Jesperii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Maalis 2016, 22:49

F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Jesperii » 04 Huhti 2016, 10:18

Heipsan.

Kiinnostaisi tietää normaalin ja M-sport puskurin erot. Noita erillaisia diffuusoreja näyttää saavan kyllä m-sporttiin, mutta ei normaaliin. Onko muoto diffuusorissa edes sama, vai kuinka?

Meneekö isommaksikin leikkaa liimaa hommaksi, vai saako ilman kummosempaa modia paikoilleen?

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1054
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 22:01
Paikkakunta: Tampere

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Böntti » 06 Huhti 2016, 17:52

Normaalissa puskurissa ei ole irrallista diffuusoria, koko puskurin kuori on samaa osaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

Jesperii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Maalis 2016, 22:49

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Jesperii » 07 Huhti 2016, 12:01

Kiitos! Vaatiiko m-sport puskurin asennus jotain muuta kuin itse puskurin?

Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 17:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Ricracing » 11 Huhti 2016, 21:27

Hyvä Jesperii. Ota asioista itse selvää! Lue esim. jenkki BMW F10 sivuja, älä ole kädetön. Netti on täynnä tietoa!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.

pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 09:40

F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja pmj » 12 Huhti 2016, 04:06

^Eikös nämä keskustelupalstat ole ihan sitä varten että täällä voi kysellä neuvoja muilta?
Jos sinulla on vastaus olemassa, niin mikset voi vastata?
Onko tämäkin foorumi sitten ihan turha kun varmaan useimpiin kysymyksiin löytyy vastaus netistä?
Viimeksi muokannut pmj, 12 Huhti 2016, 04:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 599
Liittynyt: 29 Elo 2010, 09:53
Auto: 2 x F30 330e

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja ssalmela » 12 Huhti 2016, 04:06

Ricracing kirjoitti:Hyvä Jesperii. Ota asioista itse selvää! Lue esim. jenkki BMW F10 sivuja, älä ole kädetön. Netti on täynnä tietoa!


Huh, mistäs nyt tuulee? Kysymyshän oli ihan asiallinen eikä tuo välttämättä ihan heti Googlen kautta aukene - täällä sen sijaan saattaa olla kokemustakin asiasta. Minulla valitettavasti ei.

On myös hyvä jos saadaan tuotettua kotimaistakin tietoutta bemareista lisää. Jenkkiforumit sinänsä on ihan hyvä vinkki. Puskurin asennus lienee samanlainen temppu ympäri maailman, mutta autoissa on kyllä aluekohtaisia eroja - samoin kuin autoilijoiden odotuksissa.

Esim. Jenkit ihmettelevät noilla forumeillaan miksi kukaan ostaisi 330e:n kun se on 4 tonnia kalliimpi kuin 328i. Samalla Australiassa kommentoidaan että hankinta on hyvä kun se on vain 4 tonnia kalliimpi kuin 330i. Ilmeisesti kulttuurieroja. Suomessa taas hintaero on toiseen suuntaan reilun kymppitonnin.

Kannustetaan toisiamme keskusteluun, siksihän tämä palsta on.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i)

Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 879
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 17:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Vice » 12 Huhti 2016, 16:44

Jesperii kirjoitti:Kiitos! Vaatiiko m-sport puskurin asennus jotain muuta kuin itse puskurin?


Mulle tilasivat MSport autoon vakion pohjapanssarin (koska MSportiin ei ollut tarjolla). Pohjapanssari ei sellaisenaan sopinut paikalle koska MSport purkurin kiinnityspisteet ja muoto ovat erilaiset (näin merkkihuollosta totesivat). Eli tämän perusteella kuvittelisin, ettei suoraan vaihtamalla mene paikalle vaan vaatii jotain pieniä muutoksia, ainakaan kaikki vakion kiinnikkeet eivät sovi (ainakaan siis pohja muovien kanssa yhteen).

Toki nyt oli kyse orkkis osista voi olla, että jos MSport puskuria saa tarvike osana, se on modattu niin, että ois suoraan sopiva...

Omaani lopulta pohjanpanssari tuli merialumiinista käsityönä, ulottuu melkein taka-akselille asti...

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
BMW K1600 GTL
Paikkakunta: Kaarina

Re: F10 / F11 korimuutokset

ViestiKirjoittaja Juha » 12 Huhti 2016, 18:16

Ricracing kirjoitti:Hyvä Jesperii. Ota asioista itse selvää! Lue esim. jenkki BMW F10 sivuja, älä ole kädetön. Netti on täynnä tietoa!

Hyvä Ric, nuku yöt, äläkä piruile täällä aloitteleville harrastajille. Oletko koskaan ollut päivällä hereillä?
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa