Miten onnistuu ennen pre-LCI mallien (facelift 2008–) päivittäminen LCI-aikaan? Olisi erittäin mukava kuulla porukan mahdollisista päivityksistä.
Itsellä tarkemmin mielessä tuo autoshifterin vaihtaminen LCI-malliin. Onko tämä mahdollista? Tuossa ebay-linkki: http://d.pr/p6Mb1" onclick="window.open(this.href);return false;
Takalamppujen osalta homma taitaa olla vain asennusta vailla. Angeleyes ja Eyebrow -modit erikseen, kun eivät suoranaisesti faceliftiin liity.
Tässä vielä definitiivinen ja kuvin esitetty lista LCI-muutoksista. http://www.5series.net/information/2008 ... hanges.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
E60/E61 2004-2007 päivittäminen faceliftiin
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...
Kaikki lienee mahdollista, kun näyttää löytyvän ohjeita tuon uuden kepin laittamisesta jopa E46:een.
Kaikki lienee mahdollista, kun näyttää löytyvän ohjeita tuon uuden kepin laittamisesta jopa E46:een.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Nämä facelift modaukset on aina vähän semmoinen hankala asia, eli useasti se homma vaan menee yrityksen ja erehdyksen kautta. Monesti osat on kuitenkin arvokkaita eikä sitä tietoa oikeasti oikein kenelläkään ole, että onko osat vaihtokelpoisia ja kuinka suurella työllä.
Esimerkkinä voisin mainita, että 3-sarjan tehdasasenteisen webaston kanssa ei kuulemma sovi M-mallin etupuskuri, koska sumuvalot eivät mahdu paikalleen, mutta silti näitäkin on joku tehnyt. Tarkkaa tietoa tuosta modauksen määrästä ei kuitenkaan ole, joten tämä menee vähän samaan kategoriaan: Osta osat ja kokeile itse, niin tiedät, onko se mahdollista Voi tulla kalliita varaston koristeita tai sitten se onnistuu kohtuudella.
Palatakseni varsinaiseen kysymykseen: Jos teet näitä päivityksiä, niin laita ihmeessä ohjeita kuvineen tänne, niin on ainakin jollekin toiselle apua myöhemmin. Projektisi kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
Esimerkkinä voisin mainita, että 3-sarjan tehdasasenteisen webaston kanssa ei kuulemma sovi M-mallin etupuskuri, koska sumuvalot eivät mahdu paikalleen, mutta silti näitäkin on joku tehnyt. Tarkkaa tietoa tuosta modauksen määrästä ei kuitenkaan ole, joten tämä menee vähän samaan kategoriaan: Osta osat ja kokeile itse, niin tiedät, onko se mahdollista Voi tulla kalliita varaston koristeita tai sitten se onnistuu kohtuudella.
Palatakseni varsinaiseen kysymykseen: Jos teet näitä päivityksiä, niin laita ihmeessä ohjeita kuvineen tänne, niin on ainakin jollekin toiselle apua myöhemmin. Projektisi kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Vanhat vaihtajat toimivat muistaakseni suoralla vaijeriyhteydellä laatikkoon, jossa on vipu jota liikutellaan. Sport-asento ja Steptronicin ylös/alas-vaihdot tehdään mikrokytkimillä.Antinontoxic kirjoitti:Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...
LCI-automaatin vaihdekeppi on täysin elektroninen autoon koodattava ohjainyksikkö.
Enpä lähtisi yrittämään LCI-shifterin vaihtoa vanhaan malliin..
Viimeksi muokannut e39m52, 20 Tammi 2011, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joissakin LCI-muutoksissa pitää muistaakseni vaihtaa valomoduuli uudempaan ja joissakin riittää vain retrofitin koodaus. Sitä en tiedä missä raja menee näiden kahden välillä..JaU kirjoitti:Ainakin valojen osalta (jollaiset itselläkin on tallissa) ei ole kysy aivan puhtaasti vain niiden paikalleen pudottamisesta.
Kannattaa myös ottaa selvää liittimien sopivuudesta LCI-umpioihin.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Juurikin näin eli käytännössä ei kannata edes yrittää vaikka viime kädessä kaikki on toki mahdollista. Kaikki elektroniikka menee uusiksi; vanha vaihdekeppi oli mekaanisesti (ja sähköisesti) kytketty vaihteistoon ja muihin järjestelmiin, LCI:n sähköloota on huomattavasti enemmän sähköinen eli mekaanista yhteyttä ei ole minnekkään. Helpompi ja varmempi homma on päivittää koko auto jos tuota LCI:tä näiltä osin haluaa.e39m52 kirjoitti:Vanhat vaihtajat toimivat muistaakseni suoralla vaijeriyhteydellä laatikkoon, jossa on vipu jota liikutellaan. Sport-asento ja Steptronicin ylös/alas-vaihdot tehdään mikrokytkimillä.Antinontoxic kirjoitti:Niin, miten lie käytännössä toimii tuo LCI shifter, kun siinähän se on sellainen joystick tyylinen ratkaisu, mutta vanhemmassa mallissa vaihdekeppi liikkuu fyysisesti useamman sentin kun vaihdetaan esim parkilta d:lle...
LCI-automaatin vaihdekeppi on täysin elektroninen autoon koodattava ohjainyksikkö.
Enpä lähtisi yrittämään LCI-shifterin vaihtoa vanhaan malliin..
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.ExtremE kirjoitti:Miten onnistuu ennen pre-LCI mallien (facelift 2008–) päivittäminen LCI-aikaan? Olisi erittäin mukava kuulla porukan mahdollisista päivityksistä.
Itsellä tarkemmin mielessä tuo autoshifterin vaihtaminen LCI-malliin. Onko tämä mahdollista?
Vaihteiston muuttuminen mekaanisesta elekrooniseen ei sekään ihan helppo juttu ole - en suosittele sitäkään.
Muistaakseni lähes ainoa ulkopuolinen muutos oli takavalot ja puskurin alareuna - niitä uusia saa kaupoista.
Mun kolmen E60sen kuvaa löytyy täältä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=671" onclick="window.open(this.href);return false;
Sininen -04 oli kolmen EuroNCAP tähden auto, hopean värinen -05 oli neljän tähden ja LCI -08 oli jo viiden tähden peli.
-04 ja -05 samat paskat 18" RF renkaat mutta LCIssä loistavat 19" ei RF renkaat ja madallettu alusta.
Laita PMmää jos haluat lietää lisää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Höpsistä , Pre LCI:n voi asentaa LCI:n penkit, ovipahvit plug and play . Ratin pystyy pienellä vaivalla vaihtamaan ja muistelen jossain nähneeni tuon vaihdekepinkin vaihdetun...Ricracing kirjoitti:LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.
Omat LCI päivitykset on etu- ja takavalojen päivitys LCI valoihin
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
- Jopemies
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 142
- Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
- Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019
Jotenkin huvittavaa että halutaan päivittää edellinen malli uudempaan.. Valoilla ja muilla ulkoisilla muutoksilla saadaan toki ulospäin näyttämään "uudemmalta" mutta sisältä vaatiikin jo enemmän jos halutaan vastaavaksi kuin ulkokuoret. Eikö olisi kivempaa ostaa uusi auto, kyllästyyhän sitä vanhaa katselemaan vuodesta toiseen Ei herneitä..Tomm1 kirjoitti:Höpsistä , Pre LCI:n voi asentaa LCI:n penkit, ovipahvit plug and play . Ratin pystyy pienellä vaivalla vaihtamaan ja muistelen jossain nähneeni tuon vaihdekepinkin vaihdetun...Ricracing kirjoitti:LCI-mallissa muutui sisusta neljästä EuroNCAP tähdestä viiteen tähteen, eli sitä ei voi muuttaa kuin ostamalla uusi auto.
Omat LCI päivitykset on etu- ja takavalojen päivitys LCI valoihin
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Höh, persaukiset päivittää tonnilla autoon valot ja rahakkaat 50 tonnilla auton
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Yleensä se on kyllä kivaa muokata autoa oman maun mukaan. Mielestäni erittäin palkitseva harrastus. Pienikin muutos joskus piristää
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Olin juuri kirjoittamassa samaa. Mulle auto on myös "harrastus" ja tykkään värkätä kaikkea jotenka uuden omaan makuun tilatun auton osto ei ollut edes vaihtoehtona. Autolainaa en suostuisi ottamaan. Auton ostin omalla rahalla ja rakennan omalla rahalla.-V- kirjoitti:Yleensä se on kyllä kivaa muokata autoa oman maun mukaan. Mielestäni erittäin palkitseva harrastus. Pienikin muutos joskus piristää
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkoitat siis että keppi ei ole jälkiasenteinen vaan e92 335i malliin tommottinen keppi kuuluu, oliko vuodesta -08 alkaen? ehkä...Antinontoxic kirjoitti:Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
Edell. E92 335iA
Keppi on sähköinen jos on 7-vaihteinen vaihteisto. Jos on tavallinen 6vaihteinen vaihteisto niin löytyy vain mekaaninen vaihdekeppi.MasterH kirjoitti:Tarkoitat siis että keppi ei ole jälkiasenteinen vaan e92 335i malliin tommottinen keppi kuuluu, oliko vuodesta -08 alkaen? ehkä...Antinontoxic kirjoitti:Taitaa tuossa laitteessa olla DCT-vaihteisto ja sen takia erilainen vaihtaja.-V- kirjoitti:Kuvista voisi täällä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=194510" onclick="window.open(this.href);return false;
päätellä että joystick-vaihtajan saisi perinteisen tilalle vaihdettua? Tuossa tosin E92:ssa.
- - -