Terve
Tarve olisi saada lisää tilaa nykyisen C200 cdi:n (sedan, 2012) tilalle ja sain siitä hyvän tarjouksen vaihdossa 5 sarjan bemariin. Koeajossa ilmeni että isommasta autosta kyse ja parempi tuolla oli ajaa kuin nykyisellä, tosin ajelin vain vajaan tunnin verran.
Tämä yksilö olisi kyseessä:
https://www.autokeskus.fi/autot/vaihtoa ... ja/353756/
Onko tuossa jo jakopää kunnollinen? Tuo oli vin tietojen mukaan 2011 loppuvuonna (10 tai 11/2011) valmistettu.
Onko mitään muuta suurempaa tyyppivikaa odotettavissa kuin takapussien korjaukset, millähän kilometrimäärällä ne hajoilevat yleensä?
Tuo vakio teho varmaankin riittää tuleviin ajoihin etenkin kun lapsi tulee siellä olemaan kyydissä, nykyisen c sarjalaisen tuikutin ja siihen sai hyvin lisäpotkua n. 70/140 tuli lisää, onkohan tuossa 520d:ssä millainen vara ohjelmointiin?
Tuossa oli jo noilla kilsoilla etusumarit ja vähän vöhemmän etuvalojen muovit hiekkapuhallettu, onko yleistä bemareissa, saako miten kiillotettua tai uudistettua?
Mitä mieltä foorumilaiset on muuten tuosta kyseisestä yksilöstä?
Vilkut siinä oli ruksittu lisävarusteena uutena ja ne tuntui toimivankin koeajolla.
Isoin pohdinta tässä vaiheessa on merkin vaihto jatyyppiviat.
f11 520d ensimmäiseksi bemariksi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32
Kuvien perusteella useimpien Mesejen lamput on huonommassa kunnossa. Normiprosessi kirkkaiden muovien kiillotukseen pätee myös Bemuun, ei ole sen erikoisempaa BMW muovia. Tosi siistin näköinen yksilö vähillä kilsoilla, ainut huomio on ei orkkis-vanteet. Niin tai näin niin E-Mesen pesee mennen tullen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Valitettavasti ei ole kunnollinen jakopää tuossa. Mutta se että tuleeko tuon jakopäähän vikaa niin vaikea sanoa. Tiedän tapauksen 520d vm08 ja sillä on ajettu 250tkm eikä ole tehty jakopäälle mitään! Ja varmasti pärjää tehojen puolesta, kun pärjää ihan hyvin 518d joka itselläni on. Veikkaan että noilla kilometriillä niin on paljon huoletonta ajoa vielä edessä. Ja näyttää ainakin näin kuvissa siistiltä peliltä
Ajettavuushan oli parempi kuin porukoiden E sarjan sedanissa (-12 malli). Pitää sitten vielä harkita tuon ostoa, myyjältä kyselin niin saavat varmaan vaihdettua nuo nastarenkaat mitkä on tarvikevanteilla kitkarenkaisiin missä olisi orkkis vanteen, kesärenkaat on orkkis vanteilla.
Onkohan tuohon tehtaan gw:tä saatavilla jos yli 6kk takuun jälkeen jotain ketjuremppaa tulee?
Onkohan tuohon tehtaan gw:tä saatavilla jos yli 6kk takuun jälkeen jotain ketjuremppaa tulee?
Äkkiseltään en osaa sanoa kuulinko pientä rallatusta jakopäästä kun kuuntelin. Autokeskuksella tiesivät ongelmasta tuon moottorityypin osalta.
https://youtu.be/d2Fu-8MUZ68
https://youtu.be/xoiqx_ryYqk
Kuvasin pätkät tuosta tyhjäkäynnillä, raati kertokoon tarkemmin onko vikaa vai ei. Mielestäni ei samanlaista ääntä kuulu kuin videoissa jossa ketjussa on vikaa.
Onko mahdollista pk seudulla käydä kuunneluttamassa jonkin forumilaisen luona että onko vikaa vai saako videon äänistä selvää?
Onko bemarissa vastaavaa koodien lukujärjestelmää kuin mersuissa on star? Onko mahdollista tehdä millaisia koodauksia, ainakin tuos ss:n haluisin muistamaan viimeisimmän valinnan.
https://youtu.be/d2Fu-8MUZ68
https://youtu.be/xoiqx_ryYqk
Kuvasin pätkät tuosta tyhjäkäynnillä, raati kertokoon tarkemmin onko vikaa vai ei. Mielestäni ei samanlaista ääntä kuulu kuin videoissa jossa ketjussa on vikaa.
Onko mahdollista pk seudulla käydä kuunneluttamassa jonkin forumilaisen luona että onko vikaa vai saako videon äänistä selvää?
Onko bemarissa vastaavaa koodien lukujärjestelmää kuin mersuissa on star? Onko mahdollista tehdä millaisia koodauksia, ainakin tuos ss:n haluisin muistamaan viimeisimmän valinnan.
- k23811
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 26 Touko 2015, 05:35
- Auto: BMW 520dAT -12
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla korjattiin viime vuonna 2012 mallisesta ja siitä kuulunut ääni oli erilainen: ihan selkeä laahausääni, mikä oli jaksottainen. Tuossa kuului ihan normiäänet, tasainen mekaaninen ääni. Ei näistä suinkaan kaikista ole mennyt huonoksi nuo, mutta kukaan ei oikein tunnu tietävän mistä johtuu ettei mene kaikista.
k23811 kirjoitti:Mulla korjattiin viime vuonna 2012 mallisesta ja siitä kuulunut ääni oli erilainen: ihan selkeä laahausääni, mikä oli jaksottainen. Tuossa kuului ihan normiäänet, tasainen mekaaninen ääni. Ei näistä suinkaan kaikista ole mennyt huonoksi nuo, mutta kukaan ei oikein tunnu tietävän mistä johtuu ettei mene kaikista.
Hyvä kuulla, enköhän tuosta kaupat tee. Vannoitunut mersumies olin aiemmin mutta jatkossa sitten bemarilla
Miten muuten tuli sinun kohdallasi tehdas/maahantuoja vastaan kuluissa ketjun vaihdossa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 276
- Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
- Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020
Onko sulla avaus/sulku nappia takaluukussa? Jos ei, niin silloin se sun takakontti (näin olen ymmärtänyt) on manuaaliversio eli avaudu kaukosäätimestä.Patomursu kirjoitti:Onko mahdollista avata kaukosäätimestä takaluukkua? Nyt aukeaa vain takalasi.
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
Moro,
Mitäs ketjun aloittaja on pitänyt valinnastaan? Itselläni on melkein sama tilanne, mutta VAG- konsernin valmisteilla pyyhkinyt eteenpäin tähän mennessä. Nyt on noussut kuume 520 F11:sta kohtaan. Onko tullut eteen mitään suurempia ongelmia tai vikoja?
Vaihtoautoja on tullut seurailtua jonkun aikaa ja -11 tai -12 vuosimallinen yksilö on harkinnassa. Mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa kun autoa lähtee hankkimaan? Pitääkö jakopää olla rempattu, että uskaltaa edes harkita? Kilometrejä noissa katsomissani 520:sissä on n. 180 000 - 220 000 km ja automaattilaatikolla tietenkin.
Mitäs ketjun aloittaja on pitänyt valinnastaan? Itselläni on melkein sama tilanne, mutta VAG- konsernin valmisteilla pyyhkinyt eteenpäin tähän mennessä. Nyt on noussut kuume 520 F11:sta kohtaan. Onko tullut eteen mitään suurempia ongelmia tai vikoja?
Vaihtoautoja on tullut seurailtua jonkun aikaa ja -11 tai -12 vuosimallinen yksilö on harkinnassa. Mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa kun autoa lähtee hankkimaan? Pitääkö jakopää olla rempattu, että uskaltaa edes harkita? Kilometrejä noissa katsomissani 520:sissä on n. 180 000 - 220 000 km ja automaattilaatikolla tietenkin.
Olen ollut tyytyväinen, ajettu n. 10 tkm ja mittarissa vajaa 80 tkm. Itse uskalsin hommata tuon kun luin että bmw maksaa ainakin osan ketjukukuista ja että ei ole jokaisen yksilön ongelmana. Takapusseja joutuu kuulema uusimaan mutta vielä ei ole menny rikki, kai ke sen 100-150 tkm kestää. Renkaina orkkis turanzat ja onneksi ensi kesälle uudet ei rft renkaat alle. Nyt hommasin kitkat talveksi (nokia r2 rft 245/44r18) ja toivon ettei ne ole niin huonot kuin kesärenkaat. Pakko nuo oli ostaa pois kun vanteetkin tuli samassa setissäVilj0 kirjoitti:Moro,
Mitäs ketjun aloittaja on pitänyt valinnastaan? Itselläni on melkein sama tilanne, mutta VAG- konsernin valmisteilla pyyhkinyt eteenpäin tähän mennessä. Nyt on noussut kuume 520 F11:sta kohtaan. Onko tullut eteen mitään suurempia ongelmia tai vikoja?
Vaihtoautoja on tullut seurailtua jonkun aikaa ja -11 tai -12 vuosimallinen yksilö on harkinnassa. Mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa kun autoa lähtee hankkimaan? Pitääkö jakopää olla rempattu, että uskaltaa edes harkita? Kilometrejä noissa katsomissani 520:sissä on n. 180 000 - 220 000 km ja automaattilaatikolla tietenkin.
Kulutus on yllättänyt, 5,9 sadalla tankkauksista mitattuna ja asun pk seudulla. Maantieajo vähän nostaa kulutusta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
- Auto: BMW 520d F11 Touring 2013
Hei, mitä pitäisi osata katsoa F11 520dA ostaessa? Sain vanhasta skodasta mielestäni hyvän tarjouksen ja nyt olis kiikarissa Saksasta tuotu leasing auto joka on tullut tehtaalta 11.12.2012. Auto on ajettu 77tkm. Muuten perus varusteinen paitsi individual tummennukset, panorama katto, katto kaiteet ja handsfree (vai onko jo vakiona), talvi varusteet (ainakin penkin lämmittimet ja isompiakku). Kävin auton ajamassa ja tuntu ihan ok:lle. Vaihteet vaihtui tomaatissa ihan normaalisti eikä kuuntunu kolahteluita varsinkaan alas päin tullessa 3-2-1. Moottori kävi nätisti eikä kuulunut kiristin ongelmaa jolloin käsittääkseni pitäisi kuulua laahaavaa ääntä tyhjäkäynnillä. Peräkin tuntui toimivalta joten pussit pitäisi olla kunnossa. Onko vielä jotain mitä pitäisi testata? Autoon oli tulostettu sähköinen huolto kirja ja piti paikkansa auton mukana olleen perinteisen huoltokirjan kanssa.
Vuotavan pussin kyllä taitaa huomata ihan auton oltua vaikka yön parkissa. Mulle vaihdettiin toinen (toinen oli jo vaihdettu) maaliskuussa ja se meni kokonaan maahantuojan piikkiin.jhuttunen kirjoitti:Peräkin tuntui toimivalta joten pussit pitäisi olla kunnossa.