E61 vm.2005 jarruputket
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
^^ Saattaisi vielä enemmän harmittaa, jos yllättäisi juuri ennen esim. väärällä kaistalla olevan rekan kohtaamista. Jos ne tosiaan puhki ovat ruostuneet, mitä vähän epäilen.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
Kyllä ne ruostuu. Ne alkuperäiset putket ovat rautaa ja kun suojamaali kuluu pois, niin loppu lähenee äkkiä.
(Minulla (E39) takana toinen putki alkoi vuotamaan ja kun niitä sitten purettuna tarkasteli, niin molemmat oli ihan rapeassa kunnossa joistain kohdista. Asia ei tullut yllätyksenä, olin niitä kauhistellut jo vuoden verran ja varannut jo tarvikkeet uusien tekemiseen ja asennukseen... Hiukan hankala remonttihan tuo oli. Edessä putket on enimmäkseen kuin uudet.)
(Minulla (E39) takana toinen putki alkoi vuotamaan ja kun niitä sitten purettuna tarkasteli, niin molemmat oli ihan rapeassa kunnossa joistain kohdista. Asia ei tullut yllätyksenä, olin niitä kauhistellut jo vuoden verran ja varannut jo tarvikkeet uusien tekemiseen ja asennukseen... Hiukan hankala remonttihan tuo oli. Edessä putket on enimmäkseen kuin uudet.)
Ja itsellä (E60/03) oli takana suorat osat kuin pakasta vedetyt, mutta mutkat olivat menneet aivan haperaksi. On käytetty pokkauksessa liian pientä sädettä, jota pinnoite ei ole kestänyt. Liikennevaloissa alkoi poljin painua pohjaan, sitä ennen ei ollut mitään merkkiä vuodoista.
Mitähän tästä on aikaa, vuosi tai kaksi?
Mitähän tästä on aikaa, vuosi tai kaksi?
Mutta oikeasti tämä foorumisofta on aika tyhmä kun missään ei näy millä ali-foorumilla viesti on. Ei näy edes tuossa alareunan Hyppää: valikossakaan, siinä vaan on iso määrä 5-sarja alueita.Hydrophyte kirjoitti:Juu, kyllä tästä voisi turhat kommentit ottaa pois ja siirtää oikeaan paikkaan eli 5-sarja (e60 ja e61) alueseen -> http://www.bmwforum.fi/viewforum.php?f=23" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai onko minulla joku asetus päällä joka leikkaa nuo?
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Siirretty oikeaan paikkaan ja poistettu turhaa kinastelua.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 20:21
Käytin omani (E61 525ia 8/2005, 110tkm) hiljattain merkkihuollossa tuollaisessa yleishuollossa ja tarkastuksessa kun auto on minulle uusi. Siellä totesivat takajarruletkujen olevan vaihtokunnossa. Putkien kunnosta tai kunnottomuudesta eivät maininneet mitään. Ihmettelin vähän tuota letkujenkin heikkoa kestoa kun 1962 Kuplassani on vielä originaalit letkut ja aivan notkeassa kunnossa
Viikon päästä tulossa niiden letkujen vaihto, joten pitääpä samalla varmistua putkienkin kunnosta. Näkyykö putkien kunto lainkaan suojauksia purkamatta? Jos ei, niin välttämättä merkkihuollossakaan eivät ole sinne kurkanneet jos ei erikseen ole pyytänyt?
Viikon päästä tulossa niiden letkujen vaihto, joten pitääpä samalla varmistua putkienkin kunnosta. Näkyykö putkien kunto lainkaan suojauksia purkamatta? Jos ei, niin välttämättä merkkihuollossakaan eivät ole sinne kurkanneet jos ei erikseen ole pyytänyt?
Onko toetoa, kun ko. projekti päällä takaosassa autoa, että saako tehostajan päässä putket/letkut esim. Lukkopihdeillä tukkoon vai meneekö teräsputkilla tehostajalle saakka?KariFi kirjoitti:^^ Saattaisi vielä enemmän harmittaa, jos yllättäisi juuri ennen esim. väärällä kaistalla olevan rekan kohtaamista. Jos ne tosiaan puhki ovat ruostuneet, mitä vähän epäilen.