Tässä olen etsinyt ja miettinyt hetken.. liiankin pitkään minkälaisen lämmittimen asentaisin autooni
Autoni 525d touring -07 eli sillä 3.0l diesel koneella.
Kun tuossa yhteen liikkeeseen soitin ja kyselin mitäs kustantais letkulämppäri niin sieltä kerrottiin että ei suositella sotkee antureita. Ja auto ei käynnisty. Muualta en ole kuullut kyseisestä ongelmasta...
Itse on oikeen luota noihin säteilylämmittimiin.. huonoja kokemuksia on ollut niiden kanssa
Sen takia tuota letkulämppäriä mietin..
Ja webastoa en rupea tällä hetkellä hankkimaan... vaikka olisihan se ihan jees
Mitä täällä porukalla on käytössä? Pistäkää kokemuksia tänne päin....
Eli Säteiliä/letku/letku pumpulla? ja tietenkin valmistajan voi mainita
kiitoksia
Moottorin lämmittimet?
Säteilylämmitin Defa, ei mitään ongelmia. Tuli auton 530dA mukana, kun sen ostin.
Muissakaan autoissani säteilylämmittimen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Mitä huonoja kokemuksia sinulla on ollut?
Muissakaan autoissani säteilylämmittimen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Mitä huonoja kokemuksia sinulla on ollut?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20 Marras 2013, 16:01
edellisessä autossa oli säteiliä.. oli ihan sama oliko auto 1tunnin tai 10 tuntia tolpassa kiinni niin yhtä huonosti lähti käyntiin ja ongelmat alko kun tuli -10´c taikka enemmän. Mittasin ohmisesti vastuksen oli ok. Muistaakseni 90ohm ja temppuilu jatku. Akkukin meni vaihtoon varuiksi. Mutta ei apua. Ostin säteiliän, mittasin ohmit olivat samat ja samallaista temppuilua.. auto oli pajalla tarkistuksessa kanssa (startti,hehkut,releet,yms sun muut) temppuilu vain jatku.... lopusta laitoin letku lämppärin.. ja toimi ei ollut käynnistys ongelmia..Anyway kirjoitti:Säteilylämmitin Defa, ei mitään ongelmia. Tuli auton 530dA mukana, kun sen ostin.
Muissakaan autoissani säteilylämmittimen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.
Mitä huonoja kokemuksia sinulla on ollut?
On sulla ollut säteilijän kanssa ongelmia, ettei vain olis alun perin asennettu väärin?
Tänä aamuna 15 astetta pakkasta, säteilijä päällä kaksi ja puoli tuntia ja kun käynnistin, niin
eivät edes hehkut välähtäneet, ihan kesä startti. En tiedä mitä lisää jokin letkulämmitin tuohon
tilanteeseen toisi.
Yhdessä autossa mulla oli webasto ja akku antoi herjoja, tosin taisi olla niin, että edellinen omistaja
oli käyttänyt akun webastolla loppuun. Auto sitten vaihtui ennen kuin viitsin akun uusia.
Tänä aamuna 15 astetta pakkasta, säteilijä päällä kaksi ja puoli tuntia ja kun käynnistin, niin
eivät edes hehkut välähtäneet, ihan kesä startti. En tiedä mitä lisää jokin letkulämmitin tuohon
tilanteeseen toisi.
Yhdessä autossa mulla oli webasto ja akku antoi herjoja, tosin taisi olla niin, että edellinen omistaja
oli käyttänyt akun webastolla loppuun. Auto sitten vaihtui ennen kuin viitsin akun uusia.
Calix PH500 ja asennus öljynjäähdyttimen nestelinjoihin valmiilla asennussarjalla tai irtoletkuilla, jos asennustapa on entuudestaan tuttu. Toimivaksi testattu useassa asennuksessa. Pumppusarjaa ei tarvita, jos asennus tehdän oikein, eli lämmitin asennetaan riittävän alas ja lämpenevä neste pääsee nousemaan suoraan ylös synnyttäen kierron.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Moro !Bobbyville kirjoitti:Tässä olen etsinyt ja miettinyt hetken.. liiankin pitkään minkälaisen lämmittimen asentaisin autooni
Autoni 525d touring -07 eli sillä 3.0l diesel koneella.
Kun tuossa yhteen liikkeeseen soitin ja kyselin mitäs kustantais letkulämppäri niin sieltä kerrottiin että ei suositella sotkee antureita. Ja auto ei käynnisty. Muualta en ole kuullut kyseisestä ongelmasta...
Itse on oikeen luota noihin säteilylämmittimiin.. huonoja kokemuksia on ollut niiden kanssa
Sen takia tuota letkulämppäriä mietin..
Ja webastoa en rupea tällä hetkellä hankkimaan... vaikka olisihan se ihan jees
Mitä täällä porukalla on käytössä? Pistäkää kokemuksia tänne päin....
Eli Säteiliä/letku/letku pumpulla? ja tietenkin valmistajan voi mainita
kiitoksia
Meikäläisen auto on toki 520D LCI, mutta mullekin sanottiin, että ei saa muuta kuin säteilylämmittäjää. Paikkana oikein merkkiliike. Calix:in sivuilta kuitenkin löytyi letkulämmitin, jonka lämmitystehoon oikeasti uskon jahyvin on toiminut. Mullekin merkkiliikkeessä varoittelivat anturihäiriöstä jne, mutta hyvin on pelannut nyt 2 talvea ja lämmittää oikeasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 00:07
- Auto: X3 20d ///M-Sport, Opel Calibra V6
Mun teknisen ymmärryksen mukaan säteilylämmitin lämmittää "harakoita" niin kauan, kun sitä ei pystytä ERISTÄMÄÄN! Lämmitin lämmittää kyllä öljyn, mikä sitten supernopeasti jäähtyy kylmissä öljykanavissa lohkossa pakkasella.
Vesilämmitin on aina vesilämmitin, vaikka sellaista ei Vaasan seudulla kukaan suositellut. Anturit ja muut luulot olivat asiaa vastaan. Kysyin sitten asiaa maahantuojalta. Vastaus oli yllättävänkin suorasanainen (kun sain vastauksen olin jo hankkinut Calix -letkulämmittimen).
*****Välitetty viesti:*************
Lähettäjä: "info@bmw.fi" <info@bmw.fi>
Päiväys: 29. tammikuuta 2014 8.33.00 UTC+2
Vastaanottaja: minä@minä.itte
Aihe: FW: Yhteydenotto bmw.fi -sivustolta
Hyvä BMW-asiakas,
kiitos yhteydenotostanne BMW-asiakaspalveluun,
Bmw suosittelee ainoastaan CALIX lämmittimien käyttöä, ja Bmw valtuutetun jälleenmyyjän tulee tarjota Calix lämmitintä mikäli tällainen kyseiseen malliin löytyy.
Ystävällisin terveisin,
Nnnn Yyyyyy
Office Assistant
BMW Group Suomi
Äyritie 8 b
FIN-01510 Vantaa
T +358 9 123 456
info@bmw.fi
http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mini.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------
Oy BMW Suomi Ab
Business ID: 09880059
Board location: Helsinki
----------------------------------------------
Voidaan tietysti vain arvata kuinka paljon markkinavoimilla on sananvaltaa tuossa vastauksessa. Joka tapauksessa se on maahantuojan virallinen kannanotto.
BTW: Asentaja oli tyytyväinen, että olin hankkinut sen asennussarjan. Vastus tulee juuri oikeaan asentoon. Jossain on näkynyt niitä "letku vaan poikki" -ohjeita... sitten kiroillaan, miksi ne vuotaa.
Vesilämmitin on aina vesilämmitin, vaikka sellaista ei Vaasan seudulla kukaan suositellut. Anturit ja muut luulot olivat asiaa vastaan. Kysyin sitten asiaa maahantuojalta. Vastaus oli yllättävänkin suorasanainen (kun sain vastauksen olin jo hankkinut Calix -letkulämmittimen).
*****Välitetty viesti:*************
Lähettäjä: "info@bmw.fi" <info@bmw.fi>
Päiväys: 29. tammikuuta 2014 8.33.00 UTC+2
Vastaanottaja: minä@minä.itte
Aihe: FW: Yhteydenotto bmw.fi -sivustolta
Hyvä BMW-asiakas,
kiitos yhteydenotostanne BMW-asiakaspalveluun,
Bmw suosittelee ainoastaan CALIX lämmittimien käyttöä, ja Bmw valtuutetun jälleenmyyjän tulee tarjota Calix lämmitintä mikäli tällainen kyseiseen malliin löytyy.
Ystävällisin terveisin,
Nnnn Yyyyyy
Office Assistant
BMW Group Suomi
Äyritie 8 b
FIN-01510 Vantaa
T +358 9 123 456
info@bmw.fi
http://www.bmw.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mini.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------------
Oy BMW Suomi Ab
Business ID: 09880059
Board location: Helsinki
----------------------------------------------
Voidaan tietysti vain arvata kuinka paljon markkinavoimilla on sananvaltaa tuossa vastauksessa. Joka tapauksessa se on maahantuojan virallinen kannanotto.
BTW: Asentaja oli tyytyväinen, että olin hankkinut sen asennussarjan. Vastus tulee juuri oikeaan asentoon. Jossain on näkynyt niitä "letku vaan poikki" -ohjeita... sitten kiroillaan, miksi ne vuotaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
- Auto: BMW 320i AxDrive Business-13
Onpas erikoista ,että maahantuoja suosittelee vain Calixin lämmitintä.Mikähän siinä sitten on ettei Defaa voisi käyttää.Minulla ainakin on Defan vesilämmitin.Mitähän KAHA Defan maahantuoja tähän sanoisi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Karsastan kyllä tuolaista letkulämmitintä. Vesihän kieuhuu siinä vastuksen hujakoilla ja on mahdollisuus, että se alkaa kehittämään ilmaa järjestelmään. Samallahan se vanhentaa jäähdytysnestettä, jota ihmiset ei muutenkaan enää vaihda.
Calix:n sätelylämmitin taas on ihmeellinen, kun siinä ei tule piitahnaa lainkaan mukana.
Epäilen, että syy huonoihin lämmittimiin ei ole itse konstruktio vaan se, että ne asennetaan päin peetä. Muista tekun vuosilta, kun laskimme jäähdytysripojen lämpöhäviöitä jne, niin se ylimenovastus (siis terminen) on melkoinen, jos pinnat ei ole kliiltävän puhtaat, todella tiiviisti toisissaan kiinni ja kaikki ilmaraot tukittu piitahnalla.
Minulla on ollut useassa BMW:ssä säteilylämmitin ja kaikki ovat toimineet loistavasti. Ja nuo puheet, että öljy jäähtyy nopeasti lohkosa ovat höpöhöpöä. Ei lämmin öljy niin vain jäähdy, kun moottorikin sitä alkaa heti lämmittämään. Tokihan se ei ole sisälle niin niin mukava, mutta moottori ensin (öljy kiertää heti startista).
Calix:n sätelylämmitin taas on ihmeellinen, kun siinä ei tule piitahnaa lainkaan mukana.
Epäilen, että syy huonoihin lämmittimiin ei ole itse konstruktio vaan se, että ne asennetaan päin peetä. Muista tekun vuosilta, kun laskimme jäähdytysripojen lämpöhäviöitä jne, niin se ylimenovastus (siis terminen) on melkoinen, jos pinnat ei ole kliiltävän puhtaat, todella tiiviisti toisissaan kiinni ja kaikki ilmaraot tukittu piitahnalla.
Minulla on ollut useassa BMW:ssä säteilylämmitin ja kaikki ovat toimineet loistavasti. Ja nuo puheet, että öljy jäähtyy nopeasti lohkosa ovat höpöhöpöä. Ei lämmin öljy niin vain jäähdy, kun moottorikin sitä alkaa heti lämmittämään. Tokihan se ei ole sisälle niin niin mukava, mutta moottori ensin (öljy kiertää heti startista).
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ei se letkulämmitin sinne järjestelmään ilmaa lisää. Kiehuessa nesteesen sitoutunut ilma kyllä vapautuu mutta liukenee sitten viileämpään nesteeseen takaisin.
Minäkin olen sitä mieltä että oikein asennettu säteilylämmitin on aivan toimiva ja riittävä ratkaisu moottorin esilämmittämiseen. Ainut miinus on pitkä (1-3h) lämmitysaika. Ei se moottori ole kesälläkään kuin noin 10-30c lämpöinen kylmänä.
Minäkin olen sitä mieltä että oikein asennettu säteilylämmitin on aivan toimiva ja riittävä ratkaisu moottorin esilämmittämiseen. Ainut miinus on pitkä (1-3h) lämmitysaika. Ei se moottori ole kesälläkään kuin noin 10-30c lämpöinen kylmänä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128