Perjantaina huomasin ilmastoinnin päälle kytkiessäni, että tyhjäkäynti putosi rajusti ja alkoi täristämään, pysyy kyllä käynnissä, mutta melkoisella tärinällä.
Mahtaisiko kylmäaine olla loppu vai kompura sökönä tai jotain muuta?
Tässä parisen viikkoa sitten ei avuliaan forumilaisen avulla luetuissa vikakoodeissa ollut mainintaa mikä voisi viitata tuohon.
Ilmastointi päällä tyhjäkäynti alkaa täristämään, missä vika
Noitahan kannattaa pitää päällä koko ajan, sanotaan. Muutoin voi joku kompuran akseli jumiutua, olisiko tuosta juuri kyse eli jumittaisi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Huumormiehiä Nimenomaan ilmastoiti kannattaa pitää päällä aina, jotta kompuran stefat saa voitelua edes hieman, jopa talviaikaan.salmol kirjoitti:Noitahan kannattaa pitää päällä koko ajan, sanotaan. Muutoin voi joku kompuran akseli jumiutua
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ilmastoinnin pitäisi kyllä tajuta liian vähäinen kylmäaine ja suojata itsensä kytkeytymällä pois päältä. Jos nostat jalalla kierrokset tavallisten tyhjäkäyntikierrosten tasolle, loppuuko tärinä? Ettei vaan moottorinohjaus jostain syystä jättäisi kompensoimatta kompuran aiheuttamaa teholisäystä, jonka seurauksena kierrokset tipahtavat liian alas ja moottori alkaa täristä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Eikun ihan oikeasti tarkoitin että noita kannattaa pitää päällä. Ei piiloviestiä.jaki kirjoitti:Huumormiehiä Nimenomaan ilmastoiti kannattaa pitää päällä aina, jotta kompuran stefat saa voitelua edes hieman, jopa talviaikaan.salmol kirjoitti:Noitahan kannattaa pitää päällä koko ajan, sanotaan. Muutoin voi joku kompuran akseli jumiutua
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6