Ostin vasta käytetyn 10/2013 käyttöön otetun vajaa 100000 ajetun 520d F11 m-sport powerkit bemarin.
Tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa tuntuu tasaista tärinää/värinää. Moottori pelaa hyvin. Onko ominaisuus, vai pitääkö lähteä selvittelemään jotain vikoja?
520d tyhjäkäynnin tärinä/värinä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Omassa, jossa oli sama mylly esintyi pientä värinää jos pakallaan nosti kierroksia tuonne 1500-1700 paikkeille. Kun kone uudistui 2014, ja tuo on nykyisessä autossani, ei mainittua värinää esiinny. Mutta 4-sylinterisissä dieseleissä taitaa luonnostaankin olla pieniä värinöitä matalilla kierroksilla?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Olisiko tuo Powerkit tässä se avainsana?
Mitään värinöitä ei esiintynyt -10 F10 520d vakiokoneessa eikä myöskään vastaavassa -08 LCI E60 koneessa.
Mitään värinöitä ei esiintynyt -10 F10 520d vakiokoneessa eikä myöskään vastaavassa -08 LCI E60 koneessa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Heiluuko kierrokset? Jos heiluu, niin kyse voisi olla että joka kerta ei kipinä syty (mis-fire) jolloin täryttää. Voisi tietysti olla jokin suutinongelma. Tuleeko vain kylmänä vai tekeekö lämpöisenä myös?
Onko vikakoodit luettu, jos ei niin lukemaan. Harrastaja voi auttaa tai merkkikorjaamo lukemaan vikakoodit.
Onko vikakoodit luettu, jos ei niin lukemaan. Harrastaja voi auttaa tai merkkikorjaamo lukemaan vikakoodit.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
Saattais kyllä täristä JOS kipinöisi.
Kyllä itselläkin F11 20d täristää hienoisesti tyhjäkäynnillä. EIkä nopeasti tule mieleen dieseliä mikä ei hieman täristäisi tyhjäkäynnillä verrattuna bensakoneeseen.
Kyllä itselläkin F11 20d täristää hienoisesti tyhjäkäynnillä. EIkä nopeasti tule mieleen dieseliä mikä ei hieman täristäisi tyhjäkäynnillä verrattuna bensakoneeseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:14
- Auto: F11 Bmw 520d xDrive M-sport powerkit
Kiitos vastauksista. Olen tullut tulokseen, että täysin normaalia on. Tärinä/värinä on siis vieläpä niin pientä, että juuri ja juuri tuntee. Mitään vikakoodeja ei ole, ja auto vasta vieläpä käynyt bmw prerium selection takuun mukaiset tarkistukset läpi.
Itsellä just hommatussa 520d:ssä sama juttu. Tärisee tyhjäkäynnillä ihan selvästi. Koneen kannakkeet vaihdettu eikä ole väliä onko vaihde päällä vai parkilla.
Vähän outoa tässäkin asiassa pitää normalina että diesel tärisee.. Ei mulla mikään muu automerkki ole tärissyt vaikka 4-syl dieseleitä suurin osa ollutkin. Päinvastoin kuvittelisi, että premium-auto ei tärise. Hävettää tässäkin suhteessa ottaa ketään ulkopuolista edes kyytiin.
5-srj menee näköjään joka mallisarjassa huonompaan suuntaan.
Vähän outoa tässäkin asiassa pitää normalina että diesel tärisee.. Ei mulla mikään muu automerkki ole tärissyt vaikka 4-syl dieseleitä suurin osa ollutkin. Päinvastoin kuvittelisi, että premium-auto ei tärise. Hävettää tässäkin suhteessa ottaa ketään ulkopuolista edes kyytiin.
5-srj menee näköjään joka mallisarjassa huonompaan suuntaan.
Hmm, mitä tarkoitat että väpättelee...? Toi käy kyllä ihan tasaisesti ja kierrosluku pysyy samana mutta penkki ja koko kori tärisee. Täysin lämpimänä on melko mietoa (silti v*ttumaista) mutta kylmänä poreilee kahvi mukitelineessä
Kiva kuulla muiltakin kokemuksia.
Tässä viikonlopun aikaan istuttu ja ajettu 1.6tdi octavialla, v70 2.0d volvolla ja 1.8tdci focuksella.. Niin ei missään noissa kyllä tuntunut tyhjäkäynnilläkään penkissä tärinää. Jännä et se kallein auto sitten tärisee.
Tarkistin vielä kuiteista, reilu 20tkm sitten vaihdettu OEM koneen kumit Laakkosella. Voisko pakoputki aiheuttaa moista? Madallettu auto kyseessä.
Tässä viikonlopun aikaan istuttu ja ajettu 1.6tdi octavialla, v70 2.0d volvolla ja 1.8tdci focuksella.. Niin ei missään noissa kyllä tuntunut tyhjäkäynnilläkään penkissä tärinää. Jännä et se kallein auto sitten tärisee.
Tarkistin vielä kuiteista, reilu 20tkm sitten vaihdettu OEM koneen kumit Laakkosella. Voisko pakoputki aiheuttaa moista? Madallettu auto kyseessä.
Okei, mielenkiintoista kuulla. Kyllähän tässä mun ajamassakin kone toki tärisi jos pellin alle katsoi, mutta ei se sisätiloihin välittynyt mitenkään. Oikeastaan vaan käyntinopeusmittarista huomasi että se on käynnissä.
Puhutte muuten B-sarjan moottorista, oma auto on -11 niin eikös siinä ole vielä N47? Kone on tosin vaihdettu uuteen 2015, mutta tuskinpa sinne erityyppistä konetta olisi laitettu..?
Puhutte muuten B-sarjan moottorista, oma auto on -11 niin eikös siinä ole vielä N47? Kone on tosin vaihdettu uuteen 2015, mutta tuskinpa sinne erityyppistä konetta olisi laitettu..?
Minulla oli parikin tuollaista N47-koneista vehjettä ja ei se kyllä mainittavammin tyhjäkäynnillä tärissyt. Eli olisiko sinulla sitten jotain, esim. ilmamassamittarin kanssa häikkää? Oletko lukenut vikakoodit?ville8711 kirjoitti: ↑19 Loka 2019, 22:06 Kiva kuulla muiltakin kokemuksia.
Tässä viikonlopun aikaan istuttu ja ajettu 1.6tdi octavialla, v70 2.0d volvolla ja 1.8tdci focuksella.. Niin ei missään noissa kyllä tuntunut tyhjäkäynnilläkään penkissä tärinää. Jännä et se kallein auto sitten tärisee.
Tarkistin vielä kuiteista, reilu 20tkm sitten vaihdettu OEM koneen kumit Laakkosella. Voisko pakoputki aiheuttaa moista? Madallettu auto kyseessä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nyt koeistumaan samalla moottorilla varustettu ehjä viitosbemari, vääränmerkkisiin vertaaminen ei ole kovin hyödyllistä. Ykkönen ja kolmonen tärisee samalla nelosdieselillä hieman enemmän kuin viitonen, jonkun verran enemmän hienostuneisuutta kalliimpaan korimalliin on suunniteltu. Paljonko sitten on paljon tärinää, vaikuttaisi että viitosessasi on jotain vikaa.