Moro!
525d 2012 on pelannut tähän asti loistavasti, mutta tänä keväänä on antanut jo 5 kertaa ton Drivetrain ilmoituksen.
Silloin yleensä tuntee pienen nykäyksen ja tehot tippuu. Kun ajaa sivuun ja starttaa uudelleen niin silloin taas ok, eikä vikailmoituksia.
Kyseli tuota huollosta, niin tsekkasivat että ei vikakoodia ja meinasi että on normaalia moottorin suojausta turbon ylipaineen johdosta??
Tänään teki taas saman ihan normaali kaupunkiajossa. Moottori rupes käymään honosti, ihan niin kuin kaikki pytyt ei olisi olleet mukana. Ajoin heti tien sivuun ja sammutin koneen, Kun starttasin uudelleen, sama vika päällä...sammutin koneen, odotin hetken ja starttasin uudelleen... sama vika päällä... vasta viidennellä kerralla kävi taas hyvin.
Onko kellään samoja kokemuksia?++ ja tietoa mistä vois johtua???
Käytän kärryn huomenna huollossa, mutta ihmetyttää jo valmiiksi, jos toi on normaalia???
-Pepe
F10 Drivetrain error viesti
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Toiselta foorumilta poimittua, tuossa oli tosin kyseessä F10 530D mutta sama virhekoodi.
"Ajattelin laittaa päivitystä jos jollakulla tulee samoja oireita autoonsa niin tietää vähän mistä voi olla kyse: eli EGR:n maailmaan vika lopulta paikantui, ilmeisesti itse venttiilissä ei ole vikaa mutta huoltopäällikkö kertoi että EGR cooler/"haitariputkisto" on rikkoutunut - hän hieman sekoili sanoissaan joten en ole vielä ihan varma mikä sieltä loppujen lopuksi on hajalla. Pyysin että jättävät vioittuneen osan mulle tutkittavaksi... Tällaisena ikuisena epäilijänä tietysti ihmetyttää että miten hemmetissä sellainen metallipänikkä voi rikkoutua... joka tapauksessa menee kuulema koko cooleri uusiksi. Pelkkä osa reilu 600€ ja muut osat + työt päälle."
"Ajattelin laittaa päivitystä jos jollakulla tulee samoja oireita autoonsa niin tietää vähän mistä voi olla kyse: eli EGR:n maailmaan vika lopulta paikantui, ilmeisesti itse venttiilissä ei ole vikaa mutta huoltopäällikkö kertoi että EGR cooler/"haitariputkisto" on rikkoutunut - hän hieman sekoili sanoissaan joten en ole vielä ihan varma mikä sieltä loppujen lopuksi on hajalla. Pyysin että jättävät vioittuneen osan mulle tutkittavaksi... Tällaisena ikuisena epäilijänä tietysti ihmetyttää että miten hemmetissä sellainen metallipänikkä voi rikkoutua... joka tapauksessa menee kuulema koko cooleri uusiksi. Pelkkä osa reilu 600€ ja muut osat + työt päälle."
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Mulla oli samanlaisia kokemuksia F30 328i 03/2012 kanssa kun auto oli melko uusi. Ensimmäisen kerran ilmeni autobaanalla Saksassa kun tietyöalueen jälkeen baana taas aukeni ja löin kaasun pohjaan. Silloin tuli nykäisy, ilmoitus ja tehot pois kunnes tien sivuun ja boottaus. Matka jatkui ja seuraavana päivänä Ranskan puolella maantiellä rekkaa ohittaessa uudestaan. Siinä oma pumppu löi pari kertaa tyhjää kun tajusi että tehot on poissa ja pitää ehtiä yhdistelmärekan eteen kun taaksekaan ei enää ehdi... Muistaakseni vastaantulijakin taisi joutua vähän väistämään kun meni tiukalle.Pepex kirjoitti: Onko kellään samoja kokemuksia?++ ja tietoa mistä vois johtua???
-Pepe
Sitten ongelmaa ei näkynyt eikä kuulunut ja Suomessa ei vikakoodeja löytynyt. Myöhemmin Turunväylällä vastaava muljahdus kertaalleen, mutta ei vikailmoitusta ja muuten ongelma taisi kadota. Samassa autossa havaittiin myöhemmin vähän alakierroksien tehottomuutta ja muistaakseni vähän erikoista ääntä konehuoneesta. Sen perusteella tutkittiin ja turbo korjattiin. En osannut ajatella että nämä liittyisivät toisiinsa, mutta...
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Minulla antoi saman ilmoituksen kun oli railipaineen anturin johto löysässä. Nostin muovisuojan pois koneen päältä, sitten se silikonisuoja ja sen alla liitin oli löysällä. Laitoin kiinni ja sen jälkeen ei ole tullut ilmoitusta uudestaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Siihe on ainakin sata ellei tuhat syytä mistä tuo vikailmoitus voi tulla. On täysin varmaa että autoon on tallentunut tapahtumasta vikakoodi tai vikakoodeja, ne saa kyllä oikealla testerillä luettua.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25 Elo 2015, 22:01
- Auto: BMW 520i G30 2018
Sama juttu minulla - eli kyseinen virheviesti ja oirehtiminen johtui EGR-venttiilistä. Auto heitti kahden kuukauden välein saman virheviestin, joka kuittaantui auton uudelleenkäynnistyksellä. Mitään muita oireita ei tapauksiin liittynyt. Autolla ajettu vasta vähän reilut 80tkm.
Mulla ei rikkinäinen egr tuntunut ajossa tai kuulunut äänestä eikä kulutuskaan muuttunut siten että sen olisi huomannut. Ainoa oire oli että yhden kerran tuli drivetrain error ja 50 km päästä vaikka mitä ilmoituksia ja auto meni limp home toimintoon (yksi vaihde käytössä).
Onko kellään tietoa mikä oli auton vikakoodi kun oireili tätä drivetrainia? Minulla juuri samanlaisia oireita ollut nyt heinäkuusta lähtien (drivetrain-herja joka poistuu auton käynnistämisellä) ja kun saan vikakoodin kiinni, niin lukija kertoo sen olevan P0012. Auto, mikä on kyseessä on 114i vm.2012 (ajettu 104tkm).
Menin vikakoodin takia jo vaihtamaan nokka-akselin sensorit kun luulin että ovat hajoamassa, mutta vika ei poistunut.
Menin vikakoodin takia jo vaihtamaan nokka-akselin sensorit kun luulin että ovat hajoamassa, mutta vika ei poistunut.
Ei pelottelua, mutta omassa tapauksessa drivetrain valo syttyi muutaman kerran ensimmäisen 90t km aikana, mutta kaikki tuntui toimivan normaalisti ja valo sammui uudelleen käynnistämisen jälkeen. Sen jälkeen kosahti kunnolla ja toinen turbo hajosi rikkoen välijäähdyttimen ja putkiston. Auto hiukan nyki ja tuntui laiskalla ennen turbon hajoamista. Mutta kuten täällä todettu voi olla monta vaihtoehtoa joista todennäköisin EGR-venttiili.
Ex BMW 525xd vm.12
Ex BMW 525xd vm.12
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
- Auto: BMW 525d xDrive -12
- Paikkakunta: Espoo
kaspa1 kirjoitti:Ei pelottelua, mutta omassa tapauksessa drivetrain valo syttyi muutaman kerran ensimmäisen 90t km aikana, mutta kaikki tuntui toimivan normaalisti ja valo sammui uudelleen käynnistämisen jälkeen. Sen jälkeen kosahti kunnolla ja toinen turbo hajosi rikkoen välijäähdyttimen ja putkiston. Auto hiukan nyki ja tuntui laiskalla ennen turbon hajoamista. Mutta kuten täällä todettu voi olla monta vaihtoehtoa joista todennäköisin EGR-venttiili.
Ex BMW 525xd vm.12
Paljonko tämä "huvi" tuli maksamaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Samaa herjaa pukkasi pari viikkoa sitten mun 2013 mallin GT N57D30O1 koneella. Autolla ajettu 96 tkm. Ensin kaksi kertaa ilman mitään vaikutusta ja herja poistui käynnistämällä uudelleen. Mutta kolmannella sitten hävisi tehot. Käynnistyksen jälkeen taas normaali. Oireina myös oli, että aina välillä pöllähti pakokaasun hajua sisälle, tyypillisesti tilanteissa kun auto meni tyhjäkäynnille ja pysähtyi vaikkapa liikennevaloihin. Tämä ilmiö jo ennen kuin herjoja oli tullut kertaakaan.
255C00 Exhaust gas recirculation actuator, position valve too far open / negative control deviation
272F00 Exhaust gas recirculation valve, plausability: Mechanically faulty near open position
272E00 Exhaust gas recirculation valve, plausability: Mechanically faulty near closed position
2A8800 Engine speed picks up too slowly in an automatic start
Diagnoosina mahdollinen vuoto (haju) EGR:n jäähtärin letkussa ja viallinen venttiili vaihtoon. Kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/F07/E ... n_cooling/ nro 1. Kustannusarvio 870 euroa
Osien vaihdon jälkeen käy taas huomattavasti tasaisemmin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla. Täydet pisteet taas AutoCenterille Tampereella, koko homma meni jopa pyytämättä BMW:n goodwill:n puitteissa ja oma osuus oli vain viedä auto paikalle korjattavaksi
-p
Vikakoodit:Tepari kirjoitti:Onko kellään tietoa mikä oli auton vikakoodi kun oireili tätä drivetrainia?
255C00 Exhaust gas recirculation actuator, position valve too far open / negative control deviation
272F00 Exhaust gas recirculation valve, plausability: Mechanically faulty near open position
272E00 Exhaust gas recirculation valve, plausability: Mechanically faulty near closed position
2A8800 Engine speed picks up too slowly in an automatic start
Diagnoosina mahdollinen vuoto (haju) EGR:n jäähtärin letkussa ja viallinen venttiili vaihtoon. Kuvassa http://bmwfans.info/parts-catalog/F07/E ... n_cooling/ nro 1. Kustannusarvio 870 euroa
Osien vaihdon jälkeen käy taas huomattavasti tasaisemmin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla. Täydet pisteet taas AutoCenterille Tampereella, koko homma meni jopa pyytämättä BMW:n goodwill:n puitteissa ja oma osuus oli vain viedä auto paikalle korjattavaksi
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend