Mikä mekaaninen ero 518d vs. 520d ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20 Elo 2016, 12:46
Uteliaisuus vaivaa, kun itselle tulossa 518dA farkku (kampanjaherkuilla) ja huomaan että 520d painaa 5 kg enemmän kuin 518d. Mikä laite 520d:ssä on erilainen / lisää verrattuna 518d versioon? Kuvittelin että ero ainoastaan ohjelmoinnissa. Mutta eipä taida ollakaan ainoa ero ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
^Moottorissa voi ollakin, vaikka autossa ei olisi. Tuollaisen 5kg heiton saa aika helposti aikaan, jos esim. voimansiirrossa tai äänieristyksessä on jotain järeyseroa. 5kg on aika pieni osa 1,5+t autoa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Aika paljon yksinkertaistettu jos pelkkää painoa vertaa. Voihan erilaiset osatkin olla painoltaan lähellä toisiaan, joten painoerosta ei juuri voi päätellä mitään eroavaisuuksia. vai meinaakko että 520d:ssä on koodia sen 5Kg enemmän? Jos koodi painaa vaikka 1 Kg / GB, niin se tekis... 5GB koodiaRompanUkko kirjoitti:Uteliaisuus vaivaa, kun itselle tulossa 518dA farkku (kampanjaherkuilla) ja huomaan että 520d painaa 5 kg enemmän kuin 518d. Mikä laite 520d:ssä on erilainen / lisää verrattuna 518d versioon? Kuvittelin että ero ainoastaan ohjelmoinnissa. Mutta eipä taida ollakaan ainoa ero ?
Eli jos faktatietoa haluaa, pitäisi verrata yksityiskohtaisia osaluetteloja. Mutuillahan voi toki mielin määrin.
P.S.
Taitaa takaraivossa vaan iteä ajatus "ohjelmoipa autoni, niin saan 518:n 520:ksi ja säästän repullisen rahaa". Miksei samalla 525:ksi...
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Kenties 520d:ssä on tuhdimmat etujarrut tai erilainen putkisto