Moro,
Tarvis vähäsen apuja teiltä experteiltä
Eli mulla on F10 530d m-sport sedan 4x4 2012 ja suunnitelmissa olisi että madaltaisin sitä, Mutta kun osa väittää että siinä malissa on sähkösäätöinen alusta ja sitä ei voi madaltaa? ja osa taas väittää että voi madaltaa.!
Eli tähän tarvisin vähän apuja, onnistuuko ja mitä madallus settiä suosittelette?
Odotelaan kuumeisesti vastauksia
F10 madallus
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tossa madalluksessa ei ole mitään järkeä!
Mutta totta kai BMW F10 xDrive M Sportin voi vielä madaltaa.
Ks. vaikka jenkkisivuistoilta f10.5post.com
Mutta totta kai BMW F10 xDrive M Sportin voi vielä madaltaa.
Ks. vaikka jenkkisivuistoilta f10.5post.com
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Ottamatta kantaa madalluksen järkevyyteen, lisävarustelistauksesta näkee, että onko autossasi ddc tai adaptive drive missä tulee mukana juuri tuo ddc. Mikäli ddc löytyy, yksi vaihtoehto on asentaa koko alustasarja mikä on ko. järjestelmän kanssa yhteensopiva. Esim. tämä kw:n tuote: http://www.kwsuspensions.net/kw/info/kw_ddc/ Siihen en osaa vastata, että onnistuuko pelkkä jousien vaihto ddc kanssa.
Jos taas auto on perusalustalla, homma hoituu helpoiten vaihtamalla pelkät jouset. Muutamana hyvänä vaihtoehtona voisi mainita edellämainitun kw:n (bmw:n dtm alustavalmistaja) tai http://eibach.com/global/en/.
Jos taas auto on perusalustalla, homma hoituu helpoiten vaihtamalla pelkät jouset. Muutamana hyvänä vaihtoehtona voisi mainita edellämainitun kw:n (bmw:n dtm alustavalmistaja) tai http://eibach.com/global/en/.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
- Jopemies
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 142
- Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
- Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019
Onko kokemusta tuleeko takuuasioiden kanssa ongelmia jos madalluksen tilaa muualta kuin marmoritiskiltä?
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kadut vielä. Viimeistään ensi talvena.jorihaloo kirjoitti:Vaihdoin juuri eibachin 30mm madaltavat jouset merkkiliikkeessä alle ja toimii. Autossani on DDC. Auto on 2013 520d msport takavetoinen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
tuskinpa sentään, jos talvesta tulee samanlainen kuin edellinen oli täällä etelässä...Ricracing kirjoitti:Kadut vielä. Viimeistään ensi talvena.jorihaloo kirjoitti:Vaihdoin juuri eibachin 30mm madaltavat jouset merkkiliikkeessä alle ja toimii. Autossani on DDC. Auto on 2013 520d msport takavetoinen.
Miksi sitä pitäisi katua jos auton ulkonäkö muuttuu paremmaksi pienellä madalluksella? 30mm madalluksella ei ole vielä minkäänlaista merkitystä talviajoon.
Ainakaan itselläni ei ole vielä kertaakaan ollut mitään ongelmia talvella madalletun auton kanssa.
Ainakaan itselläni ei ole vielä kertaakaan ollut mitään ongelmia talvella madalletun auton kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Touko 2012, 12:48
- Auto: 520dA msport 2013
Oli camperit niin plussalla edessä (+16 minuuttia molemmat puolet) ettei auttanut muu ku madaltamalla saada negatiivista - renkaat ihan kankailla ulkoreunoilta. Seuraavaksi suuntaus - takana ainakin pitää saada enemmän pyörät pystyyn. Eibachilla kohtuullisen konservatiivinen poudotus ja hiukan paranee ulkonäkökin. Pitää vanhalla rönttämersulla ajaa huonot kelit ja huonot tiet jos ei BMW:llä pääse
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
- Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
- Paikkakunta: Köyliö
Terve, olen harkinnut samaa. Onko mahdollista saada tietoa, missä vaihdatit ja mitä tuli vieterit ja vaihto suuntauksineen maksamaan ?jorihaloo kirjoitti:Vaihdoin juuri eibachin 30mm madaltavat jouset merkkiliikkeessä alle ja toimii. Autossani on DDC. Auto on 2013 520d msport takavetoinen.
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Touko 2012, 12:48
- Auto: 520dA msport 2013
Wetterillä Rovaniemellä työ kesti noin kolme tuntia. Aikaan sisältyi jousien vaihto ja korkeustunnistimien asetus (valoihin liittyvä tai DDC:hen liittyvä?, "puhuivat alustan opetuksesta", käyttivät siis tietokoneen päässä autoa). Suuntausta ei ole vielä tehty. Odotan että hiukan asettuu alusta. Eibachit (Pro-Kit E10-20-022-01-22) maksoi 100€ Suomen Königin poistomyynnissä pari vuotta sitten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 07:56
- Auto: F11 523i-11
ex.e46M3,e46 330Ci clubsport,F20
Keväällä renkaiden vaihdon ollen taas ajankohtaista, olen suunnitellut hankkia 20" vanteet. Itellä f11 ja se ei ole m-sport. Nyt siis pohdin onko syytä madaltaa jos hankkii 20 tuuman kiekot vaiko meneekö ilman. Googlen kuvia olen yrittänyt tutkia ja voisi väittää, että hyvältä näyttää ilman madallustakin..? Tosin madalluksen jälkeen ongelmaksi voi tulla katsastus, mutta se on asia erikseen.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Mulla oli 20" vanteet F11 Bemarissa, jossa oli tehtaan M-Sport alusta eli 1cm matalampi kuin vakioalusta. Tuolla kuvia -> http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... yte#p14663
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 07:56
- Auto: F11 523i-11
ex.e46M3,e46 330Ci clubsport,F20
Okei hyvältä näyttää vaikka tuohon sen sentin ajattelee lisää. Kiitoksia kuvista.Hydrophyte kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet F11 Bemarissa, jossa oli tehtaan M-Sport alusta eli 1cm matalampi kuin vakioalusta. Tuolla kuvia -> http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... yte#p14663
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
- Auto: BMW 520d F11 Touring 2013
itsellä samat pohdinnat kuin tsix:llä eli autossa (F11) on normi alusta (ei xdrive. xdrivessä taisi olla normaalia korkeampi alusta) ja mietinnässä on 19" tai 20" vanteet, mutta tuleeko autosta liian korkea? Hommasiko tsix 20" vanteet normi alustalle vai päädyitkö madaltamaan?tsix kirjoitti: ↑22 Tammi 2018, 22:25Okei hyvältä näyttää vaikka tuohon sen sentin ajattelee lisää. Kiitoksia kuvista.Hydrophyte kirjoitti:Mulla oli 20" vanteet F11 Bemarissa, jossa oli tehtaan M-Sport alusta eli 1cm matalampi kuin vakioalusta. Tuolla kuvia -> http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... yte#p14663
Moro.
Kyselisin, miten olette saaneet "hyvän" ajettavan F10 vakioiskareilla ja madallusjousilla? Ostin just F10:n, jossa tollainen kombo (Eibach jouset) ja on kyllä kammottava. Hyppii ja pomppii, ylireagoi pieniinkin heittoihin, tuntuu että jousitus ei kanna. Entisellä autolla ajaessa ei edes huomannut kuoppia, joissa tämä viskoo matkustajia ja kuskia pitkin kattoa ja seiniä.. Varsinkin takapää on hirveä.
Olisiko iskarit lopussa (tosin leimattu vasta) vai olisiko järkevämpää vaihtaa vaikka coiloverit? Nyt tuntuu että iskarit ja jouset eivät tosiaan tee minkäänlaista yhteistyötä. Tämä yhdistettynä bemarin ärsyttävään uranhakuun ja tien kallistuksen suuntaan vänkäämiseen alkaa tuntua että olisi ehkä kuitenkin pitänyt pysyä siinä toisessa konsernissa. Ei tämän luokan autoa pitäisi joutua koko ajan paimentamaan ja ohjailemaan
Hävettää niin ettei kehtaa muiden antaa ajaa autolla, kun huomaisivat että se tonnin focus tai toyota octavia on 10x parempi...
Kyselisin, miten olette saaneet "hyvän" ajettavan F10 vakioiskareilla ja madallusjousilla? Ostin just F10:n, jossa tollainen kombo (Eibach jouset) ja on kyllä kammottava. Hyppii ja pomppii, ylireagoi pieniinkin heittoihin, tuntuu että jousitus ei kanna. Entisellä autolla ajaessa ei edes huomannut kuoppia, joissa tämä viskoo matkustajia ja kuskia pitkin kattoa ja seiniä.. Varsinkin takapää on hirveä.
Olisiko iskarit lopussa (tosin leimattu vasta) vai olisiko järkevämpää vaihtaa vaikka coiloverit? Nyt tuntuu että iskarit ja jouset eivät tosiaan tee minkäänlaista yhteistyötä. Tämä yhdistettynä bemarin ärsyttävään uranhakuun ja tien kallistuksen suuntaan vänkäämiseen alkaa tuntua että olisi ehkä kuitenkin pitänyt pysyä siinä toisessa konsernissa. Ei tämän luokan autoa pitäisi joutua koko ajan paimentamaan ja ohjailemaan
Hävettää niin ettei kehtaa muiden antaa ajaa autolla, kun huomaisivat että se tonnin focus tai toyota octavia on 10x parempi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
juu, ja täriseekin vielä. Oliko ko.jutut huomattavissa jo koeajossa, jonka teit ennen ostopäätöstä ?ville8711 kirjoitti: ↑16 Loka 2019, 09:33 Moro.
Kyselisin, miten olette saaneet "hyvän" ajettavan F10 vakioiskareilla ja madallusjousilla? Ostin just F10:n, jossa tollainen kombo (Eibach jouset) ja on kyllä kammottava. Hyppii ja pomppii, ylireagoi pieniinkin heittoihin, tuntuu että jousitus ei kanna. Entisellä autolla ajaessa ei edes huomannut kuoppia, joissa tämä viskoo matkustajia ja kuskia pitkin kattoa ja seiniä.. Varsinkin takapää on hirveä.
Olisiko iskarit lopussa (tosin leimattu vasta) vai olisiko järkevämpää vaihtaa vaikka coiloverit? Nyt tuntuu että iskarit ja jouset eivät tosiaan tee minkäänlaista yhteistyötä. Tämä yhdistettynä bemarin ärsyttävään uranhakuun ja tien kallistuksen suuntaan vänkäämiseen alkaa tuntua että olisi ehkä kuitenkin pitänyt pysyä siinä toisessa konsernissa. Ei tämän luokan autoa pitäisi joutua koko ajan paimentamaan ja ohjailemaan
Hävettää niin ettei kehtaa muiden antaa ajaa autolla, kun huomaisivat että se tonnin focus tai toyota octavia on 10x parempi...
Tapahtui se perinteinen, eli auto lämpimästä liikkeen sisältä koeajoon ja vain pieni lenkki hyvällä tieosuudella ja auton siistiin kuntoon ja ulkonäköön ihastuminen oli jo tapahtunut.
Mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, miten tuosta saisi paremman ajettavan. Osia on vaihdettu paljon ja käytetty pyöränsuuntauksessa useamman kerran jo viime vuoden aikana (tämänkään takia en vaivautunut pidemmälle koeajolle).
Joku on kuitenkin tuolla aiemmin sanonut vakioiskareiden + Eibach Pro-kitin olevan hyvä yhdistelmä niin jotainhan tässä omassa yksilössä on pielessä taikka sitten toinen kommentoija ei ole muilla autoilla ajanut.
Jos hieman kritisoi selvästikin huonontunutta laatua/laatufilosofiaa, niin ei siitä kannata heti provosoitua vaikka benaristi olisikin..
Mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, miten tuosta saisi paremman ajettavan. Osia on vaihdettu paljon ja käytetty pyöränsuuntauksessa useamman kerran jo viime vuoden aikana (tämänkään takia en vaivautunut pidemmälle koeajolle).
Joku on kuitenkin tuolla aiemmin sanonut vakioiskareiden + Eibach Pro-kitin olevan hyvä yhdistelmä niin jotainhan tässä omassa yksilössä on pielessä taikka sitten toinen kommentoija ei ole muilla autoilla ajanut.
Jos hieman kritisoi selvästikin huonontunutta laatua/laatufilosofiaa, niin ei siitä kannata heti provosoitua vaikka benaristi olisikin..
Kuulostaa että jouset ja iskarit ei toimi yhteen, jos oletetaan että puslat ja nivelet on ehjiä ja suuntaukset kohdallaan. Onko ihan varma että siellä on Eibachin jouset? Ja mikä versio Eibachilta, niillä todennäköisesti on montaakin eri jäykkyyttä valikoimissa. Mutulla heitän että kovin paljon vakiota jäykempi jousi tuskin toimii vakioiskareiden kanssa. Myös renkaiden jäykkyys pitää olla balanssissa jousituksen kanssa. Ja jos iskarit on kuluneet, ne vaimentaa huonosti vaikka ei olisi vielä vuotaneetkaan. Katsastuksen iskaritesti ei ole kovin varma toimenpide.
Jep, tuolle se tuntuu että jouset on liian jäykät suhteessa iskareihin. Eibach pro-kit laput ja liput löytyy mutta pitänee nyt talvirenkaita vaihtaessa tarkastaa mitkä vieterit siellä on paikallaan.
Iskaritkaan eivät tunnu huonoilta, kun auto ei varsinaisesti jää pomppimaan vaan elää ihmeellisesti heitellen koko ajan tienpinnan mukaisesti. Vähän hankala selittää.
Renkaatkin on suht matalat, takana 275/30 ja edessä 245/35, mutta ennenkin on ton kokoisia pyöriä ja vaikka minkälaisia (Lue: Jomin) alustoja heitetty esim. Audiin alle ja suoraan ja tasaisesti on mennyt edes ilman nelipyöräsuuntauksessa käymistä.
Iskaritkaan eivät tunnu huonoilta, kun auto ei varsinaisesti jää pomppimaan vaan elää ihmeellisesti heitellen koko ajan tienpinnan mukaisesti. Vähän hankala selittää.
Renkaatkin on suht matalat, takana 275/30 ja edessä 245/35, mutta ennenkin on ton kokoisia pyöriä ja vaikka minkälaisia (Lue: Jomin) alustoja heitetty esim. Audiin alle ja suoraan ja tasaisesti on mennyt edes ilman nelipyöräsuuntauksessa käymistä.