Terve,
Minulla on semmoinen pieni probleema tuon ratin sähkösäädön kanssa, ettei ihan googlekaan tahdo löytää.
Elikkä ratti kyllä liikkuu ylös ja alas ja sisään ja ulos nupikasta painellessa, mutta se tuntuu hävittävän sen kokonaan ylhäällä asennon ajan mittaan kun se ratti liikkuu ylös auton sammuessa ja takaisin alas auton käynnistettäessä. Sitten jossain vaiheessa se yläasento on jo liian alhaalla, eikä ratti enää mene ylös kun auton sammuttaa, se ilmeisesti luulee että se ratti on jo niin ylhäällä kuin mahdollista. Pystyn "kalibroimaan" ratin uudelleen niin että painan säätönappia pohjassa hetken aikaa (vähän kuin sähköikkunoiden automaatin kalibrointi) ja ratti menee taas ihan oikeasti ylös, ja automaattinen ylös-alas toimintokin toimii taas, kunnes pikkuhiljaa taas se yläasento lähtee tulemaan alaspäin.
Akku on juuri vaihdettu, eli huonosta virransaannista ei pitäisi olla kiinni.
Kiitoksia vastaajille jo etukäteen!
Ratin sähkösäätö
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Mielenkiintoista. Seuraampa omaani. Käytän muistipaikkoja, jossa 1 kaupunki (mm. ratti ylempänä) ja 2 maantie (mm. ratti alempana). 1 asetuksilla nousu ylös lyhyt, mutta 2 setupilla liike suurempi. Molempia käytän aktiivisesti.
Millaiset liikematkat sulla iNut on ajoasennosta lepoon?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Millaiset liikematkat sulla iNut on ajoasennosta lepoon?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 02 Joulu 2015, 15:56
- Auto: BMW 530e (G30) vm. 2017
Ideaalitilanteessa ratin kehä tulee aika paljon alaspäin, voisin arvioida että semmoiset kymmenisen senttiä.
Muistipaikatkin toimii eli asento tallentuu kyllä muisteihin ja jos rattia säätää ja palauttaa sitten muistin nii ratti hakee kyllä oman paikkansa. Ongelma on siis vain se että näillä käynnistys-sammutus sykleillä se ylin mahdollinen asento lähtee tulemaan alaspäin pikkuhiljaa.
Täytyypä varmaan kysellä jostain huoltoliikkestä osaavatko sanoa mitään. Heidän vastaus tietenkin on että vaihdetaan se sähkömoottori :D
Muistipaikatkin toimii eli asento tallentuu kyllä muisteihin ja jos rattia säätää ja palauttaa sitten muistin nii ratti hakee kyllä oman paikkansa. Ongelma on siis vain se että näillä käynnistys-sammutus sykleillä se ylin mahdollinen asento lähtee tulemaan alaspäin pikkuhiljaa.
Täytyypä varmaan kysellä jostain huoltoliikkestä osaavatko sanoa mitään. Heidän vastaus tietenkin on että vaihdetaan se sähkömoottori :D
Teillähän on eri autot, siis E6x vs. F11.
Mutta laitetaanpa nyt sitten vielä E39:n kokemuksia: minulla oli tuota ihan samaa vikaa ja se katosi kokonaan kun vaihdoin akun.
Entinen akku oli tavallinen, uusi AGM. Eikä akun varaustilakaan (kovalla pakkasella) tunnu siihen vaikuttavan, ratti toimii AGM:llä joka kerta oikein, vaikka selvästi liikkuukin hitaammin. Tavallisella akulla tuota vikaa ilmeni kesälläkin. Ehkäpä tavallisen akun jännite notkahti liikaa liikkeen alussa ja se jotenkin sotki tuon toimintaa.
Mutta laitetaanpa nyt sitten vielä E39:n kokemuksia: minulla oli tuota ihan samaa vikaa ja se katosi kokonaan kun vaihdoin akun.
Entinen akku oli tavallinen, uusi AGM. Eikä akun varaustilakaan (kovalla pakkasella) tunnu siihen vaikuttavan, ratti toimii AGM:llä joka kerta oikein, vaikka selvästi liikkuukin hitaammin. Tavallisella akulla tuota vikaa ilmeni kesälläkin. Ehkäpä tavallisen akun jännite notkahti liikaa liikkeen alussa ja se jotenkin sotki tuon toimintaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Hitsi kun tapatalkilla ei näe heti noita ihmisten automalleja...
BMW on yhtä ronkeli akusta kuin meidän Damixan sähköiset pesukoneventtiilit. Ne toimivat vain yhdellä tietyllä ja tietyn merkkisellä 9v patterilla. Ei edes laadukkaalla virtalähteellä...
Mutta siis TJJ, hyvä tietää tämäkin.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
BMW on yhtä ronkeli akusta kuin meidän Damixan sähköiset pesukoneventtiilit. Ne toimivat vain yhdellä tietyllä ja tietyn merkkisellä 9v patterilla. Ei edes laadukkaalla virtalähteellä...
Mutta siis TJJ, hyvä tietää tämäkin.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 02 Joulu 2015, 15:56
- Auto: BMW 530e (G30) vm. 2017
Hmm.. Itselleni se akku vaihdettiin, mutta sitä vaihtunutta akun kokoa ei ole vielä koodattu. Auto on menossa huoltoon Schmiedmanille muutenkin tässä helmikuussa ja he samalla koodaavat tuon akun, saa nähdä miten ratti lähtee elää sen jälkeen.TJJ kirjoitti:Teillähän on eri autot, siis E6x vs. F11.
Mutta laitetaanpa nyt sitten vielä E39:n kokemuksia: minulla oli tuota ihan samaa vikaa ja se katosi kokonaan kun vaihdoin akun.
Entinen akku oli tavallinen, uusi AGM. Eikä akun varaustilakaan (kovalla pakkasella) tunnu siihen vaikuttavan, ratti toimii AGM:llä joka kerta oikein, vaikka selvästi liikkuukin hitaammin. Tavallisella akulla tuota vikaa ilmeni kesälläkin. Ehkäpä tavallisen akun jännite notkahti liikaa liikkeen alussa ja se jotenkin sotki tuon toimintaa.