E60/E61 2004-2007 päivittäminen faceliftiin

E60, E61
ExtremE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2010, 23:46

Miten onnistuu ennen pre-LCI mallien (facelift 2008–) päivittäminen LCI-aikaan? Olisi erittäin mukava kuulla porukan mahdollisista päivityksistä.

Itsellä tarkemmin mielessä tuo autoshifterin vaihtaminen LCI-malliin. Onko tämä mahdollista? Tuossa ebay-linkki: http://d.pr/p6Mb1" onclick="window.open(this.href);return false;

Takalamppujen osalta homma taitaa olla vain asennusta vailla. Angeleyes ja Eyebrow -modit erikseen, kun eivät suoranaisesti faceliftiin liity.

Tässä vielä definitiivinen ja kuvin esitetty lista LCI-muutoksista. http://www.5series.net/information/2008 ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ExtremE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2010, 23:46

Youtube on pullollaan näitä modauksia??
ExtremE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2010, 23:46

Umm... 140 lukua, muttei yhtään replyä. Sohasinko nyt jotain tabua tässä, kun kukaan ei uskalla vastata? :blink:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...

Kaikki lienee mahdollista, kun näyttää löytyvän ohjeita tuon uuden kepin laittamisesta jopa E46:een.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Nämä facelift modaukset on aina vähän semmoinen hankala asia, eli useasti se homma vaan menee yrityksen ja erehdyksen kautta. Monesti osat on kuitenkin arvokkaita eikä sitä tietoa oikeasti oikein kenelläkään ole, että onko osat vaihtokelpoisia ja kuinka suurella työllä.

Esimerkkinä voisin mainita, että 3-sarjan tehdasasenteisen webaston kanssa ei kuulemma sovi M-mallin etupuskuri, koska sumuvalot eivät mahdu paikalleen, mutta silti näitäkin on joku tehnyt. Tarkkaa tietoa tuosta modauksen määrästä ei kuitenkaan ole, joten tämä menee vähän samaan kategoriaan: Osta osat ja kokeile itse, niin tiedät, onko se mahdollista :lol: Voi tulla kalliita varaston koristeita tai sitten se onnistuu kohtuudella.

Palatakseni varsinaiseen kysymykseen: Jos teet näitä päivityksiä, niin laita ihmeessä ohjeita kuvineen tänne, niin on ainakin jollekin toiselle apua myöhemmin. Projektisi kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
JaU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Joulu 2010, 20:28
Auto: Uutta haetaan...

Ainakin valojen osalta (jollaiset itselläkin on tallissa) ei ole kysy aivan puhtaasti vain niiden paikalleen pudottamisesta.
e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

Antinontoxic kirjoitti:Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...
Vanhat vaihtajat toimivat muistaakseni suoralla vaijeriyhteydellä laatikkoon, jossa on vipu jota liikutellaan. Sport-asento ja Steptronicin ylös/alas-vaihdot tehdään mikrokytkimillä.

LCI-automaatin vaihdekeppi on täysin elektroninen autoon koodattava ohjainyksikkö. :)

Enpä lähtisi yrittämään LCI-shifterin vaihtoa vanhaan malliin..
Viimeksi muokannut e39m52, 20 Tammi 2011, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

JaU kirjoitti:Ainakin valojen osalta (jollaiset itselläkin on tallissa) ei ole kysy aivan puhtaasti vain niiden paikalleen pudottamisesta.
Joissakin LCI-muutoksissa pitää muistaakseni vaihtaa valomoduuli uudempaan ja joissakin riittää vain retrofitin koodaus. Sitä en tiedä missä raja menee näiden kahden välillä..

Kannattaa myös ottaa selvää liittimien sopivuudesta LCI-umpioihin.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.
JukkaE60

e39m52 kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...
Vanhat vaihtajat toimivat muistaakseni suoralla vaijeriyhteydellä laatikkoon, jossa on vipu jota liikutellaan. Sport-asento ja Steptronicin ylös/alas-vaihdot tehdään mikrokytkimillä.

LCI-automaatin vaihdekeppi on täysin elektroninen autoon koodattava ohjainyksikkö. :)

Enpä lähtisi yrittämään LCI-shifterin vaihtoa vanhaan malliin..
Juurikin näin eli käytännössä ei kannata edes yrittää vaikka viime kädessä kaikki on toki mahdollista. Kaikki elektroniikka menee uusiksi; vanha vaihdekeppi oli mekaanisesti (ja sähköisesti) kytketty vaihteistoon ja muihin järjestelmiin, LCI:n sähköloota on huomattavasti enemmän sähköinen eli mekaanista yhteyttä ei ole minnekkään. Helpompi ja varmempi homma on päivittää koko auto jos tuota LCI:tä näiltä osin haluaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

ExtremE kirjoitti:Miten onnistuu ennen pre-LCI mallien (facelift 2008–) päivittäminen LCI-aikaan? Olisi erittäin mukava kuulla porukan mahdollisista päivityksistä.
Itsellä tarkemmin mielessä tuo autoshifterin vaihtaminen LCI-malliin. Onko tämä mahdollista?
LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.
Vaihteiston muuttuminen mekaanisesta elekrooniseen ei sekään ihan helppo juttu ole - en suosittele sitäkään.
Muistaakseni lähes ainoa ulkopuolinen muutos oli takavalot ja puskurin alareuna - niitä uusia saa kaupoista.

Mun kolmen E60sen kuvaa löytyy täältä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=671" onclick="window.open(this.href);return false;

Sininen -04 oli kolmen EuroNCAP tähden auto, hopean värinen -05 oli neljän tähden ja LCI -08 oli jo viiden tähden peli.

-04 ja -05 samat paskat 18" RF renkaat mutta LCIssä loistavat 19" ei RF renkaat ja madallettu alusta.

Laita PMmää jos haluat lietää lisää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Ricracing kirjoitti:LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.
Höpsistä :cloeye: , Pre LCI:n voi asentaa LCI:n penkit, ovipahvit plug and play . Ratin pystyy pienellä vaivalla vaihtamaan ja muistelen jossain nähneeni tuon vaihdekepinkin vaihdetun... ;)

Omat LCI päivitykset on etu- ja takavalojen päivitys LCI valoihin :thup:
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

Tomm1 kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.
Höpsistä :cloeye: , Pre LCI:n voi asentaa LCI:n penkit, ovipahvit plug and play . Ratin pystyy pienellä vaivalla vaihtamaan ja muistelen jossain nähneeni tuon vaihdekepinkin vaihdetun... ;)

Omat LCI päivitykset on etu- ja takavalojen päivitys LCI valoihin :thup:
Jotenkin huvittavaa että halutaan päivittää edellinen malli uudempaan.. Valoilla ja muilla ulkoisilla muutoksilla saadaan toki ulospäin näyttämään "uudemmalta" mutta sisältä vaatiikin jo enemmän jos halutaan vastaavaksi kuin ulkokuoret. Eikö olisi kivempaa ostaa uusi auto, kyllästyyhän sitä vanhaa katselemaan vuodesta toiseen :tong: Ei herneitä..
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Jopemies kirjoitti:Eikö olisi kivempaa ostaa uusi auto ... :tong: Ei herneitä..
Yleensä myös helpompaa ja halvempaa :)
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Höh, persaukiset päivittää tonnilla autoon valot ja rahakkaat 50 tonnilla auton :thuup:
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Yleensä se on kyllä kivaa muokata autoa oman maun mukaan. Mielestäni erittäin palkitseva harrastus. Pienikin muutos joskus piristää :)
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
axu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 256
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 19:37

-V- kirjoitti:Yleensä se on kyllä kivaa muokata autoa oman maun mukaan. Mielestäni erittäin palkitseva harrastus. Pienikin muutos joskus piristää :)
Olin juuri kirjoittamassa samaa. Mulle auto on myös "harrastus" ja tykkään värkätä kaikkea jotenka uuden omaan makuun tilatun auton osto ei ollut edes vaihtoehtona. Autolainaa en suostuisi ottamaan. Auton ostin omalla rahalla ja rakennan omalla rahalla.
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:
-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.
Tarkoitat siis että keppi ei ole jälkiasenteinen vaan e92 335i malliin tommottinen keppi kuuluu, oliko vuodesta -08 alkaen? ehkä...
Edell. E92 335iA
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

MasterH kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:
-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.
Tarkoitat siis että keppi ei ole jälkiasenteinen vaan e92 335i malliin tommottinen keppi kuuluu, oliko vuodesta -08 alkaen? ehkä...
Keppi on sähköinen jos on 7-vaihteinen vaihteisto. Jos on tavallinen 6vaihteinen vaihteisto niin löytyy vain mekaaninen vaihdekeppi.
- - -
Vastaa Viestiin