Moottorin tärähdys sammutettaessa.

E60, E61
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Minulla on E61 525 da -05. Pitempään on esiintynyt sellaista, että sammutettaessa moottori tärähtää niin, että tuntuu. Aiemmin vika esiintyi kylmää moottoria sammutettaessa, mutta nyt käyntilämminkin moottori tärähtää. Ennen sammui pehmeästi ilman mitään tärähtelyjä/huojumisia. Käynnistäessä ja ajossa en huomaa mitään poikkeavaa. Puolisen vuotta sitten pajalla tutkittiin moottorin kiinnitystä ja vaimennintyynyjä ja niissä ei tuntunut olevan vikaa... onko jollakin kokemusta tälläisestä???
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Katselin moottorin tyynyjen varaosakuvaa, niihin meni alipaineletkut (vacuum pipe/hose) jonkin sähköventtiilin kautta, voisiko tästä löytyä vika!!??
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Taitaa ne moottorin tyynyt olla alipaineohjatut. Voisiko vikaa olla vauhtipyörässä (kaksoismassa automaatissa??) tai moottorin sammutusmekanismeissa....? Viallisten kumityynyjen luulisi tuntuvan ajossa, tyhjäkäynnillä jne.
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Vikakoodit? Toimiiko kaasuläppä? Sehän suljetaan sammuttaessa tuon tärähdyksen vähentämiseksi.
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Auto ei itsessään ole antanut mitään vikakoodia eikä mitään varoitusvaloja ole syttynyt. Harmi kun merkkihuollon BMW- testeri on kaukana... ! Olisikohan moottorin kumityynyt jo hivenen kovettuneet, autolla ajettu kuitenkin 250 000.
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Nyt on vaihdettu uudet moottorin kumityynyt ja vaihteiston kumi sekä sähköventtiili. Vika korjaantui. Vanhoissa tyynyissä ei murtumia tms. mutta olivat uusiin verrattuna painuneet 5 - 10 mm. Käyntivärinä pieneni ja moottorin sammuminen tapahtuu pehmeästi.
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
Mondada
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 15:53

Oliko tuo tyyris operaatio? Mulla tuntuis olevan samaa vikaa... :conf:
kalau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 27 Marras 2010, 22:24
Auto: E61 525dA -05

Ostin tyynyt ja venttiilin merkkiliikkeestä, kustansivat noin 350 euroa, vaihtotyön teki muu huoltoliike; hinta ei ollut paha (valitettavasti en löytänyt kuittia).
Ex BMW: E30 316 vm. 1985, E34 518i vm. 1995.
Vastaa Viestiin