F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BZO-500 » 09 Heinä 2018, 17:53

Ihan tarkkaan en muista, toki satasien tarkkuudella. Huippu taisi olla 1700 ja minimi taisi olla jonkun verran alle tonnin. Suoran oston hinnan alennuksen jälkeen tarjousten aritmeettinen keskiarvo oli
juuri mainitsemani. Kuten mainitsin, otos oli kovin pieni eikä näin ollen tilastollisesti merkitsevä. Suntaa antava se ilman muuta on. -----> On siis edullista aja käytetyillä. No tämän nyt tietää jokainen, no nyt näyttää, että on entistä edullisempaa ajaa kätetyillä, kuten meistä jokainen ajaa.

Eipäs näytä tulleen kokemuksia uuden mallisesta d bemusta. No niitä odottelen ja vastaan kaikkiin kysymyksiin....

BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja BZO-500 » 09 Heinä 2018, 18:18

Ok, tuolla asialla ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Väliraha ratkaisee. mmm...tuo taisi pyöriä noissa lukemissa. Mutta sitten vasta toteutunut kauppa määrittä kiesisi arvon. On erittäin vaikeaa ellei mahdotonta myydä autoa noilla kilometrellä. Tiedän sen siksi ajankin tuolla autolla vielä muutaman statatuhatta kilometri'ä

skuzeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 11:57
Auto: BMW 318d -14 f31

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja skuzeri » 19 Heinä 2018, 09:03

Oliko niin että tämä ketjuongelma olisi vain 2L dieseleissä, ei bensa koneissa?

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 19 Heinä 2018, 14:21

Jep. Bensakoneissa sitten 3-litrasissa vapareissa ketjun sijasta kansi joillakin murheena. Ja 3-litrasissa turboissa sitten turboja...

ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja ocram » 20 Heinä 2018, 07:23

Bensoissa myös 2.0- litrainen N20 kuuluu jakopäävammaisiin (ohjurit , ketju, öljypumpun ketju). Uudemmasta B48- koneesta ei ole tainnut kuulua niin paljon negatiivistä.

Kimide
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2018, 16:25

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Kimide » 04 Elo 2018, 16:32

Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3846
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Elo 2018, 20:19

Kimide kirjoitti:
04 Elo 2018, 16:32
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Kimide
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2018, 16:25

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja Kimide » 05 Elo 2018, 13:30

salmol kirjoitti:
04 Elo 2018, 20:19
Kimide kirjoitti:
04 Elo 2018, 16:32
Ostin tuossa äskettäin F32 420d 2014vm, eli tuolla N47 koneella. Äänet ok ja huollettu hyvin, käyn vielä kohta katsomassa, kuinka usein öljyt oli vaihdeltu, mutta voinko olettaa, että vielä tämänkin vuosimallin N47 koneessa tulee olemaan tämä sama jakopää ongelma? Ostin auton kamuxilta (älkää haukkoko vielä henkeänne) ja otin siihen 25tkm turvan, juuri tätä ketjua ajatellen. Autolla ajettu nyt 133tkm. Tarkoitus omistaa auto 1-3v max ja vaihtaa pois.
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3846
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja salmol » 05 Elo 2018, 13:34

Kimide kirjoitti:
05 Elo 2018, 13:30
salmol kirjoitti:
04 Elo 2018, 20:19
N47-ongelmat olivat suurimmat 3/2011 saakka, sen jälkeen noita mennyt vain satunnaisesti. Kunhan huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu ja joka huollossa kuunneltu jakopää, niin ei pitäisi olla murhetta.
Tapahtuiko niiden suunnittelussa joku muutos 3/11 jälkeen?
Tapahtui. Muistaakseni ainakin ketjun ohjureissa ja taisi olla muussakin.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

ahautanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:05

Re: F10 20d jakoketjuvikoja on edelleen

Viesti Kirjoittaja ahautanen » 08 Elo 2018, 11:06

Hydrophyte kirjoitti:
02 Heinä 2018, 14:45
ahautanen kirjoitti:
08 Kesä 2018, 23:54
Pitää itsekkin osallistua tähän, 2012/09 520d ajettu 158tkm kaikki huollot ajallaan ja ennenkin.. ostin pari vuotta vanhana 50tkm ajettuna. Tehtaan vastaantulo 0 ja maahantuojan vastaantulo 0. Oletin että näin yleisessä ongelmassa vastaantuloa olisi ollut vaikkei oltu ensimmäinen omistaja. Mutta nyt tuli erittäin selväksi että maahantuontiahan ei vastaa ollenkaan jos et ole ensimmäinen omistaja.
Oliko kaikki huollot tehty BMW:n virallisessa huoltoliikkeessä? Jos on, niin tuntuu jotenkin ihmeelliseltä ettei tullut vastaan. Itsellä on Saksasta tuotu bemmi, josta meni toinen takailmapussi ja sain molemmat pussit vaihdatettua BMW:n piikkiin. Annettiin ymmärtää, että on kolmen ensinmäisen saksan vuoden aikana huollettu bemarilla saksassa ja suomen tuonnin jälkeen olen huollattanut Laakkosella ja kaikki huollot tehty ajallaan, niin GW toimii..
Kappas tänne oli tullu kyssärikin viimekuussa, oli joo kaikki tehty Laakkosella ajallaan ja ns. suomiauto, käytettynä ostin Laakkoselta aikoinaan ja taisi edellinen omistaja ollut myös ostanut auton Laakkoselta.