Nyt on hyvät neuvot kalliit. Emäntä soitteli tien päältä kun ensin syttyi jarruviasta ilmoitusvalo, valo pian sammui mutta sitten ilmestyi punainen akun kuva. Vaimo sai auton urhoollisesti pihaan ja mennessäni katsomaan kojetaulu vilkkui kuin joulukuusi ja jostain tuli palaneen käryä! Sammutin auton ja laitoin uudelleen virrat päälle. Ei starttaa, tulee vain punainen rattaan kuva ja sitten viesti battery terminal!
Aamulla kun vaimo oli lähtenyt tien päälle oli kuulemma tyhjäkäynti ollut hieman matalalla ja jotain surinaa/vinkunaa ja naputusta kuulunut mutta ääni hävinnyt kierroksia antaessa ja lähdettäessä ajoon. Akun latauksen kanssa autossa on ollut jo pidempään häikkkää, tyhjentänyt akkua...Mitähän tuosta nyt hajosi ja mistä kannattaa lähteä vikaa hakemaan? Suosiolla hinausauto paikalle? Ja kyseessä siis e61 vm. 2004
E61 hyytyi pihaan!
Jos jännite on ollut alhaalla niin ihan turha lähteä etsimään muita vikoja. Akku kuntoon ja täyteen latinkiin. Vasta sen jälkeen valoilla yms on mitään merkitystä. Alhaisilla jännitteillä antaa varoituksia turhaan vaikka mistä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Käryn syy selvisi (ja luultavasti lataus ynnä muut akkuhärät aiemmin). Seurasin hajua peräkontin alle ja korjaamokaveri kävi illalla tsekkaamassa. Akkukaapeli kärähtänyt läpiviennin paikkeilta. Huomenna auto pajalle...
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Eikös näille akkukaapeleille kontin puolella ollut takaisinkutsu jossain vaihessa? Muistelen omaani vaihdetun pari vuotta sitten.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI