näkynyt niitä "letku vaan poikki" -ohjeita... sitten kiroillaan, miksi ne vuotaa.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulle laitettiin just tuo Calix paketti sisähaaraalla ja hyvin toiminut. Ei pitäs jäädä ilmataskuja kun on se oikea sarja, muuten vastus voi helposti palaa.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Onpas erikoista ,että maahantuoja suosittelee vain Calixin lämmitintä.Mikähän siinä sitten on ettei Defaa voisi käyttää.Minulla ainakin on Defan vesilämmitin.Mitähän KAHA Defan maahantuoja tähän sanoisi?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Karsastan kyllä tuolaista letkulämmitintä. Vesihän kieuhuu siinä vastuksen hujakoilla ja on mahdollisuus, että se alkaa kehittämään ilmaa järjestelmään. Samallahan se vanhentaa jäähdytysnestettä, jota ihmiset ei muutenkaan enää vaihda.
Calix:n sätelylämmitin taas on ihmeellinen, kun siinä ei tule piitahnaa lainkaan mukana.

Epäilen, että syy huonoihin lämmittimiin ei ole itse konstruktio vaan se, että ne asennetaan päin peetä. Muista tekun vuosilta, kun laskimme jäähdytysripojen lämpöhäviöitä jne, niin se ylimenovastus (siis terminen) on melkoinen, jos pinnat ei ole kliiltävän puhtaat, todella tiiviisti toisissaan kiinni ja kaikki ilmaraot tukittu piitahnalla.

Minulla on ollut useassa BMW:ssä säteilylämmitin ja kaikki ovat toimineet loistavasti. Ja nuo puheet, että öljy jäähtyy nopeasti lohkosa ovat höpöhöpöä. Ei lämmin öljy niin vain jäähdy, kun moottorikin sitä alkaa heti lämmittämään. Tokihan se ei ole sisälle niin niin mukava, mutta moottori ensin (öljy kiertää heti startista).
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ei se letkulämmitin sinne järjestelmään ilmaa lisää. Kiehuessa nesteesen sitoutunut ilma kyllä vapautuu mutta liukenee sitten viileämpään nesteeseen takaisin.

Minäkin olen sitä mieltä että oikein asennettu säteilylämmitin on aivan toimiva ja riittävä ratkaisu moottorin esilämmittämiseen. Ainut miinus on pitkä (1-3h) lämmitysaika. Ei se moottori ole kesälläkään kuin noin 10-30c lämpöinen kylmänä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin