Mikähän mahtaa olla kun on lopputalvesta alkaen alkanut tuntua että paikoin pykälät menee hieman "potkaisemalla" sisään erityisesti ylöspäin vaihtaessa. Ei ole iso vaikutus mutta sen verran että kiinnittää huomiota koska toi laatikko vaihtaa yleensä tosi jouheasti. Kun kone lämpenee hieman niin yleensä paranee. Auto on vm 2013, 103 tkm ajettu.
Samoin kaasun vaste tulee välillä viiveellä, helposti esim risteyksestä käännöksen jälkeen tulee laitettua liikaa kun tuntuu että ei reagoi heti ja kohta tuleekin aika terävä potku & kiihdytys.
F11 vaihdelaatikko vaihtaa "karkeasti" + kaasun vaste
Teetä huollossa vaihteiston adaptaatioiden nollaus. Minulla veti loota nykäisemällä vaihteen sisään ja nollauksen jälkeen vaihtaa kuin enkelin mieli.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Maksoi muistaakseni 60€ autokeskuksella ja se on siis ohjelmallinen nollaus ja hoituu pikahuollossa. Tai sitten pyydät jotain bmw-harrastajaa tekemään sen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Okei. Täytyypä käydä poikkeamassa.
Internetiä selailemalla löytyi myös tuosta kaasun viiveestä, ilmeisesti on vaivannut alkuvaiheen F10/F11 ja bemari on tuosta tehnyt softafixin. Täytyy kysellä huollosta...
Internetiä selailemalla löytyi myös tuosta kaasun viiveestä, ilmeisesti on vaivannut alkuvaiheen F10/F11 ja bemari on tuosta tehnyt softafixin. Täytyy kysellä huollosta...
Viime viikolla vaihdettiin laatikkoon öljyt asiaankuuluvine huuhteluineen ja pohjineen. Olisiko syytä hoitaa myös moinen mainittu adaptaation nollaus nyt samaan syssyyn viereisellä Laakkosella? Tämä vissiin nollaa laatikon oppiman ajo- ja vaihtamistarpeen tyylin. Auto on nimenomaan loppuvuodesta 2010 valmistettu.
Mahtaisko tuosta olla apua?
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1182679
* Press the start button once to turn on power (Don't start the engine)
* Press the accelerator down to the floor for at least 5 sec.
* Hit start button once to turn off power
* Remove foot from accelerator
* Wait for min. 2 minutes
* Start the engine and drive
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1182679
* Press the start button once to turn on power (Don't start the engine)
* Press the accelerator down to the floor for at least 5 sec.
* Hit start button once to turn off power
* Remove foot from accelerator
* Wait for min. 2 minutes
* Start the engine and drive
No perhana, tuskin tossa mitään häviää. Eikun kokeilemaan, kiitokset!wsaarja kirjoitti:Mahtaisko tuosta olla apua?
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1182679
* Press the start button once to turn on power (Don't start the engine)
* Press the accelerator down to the floor for at least 5 sec.
* Hit start button once to turn off power
* Remove foot from accelerator
* Wait for min. 2 minutes
* Start the engine and drive
Tästä tulee nyt varmaan taas hirveä vääntö, mutta näissä on ikiöljyt eikä laatikon öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan millään kilometreillä. Tiedän, ZF suosittelee jossain vaiheessa, mutta BMW ei suosittele.KaKe2 kirjoitti:103 000 ajettu, laatikon öljyn vaihto ?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Katotaan, ensi viikolla ottavat autokeskukseen sisään. Kokeillaan adaptaatioiden nollausta. Täytyy sitten katsoa jatkotoimenpiteitä jos ei sillä tokene.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Eipä sanottavaa apua adaptaatioiden nollaamisesta. Samanlainen toiminta jatkuu, välillä menee pienen potkun kanssa pykälä sisään tai tulee pientä kuminauhaefektiä. Mutta välillä taas vaihtaa tosi nätisti erityisesti kun on ajanut vähän pidempään. Eivät marmorilla öljyjen vaihtoa suositelleet näillä kilsoilla, jos oisi lähempänä 300tkm niin sitten. Mutta jäänee nyt sitten seuraavaksi vaihtoehdoksi koska sen verran ärsyttää ajaessa...
Minkälaisia hintoja olette saaneet F1X vaihteiston öljynvaihdolle?
Paikkakunta, hinta ja suoritettu työ..
Olisiko hyvä kasata jonnekin dataa siitä mitä huollot jne kustantaa F1X malleissa, osa ei välttämättä marmorilla käy huoltoja teettämässä.
Marmori hinnoista olisi myös hyvä saada tietoja.
Paikkakunta, hinta ja suoritettu työ..
Olisiko hyvä kasata jonnekin dataa siitä mitä huollot jne kustantaa F1X malleissa, osa ei välttämättä marmorilla käy huoltoja teettämässä.
Marmori hinnoista olisi myös hyvä saada tietoja.
- k23811
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 26 Touko 2015, 05:35
- Auto: BMW 520dAT -12
- Paikkakunta: Helsinki
Helsingin Laakkosella BG-öljyhuolto (huuhtelu+BG:n öljyt, 60 tkm välein, ei suodattimen vaihtoa) maksoi 450 eur. Ensialkuun ei tuntunut mitään erityistä, mutta nyt 1 tkm jälkeen tuntuu todella hyvältä, ongelmana oli ei niinkään karkeat vaihdot vaan pykiminen pysähdyttäessa ja se on poistunut, vaihdotkin ovat nyt kyllä todella huomaamattomia.
Tämähän ei varsinainen huuhtelu taida olla, koska tässä ensin valutetaan vanhat öljyt pois, pestään loota kemikaaleilla (kuulemma myös pohjan suodatin puhdistuu) ja uudet öljyt sisään. "Halpa" hinta perustuu juuri pohjan vaihtamattomuuteen ja perinteistä huuhtelua pienempään öljymäärään, koska lootaa ei huuhdella öljyllä. Sama hinta Espoon Laakkoselta eilen. Öljyllä huuhdellen teetin pohjineen, öljyineen, lisäaineineen ja töineen 500€ Espoonlahden Autohuollossa.k23811 kirjoitti:Helsingin Laakkosella BG-öljyhuolto (huuhtelu+BG:n öljyt, 60 tkm välein, ei suodattimen vaihtoa) maksoi 450 eur. Ensialkuun ei tuntunut mitään erityistä, mutta nyt 1 tkm jälkeen tuntuu todella hyvältä, ongelmana oli ei niinkään karkeat vaihdot vaan pykiminen pysähdyttäessa ja se on poistunut, vaihdotkin ovat nyt kyllä todella huomaamattomia.
Omassa 535d 114tkm ajetussa vaihteiston toiminto vielä opettelussa, siis itselläni. Mikä on normaalia ja mikä ei, eka BMW meidän perheessä.
Kylmänä vaihteisto vaihtaa hieman "töksähtäen" mutta lämpinä ei mitään ongelmia, pitää koputtaa puuta eli päätä..
Millaista on muuten teidän ajo normi liikenteen seassa, käytättekö mitä ajo moodia?
Meidän autossa ilmeisesti se "sport" vaihteisto, kannattaako ajaa aika "eko pro" moodilla vai onko liian alhaiset kierrokset käytössä kun jo 80km/h nopeudella ilmeisesti viimeinen vaihde käytössä ja moottorin kierrokset noin 1000rpm..
Kylmänä vaihteisto vaihtaa hieman "töksähtäen" mutta lämpinä ei mitään ongelmia, pitää koputtaa puuta eli päätä..
Millaista on muuten teidän ajo normi liikenteen seassa, käytättekö mitä ajo moodia?
Meidän autossa ilmeisesti se "sport" vaihteisto, kannattaako ajaa aika "eko pro" moodilla vai onko liian alhaiset kierrokset käytössä kun jo 80km/h nopeudella ilmeisesti viimeinen vaihde käytössä ja moottorin kierrokset noin 1000rpm..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Tammi 2017, 20:08
Päivitys: Loota vaihtaa nollauksien jälkeen kunnolla lämmettyään pehmeästi, mutta isommilla kierroksilla menee edelleen pienen nykäyksen kanssa pykälät sisään. Ja reippaan kiihdytyksen jälkeen kun loota vaihtaa vielä viimeisen kerran isompaa sisään niin nytkähtää hassusti (kaasu suht samassa asennossa kun matkanopeus on saavutettu). Kylmänä korostuu erityisesti.
Mulla on sama sport vaihteisto,ajelen lähes aina perusmoodilla joka taitaa olla se comfort. Eco pro on vähän turhan nuhainen omaan makuun ja vaihtelee aikaisin eikä kulutussäästöt ole niin merkittäviä omassa ajossa. Sportia olen käyttänyt tosi harvoin.
Mulla on sama sport vaihteisto,ajelen lähes aina perusmoodilla joka taitaa olla se comfort. Eco pro on vähän turhan nuhainen omaan makuun ja vaihtelee aikaisin eikä kulutussäästöt ole niin merkittäviä omassa ajossa. Sportia olen käyttänyt tosi harvoin.