Ostamassa e61 250+tkm-> Onko järkeä?

E60, E61
Lampuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2015, 15:28

Elikkäs olen katsellut 530d / 535d e61 mallin autoa (farmari). Hintaluokassa, joka minulle sopii, ovat kyseiset yksilöt pääsääntöisesti n.220-300 000 km ajettuja. Kysynkin teiltä, jolla on kokemusta kyseisistä malleista, onko mitään järkeä ostaa noin paljon ajettua, vai tyydynkö suosiolla puolet vähemmän ajettuihin pikkujapseihin tmsp? :) Sanottakoon vielä, että koskaan en ole bemaria omistanut, mutta paljon kuullut ainoastaan positiivista.
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

Itse hankin E61 525d:n keväällä missä oli 235tkm mittarissa. Uskaltaahan sitä ostaa jos auto on päällisin puolin sekä tekniikaltaan kunnossa. Nämä kolmilitraiset diisselit ovat kestäviä joten siitä ei pitäisi olla huolta (ellei pidetty huonosti). Katsoisin että huoltohistoria on kunnossa ja käyttäisin autotohtorilla jos itse ei tekniikasta niin ymmärrä (kuten minä tein).

Jos koeajolla tulee esiin jotain omituisuutta moottorin, vaihteiston tai ajovakauden yhteydessä, niin en ehkä ostaisi. Itse sain mielestäni hyvällä hinnalla auton, mutta olen myös siihen pistänyt pari 'touhutonnia' lisää korjausten takia. Kävi ilmi että edellinen omistaja oli ajanut auton koloon tms ja samalla meni vanne kieroon ja puslat paskaksi. Panoraaman vedenpoistoletkut olivat myös tukkeutuneet joten vettä meni paksiin jne. Levyt oli kierot ja pari rengasta piti vaihtaa. Myyjä tuli onneksi vastaan osassa niistä.

Täytyy myöntää että välillä ajattelen että jos enää tulee lisää kustannuksia niin pistän vaihtoon, mutta ajonautinnolle en oikein osaa asettaa hintaa, varsinkin kun kolmilitrainen kehrää niin viekottelevasti siellä 4000 kierroksen tietämillä. Kaksilitraista en ostaisi mistään hinnasta.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Huolossa kävi yksi 390 tkm ajettu 530d, taisi olla vm 2005.
Melkein nauratti, kun vilkaisin sisälle. Lukuunottamatta hieman kulunutta Komfort- penkin vasenta reunaa (ei siis lähellekään puhki menemistä) ainakaan sisältä ei pystynyt mitenkään sanomaan oliko autolla ajettu 150t vai 400 tkm :thuup:
Eikä kuulemma tekniikassakaan ole ollut valittamista.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

jaki kirjoitti:Huolossa kävi yksi 390 tkm ajettu 530d, taisi olla vm 2005.

Lukuunottamatta hieman kulunutta Komfort- penkin vasenta reunaa (ei siis lähellekään puhki menemistä) ainakaan sisältä ei pystynyt mitenkään sanomaan oliko autolla ajettu 150t vai 400 tkm.
Mutulla heittäisin, että ollut hyvällä pidolla. Nettiautoa selaamalla on jäänyt sellainen maku ettei BMW:n nahkapenkit tahdo kestää mitä kilpailijoilla. Nahka pussittaa, on rypyillä, pinnasta maalit kuluneet yms.

Toisaalta itse olen yrittänyt edes säällisesti puhdistaa ja vahailla hunajavahalla ja nyt 330tkm istutun kuskin penkki on mielestäni ihan hyvässä kunnossa kilometreihin suhteutettuna. Eli kyllähän nämä huolenpitoa vaativat, mutta silloin myös kestävät.
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

Itse hankin bemarin omat nahanhoitotuotteet kun E61:seni sain. Penkit olivat kyllä lähes priima-kunnossa (vaikka 235tkm ajettu) mutta vaikuttivat siltä ettei niitä kukaan ollut hoitanut (pinta oli muuttunut mataksi ja nahan tuoksu kadonnut).
Aje
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Touko 2015, 09:25

Järjestä en tiedä mutta itse vaihdoin kohtuu vähän ajetun Skodan viime keväänä bemariin. Kaipuu vanhaan tuttuun merkkiin oli kova ja niin tuli hankittua '06 530xd. Auto on ns. Suomi-auto ja tässä nurkissa ollut ikänsä kahdella omistajalla. Ostohetkellä ajettu tasan 200tkm.

Tähän asti tehtyä:
- imusarjan läpät
- hehkut ja niiden ohjain
- molemmat termostaatit
- akku (vanha oli alkuperäinen!)
- öljyt vaikka oltiinkin huoltovälin puolivälissä

Suunnitteilla:
- vaihteistoöljyt
- alusta (Bilsteinit odottaa hyllyssä)
- tuulilasi.

Ihan viimeisillä rahoilla en suosittelisi tällaista hankkimaan, mutta on kyllä kiva auto. Mikään näistäkään jutuista omassa pirssissä ei ehkä olisi ns. pakollista mutta täytyyhän laitteet kunnossa pitää.
530xd
R1100GS
R80G/S
Njord
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 29 Loka 2015, 12:34
Auto: 530d ja 118i
Paikkakunta: Hollola

Ilari pulli +491624224010
Varsin hyvämaineinen kaveri autokaupoissa. suosittelen
Vastaa Viestiin