Nuija huoltovälin koodaus

Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Makkis » 15 Joulu 2010, 23:26

Oma käyttis (E61 LCI) lienee valmistunut 12/2008 ja luovutettu 1/2009.

Huuteloo nyt jarrunesteen vaihtoon (2 vuotta) vaan seuraavaan huoltoon (60000 km) on matkaa 4000 km. Auto on huoltoliisari ja tiedossa tuo 30000 per vuosi. Eikö ne olisi voineet tuon jarrunestepuljauksen muuttaa 1/2011 moodiin luovutuksessa? Jurppii käyttää nyt ja kuukauden päästä :curse:

Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 16 Joulu 2010, 08:24

Miksi et suosiolla jätä sitä jarrunesteiden vaihtoa tuonne 4000km päässä olevaan huoltoon?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...

Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Kynäkauppias » 16 Joulu 2010, 09:28

Varmaan veikeän kongin takia. :tong:

Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 16 Joulu 2010, 09:30

Eikait se kongikaan huuda ku kerran startissa? Vai joko se riittää stressaamaan? Saahan sen kongin resetoitua itsekin, eli laittaa siihen itse sen päivämäärän kohdilleen, jos se häiritsee. Ainakin E90:ssä pystyy säätämään tuohon mm/yyyy -arvon itse.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...

Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Kynäkauppias » 16 Joulu 2010, 09:39

Kyllä se minua ressaa, huomattavasti nopeammin tulee täytettyä pissapojannesteetki kongin avulla vrt edelliset autot jossa vain paloi merkkivalo. Toki starttailen autoa pahimmillaan parikymmentä kertaa päivässä, kongi on viikonloppuisin huomattavasti hauskempaa seuraa.

Mutta jos tuon jarrunesteen vaihdon voi säädellä samoille ajoille normihuollon kanssa niin migreenihän loppuu siihen.

Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Makkis » 22 Tammi 2011, 22:57

Miten se muka säädellään?

Kongikin riepoo mutta eniten riepoo se punainen Service overdue! kera tuon huutomerkin ja kyydissäistujat aina huomauttaa, etteikö perse kestä viedä huoltoon / ootko köyhä kun ei oo varaa ylläpitokustannuksiin?!? :lol:

Soitin huoltoon joo ja sanoivat että ajele vaan siihen seuraavaan huoltoon, vaihdellaan sitten.

Kongista vielä, se on kyllä aika riepova. Jopa pelottava, hitto kun sitä puoliunessa ajelee tiellä ja tulee joku syy miksi kongi kajahtaa (löpö vähissä, pisupojan nesteet vähissä, vakkari putoo ohittaessa) niin herää aina hyvästä ajamisen ilo -fiiliksestä. Tuleeko tuo kumaus auton kajareiden kautta vai miten se noin tuomion kelloilta kuullostaakin?!?

Perkele pienemmästäkin syystä autot menny vaihtoon

Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 23 Tammi 2011, 11:03

Varmaan joku osaa kertoa, miten tuo E60:ssä säädetään (jos siis on mahdollista siinäkin...). En tosin tiedä, voiko sitä enää säätää, kun on jo mennyt punaiselle?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...

JukkaE60

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja JukkaE60 » 23 Tammi 2011, 16:22

Ainahan sen voi kuitata vaihdetuksi....

e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja e39m52 » 23 Tammi 2011, 18:23

Jos auto on kerran huoltoliisari, niin eikö sitä voi viedä vaikka heti huoltoon, jossa vaihdetaan jarruneste ja tehdään tarpeellinen huolto. Ei sitä kilometrimäärää tarvitse niin orjallisesti seurata.. :)

Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja Makkis » 25 Tammi 2011, 06:58

Voi toki. Itselleni siitä vaan aiheutuu 100 km edestakainen vaiva, tuo on matka lähimpään merkkihuoltoon. Suoraa kustannusta ei huollosta tule mutta tulon menetys palkkatyöstä on "silmitön" :lol:

Itseasiassa ei kongi muuten kumahda käynnistäessä tuon Service overduen takia. Kuten sanoinkin, huolto on hyvin lähellä ja siinähän tuo kuntoon hoituu.

samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: X5 F15 30d -14
Mini Countryman S E ALL4 -17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nuija huoltovälin koodaus

Viesti Kirjoittaja samulis » 26 Tammi 2011, 23:10

Joo tuossa huoltotarpeen laskennassa ei hirveesti ole järkeä käytetty. Mulla alkoi joulukuussa kongi huutelemaan 60tkm:n Vehikletsekkiin ja jarrunesteen vaihto oli ajankohtaista 1/2011, siinä vaiheessa öljynvaihtoon taisi olla vielä jotain 5tkm tms. :thup:
No vehikletsekki viivästyi lopulta tammikuun alkuun pari tuhatta kilsaa lisää rullanneena. Piti kuitenkin varmistaa huollolta että vaihtavat varmasti myös öljyt, kun ei noista koskaan tiedä... :tong:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12